Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

    Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør
    Jeg skriver dette innlegg etter seieren i Stavanger mot Viking og har nå redigert dette etter seieren mot Sogndal. Jeg er riktig glad for at vi vant disse kamper, særlig for min egen psykisk helse. Jeg hadde tenkt å skrive dette innlegg etter den flaue forestillingen mot Brann, men etter at jeg hadde tenkt meg om, så hadde det blitt sett som en “knee-jerk”reaction etter et pinlig tap. Derfor har jeg spart dette innlegg til etter at vår poengfangst økte.

    I’m going out from the presumption that writing this in English will be accepted by all members of the forum. This is my hand-on-heart meaning of what is happening right now, and I’ll stand by what I say. I’m prepared for criticism and thumbs-down, but frankly, I don’t give afuck. There are many problems in Lillestrøm right now, and we can see the causeof most of these. In my eyes, many of our “regulars” have been producing a series of poor performances for some time now,but that responsibility lies squarely with our coaching staff. They are given the tools to work with.

    Before I start pointing fingers, I have to say one thing:; Torgeir Bjarmann in my eyes is a legend onthe field.He played 300 games for us, and since I came to Norway, I can counton one hand the games in which I thought he played poorly. But Bjaramnn hasn’tplayed a game for LSK for a long time. So what he has given to LSK on the pitchas a player must should be separated for what he has done off it. Its his performance as “Sporting Director” a position he has held since 1st January2009, and spanned 3 and a half years, I’d like to write about.

    A sporting director has one sole responsibility. The sporting side of the administration.Managers and coaches will come and go. As will players for that matter....

    Bjarmanns saving grace


    Bjarmann came into a club which was drowning in debt and going towards relegation. He and Henning Berg stopped that, and for that both men deserve credit. But after two years ofwatching Lillestrøm stagnate, Berg got the bullet. Because Bjarmann correctly saw that LSK needed fresh finance, and Uncle Per wasn’t going towatch Henning piss away his money on giving new contracts to players such as Karim Fucking Essidiri.

    New Coach – New Beginning


    Magnus Haglund has come in, and in my eyes,he’s done a good, solid but perhaps not great job so far. 6 out of 10. I seewhat he Haglund has brought to us. A new passing style in which the ball does the work, rather than a game based on laying compact and breaking at speed asHenning drilled into the team. But Henning and Magnus are two different people in two different positions, financially and playing wise.

    FIRST TEAM SQUAD


    After 3 years,its safe to say that this squad is now entirely Bjarmanns. But in it, I see aseries of problems. To illustrate how unbalanced the squad is, I’m going to list the players in their primary positions, rather than those than they can do a job in. (I meanMessi could play left-back, but you’d prefer to see him playing in attack, forexample):Logi (GK)Ramovic (GK); Stoor (RB), Pedersen (RB), Jeppe (RB), Nystuen(CB), Kippe (CB),Scheel (CB), Hoibråten (CB), Ringstad (LM) Guy Roger (DCM),PVM (CM), Johan(ACM), Midtgaarden (ACM) Lunan Gabrielsen (???-CM?), Palmi (RM),Ohi (RM) Bolly(RM), Knudson (RM), Solberg (RM) BBS (A), Luke (A), Lille Bukken(A) – Gilbert isn’t included as I believe he wont ever play for us again When Ilook at this squad, I see a natural unbalance in it. Five right sided midfielders?Three right backs? No airiel threat up front? I’m seriously worried here. Had any Premier League team (even a Swansea or a Norwich had such an unbalanced squad, every journalist in the land would be writing about how poor managed the club was).


