Sett klubben foran dere selv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mo-bjer58
    Medlem
    Møteplager
    • Nov 2010
    • 73

    #61
    Dagens styre er en blanding av nyvalgte og noen som har vært i styret i flere år, så jeg mener at styret er en fin mix sånn sett. Men mitt store spørsmål er hva styremedlemmene foretar seg for å få skuta på rett kjøl igjen. Valgkomiteen snakket så varmt om viktigheten av å få inn Lasse Kjus i styret, men jeg har hverken sett eller hørt noe til han etter årsmøtet.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #62
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Jeg vet ikke nok om organisasjonen til å mene noe om det du sier, men synes det er litt morsomt at du i det første avsnittet snakker varmt om langsiktighet, mens du i det andre stiller spørsmål om noen har sittet for lenge.
      Vi har jo ikke hatt kontinuiteten der den er viktigst da, på trenersida. Styrerepresentanter kommer og går overalt. Men i LSK er det flere med tillitsverv som har sittet gjennom "de magreste tider" for klubben og som har blitt "en del av møblementet". Og jeg sitter med en snikende følelse av at de ikke har den entusiasmen som kreves.

      At de lever på etterhvert eldgamle tradisjoner.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #63
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Vi har jo ikke hatt kontinuiteten der den er viktigst da, på trenersida. Styrerepresentanter kommer og går overalt. Men i LSK er det flere med tillitsverv som har sittet gjennom "de magreste tider" for klubben og som har blitt "en del av møblementet". Og jeg sitter med en snikende følelse av at de ikke har den entusiasmen som kreves.

        At de lever på etterhvert eldgamle tradisjoner.
        Det blir skrekkelig mye graut i argumentasjonen nå. Hva burde styret ha gjort som de ikke gjør? Har folk oversikt over hva som er styrets ansvar? og hvem er disse overlevningene som mangler entusiasme og lever på eldgamle tradisjoner?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #64
          Det er kun én måte å sette klubben foran seg på: fortsette å møte opp på kamp og heie de frem.
          Knurr...

          Kommentar

          • Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

            #65
            Det er ikke noe tvil om at det er utfordrende å være fugl om dagen. Klubben sliter med å få poeng og spillet har de siste kampene vært under pari. Dette er hovedsaklig Haglunds utfordring. Det har også vært noen rare signeringer og kanskje noen for raske? Dette er hovedsaklig Bjarmanns utfordring. 2012 er ikke den første sesongen vi sliter. I serien har vi ikke vært med å kjempe i toppen av eliteserien siden 2007 da vi fikk 4.plass. Jeg synes derfor ikke det er så rart at noen skriker på at hoder må rulle.

            Men jeg mener det er viktig å holde hodet kaldt.

            Styret
            LSKs styre har et klart ansvar for at LSK presterer over tid og skal legge planer for 3-5-10 år frem i tid. Samtidig må de ta kortsiktige grep når det trengs. Det er ikke lenge siden Henning måtte forlate skuta og det var en styreavgjørelse. Siden da har styret hatt utskiftninger og det har det også hatt de siste årene. Man kan diskutere kompentansen i styret og kanskje er det noen plasser det kunne vært utskiftninger.

            Uansett tror jeg de siste ankomne - Kjus og Orlund - har mye å bidra med. Kjus med vinnermentalitet og sportslig profesjonalisering og Orlund med kontaker og informasjon i forhold til kommune og andre instanser. Disse har hatt kort tid i klubben og jeg synes det ville være uriktig å forvente resultat av jobben deres etter bare noen få måneder i styret.

            Vi må heller ikke glemme at de som har sittet lengst i styret har vært med på snu klubben fra nesten-konkurs til å ha et godt økonomisk grunnlag.

            Husk også at styret velges på årsmøte og er det noen som mener at det er noen som har sitter for lenge så kan man melde seg inn i klubben og komme med innspill. I mine øyne så er det litt hodeløst å klage på at feil parti i får makt på Stortinget uten at man selv har stemt.

            Torgeir
            Hans arveidsoppgaver er videre enn å kjøpe/selge spillere, men det er det som er tydeligst for oss supportere å se. Det første Torgeir gjorde (sammen med Henning) var å rydde opp i den mugne spillerstallen Fjørtoft og Nordlie etterlot seg. Det må ha vært en krevende jobb og jeg synes de klarte det bra. De ble etterhvert kvitt en del dyre og avdankede spillere.

