Haugesund - LSK 6. mai 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marit
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2010
    • 885

    Jeg håper virkelig ikke gutta tenker "det må vel snu snart". Her må hver og en av spillerne innse at den som må ta tak i ting og reversere den dårlige trenden er dem selv. Nytter ikke å sitte og vente på at dette skal snu.
    Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Jeg blir så himla sliten av å se på folk med et jæ..a spøkelse i skallen, omtrent som å se høns med rev i nærheten. Midtbanen må finne igjen ballene snart ellers kan det fort bli helsvart. Åja, takk Logi.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        Lurer litt på hva som skjer i garderoben egentlig. Andre kamp på rad at spillerne kommer ut til 2.omgangen og virker helt blottet for energi, spillerforståelse og enighet i spilleplan.

        Begynner å bli kritisk å få en 3'poenger nå. Sandnes ulf er f.eks. på 11 poeng, vi på 4, og er ikke så veldig optimistisk i forhold til Brann i forhold til hva som ble vist idag.
        Nystuen bra idag, ellers ikke veldig overbevist over forsvaret. Er noe riv ruskende galt i midtbaneleddet vårt. Ufattelig mange balltap og tåpelige pasningsfeil.
        Hvor er krempasningene til PVM og Andersson? Lite involvert og det går veldig tregt. Begge to er skygger av seg selv pr.d.d.
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Går ikke an å slå pasninger på ikke-eksisterende bevegelse. Haugesund stormer fram i angrep og har mange kryssende og motsatte bevegelser å slå på, hos oss stopper alle opp å ser på. Mangelen på naturlig venstrekant og faktisk spiss er et enormt problem. Jeg stemmer på Ringen og Gulbrandsen fra start i neste. Vips, både ving og spiss på rett plass. Da vinner vi. Palmason kan ta plassen til PVM, som kan ta seg en pause. Kanskje han våkner litt da.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            Situasjonen er ytterst alvorlig.
            Jeg ønsker ikke å høre om treninger som har vært bra lenger. Det er bare én målestokk på treningenes kvalitet, og det er prestasjonene i kamp. Å påstå at treningene har vært bra faller derfor på egen urimelighet, når alle kan se at nivået i kamp har vært synkende. Fra midtbanen og framover framstår vi som halvhjerta. Det er motbydelig.
            Nedrykket er ute etter oss.

            Kommentar

            • 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

              Etter å ha fått kampen litt på avstand og reflektert litt over hva vi fikk se, så må jeg si at det igjen viser at det kun er 1 del av laget som funker pr. kamp. Igår - forsvaret.

              Logi, Espen og Frode er etter min mening de beste på laget igår. Alle 3 med flere inngripen som hindrer åpenbare scoringmuligheter, og Logi skal ha en stor del av æren for at vi gikk av med 1 poeng i går. (Hvem hadde trodd)

              Det som er elendig i går er midtbanen. Roger vinner som vanlig mange dueller på midten, men spiller minst like ofte ballen tilbake til HFK. Og hvor er de 3 andre? Petter, Erling og Palmi er jo totalt fraværende i alle deler av spillet, og skapte den dårlige 2. omgangen igår. De tapte 1. og 2. ball. Ved gjenvinning så gikk det kanskje 3 trekk før kjerring pasningen kom og HFK igjen var i angrep.

              Derfor mener jeg forsvaret vårt (Inkludert Logi) fortjener skryt, de jobbet godt og nektet HFK de største sjansene, til tross for nesten 45 minutter med press på seg.

              Ellers enig med nebbjævel. Gode treninger er ikke verdt en dritt. Nå må det komme resultater. Nedrykk spøkelse flyttet inn på Åråsen for noen år tilbake, og det er bare et tidsspørsmål før det slår til hvis man ikke snart åpner øya å sier FAEN.
              Heia Lillestrøm......