    Youth policy
    I again look at the total picture under Torgeir and what he has improved since he came to the club, and I’m shocked atwhat I see in all honesty. The few youngsters which have come through into the first team have serious technical issues, which need to be addressed and should have already been addressed. Why the fuck haven’t they been dealt with? A number of the players in question have actually gone backwards in terms of development. Can anyone tell me what Ruben Lunan Gabrielsens best position is?Right back? Centre of defence? Holding midfielder? I’ve asked him myself and he’s said “Ill playanywhere Im needed”;which is a fantastic statement to make. But, I’d like tohim have been told by a someone “In two years Ruben, you’ll be controlling ourmidfield” or “You’re the one who’ll be takingover from Frode at the back”. Cananyone tell me who was the last Norwegian born and raised LSK’er to come intothe team and play each week? Bolly is 22, nearly 23 and cant be seen as apromising youngster anymore. Whats his best position? Can youseriously seeanyone besides perhaps Hoibråten being here in 3\4 years time? I can’t.

    LSK 2and "rekruttlaget"
    We are still playing against the likes ofSkjetten 2. Youngsters don’t want to come to Lillestrøm and go from being aplayer of merit in the 1st division and be forced into playing in the 3rdfor LSK2, knowing that they wont go straight into the 1st team. I’mtold that the likes of Colin N’Kee had to leave Lillestrøm for the sake of their careers. That’s worrying. Think about that. Our most promising youngsters having to leave Lillestrøm and play for Strømmen. I thought that I’d never see the day.

    Player recruitment

    I think that player recruitment in Lillestrøm under Bjarmann has been shoddy at best. Yes, we’ve been lucky and hit the jackpot three times in BBS, Nosa and Ujah, but otherwise it’s been a shambles.Why do you sign a striker in Luke Rogers unseen? Where is the planning? Or the scouting? Do you sign someone because Erik Soler says so? Why do you let amidfielder who oozes class in Gislason (Someone who wanted to play for LSK andasked for a 2 year deal) go around Europe and sign him again in a blind panicthree months later, totally unfit? And then after letting him go once, do lethim go again? Why does Bjarmann as a Sporting Director sign the likes of Midtgaarden and Scheel on what I am led to believe, quite high wages, and never ever play them.Why pay 1.8 million for Johann Andersson to be the centerpiece for your team, onlyfor two months later to give 2.6 million a year to another player who plays inthe same position; Was the signing in an area we needed tostrengthen, such as left-back? No.

    Scouting


    Seriously…Do wehave scouts? Who oversees this department or what is our scouting policy? Twoof our three jewels were given to us on a plate by a Nigerian agent. How onhell are we going to sign the next BBS if all we are doing is fumbling like avirgin under the covers? I mean… it appears that VG is doing our scouting bynaming players and Bjarmann saying that “We are tracking them”: Torstein Helstad is now linked to us. And he’s 35. And he’s not getting any better. Why not Boven or Tarik who are younger and will get better? And could be sold on for a much higher fee than we paid?

    Player retention:
    Whilst there is no doubt that there are much better leagues than the NorwegianTippeligaen andbigger clubs who take the cream of the crop, I seriously have to ask why certainplayers have been retained and am mystified to why others were let go. Wouldyou have given Steinar a new deal at the age of 37? I wouldn’t. Would you havesigned players to the caliberof Paul Obifuele, so shite that they end up in theFinnish 2nd division? Finances were and have been tight, I’ll agree,but I could list at least 6 players I wouldn’t ever have touched with a barge pole and at least 6 more than I would have retained, whereas LSK meant thatthey were surplus to requirements. Isn’t it Bjarmann who has the last say inthese matters?

    Let me end this thread by saying that I knowfor a fact that TB puts a hell of a lot of hours, hell a lot of his life intothis club. Its a job many people wouldn’t be able to take on. And he is, asI've already stated, a living legend. As of press, the club is currently layingaround 14th place. And we've not been out of the bottom third at the end of theseason since TB came to the club. TB and others should recongise that he has to take his part of the blame for that.
    Last edited by OppsalKanari; 23.05.2012, 21:39. Begrunnelse: REDIGERT 23.05.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    DR too messy! Rydd innlegget ditt, Oppsal.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3401

      #3
      Mange gode poenger, Oppsal.

