LSK-Strømsgodset 0-1, 6. serierunde 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7047

    Karakterbok LSK-Strømsgodset 0-1, 6. serierunde 2012

    Sjanser: 6-2

    Ramovic 5
    Stoor 5
    Pedersen 5
    Kippe 4
    Westerberg 3
    Knudtzon 3
    Toindouba 5
    Vaagan Moen 3
    Pàlmason 3
    Andersson 5
    Sigurdarson 3

    --
    Rodgers 3
    Ringstad 4


    Diskutèr.
    Last edited by trigz; 28.04.2012, 22:42.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    #2
    hele gjengen for 1 og 2 av meg, flau over det enkelte presterer i dag ute på banen. Keeperne var vel minst dårligst. Men i mitt hode så både vinner og taper man som ett lag, aldri en person på ett lag som skal ha skylda for ett tap alene.

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #3
      Hva Rodgers gjorde for i det hele tatt fortjene å bli vurdert til poeng skjønner jeg ikke?

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7047

        #4
        Opprinnelig skrevet av Serbern
        Hva Rodgers gjorde for i det hele tatt fortjene å bli vurdert til poeng skjønner jeg ikke?
        SÅ borte vekk var han da ikke. Hvor mye får han å jobbe med? Han beveger seg riktig og står parat til å gå på løpene, men ballen kommer jo faen meg aldri hans vei...før et geni finner ut at Rodgers sikkert slår Kim Andrè Madsen (som er en meter høyere) i hodeduell.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9388

          #5
          5..?

          På noen...

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3374

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Sjanser: 6-2

            Ramovic 5
            Stoor 5
            Pedersen 5
            Kippe 4
            Westerberg 3
            Knudtzon 3
            Toindouba 5
            Vaagan Moen 3
            Pàlmason 3
            Andersson 5
            Sigurdarson 3

            --
            Rodgers 3
            Ringstad 4


            Diskutèr.
            Ramovic - 5, helt grei kamp
            Stoor - 5, er bra med offensivt i 1.omg. men blir borte
            Pedersen - 4, lider av manglende fart og et forsvar blottet for struktur
            Kippe - 4, blir for treg mot andre enn Kovacs. Eneste som redder karakteren er at han ikke ble rundlurt i samme grad som tidligere.
            Westerberg - 3, sliter med fart og feil side.
            Knutzon - 4, grei innsats, mengingsløst kort, skapte god bredde og kombinerte litt med Stoor ved et par tilfeller.
            Guy Roger - 5, får bonuspoeng for innsats, en del balltap, men rydder brukbart opp på midtbanen.
            PVM - 2, kanskje litt hardt, men nr.10 forplikter, og han leverer ikke. Nesten usynlig i dag.
            Palmi - 4, gir bort målet, men jobber i hvertfall. Spiller og på feil side.
            Andersson - 2, hva bidro han med i dag? Skammelig at han spilte 90 min.
            Bjørn - 5, skapte brukbart i 1.omg, misset 100% sjanse, ble borte i 2.omg.
            Rodgers - 3, tydelig at han skulle jakte på offsidelinja, men fikk ingenting å jobbe med. Kunne vært mer offensiv og startet buede løp for å vise hvor han ønsket ballen.
            Ringstad - 4, offer for en midtbane som var blottet for innsats og vinnervilje.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Når man ikke har klart å prestere en seier på 17 (!) kamper, skal innstillingen være at man spiller til man slår ut tenna evt hjertet revner. Noen som gjør det når man taper 0-1 hjemme? Nei. Ergo: terningkast 1 til samtlige spillere.

              Dette er Søppel med stor S.

              Horene på Reeperbahn har høyere arbeidsmoral er vårt fuckings såkalte "lag".
              Hvilken fotballspiller er det som er redd for å spille fotball?
              Hvilken fotballspiller tenker ikke at resultat kommer først?
              Hvilken fotballspiller tenker at når vi ikke kan vinne, hvorfor kjempe for uavgjort og så legge seg på ræva og skreve til overkommelige motstandere feier over oss-for det kommer alltids en ny kamp vi kan fable om å vinne 3 poeng i?