            I etterkant av dette har de signert en rekke spillere og det er klart at noen av disse kan man stille (store) spørsmålstegn ved. Går man kjennom kjøpshistorikken til f.eks. Rosenborg eller vif så kommer vi ikke så dprlig ut med tanke på feilkjøp.

            Samtidig har han skaffet spillere som Ujah, Nosa og Björn som allerde har og vil gi fantastisk bra økonomisk utbytte (snakker vi total salgsverdi på ca. 50-60 millioner?). Torgeir dro oss også igjennom et overgangsvindu vinteren 2012 der han i hefig konkurranse med andre klubber dro i land spillere som Petter og Johan i tillegg til Sead og Fredrik S. Hvem hadde sett for seg at disse spillerne skulle dra på seg den gule og svarte drakta? Han lurte også til seg en ettertraktet Haglund.

            Magnus
            Det er klart at Magnus fikk gode rammer i Elfsborg og kanskje bedre enn han har i LSK. Da er det lett å skylde på at det var ressursene som vant og ikke treneren. At ressurser har alt å si er ikke riktig. Se på vif og hva Andresen har fått av midler; hvor er medaljene? Man kan også se på starten av Man Citys kjøpsperiode; ingen ubetinget sukess. Jeg mener Haglund skal ha massiv skryt for det han gjorde i Sverige med Elfsborg. Sammen med resten av klubben løftet han de fra midten og ingenting til gull og topplassering i årevis. Etter 8 år i en klubb som ung trener så er det ikke så rart at man ønsker å bytte beite eller at kllubben mener det er godt med noen friske innspill.

            Den dårlige uttellingen i oppkjøringen var naturlig på grunn av samhandling og at en del spillere ikke var signert. I tillegg var Magnus tydelig på at det var prestasjon og ikke resultat som var viktig. Se på kampen mot Molde før seriestart. Vi var ekstremt gode og ledet lenge inntil vi tok ut toneangivende spillere.

            Jeg tror årsaken til at vi sliter nå er på det mentale planet og ikke at vi mangler ferdigheter. Det er ikke noe tvil om at vi har en rekke klassespillere i Johan, Björn, Petter, Frode, Sead Roger og kanskje Pálmi, men det er noe som gjør at disse spillerne ikke får ut det de kan. Det er også tøft for en spillergruppe å ha troa på seg selv når klubben har slitt i 4 år selv om man er ny. Omgivelsene påvirker alle uansett. Når vi leverer en bra hjemmekamp mot RBK og de scorer på overtid så er det et slag i trynet. Vi reiser oss mot vif og tar igjen ett mål og burde sjansemessig vunnet kampen; et nytt slag i trynet. Mot Molde leder vi kampen til det står 86 minutter på tavla: nesa brekker etter en kraftig høyre hook. Samme mot Godset hjemme der vi er gode frem til de scorer (Deila sa det samme i Sportslunsj dagen etter tapet mot Stabæk). Når man får på trynet så mange ganger så går det utover selvtilliten, noe annet ville være umenneskelig. Spesielt når alt er nytt for trenere og spillere. Kanskje trenger vi et mental trener en periode? Jeg synes det er bak mål å si at Magnus er en dårlig trener fordi han sliter med å motivere spillerne i en dårlig periode. Er det noen som sier at treneren til Dale Oen var dårlig fordi han brukte en trener for det mentale?

            I Elfsborg fikk Magnus 8 år og det skulle tilsvare 96 måneder. Jeg synes vi skal gi han mer enn 5 måneder før vi konstaterer at han er en for dårlig trener. Med seier over Stabæk så ville vi vært vesentlig høyere på tabellen og denne tråden ville kanskje ikke eksistert. Så jevn er tippeligaen og med 18 kamper igjen så har vi forsatt mulighet til å gjøre en bra sesong i Magnus’ første sesong. Vi er med i cupen så det er fortsatt mulig at vi kan heve i ett trofe til høsten.

            Sommervindu
            Like klart som at jeg har bursdag én gang i året så kommer Björn til å forsvinne. Vi kommer til å miste en fantastisk spiller men alle mulig å erstatte. Dersom vi får inn Helstad og en venstreback så kan vi klare å stable et bra lag på beina - så lenge de har troa på seg selv.

            Jeg forstår at man skyter på styret, Torgeir og Magnus når alt butter. Frustrasjonen må ut og noen må få skylda. Men er det riktig å kvitte seg meg folk av den grunn? Og hvem ser man for seg at skal fylle disse skoene og gjøre umiddelbar sukess?