      Spesielt talentarbeidet synes jeg har blitt svekket de siste årene. Det virker som om Per Berg og Haglund har fokusert på å handle 'ferdige varer' fremfor å finne den neste Nosa/Ujah/BBS, og jeg frykter vi fort kan havne i en ny opprydningsaksjon om noen år igjen. Mye av det vi ser nå synes jeg ligner litt for mye på Fjørfoft-tiden med handling av Brenne/Bjørkøy/Occean.

      LSK vil på sikt ikke kunne konkurrere med storbylagene med mindre vi finner vår nisje. Jeg tror engelske, skotske eller spanske tilstander hvor kun noen få lag kjemper regelmessig om seriemesterskapet er et stykke frem i tid. Til det er det for mye kaos rundt søpla, Bart City, og Brann, skjønt det skal kun en ny trener ala Nils Arne Eggen til før en av dem dominerer like totalt som bart på 90-tallet.

      Vår sjanse ligger i å bruke midler fornuftig og tenke langsiktig. Vi må bli best i klassen på speiding og talentutvikling, og helst finne en spillefilosofi som vi kan dyrke.
      Lars Tjernås hadde en blogg i dag som var overraskende treffende til han å være. http://fotball.aftenposten.no/blogg/...icle237517.ece

      Torgeirs posisjon som klubblegende er udiskutabel, og ingen tviler på at han blør gult og svart, men det er ikke ensbetydende at han er rett mann for jobben. Jeg skal ikke kaste han på dynga, men det er et sunnhetstegn at man stiller spørsmålet. Det er godt mulig at han er den beste for jobben, men om det ikke er et diskusjonstema vil vi aldri få vite.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • barte
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Oct 2011
        • 145

        #4
        torgeir er en bra mann for klubben!men magler totalt glød .samme utrykk om vi vinner eller taper.fjøra var en mye bedre leder med et like stort lsk hjerte.!

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #5
          Bjarmann er ansvarlig for spillerlogistikken. Ingen tvil om at han har levert totalt sett elendig på dette feltet. Selv er jeg usikker på om en klubb som LSK trenger denne rollen. Mer klar og definert organisasjon, med utvidet ansvar til de øvrige, og spesielt hovedtrener, kunne vært en mer effektiv modell.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3401

            #6
            Man skal ikke forvirre entusiasme med lederegenskaper. Fjøra gjorde en meget god marketing/pr-jobb, men jeg er ikke like sikker på hans lederegenskaper. At Torgeir beholder fatningen må ikke forbindes med likegyldighet.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              #7
              Opprinnelig skrevet av MortenA

              LSK vil på sikt ikke kunne konkurrere med storbylagene med mindre vi finner vår nisje. Jeg tror engelske, skotske eller spanske tilstander hvor kun noen få lag kjemper regelmessig om seriemesterskapet er et stykke frem i tid. Til det er det for mye kaos rundt søpla, Bart City, og Brann, skjønt det skal kun en ny trener ala Nils Arne Eggen til før en av dem dominerer like totalt som bart på 90-tallet.
              Jeg er helt uenig i denne "sannheten" om at vi er fra et lite sted med mindre forutsetninger enn storbyene. Lillestrøm er en liten by, men LSK er klubben for hele østre Akershus. Et område med flere hundre tusen mennesker har oss som nærmeste toppklubb. Romerike er et av landets aller sterkeste vekstområder. Det er ingen grunn til at ikke vi skal kunne være store. Det er ingen millionbyer i Norge. Eneste byområdet av millionstørrelse er Oslo-Akershus, som vi er den østlige delen av.

              Her er det rom for å finne lokale talenter og å utvikle en sterk klubbøkonomi.

              Og Torgeir er definitivt rett mann i mine øyne. At ikke alle 11 nye spillerne er umiddelbart er gull er normalt. Det ville vært sjokkerende bra om det var tilfelle.