              Slutt å prate om marginer, for er marginene mot deg er det mest sannsynlig for at du har spilt ræva. Slutt og prate om dommerne, for er dommerne ræva så skal kapteinen og treneren gå bort og "overtale de" til å dømme i vår favær. Det skjer ikke med likegyldighet og resignasjon.

              Ta noen grep nå Haglund, vis at du er kar. Bytt kaptein, for den gamle kapteinen har resignert. Roker om på laget. Få Fredrik Gulbranden utpå banen fort som faen, så kan han vise vei. Han er i det minste ikke redd for fotballkamper i motsetning til visse andre KJÆRRINGER der ute. Send Knutzon ned på rekruttlaget og hent opp Osvold Jr.. La Steinar Pedersen legge opp endelig. Innse at Bergmann Sigurdarsson faktisk ikke er spiss og skoler om fyren til offensiv midtbane - hvor vanskelig er det å se at Sigurdarson ikke skal spille spiss og fra den posisjonen spolere alle sjanser vi får? Han er et arbeidsjern som skal skape sjanser, fra midten.

              Hvor lenge har Espen Søgård igjen av sin kontrakt med Start??? Der har vi kapteinen vår, i feil klubb. Faen.
              Ring Start og foreslå et bytte Pedersen mot Søgård, go'gutten vår som sldri ga opp en kamp eller en eneste duell.
              For et forbilde.

              Kalle inn idrettspsykolog? Nei for faen. Dette er din jobb, Haglund. Å motivere spillerne til å ofre ALT for laget.
              Klarer du ikke det, er ikke treneryrket jobben for deg likevel.

              4-4-2 (diamant)

              Sead
              4 forsvarere alle like ræva
              Tounindouba
              Johan-Vaagan Moen
              Sigurdarson
              Gulbrandsen-Palmason

              Ringe noen talentspeidere og si at vi har et par spillere til salgs og at vi
              nå er ute etter en ny nigeriansk spiss, en midtbanegeneral og et par tyske kjeveknusere/markeringstoppere.
              Last edited by Hamburg & Kanari; 29.04.2012, 00:45.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7047

                #8
                [QUOTE=MortenA;506321Andersson - 2, hva bidro han med i dag? Skammelig at han spilte 90 min.[/QUOTE]

                Må protestere på denne, selv om jeg er enig i mye annet av det du skriver. Jeg syntes Johan var veldig god i store deler av førsteomgang. Falt ut av kampen etter pause og må ta ansvar for det, men 2 syntes jeg var altfor lavt.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Luke Rodgers var direkte bedriten i går. Greit at han ikke blir foret med gode bakromspasninger, men en spiss må ha fler evner enn å utelukkende vente på den perfekte bakromsballen. Ikke er han så jævla rask at han parkerer alle i bakrommet heller, de få gangene vi prøvde å tre igjennom var han aldri først på ballen. Direkte usynlig og slapp defensiv jobbing med å presse ballfører, følger heller ikke opp et jævlig tamt tilbakespill til Adam Larsen som han kunne rukket eller i det minste presset til en kjip situasjon for keeper. Spør du meg vipper han ned mot 1, men kan gi han 2 i medlidenhet siden han er ny. Dersom han ikke bretter opp armene betraktelig ser jeg ingen grunn til at han skal få særlig mange fler minutter i LSK-drakta, da foretrekker jeg Bollys prestasjon mot Hønefoss. Ræva kamp, men han har i det minste ekstrem hurtighet og bedre ballbehandling enn Rodgers.

                  Björn er ingen 3er, i førsteomgang er han god og skaper aleine to meget gode målsjanser for Andersson og Vaagan Moen. I tillegg kommer han til en god sjanse sjøl og skaper frisparket i forkant av Rogers brukbare hodemulighet. Blir også avblåst på vei inn i 16-meter etter at Vilsvik har gitt han strake armer i siden, generaltabbe av dommern som leverte en heller slett kamp, uten at han hadde noen kampavgjørende feil.