            Klubben har satset foran 2012-sesongen og jeg synes vi skal gi spillerne og Magnus tid til å snu dette. Jeg har troa, for noe annet ville være å gi opp. Og den som gir opp taper uansett.

            Stå sammen - ha troa - FORZA!

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #66


              Skal vel ikke la denne tråden bli en Arne Erlandsen tråd. Men som nevnt før, det er INGEN ting å utsette på hva Arne Erlandsen har fått til med laget som lå an til nedrykk til 3. div som nå leder adeccoligaen under 2 år etter at han tok over! Vi snakker om ett poengsnitt på 1,92. Ett lag som nesten ikke taper kamper (9 tap på 49 kamper). Og halvparten av spillerstallen er den samme som da laget lå i bunn av 2. div.

              Jeg vil ikke fremme forslag om å sparke Haglund, til det liker jeg "stilen" hans for godt. Men jeg skulle ønske at klubben tok lærdom av fortiden, sånn at de kan legge planer for fremtiden som faktisk har rot i virkeligheten. At vi supportere sier/tror mye rart er jo greit, men at de som styrer klubben faktisk har trodd det var mulig å snu på flisa i forhold til spillerstil o.l. på så kort tid er skremmende. Det klubben virkelig trenger er en type (enten som trener, eller som klubbleder av noe slag) som er så klar som Arne Erlandsen (evt Ivar Hoff, Ståle Solbakken, Uwe Røsler) i sine tanker om hvordan laget/klubben skal fremstå.

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                #67
                Opprinnelig skrevet av Folke
                http://www.rb.no/lokal_sport/article6087940.ece

                Skal vel ikke la denne tråden bli en Arne Erlandsen tråd. Men som nevnt før, det er INGEN ting å utsette på hva Arne Erlandsen har fått til med laget som lå an til nedrykk til 3. div som nå leder adeccoligaen under 2 år etter at han tok over! Vi snakker om ett poengsnitt på 1,92. Ett lag som nesten ikke taper kamper (9 tap på 49 kamper). Og halvparten av spillerstallen er den samme som da laget lå i bunn av 2. div.

                (...)
                Jeg synes det Erlandsen har fått til i Kisa er både fantastisk og beundringsverdig. Men om Erlandsen er riktig person til å ta over LSK p.t. er jeg usikker på. Det å hente tilbake gamle helter er ikke nødvendigvis ubetinget sukess, se bare på Dalglish i Liverpool. Det er heller ikke slik at Erlandsen har hatt sukess i alle klubber han har vært involvert i. Spør du visse personer på Hamar så er jeg usikker på om alle har like mange lovord om Arne som det vi har.

                Det at Arne har sukess i Kisa nå er heller ikke ensbetydende med at vi vil bli bedre med han bak spakene. Flere treneroverganger har tydet på det motsatte. Nemlig at en sukesstrener i en klubb blir en fiasko i en annen (selv om årsakene er forskjellige og noen ganger spesielle):
                Villas Boas: Porto > Chelsea
                Ramos: Sevilla > Tottenham
                Ancelotti: Milan > Chelsea
                Nilsson: Malmø FF > FC København
                Solbakken: FC København > FC Köln
                Nilsen: Tromsø > Brann
                Prahl: Malmø > Viking
                etc.

                Kanskje er ikke Magnus riktig trener for LSK, det vil tiden vise. Men selv om Arne har et LSK-hjerte større enn de fleste så bør ikke det automatisk bety at man er den hotteste kandidaten. Jeg har egentlig vanskelig for å se hvem som kunne erstattet Magnus.

                For øvrig er det utrolig gøy at Arne lykkes i Ull/Kisa. Det setter Romerike på kartet og det gangner LSK på sikt at vi klarer å ha flest mulig romeriksklubber stabilt plassert over tid i 1. divisjon. La Arne få bygge kultur og bra fotballstemning på øvre Romerike.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #68
                  Jeg tror Haglund kan være riktig trener for LSK, men det betinger at man tar stilskifte og generasjonsskifte helt ut. En halvveis løsning er ikke tingen. Klare tanker om hvordan man vil ha ting (ref Arne, Ståle, Uwe o.l.), riktige spillertyper og en langsiktig plan på hele klubbens profil. Mulig det er Haglund selv som bare må slå i bordet; "Vil dere ha meg så må dere ta hele meg pakka" av en alvorsprat.