              Kommentar

              • barte
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Oct 2011
                • 145

                #8
                man skal skape litt glød i torgeirs jobb-grå og triste folk har vi nok av.simon messfin hadde vært billigre og skapt mere glød i gruppa.sikker på at frode grodås og fjøra var humørspredere!

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3973

                  #9
                  Hva har Torgeir hatt ansvaret for av spillerlogistikk?
                  Sitat fra rb.no 20.08.2008 om ansettelsen av Henning Berg:
                  Henning Berg får all makt
                  I LSKs framtidige organsasjonsmodell er det ikke lenger plass til den sportspregede managerrollen Jan Åge Fjørtoft har hatt de siste fire årene, Berg vil i stedet få en ansatt med mer administrativt enn sportslig ansvar i ryggen, høyst trolig heter denne mannen Torgeir Bjarmann.
                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3729694.ece

                  Det kan virke som Torgeir har fått en sterkere/tydeligere rolle post HB. Da bør vi kanskje legge størst vekt på det siste drøye halvåret? Uansett hvordan de formelle kommandolinjene er utformet, vil hovedtreneren nesten alltid bestemme hvilke spillere som skal hentes. Og skrotes.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    #10
                    For meg virker det som om det ikke er en plan bak det å komplettere stallen med spillere som passer inn. PVM, Johan og Bjørn er spillere som ikke er helt ulike men de to sistnevnte ble signert på bakgrunn av ferdigheter. LSK har slitt med at de for ofte bruke spilere i uvante posisjoner fordi de har for mange spillere i lik posisjon. Det som må til nå er å finne ut av på hvike plasser vi er svakest og erstatte spillere utifra det. Vi har gjort forsøk på dette men synes ikke vi alltid lykkes like godt.

                    Et godt eksempel på dette er ifjor når Esset og Eriksen som begge er HB spilte på hver sin side istede for å lage konkurranse om den plassen og sette Ringstad på VB. Konkurranse om plassene vil til enhver tid utvikel spillere og håper at vi får se en plan på dette i nær fremtid.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3401

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Jeg er helt uenig i denne "sannheten" om at vi er fra et lite sted med mindre forutsetninger enn storbyene. Lillestrøm er en liten by, men LSK er klubben for hele østre Akershus. Et område med flere hundre tusen mennesker har oss som nærmeste toppklubb. Romerike er et av landets aller sterkeste vekstområder. Det er ingen grunn til at ikke vi skal kunne være store. Det er ingen millionbyer i Norge. Eneste byområdet av millionstørrelse er Oslo-Akershus, som vi er den østlige delen av.

                      Her er det rom for å finne lokale talenter og å utvikle en sterk klubbøkonomi.

                      Og Torgeir er definitivt rett mann i mine øyne. At ikke alle 11 nye spillerne er umiddelbart er gull er normalt. Det ville vært sjokkerende bra om det var tilfelle.
                      Nå skal vi ikke lenger enn til Lørenskog før det kryr av søpla-tilhengere, så at vi "eier" hele østre Akershus er en sannhet med modifikasjoner. I følge wikipedia har vi ca 270 000 innbyggere på Romerike, men som sagt bor 34000 i nevnte Lørenskog så hvis vi sier 250 000, så er vi kanskje i nærheten. I perioder med suksess fyller Brann, søpla og Bart 20 000 på tribunen, mens vi kan klare ca halvparten, og dette gir dem et økonomisk forsprang. Med tanke på søplas samarbeidsavtaler med romeriksklubber, så kan vi ikke ta for gitt at LSk er klubben for hele Romerike, heller ikke at talentene kommer til oss. Carew gikk fra Lørenskog til søpla i sin tid, og LSK kan ikke slå seg på brystet over Romerikstalentene i stallen heller. Vi har et par i dag, men det er ikke så mange år siden alle "talentene" våre havnet i 2.div. da de ble vraket.