                  Synes ikke Westerberg gjorde noen 3er-kamp, han gir bort en unødvendig corner, men man kan ikke klandre mannen som gir corner for mål i mot. Det er Palmi som rett og slett ikke følger mannen sin, de starter sammen fra innløpet og Palmi glipper. Westerberg leverte greit nok, når Wikheim blir spilt fri i bakrommet har Westerberg vært oppe og støtet, noen burde trukket inn og dekket det rommet.

                  Erling gjør også en helt kurrant kamp, kommer til et par gode innleggsposisjoner og har et brukbart skuddforsøk. Pådrar seg et gult som kanskje var noe unødvendig og har en takling til som nok gjorde at Haglund frykta det rød. Dommern var jo fullstendig inkonsekvent med kortbruken sin.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Kvalen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 327

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Hvor lenge har Espen Søgård igjen av sin kontrakt med Start??? Der har vi kapteinen vår, i feil klubb. Faen.
                    Ring Start og foreslå et bytte Pedersen mot Søgård, go'gutten vår som sldri ga opp en kamp eller en eneste duell.
                    For et forbilde.
                    Kanskje jeg husker feil, men er det ikke ca 17 kamper siden vi solgte Søgård?
                    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                    - Ivar Hoff

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kvalen
                      Kanskje jeg husker feil, men er det ikke ca 17 kamper siden vi solgte Søgård?
                      Slutt opp a.. Søgård rekker ikke Roger & Petter til knæra en gang. Se heller en Start kamp om du vil se Søgård, selv om jeg tipper du vil trenge hjelp til å finne han på skjermen.. For han er ikke akkurat noen stjerne der heller!
                      Søgård sitt engasjement og krigsinnstilling hadde man selvsagt kunne brukt i treningssammenheng, men når han selv velger millionlønn i Start fremfor å gjøre som Sundgot så kan han bare blir der nede til kontrakten går ut også komme hjem igjen med halen mellom beina på let etter jobb.

                      En børs etter en sånn kamp blir nesten for dumt. De fleste vil jo ikke klare å legge LSK engasjementet litt til siden og bedømme spiller for spiller for det som faktisk ble gjort i går. Jeg frastår fra å gi noen karakterer denne gangen, men kommer med en oppfordring til alle spillerne om å se til supporterne for å lære seg litt om engasjement for klubben sin. Ta med dere boksehansker på trening, slå hverandre halvt i hjel også spill fotball til fløyta går samme faen hva stillinga er!
                      KOM IGJEN SPORTSKLUBBEN - BLØ FOR DRAKTA!

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Slutt opp a.. Søgård rekker ikke Roger & Petter til knæra en gang.
                        Han hadde i det minste en faen i magen som ga alt og mana de andre til innsats. La aldri noe i mellom og elsket sportsklubben.

                        Kommentar

                        • Kvalen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 327

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Han hadde i det minste en faen i magen som ga alt og mana de andre til innsats. La aldri noe i mellom og elsket sportsklubben.
                          Dette som var mitt poeng også. Jeg mener ikke at Søgård er bedre teknisk enn de som spiller i dag, men han hadde alltid full innsats og blødde for drakta! Det smitter over på resten av laget også!

                          Forøvrig stemmer det at LSK ikke har vunnet siden Søgård gikk til Start. (og for å understreke, jeg sier ikke at vi skal ha Søgård tilbake, men at noen må ta over hans rolle hva gjelder holdning og innsatsvilje)
                          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                          - Ivar Hoff

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kvalen
                            Dette som var mitt poeng også. Jeg mener ikke at Søgård er bedre teknisk enn de som spiller i dag, men han hadde alltid full innsats og blødde for drakta! Det smitter over på resten av laget også!

