Mental trening

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9403

    #41
    Opprinnelig skrevet av Leif A
    Om man skal dømme ut fra forumet generelt, og denne tråden spesielt, ser det ut som at supporterne har langt større behov for mental trening enn spillerne.

    Peace, out.
    Stor forskjell. Vi lever opp til vårt rykte som gedigne runkere. Spillera leverer derimot IKKE varene.

    Kommentar

    • OptimistFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 462

      #42
      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
      Helt seriøst, bruk Britt Tajet-Foxell.
      Hun er tilgjengelig gjennom Olympiatoppen og har fått svært gode tilbakemeldinger fra Alexander Dale Oen (R.I.P.), Marit Bjørgen og Olav Tufte for å nevne noen.
      Er visst ekspert på å komme tilbake fra skade. Klubben vår er skadet på fjerde året nå.
      Noen som er tettere på klubben må gjerne gi de et hint. De har kanskje tenkt tanken allerede. Bjar er forhåpentligvis opptatt med andre ting enn forumet om dagen...
      Fra Aftenpostens fine artikkel om Dale Oen:
      Dale Oen begynte å bruke Tajet-Foxell etter VM i Melbourne i 2007.
      Han hadde medaljesjanser, men «ble for grådig, gikk for raskt ut og døde på vei hjem», oppsummerte han.
      Frem til da fikk han ingen mental hjelp. Han var 22 år, stor gutt, og ville klare seg selv.
      Så fikk han høre om en dame som var så direkte at utøvere brøt sammen og gråt foran henne.
      - Etter det første møtet gikk jeg fra å svømme drit elendig til å knuse min egen rekord med tre sekunder og bli blant de tre beste i verden på en øvelse jeg ikke hadde behersket før.
      - Etter ett møte?
      - Jeg tuller ikke. Britt sier vi skal slippe det negative, og ta alt det positive med oss. Hun ser alt positivt, sa han.



      Ta kontakt!

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #43
        Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
        Abrahamsen på den siden bør også være et alternativ;

        Kommentar

        • Fjeller'n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 905

          #44
          Sett opp et stort speil i helfigur ved utgangen i garderoben med påskriften "Mann eller mus?".
          Så kan alle spillerne få en liten stund med seg selv foran dette speilet på vei ut og ta et valg.
          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

          Kommentar

          • Poreto
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2011
            • 105

            #45
            An image is worth a thousand words, so this combination of words and images is more than enough to get you pumped for this upcoming week...Get ready for a sp...

            La gutta se denne videoen for deretter å spørre seg selv hvor langt de er villige til å gå for suksess...

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              #46
              Ikke noe å tape på litt bistand nå...

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #47
                At Per M står i RB, og sier at det ikke er aktuelt foreløpig, er latterlig. I samme intervju sier han at alle steiner skal snues, den syns jeg at jeg har hørt før. Hva skjer i LSK når alle steiner skal snus? Tror ikke det skjer så mye for å være ærlig, tror det er en jævla dårlig greie man prøver seg på for å slippe å ta ansvaret selv, etter x-antall treneransettelser som ikke har lykkes de siste årene.

                Fortsatt sitter Per M (Ja, han har stått på som et helvette i perioder, men det hjelper ikke når det ikke lykkes), og ikke minst Frank Grønlund, som har gravd ræva si ned i stolen på kontoret, og hevet lønninger uten å gjøre veldiig mye kompetent arbeid på kontorene på Åråsen.

                Kommentar

                • Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

                  #48
                  Jeg gir meg ikke, vi MÅ få inn Psykologer inn NÅ.

                  Dette sitter i knollen, og PM sier jo at alle steiner skal snus så hvorfor ikke prøve før det er for sent?

                  Kommentar

                  • AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

                    #49
                    Tror heller psykiatere kan være tingen. Mental behandling og utredning på hele hurven.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Jannis
                      Jeg gir meg ikke, vi MÅ få inn Psykologer inn NÅ.

                      Dette sitter i knollen, og PM sier jo at alle steiner skal snus så hvorfor ikke prøve før det er for sent?

                      Alle stener skal snus ja, men ingen mental trener og selvfølgelig er ikke trenerbytte noe som diskuteres, og formasjonen skal det ikke endres på for vi skal holde oss til det vi er tryggest med.