                      Derfor mener jeg vi må finne vår nisje. Vi må finne en spillestil og være flinke på å hente spillere som passer i denne stilen. Ser man noen år tilbake i England (mens Arsenal spilte på Highbury) så var Wenger ekspert på å hente unge billige talenter som tilpasse dem Arsenals spillestil. Dermed var de konkurransedyktige selv om de ble tappet for spillere hvert år.

                      Har vi et satt spillesystem, så er det enklere å identifisere de spillerne som passer inn i det systemet, enn å forsøke å skape et system hvor man får utnyttet egenskapene til forskjellige spillertyper.

                      Når det gjelder Torgeirs rolle oppi dette, så virker den administrativ. Det vil si at han ordner med kontrakter og speidere. Hvis treneren sier at han vil ha en konkret spiller, så er det Torgeirs jobb å ta kontakt med klubb og agent, og forsøke å få til en overgang. Alternativt, om Haglund f.eks sier at vi trenger en ny venstrekant, så regner jeg med at Haglund har noen tanker om hvilke egenskaper spilleren bør ha, og da er det Torgeirs jobb å kontakte speidere og agenter for å finne potensielle kandidater for Haglund å velge imellom, og når valget er tatt, administrere overgangen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #12
                        Har prøvd å redigere mitt opprinelig innlegg. Fovirrelsen kom fra klipp og lim fra Microsoft Word. Stavefeil, osv.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                          At ikke alle 11 nye spillerne er umiddelbart er gull er normalt. Det ville vært sjokkerende bra om det var tilfelle.
                          Helt enig med deg OptimistFugl. Men at "vårt gull" som vi har funnet og har så mange feil er urovekkende for meg. Hvem faen la unge spiller kom opp til A laget med så store tekniske svakheter?

                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          DR too messy! Rydd innlegget ditt, Oppsal.
                          Ryddet opp, Catty.

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Når det gjelder Torgeirs rolle oppi dette, så virker den administrativ. Det vil si at han ordner med kontrakter og speidere. Hvis treneren sier at han vil ha en konkret spiller, så er det Torgeirs jobb å ta kontakt med klubb og agent, og forsøke å få til en overgang. Alternativt, om Haglund f.eks sier at vi trenger en ny venstrekant, så regner jeg med at Haglund har noen tanker om hvilke egenskaper spilleren bør ha, og da er det Torgeirs jobb å kontakte speidere og agenter for å finne potensielle kandidater for Haglund å velge imellom, og når valget er tatt, administrere overgangen.
                          Så hvem var det som hentet spiller usett? Som Luke Rodgers?

                          Torgeir bør ha kjennskap til markedet eller hente inn en som har et oversikt over markedet. Vet dere hvor mye det koster for å ansatte en deltidsstilling? 300k kanskje? Og bommer du en gang på en spiller så koster dette enda mer enn 300k i hvertfall
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            #14
                            Bjarmann har hovedansvaret for det sportselige og er Haglunds overordnede. Merkelig at han er så taus i en så kritisk situasjon.
                            Normalt kommer de ansvarlige på banen og uttaler seg når det er krise. Venter man fortsatt på at laget skal sette seg, og begynne poenghøsting i stor stil og klatring til 4-5 plass som vel var målsettinga før sesongen. Og neste år skal man jo kjempe om medaljer!

                            Kommentar

                            • 10theri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2010
                              • 438

                              #15
                              Hva skal Bjarmann si? Som ikke spillere og Haglund selv alt har sagt.
                              Heia Lillestrøm......

                              Kommentar

                              • tilt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 813

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA

                                Derfor mener jeg vi må finne vår nisje. Vi må finne en spillestil og være flinke på å hente spillere som passer i denne stilen. Ser man noen år tilbake i England (mens Arsenal spilte på Highbury) så var Wenger ekspert på å hente unge billige talenter som tilpasse dem Arsenals spillestil. Dermed var de konkurransedyktige selv om de ble tappet for spillere hvert år.