                            Forøvrig stemmer det at LSK ikke har vunnet siden Søgård gikk til Start. (og for å understreke, jeg sier ikke at vi skal ha Søgård tilbake, men at noen må ta over hans rolle hva gjelder holdning og innsatsvilje)
                            Skulle gjerne hatt Espen sin løpskraft og defensive arbeid ved siden av Roger. De to sammen hadde vært en bra sentral duo, hadde nok tetta det meste av rom forran forsvaret. Da kunne vi spilt en mer klassisk 4231.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3374

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Må protestere på denne, selv om jeg er enig i mye annet av det du skriver. Jeg syntes Johan var veldig god i store deler av førsteomgang. Falt ut av kampen etter pause og må ta ansvar for det, men 2 syntes jeg var altfor lavt.
                              Kan være enig i at det kanskje var litt hardt, og første omgang var ikke så altfor gal. 2.omg. var dog en tragedie. Når en spiller ikke tar defensive tak forventer jeg så mye mer når han får ballen, og Johan virket altfor treg i går og manglet spillelyst etter pausen.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Emil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 306

                                #16
                                Ramovic - 5. Får ikke gjort noe med goalen, er låst inne.

                                Stoor - 4. Spiller i en backrekke som sliter veldig, men klarer seg best av de. En del kål med ballen, men er offensiv og går på fine løp som skaper rom.

                                Pedersen - 3. Ikke så veldig mange utfordringer i dag, men har mye ball. Med ballen gjør han utrolig mye feil, og presterer blant annet å rote ballen over sidelinja noenlunde upresset.

                                Kippe - 3. Vinner vel omtrent alle duellene han er i, men kåler sammen med SP utrolig mye med kula.

                                Westerberg - 3. Ikke så mye involvert, men går også på en del løp som skaper rom. Han er noe feilplassert på venstrebacken, men kommer til noen innlegg som er helt ok. Han har slitt utrolig mye så langt synes jeg, sliter med å markere, dårlig førsteforsvarer. Når man spiller back i tippeligaen bør man klare å sidestille seg og lede ut mot sidelinja, men sliter som sin svenske backkollega med at han står ganske flatt og faller litt bakpå hæla. Probelemet da er at du kan passeres to veier, ikke bare én.

                                Palmi - 3. Jeg tror jeg synes bedre om Palmi enn gjennomsnittet, synes han helt klart har forsvart en plass i elleveren så langt. Gjør ting enkelt og har svært få balltap. Får fire i førsteomgang og tre i andre, faller til treeren da han glipper i duellen på 0-1. Hadde han vært våken og gått litt i kroppen på godset-spilleren hadde det aldri blitt mål.

                                PVM - 4. Sliter som resten av laget med å være spillbar og gjøre gode valg med ballen. Dårlige dødballer, men han er nesten den eneste som prøver litt i andreomgang, da han løper, takler og viser litt vilje.

                                Roger - 2. Har vel en eller to gode crossere, resten er tynn suppe. Treig med kula, uoppmerksom og har utrolig mye balltap i den kampen. Har vel ikke puls på over 100 en eneste gang i andreomgang og viser ingen vilje til å gjøre en innsats for laget. Bør sitte på benken neste kamp.

                                Erling - 3. Erlings, sammen med de fleste andre, klart dårligste kamp i år. Har veldig få innvolveringer, og de gangene han prøvde litt så gikk det ikke veien. Når vi møter lag som ligger lavt og krever at vi må slå pasninger bør han sitte på benken. God når han får litt bakrom å boltre seg i, det fikk han ikke nå.

                                Andersson - 4. God i førsteomgang hvor han vinner mange hodedueller og spiller fint igjennom Björn på blank. Andreomgangen har han vel sammen med Roger hvilepuls hele omgangen, og burde vært tatt av. Gjør ingenting ut av seg, og har ingen innsats. 6 i første og 2 i andre gir et snitt på fire.