                      Men vi skal vurdere å prøve brunost til frokost istedenfor salami.
                      Last edited by HSft; 04.07.2012, 21:55.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        #51
                        Hvis klubben er seriøs i sine uttalelser om at de er villig til å gjøre alt for å snu dette, må det da være mulig å få på plass en psykolog eller en motivator av rang. Når Haglund tydeligvis ikke har vært borti noe som dette før ( og da ikke besitter de ønskede kunnskapene til å motivere gutta), så må man kunne stikke finger'n i jorda og kalle inn ekstra ressurser som kan løsne det mentale for gutta.
                        Eller er kanskje gutta så stolte at de ikke skal ta imot noen form for mental hjelp?
                        Ser de det som en nedtur å motta hjelp? Vel, en større nedtur ligger foran dem om de ikke prøver å få til noe
                        Venter klubben at alt skal snu når Søgård kommer inn døra og at spillergruppa dermed skal få killer instinkt? Isåfall er det utrolig amatørmessig.

                        Spør du meg er det enkelte spillere som har større behov for hjelp enn andre....(ingen nevnt, ingen glemt)

                        La nå ikke noe være uprøvd! Hyr inn spesialister! Det er så uendelig mye billigere enn å rykke ned....
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9403

                          #52
                          Vi må vinne neste kamp. Om Haglund ikke fyres, og han sliter med hva han skal gjøre for å få snudd detta, og Mathisen sier de skal snu hver stein, blir svaret idrettspsykolog. Så får'n heller tåle at media lager noen "Haha, LSK går til psykologen-saker". For når et lag er så til de grader elendig som vårt, sitter mye i huene på folk. Ser jo at flere mistrives utpå bana, og ingen gjør noe som helst for å få andre til å se bedre ut utpå der. Null lagfølelse. Hvorfor?

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Vi må vinne neste kamp. Om Haglund ikke fyres, og han sliter med hva han skal gjøre for å få snudd detta, og Mathisen sier de skal snu hver stein, blir svaret idrettspsykolog. Så får'n heller tåle at media lager noen "Haha, LSK går til psykologen-saker". For når et lag er så til de grader elendig som vårt, sitter mye i huene på folk. Ser jo at flere mistrives utpå bana, og ingen gjør noe som helst for å få andre til å se bedre ut utpå der. Null lagfølelse. Hvorfor?
                            Når man blir rundspilt av sandnes-ulf så sitter det i huet på gutta. Også er det jo som nevnt noe med lagfølelsen.
                            Det er ett lite knippe spillere som virkelig ser ut som de vil gi absolutt alt når de spiller, resten er veldig varirende.
                            Bjørn - Ga alt frem til kontrakten var i boks. Har allerede flytta til england mentalt
                            Guldbrandsen - En skikkelig fugl. Full tilt hver gang han spiller, synd det har blitt så lite
                            Nystuen - Si hva man vil om farta, men han gir mye juling i dueller og synes han prøver å få til noe

                            En spiller som trives, har det godt mentalt, og vil kjempe for klubben spiller bra. Få med noen seiere og trua på klubben så er mye gjort. Da kan du få gull av gråstein. Det er vel grunnen til at møkkalag som sandnes-ulf kan spille ut fugla.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 801

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Vi må vinne neste kamp. Om Haglund ikke fyres, og han sliter med hva han skal gjøre for å få snudd detta, og Mathisen sier de skal snu hver stein, blir svaret idrettspsykolog. Så får'n heller tåle at media lager noen "Haha, LSK går til psykologen-saker".
                              Er faktisk lov å besøke psykologen uten å fortelle media om det...

                              Kommentar

                              • Torstein
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jan 2005
                                • 17

                                #55
                                Sitat fra Nettavisen idag (torsdag 05.juli) etter det høyst fortjente, men akk så triste, tapet mot Bodø/Glimt, hvor Haglund sier:"Planen var å ligge kompakt og slå lange baller det første kvarteret for å unngå tidlig baklengsmål slik vi har opplevd den siste tiden." Og forutsatt at Haglund er riktig sitert, hvilket jeg faktisk tror, lurer jeg på:
                                Hva slags innstilling er dette å fore guttene med??! "Vi må for all del unngå at de kjempegode spillerne fra 1. divisjon scorer på oss"? Da er det nesten bankers å få scoring imot. I en slik kamp må det vel bare være en ting som gjelder: No Mercy!! Her er det bare å trøkke på fra start og vise hvem som er best og sjef på banen. Jeg skal ikke ha sagt så mye om mental trener er tingen eller ikke, men hvilke holdninger treneren signaliserer til gruppa, er faktisk viktig. Og hvis treneren signaliserer at "Detta er fa`li", så blir det nettopp det. Trøkk på, her bestemmer vi, må være holdningen, ikke motsatt.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Torstein
                                  Sitat fra Nettavisen idag (torsdag 05.juli) etter det høyst fortjente, men akk så triste, tapet mot Bodø/Glimt, hvor Haglund sier:"Planen var å ligge kompakt og slå lange baller det første kvarteret for å unngå tidlig baklengsmål slik vi har opplevd den siste tiden." Og forutsatt at Haglund er riktig sitert, hvilket jeg faktisk tror, lurer jeg på:
                                  Hva slags innstilling er dette å fore guttene med??! "Vi må for all del unngå at de kjempegode spillerne fra 1. divisjon scorer på oss"? Da er det nesten bankers å få scoring imot. I en slik kamp må det vel bare være en ting som gjelder: No Mercy!! Her er det bare å trøkke på fra start og vise hvem som er best og sjef på banen. Jeg skal ikke ha sagt så mye om mental trener er tingen eller ikke, men hvilke holdninger treneren signaliserer til gruppa, er faktisk viktig. Og hvis treneren signaliserer at "Detta er fa`li", så blir det nettopp det. Trøkk på, her bestemmer vi, må være holdningen, ikke motsatt.
                                  Ikke bare det, men lange baller opp mot hva? Vi har jo ikke engang et naturlig oppspillspunkt! Å bruke Björn til dette, med alle hans tekniske finesser, viser det Faulty Towers LSK er.