              Kommentar

              • *46*

                De tørre fakta:

                FKH - LSK 1-1

                Ballbesittelse i prosent: 51-49
                Avslutninger: 16-3
                Avslutninger på mål: 7-1
                Avslutninger i stengene: 0-0
                Cornere: 7-0
                Pasningsforsøk: 438-433
                Vellykkede pasninger: 316-281
                Frispark for: 16-10
                Offside: 2-3

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1408

                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Går ikke an å slå pasninger på ikke-eksisterende bevegelse. Haugesund stormer fram i angrep og har mange kryssende og motsatte bevegelser å slå på, hos oss stopper alle opp å ser på. Mangelen på naturlig venstrekant og faktisk spiss er et enormt problem. Jeg stemmer på Ringen og Gulbrandsen fra start i neste. Vips, både ving og spiss på rett plass. Da vinner vi. Palmason kan ta plassen til PVM, som kan ta seg en pause. Kanskje han våkner litt da.
                  Jeg synes Andersson har skuffet mer enn Vaagan Moen. Vaagan Moen slår en del gode pasninger og kommer seg til farlige posisjoner oftere enn Andersson, selv om han har langt flere defensive oppgaver...

                  Kommentar

                  • Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

                    Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                    Situasjonen er ytterst alvorlig.
                    Jeg ønsker ikke å høre om treninger som har vært bra lenger. .

                    Det er klart treningene er bra, de spiller jo bare mot seg selv!

                    Kommentar

                    • Mynten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 484

                      Fryktelig skuffet over mangel på innsats og mangel på kvalitet i det offensive spillet i går. Midtbanen vår hadde drøss av feilpasninger og pasninger på tvers og bakover. Antall vellykkede pasninger framover i banen i går kan ikke ha vært mange.

                      Andersson hadde vel knapt en pasning som gikk framover i banen, mens PVM stort sett gikk seg fast med ball i beina før han til slutt mistet den. For Roger sin del hjelper det ikke så mye om han vinner masse baller så lenge han gir de bort rett etterpå.

                      Jeg vet ikke hvorfor det kladder så mye offensivt, men mangel på bevegelse er definitivt en årsak til dette. Det er umulig å vinne fotballkamper hvis man ikke beveger seg uten ball. Hvor vanskelig kan det være å få rettet på de elementære tingene vi lærte allerede som 8- åringer?

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Mynten
                        Antall vellykkede pasninger framover i banen i går kan ikke ha vært mange.
                        Haugesund traff på ca 14 av 20 passninger, LSK på ca 13 av 20. Rundt regnet. Så statistikken sier at det ikke er helt for jævlig, men den sier jo ikke noen om andelen fremover på banen.

                        Kommentar

                        • Pingla
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 370

                          Grusom B treffer bra med sitt tidligere innlegg om at det er vanskelig å slå pasninger (utover de evige 2 meters tvers/støttepasningene) når ikke en kjeft går på løp uten ball.
                          Det virker som vi har forsøkt å modellere oss i en slags tiqui-taca stil om dagen, hvor "alle" av våre offensive spillere vil ha ballen i beina (kanskje med unntak av E.K som ikke vil ha den i det store og hele?), og i tillegg spiller uten noen i spissposisjon (litt Barca-esk). Men nå er det jo engang sånn at selv om dette fungerer for Barca, så er ikke vi helt der...

                          Men hjernevaska som jeg er har jeg allerede fått litt optimisme tilbake, og regner med dette er noe som tweekes på og vil bedre seg fremover (Fredrik er jo nettopp en slik spillertype, som nå forhåpentligvis nærmer seg 100% kampklar).
                          ¯\_(ツ)_/¯

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Er i det store og hele fornøyd, vi fikk tross alt med oss poeng fra en kamp der alle forventet en på trynet. Når det gjelder det skuffende offensive spillet mener jeg at dette går på plassering og disiplin midtbaneleddet. I noen kamper har Råger ligget for høyt, hvilket har medført karneval i vår bakre firer. Nå ble midtbanen liggende for dypt, og vi klarte ikke å skape noe offensivt. Jeg mener både Rågern og PVm har mye å gå på når det gjelder bevegelse og plassering, ingen av dem virker fullstendig komfortable i rollene sine. Ellers er det jo tidvis mye fornuftig spill og valg, gledelig å se at man ikke kælker unna så for man får ballen eller slår en-touch i blinde.