                                Sigurdarson - 4. Førsteomgangen er veldig bra, raider, vinner dueller og kjemper som han skal. Flere flotte innvolveringer, men mister ballen litt oftere enn hva man er vant til. Etter sammenlikningen med Zlatan virker det som om han har fått driblesyken, utfordrer villig 3-4 mann flere ganger, men lykkes ikke så ofte da. En mot en og to offensit var han god, men 3-4 ble litt for mye. Dårligere valg enn hva jeg er vant til at han gjør. Spilt fint igjennom så og si alene med keeper, men avslutter som vi er vant med. Ta en titt på keeper og målet før du avslutter, synes han ser på ballen for mye de to-tre siste sekundene før avslutning. Se på målet før du skyter, se på ballen når du skyter lærte jeg som lileputt i LSK. Andreomgang får han gåsyken som mange andre, og gir helt opp. Ikke den krigermentaliteten som vi er vant til å se fra han. Når han er "stjerna" på laget, så har han muligheten til å være en leder som drar med seg de andre, men velger ikke å gjøre det.

                                Ringstad - 4. Ingen klare feil eller dårlige innvolveringer, men innvolverer seg alt for lite i spillet. Hadde Kippe orientert seg før han fikk ballen, eller om Ringstad hadde sagt et ord eller to i løpet av omgangen, kunne vi hatt en mulighet til å spille oss ut flere ganger i andreomgang. Synes han er for feig og gjemmer seg bort litt, og det er veldig dumt når han har de evnene han har. Han må ville ha ballen mer, for når han har den gjør han seg sjeldent bort.

                                Rodgers - 2. Helt usynlig. Gjemmer seg konstant bak ryggen til stopperene, venter bare på bakromsballer, noe som blir vanskelig når de ligger så lavt og kompakt som de gjør. Problemet med hele tiden å ligge bak ryggen på stopperene er at man som regel løper mye i offside om linja er bra.

                                Faye Lund gjør seg ikke bort, men får stort sett ingenting å gjøre. Sliter med lengden på utsparkene sine, noe som er dumt når det er 10 min igjen og vi ligger under. Synes han gjør feil i å trille til stopperene som ligger 10m lengre frem enn han i de situasjonene, da bør han slå langt på f. eks. Kippe som sto der oppe.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #17
                                  Til opplysning så får f.eks. Roger LSK sin beste karakter av VG, med en 6'er.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Å gi Roger en toer er fullstendig på trynet. Han starter kampen veldig lovende, i RBK-modus faktisk, men detter etterhvert av som resten av laget. Joda, han mister ballen litt for mye muligens, men samtidig er ingen en bedre ballvinner og pasningsfordeler. Stikkere som den som skaper Erlings sjanse er noe vi egentlig ikke ser i det hele tatt fra andre, inkludert PVM dessverre. Og det er PVM som har nr.10.

                                    Roger er en klassespiller, han har gått inn med bravur i spillergruppa synes jeg. Han vil bare bli bedre. Her handler det om å gjøre seg vant med både tempo og underlag, og i likhet med flere plages han med smårusk.

                                    Og hvem skal inn hvis han skal ut? Gabrielsen? Som ikke engang gjør seg bemerka i 3.divisjon? En dårlig spøk!

                                    Kommentar

                                    • Bukkenbruse
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 515

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                      Kanskje jeg husker feil, men er det ikke ca 17 kamper siden vi solgte Søgård?
                                      Du husker riktig, men det er akkurat 17 kamper siden vi solgte Nosa også.
                                      I den nest siste kampen til Søgård gikk han ut på 0-1, vi endte opp med å vinne kampen 3-2 etter 2 mål av Nosa.
                                      I den siste kampen gikk vel Søgård ut i pausen på 0-0, Nosa kom inn og vi vant 3-1.

                                      Det er ikke savnet av Søgård, men savnet av en midtbanespiller som kunne føre ballen 40 meter, en midtbanespiller med evnen til å dra av 2-3 mann, en midtbanespiller som kan holde på ballen mens resten forflytter seg, en midtbanespiller som evner å sette ballen i mål og en midtbanespiller som kan gjøre det totalt uforutsigbare vi mangler. Nosa gjorde på ingen måte alt dette på en gang og på ingen måte hele tiden heller, men han hadde en dimmensjon i spillet som vi ikke har vært i nærheten av å erstatte...og sutring osv tilside, med Nosa på laget i år hadde vi minimum hatt 6 poeng mer enn det vi har pr i dag, det er jeg bombesikker på.

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