                                Har vi et satt spillesystem, så er det enklere å identifisere de spillerne som passer inn i det systemet, enn å forsøke å skape et system hvor man får utnyttet egenskapene til forskjellige spillertyper.
                                Her mener jeg du setter fingeren på noe veldig vesentlig. Og den samme fingeren har LSK-ledelsen hatt langt oppi toern de siste 5 åra. Vi har jo ikke noen spillestil lenger. Tidligere var vi Norges Stoke, med fysikk, innsats og dødballer som varemerke. Nå er det ingen rød tråd i hva vi gjør. Dette gjør det jo umulig å tenke langsiktig, bygge opp juniorspillere mot A-laget når ingen har en anelse om hva de driver med. Vi ahr henta noen navn men er veldig spent på hva planene med dem er ?
                                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                https://twitter.com/#!/KjetiI

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av 10theri
                                  Hva skal Bjarmann si? Som ikke spillere og Haglund selv alt har sagt.
                                  Greit å vise at han er til stede, ikke gjemme seg på tenkeloftet. Han har tross alt totalansvaret og kan ved å være litt mer synlig ta litt av presset bort fra Haglund. Slik det er i dag er det Haglund som fronter den sportslige delen ene og alene. Det er i motgangstider ledere viser hva de er bygget av.

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av 10theri
                                    Hva skal Bjarmann si? Som ikke spillere og Haglund selv alt har sagt.
                                    Alltid greit for man til å være ærlig, innrømme at mann har gjort noen feil og love forbedring, kanskje?
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • Steinhardt
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Feb 2004
                                      • 15

                                      #19
                                      I’m going to list the players in their primary positions, rather than those than they can do a job in. (I meanMessi could play left-back, but you’d prefer to see him playing in attack, forexample):Logi (GK)Ramovic (GK); Stoor (RB), Pedersen (RB), Jeppe (RB), Nystuen(CB), Kippe (CB),Scheel (CB), Hoibråten (CB), Ringstad (LM) Guy Roger (DCM),PVM (CM), Johan(ACM), Midtgaarden (ACM) Lunan Gabrielsen (???-CM?), Palmi (RM),Ohi (RM) Bolly(RM), Knudson (RM), Solberg (RM) BBS (A), Luke (A), Lille Bukken(A)

                                      Komentar:

                                      Når man ser dette, så skjønner man hvor totalt feilkomponert stallen er. Vi trenger minst en venstrebeck, en venstreving og når Bjørn og Luke forsvinner: to spisser.

                                      En annen viktig ting du tar opp er dyrking av roller. Hvilke posisjon dyrkes Ringstad, Bolly og Gabrielsen i?
                                      F.eks: Er ikke Ringstad bra nok defensivt som venstreback, og ikke god nok offensivt som venstreving, så har han vel ikke noe framtid i klubben. Har han gode nok kvaliteter, så må trenerstaben og Ringstad bestemme seg. Er han back eller ving? Dvs. sette seg målsettninger og kanskje i noen tilfeller stille et ultimatum. Dette gjelder de to andre nevnte også. De er ikke talenter lenger, de er helprofesjonelle seniorspillere.

                                      Når det gjelder rekruttering og speiding må klubben åpne horisonten. Virker som Bjarmann kun har kontakt med Atta Aneka og Runar Kristinsson. Roy-Kenneth Torkildsen har vel kontroll på hva som beveger seg på Romerike, men utover det går vel speidingen på agenthenvendelser og gamle kontakter. Det må jo lønne seg å ha en speider som finskjemmer markedet for spillere. Heller en speider, to venstrevinger og to høyrevinger, enn ingen speider og fem høyrevinger. Spillerne er selve grunnmuren i klubben og vi har ikke råd til å bomme på blinken lenger.


                                      Kommentar

                                      • TheSilentMajorit
                                        I karantene
                                        Møteplager
                                        • Oct 2012
                                        • 99

                                        #20
                                        Men bommer på blinken er akkurat det vi har gjort i år etter år. Et par lykketreff i Ujah og Nosa skjuler en del ting som er råttent i klubben

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