                                  Kommentar

                                  • MoBee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 958

                                    #57
                                    Jeg syns det er helt latterlig at det skal være noe galt i å bruke noen som jobber med det mentale i en klubb. Fotball på det nivået ligger så veldig i hodet, og da er det idiot å IKKE ha noen på det mentale spør du meg. Og det går an å søke utenfor den klassiske idrettspsykologen og. Se på Godset... Jeg hører ikke på folk som bare avfeier sånne ting som humbug. De tror på det og se hvor godset er. http://www.tv2.no/play/sport/fotball...ss-455797.html (bare legger den ved som ref.)

                                    Få inn NOEN hvertfall. For når jeg ser på denne mannen, så hører jeg HVA han sier og er enig i det, men HVORDAN han sier det forteller meg at med denne kapteinen rykker LSK ned. Garantert.
                                    Er så lei av å skylde på dårlig selvtillit og mangel på tro på seg selv... GJØR NOE MED AKKURAT DET DA!!

                                    Kommentar

                                    • antikris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 520

                                      #58
                                      At klubben ikke har hatt inn noen til å jobbe med det mentale enda, er symptomatisk for alt som er feil i LSK.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3969

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Torstein
                                        Hva slags innstilling er dette å fore guttene med??! "Vi må for all del unngå at de kjempegode spillerne fra 1. divisjon scorer på oss"? Da er det nesten bankers å få scoring imot. I en slik kamp må det vel bare være en ting som gjelder: No Mercy!! Her er det bare å trøkke på fra start og vise hvem som er best og sjef på banen. Jeg skal ikke ha sagt så mye om mental trener er tingen eller ikke, men hvilke holdninger treneren signaliserer til gruppa, er faktisk viktig. Og hvis treneren signaliserer at "Detta er fa`li", så blir det nettopp det. Trøkk på, her bestemmer vi, må være holdningen, ikke motsatt.
                                        Dette synes jeg også er VEELDIG betenkelig. Det virker som om Haglund er preget av defensivt tankegods, dessverre ser det ut til å være en rød tråd. Når han begynte var det ikke måte på hvordan det ble understreket at vi må ha tålmodighet og at det ville ta tid å spille inn et nytt lag med så mange nye spillere. Dette ble godt støttet av Bjarmann/Mathisen. Greit det, noe tid vil det nødvendigvis ta, men hvis spillerne får høre dette hele tiden, hva slags signaler gir det? Da er det kanskje ikke så farlig om vi ikke presterer? Jeg mener jo ikke at de tenker dette bevisst, men den menneskelige psyke er noe forunderlige greier. Det samme med innstillingen og inngangene til kamper mot lag vi burde kunne styre mot. Slå langt, få ballen unna.
                                        Jeg synes det er noe av det samme når Haglund i dag "forsvarer" PVM, Johan og Palmi:
                                        Før inneværende sesong kom de tidligere tippeligavinnerne Johan Andersson, Palmi Palmason og Petter Vaagan Moen til klubben. Haglund har forståelse for at profilene ikke har slått til i Lillestrøm.- De er mennesker de også. De har alle havnet i en tøff situasjon.
                                        Jeg har lært at angrep er det beste forsvar i en fysisk idrett som fotball. Da må man også ha en offensiv innstilling og ha tro på egne ferdigheter. Er dette måten å få voksne mannfolk med direktørlønninger til å prestere?
                                        Jeg gjentar for n'te gang at jeg hadde stor tro og enda større håp til prosjekt Haglund. Jeg kan dessverre ikke se annet enn engstelighet.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #60
                                          Hurra! Geir Jordet hentet inn som ressurs på det mentale. Der tror jeg LSK for en gangs skyld har truffet bulls eye på en "ansettelse". Han har ekspertise både innenfor idrettspsykologi og fotball.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