Karakterbok mot saftkokerne

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Karakterbok mot saftkokerne

    Sead 6: Prikkfri kamp uten å bli satt på store prøvelser. Ett dårlig utspill

    Stoor 6: Best i firern sammen med Nystuen. Får vi henta han har vi en meget bra HB. Jobber steinhardt.

    Nystuen 6: Vinner alt av dueller og blør for drakta. Herlig spillertype. Kunne satt inn 1-0 når han ruva 40 cm over han som skulle ta han.

    Scheel 4: 2 stygge feil som trekker ned. Ellers meget bra.

    Steinhard 4: På det jevne. Solid defensivt. Bytta ut tidlig.

    Fønix 3: Roter mye med ballen og har få gode involveringer. Nær en assist. Begrenset spiller som må brukes riktig.

    Ohi 7 BB: Herjer som bare faen. Vinner baller og hadde noen kjemperaid. Spilt seg inn på laget.

    Palmi 4: Mister ballen MYE. Gjør seg bedre på høyrekanten en sentralt.

    Ringstad 4: Viser ok takter frem til skaden. Virker litt ukonsentrert i blant. Trenger noen kamper for å bli stabil.

    Johan 3: Uvenn med ballen og livredd taklinger (har sikkert noe med skadehistorikken å gjøre). Årsværste.

    Björn 7: Episk passning til Johan i 1. omgang. Får lite hjelp, men nesten alt han gjør er bra/dritbra. Og scorer igjen!

    Luke 4: En stor sjanse som han ødelegger med dårlig touch. 30 år gammel og står latterlig mye i offside. Har en slags "rett plass til rett tid" faktor som gir han målsjanse i alle innhoppene.

    Bolly 6: Herlig innhopp. Skaper mer med han på 10 min en resten av kampen. Viser litt av formen fra treningskampene. Kan bli en nøkkelspiller.

    Jeppe 3: Har tydeligvis ingen venstrefot. Kan IKKE spille på venstrebacken. Tar alt på høyre uansett. Blir alt for lett å lese.

    Haglund 6: Sliter med mange nøkkelspillere ute og et Sogndal som spiller møkkafotball. Avgjørende bytte med Bolly inn. De andre var skader så mer ufrivillig.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Synes ikke Johan var så ille. Resten av karakterene er jeg enig i.

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 346

      #3
      Her var det mye rart. Johan var mye bedre enn Luke, han kom spesielt til sin rett i 2 omgang, da han spilte sentral midt. Johan opp en karakter. Luke er skandaløst ræva, har knapt nok sett en dårligere spiller på Åråsen, kar 2. Jeppe opp en karakter.

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        #4
        Sead 6 - Solid. Men ikke satt på de helt store prøvene.

        Stoor 6 - Nærmer seg toppformen. God igjen i går.
        Nystuen 6 - En tøffing, og en skikkelig kaptein.
        Isak 5 - Litt slurv, men skulle bare mangle når han ikke har spilt. Tryggere enn Kippe.
        Steinar 4 - Ikke god nok.

        Erling 2 - Verken selvtillit eller ferdigheter. Helt seriøst, hva tilsier at han er god nok for Tippeligaen?
        Palmi 4 - Vender spillet fint av og til, ellers skuffende lite involvert.
        Ohi 7 - Knallbra når han spiller på kanten. Tøff, tørr å utfordre, og lykkes ofte.
        Ringstad 3 - Griper liksom aldri sjansen når han får den. Ut med skade.

        Johan 4 - Synes han var bra da han ble flyttet ned sentralt. Mye ballkontakt, gjør ofte gode valg.
        Björn 6 - Ingen kongekamp. Nydelig pasning til Johan, og blir matchvinner.

        Luke 3 - Ser i likhet med Erling ikke ut til å ha TL-nivået inne. Men spillemessig beste kampen i LSK-trøya.
        Jeppe 5 - MYE bedre enn Steinar. Trygg med ball, trøkket til defensivt. Fin stikker til Luke.
        Bolly 6 - 11 gode minutter. Målgivende. Så bra at han bør få sjansen fra start torsdag.
        Twitter

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #5
          Utrolig nok mener de fleste at det bør presteres godt offensivt spill mot Sogndal. Det er optimistisk for å si det mildt, Sogndal er vel TL laget med best defensiv organisering. De har også tradisjonelt vært flinke på overganger, bare sjekk fjorårets kamp mot dem på Åråsen (grøss!).

          Jeg synes det var en defensivt god kamp, saftkokera fikk ikke til stort annet enn kalibalik ved dødballer. Offensivt ver det vanskelig, men ble litt bedre utover i andre da Johan fikk styre midten mens Luke var urolig fremme.

          Sead 6
          Stoor 7, Isak 6, Nystuen 6, Jeppe 6 (Pedersen 5)
          Erling 5 (Bolly 6),Palmi 5, Ohi 6, (Ringstad 3)
          Johan 6, Bjørn 6,Luke 4

          Sead skaper trygghet bak der (i motsetning til Logi). Fortjener nesten en sjuer bare ved sin tilstedeværelse.