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              Greit med ett poeng fra Haugesund, men kampen var katastrofalt dårlig.

                              Skjønner ikke skrytet av forsvaret helt heller. Jeg er enig i at Kippe og Nystuen gjorde en ok jobb, men det var mye nødløsninger og taklinger i siste liten og man spilte helt på marginen i forhold til å tillate "alene-med-keeper" situasjoner. Backene er jeg drittlei av at ikke klarer å komme opp i press på innlegg. Fy faen så elementær fotball. Det stod bak utligningen til Haugesund i går også, Haukås (var det vel) får stå fullstendig upresset og sikte på medspiller i boks og legger et presist innlegg mens vår back står på fem meters avstand. Det er til å miste håret av. Det skjer HELE FUCKINGS TIDA.

                              Midtbanen vår er en katastrofe når det kommer til pasningspillet, hvilket gjør at det å etablere eget spill blir nærmest umulig. Guyro vinner mange baller og gjør en god defensiv jobb, men det hjelper særs lite når han slår den bort så fort han får den. Han er også utrolig dårlig i kontringsspillet da han konsekvent holder for lenge i ballen (tenker spesielt på en situasjon i går der BBS har en potensiell løpsduell mot en stopper med 30-40 meters rom, hadde Guyro spilt direkte hadde BBS vært alene med keeper). I går var dessuten Erling fullstendig usynlig da han ikke gikk på sine sedvanlige kontringsløp, dette så det ut som han hadde fått beskjed av Haglund om ikke å gjøre, hvilket i så fall er en uforståelig taktikk. PVM var også ræva i går, og bidrar til enorme mengder balltap via feilpasninger og å gå seg fast (det siste kan delvis tilskrives en fullstendig mangel på bevegelse der spillere gjør seg spillbare). Moro at BBS putta, men spillemessig var dette årsverste fra min favoritt-islending.

                              Eneste lyspunktet i går var Logi, som gjør mange gode redninger og fremstod veldig solid. Dessverre er han også innvolvert i et skikkelig drittmål, som gjør at vi, igjen, ikke vinner.

                              Greit resultat med ett poeng, men vi hadde en hel del flaks. Sjansestatistikken taler sitt tydelige språk. Det jeg sitter igjen med er en råtten opplevelse der jeg føler LSK kvinner hadde bydd på bedre kvalitet i spill. Dette var noe av det verste jeg har sett når det kommer til pasningsspill og offensiv samhandling. Hvor er kvaliteten vi fikk se mot RBK og søpla!?!?

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Jeg ser at flere har påpekt av vi var mindre gode fremover på banen, og at vi ofte gikk oss helt fast mot FKH. Jeg vet ikke om det er noen trøst, men folka på jobben sier at det er nettopp dette FKH er gode på, de gir 110 % gass hele tiden og gjør det dermed veldig vanskelig for motstanderen å få flyt fremover, og at vi definitivt ikke er de første som har hatt store problemer mot FKH. Dette gjelder de aller fleste som har møtt på FKH denne sesongen i følge de som er fast på Haugesund Stadion (Gamlå).
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Jeg ser at flere har påpekt av vi var mindre gode fremover på banen, og at vi ofte gikk oss helt fast mot FKH. Jeg vet ikke om det er noen trøst, men folka på jobben sier at det er nettopp dette FKH er gode på, de gir 110 % gass hele tiden og gjør det dermed veldig vanskelig for motstanderen å få flyt fremover, og at vi definitivt ikke er de første som har hatt store problemer mot FKH. Dette gjelder de aller fleste som har møtt på FKH denne sesongen i følge de som er fast på Haugesund Stadion (Gamlå).
                                  Kanskje noe LSK burde ta lærdom av, å gi 110% gjennom kampen. forutsatt at spillerne orker det da selvfølgelig...
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  Working...