          Scheel er god! Trist med disse episodene hvor ting går riktig så galt. Nystuen virker å ha god kommunikasjon med ham som makker. Stoor imponerer, sterk bakover og tilfører også en del fremover.

          Erling gjør mye bra uten ball, mer usikker med ball såfremt ikke oppgaven gir seg selv. Liker ikke trange situasjoner. Mister sine positive sider når han blir sliten, holder bare litt over en omgang. Ringen var veik og utilpass, forsto ikke medspillere. Johan spiller bra, sikker med ball og smart i bevegelsene. Ekkel å spille mot. Hjalp forsvaret mye på slutten ved å alltid være tilgjengelig. Ikke noe taklingsfantom, men står iallefall på rett sted som regel. Palmi blir anonym i denne kampen. Ohi gjør ikke noen stor kamp på midten, men bedre på kanten hvor valgene er enklere. Jobber godt og er sterk mann mot mann.

          Björn gjør det han gjør veldig bra. Problemet er det han ikke gjør, nemlig å finne riktige rom når han ikke har ballen. Gutten passer ikke som enslig spiss. Luke gjør dette bedre, hvilket også gir muligheter for andre. Imidlertid virker Luke noe lett og fomlete når han får sjansen, regner med han kommer seg noe mot høsten.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #6
            Sead 6
            Stoor 7
            Nystuen 6
            Scheel 6
            Pedersen 4
            Knudtzon 3
            Ohi 6
            Pàlmi 5
            Ringstad 4
            Andersson 3
            Björn 5

            -Rodgers 4
            -Westerberg 5
            -Bolly (7)

            Til trådstarter: Rodgers gikk i offside èn gang i går. Jeg telte...
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz

              Til trådstarter: Rodgers gikk i offside èn gang i går. Jeg telte...
              Stemmer. Snakka mer generelt i det tilfellet.

              Når det gjelder Rodgers har hatt en tendens til å ligge mye i offside. Mulig han gjør det for å bue løpene sine. Det har ikke fungert optimalt enda som i tilfellet har med dårlig samhandling å gjøre.

              Jeg er ikke så negativ som mange her mtp Luke. Han har en egenskap til å være der ballen detter ned og oppsøker ofte bakre stolpe. Trur han vil putte en del mål for oss i år.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

                #8
                For å si det sånn - jeg har snakket med en Tippeligadommer som sa de er veldig klar over at Rodgers konstant ligger og lukter på grensen. Han sa faktisk at Rodgers er veldig god på akkurat det med å ligge litt i offside, for så å komme seg på riktig side akkurat i tide. Selv om det ikke helt har virket sånn for oss supportere i år.
                Twitter

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Jeg er ikke så negativ som mange her mtp Luke. Han har en egenskap til å være der ballen detter ned og oppsøker ofte bakre stolpe. Trur han vil putte en del mål for oss i år.
                  Hvis vi klarer å få ballen inn i feltet,da...
                  Ut fra videoklipp fikk jeg inntrykk av at han kan funke godt i feltet, men så anemiske som kantspillerne våre har vært hittil, er det lite sannsynlig at han får gjort noe særlig av det han faktisk kan.
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7056

                    #10
                    Han har hatt et par mindre heldige innhopp, men det er iallfall skivebom hvis noen slakter Luke etter i går. Han burde spilt fra start. Bevegde seg hele tiden og var ekkel for Sogndal-stopperne å forholde seg til, og han kom til to gode avslutninger. Jeg håper han starter mot Aalesund.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2506

                      #11
                      Romerikes Blad gir Erling Knudtzon 3 på sin spillerbørs:


                      ERLING KNUDTZON 3

                      Tilbake på laget etter at han startet på benken sist. Et godt initiativ på høyrekanten som ga corner. Ellers usynlig i første omgang. Hadde et par oppofrende returløp etter pause, men generelt en blek innsats. Totalt uten selvtillit og korrekt byttet ut i jakten på et seiersmål.

                      Jeg reagerer på to ting:

                      - Han hadde mer enn "et par oppofrende returløp etter pause". Jeg mener han løp til krampa bokstavelig talt tok ham.
                      - Han ble ikke "korrekt byttet ut i jakten på et seiersmål". Han ga selv beskjed om at han måtte bytte, på grunn av krampa.

                      Offensivt hadde vel ikke Knudtzon sin beste dag, men han gjorde manns jobb bakover og løp opp flere Sogndal-angrep.

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        #12
                        Liten tvil om at han jobbet godt defensivt, men som en kantspiller på toppnivået så forventes det at man er skapende offensivt, eller i det minste bidrar med noe fremover. Derfor er 3eren helt korrekt.
                        Twitter

                        Kommentar

                        Working...