                  Nå vaker vi rundt med dritt opp til knæra og ingen ser ut til å skjønne noe i det hele tatt!

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Orlund med kontaker og informasjon i forhold til kommune og andre instanser.
                    Hva er det du hinter til her? At LSK skal slå inn på den korrupte stien søpla og Arbeiderpartiet har gjort i Oslo?

                    Fy f**n. Dette er det mest patetiske og skremmende som er skrevet på forumet noen sinne. Hvis LSK av en eller annen grunn trenger informasjon fra kommunen så antar jeg Skedsmo har et nummer de kan ringe? På lik linje med en hver annen bedrift i kommunen.

                    Martin83 kan gjerne benytte playbooken til søpla, Raymond Johansen og Martin Andresen. Benny har heldigvis moralen på sin side. Aldri i livet om jeg vil ansette noen gammal AP-pamp i mitt firma for å oppnå utilbørlige fordeler. Jeg gremmes over at LSK har gjort det. Skandale.

                    Noen har snakket sammen...
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Martin83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 794

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Hva er det du hinter til her? At LSK skal slå inn på den korrupte stien søpla og Arbeiderpartiet har gjort i Oslo?

                      Fy f**n. Dette er det mest patetiske og skremmende som er skrevet på forumet noen sinne. Hvis LSK av en eller annen grunn trenger informasjon fra kommunen så antar jeg Skedsmo har et nummer de kan ringe? På lik linje med en hver annen bedrift i kommunen.

                      Martin83 kan gjerne benytte playbooken til søpla, Raymond Johansen og Martin Andresen. Benny har heldigvis moralen på sin side. Aldri i livet om jeg vil ansette noen gammal AP-pamp i mitt firma for å oppnå utilbørlige fordeler. Jeg gremmes over at LSK har gjort det. Skandale.

                      Noen har snakket sammen...
                      Ojsann, her var det temperatur

                      At du ikke sympatiserer med Arbeiderpartiet er for meg flette uinteressant, men ikke antyd mine politiske retninger når jeg ikke engang har nevnt noe om det i innlegget mitt.

                      At du ellers mener at vif har et utstrakt smarbeid med Arbeiderpartiet er for meg ukjent utover at en som satt i styret tilfeldigvis har et engasjement i partiet. Må forresten minne deg om at det er den borgelige siden i Oslo som har gitt vif tomt til 1 krone til bygg av ny stadion.

                      Ellers står jeg for at Orlund kan være en viktig ressurs for klubben. Som ordfører i lang tid har hun bygget opp et bredt kontaktnett også utover det politiske, f.eks. større og mindre bedrifter som muligens kan komme til å spone LSK. At det er en i LSK som har bred kunnskap om hvordan politiske prosesser foregår er heller ingen ulempe. Da spiller det ikke noen rolle hvilket parti ordføreren tilfeldigvis måtte ha representert. Som vanlig borger kan man alltid ringe kommunen for å høre hvor mye man kan bygge på huset, men det lønner seg ofte å hyre en arkitekt med kjennskap om prosessene.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Martin83



                        At du ellers mener at vif har et utstrakt smarbeid med Arbeiderpartiet er for meg ukjent utover at en som satt i styret tilfeldigvis har et engasjement i partiet. Må forresten minne deg om at det er den borgelige siden i Oslo som har gitt vif tomt til 1 krone til bygg av ny stadion.




                        "Fellesforslaget fra Ap, SV og Frp som etter all sannsynlighet vil bli vedtatt på Oslo bystyres møte den 14. mai lyder som følger:
                        - Bystyret ber byrådet overføre tomt som muliggjør stadionanlegg til Vålerenga Fotball for kr. 1."

                        http://www.vpn.no/vpn-spesial/2011/0...renga-stadion/

                        "
                        Høyre var i mot å gi VIF tomt til en krone, men vil behandle reguleringsplanen uavhengig av det standpunktet."

                        Oslo har ikke hatt en flertalls"regjering" av ikke-sosialistiske partier, men varierende konstellasjoner som søker støtte fra sak til sak. Noe som gjør det mulig med bizarre utslag og konstellasjoner, som i denne stygge saken. Anders Lange vrir seg i graven for sitt partis overførsel av midler for hardt pinede skattebetalere til enkeltorganisasjoner (i dette tilfellet søpla).

                        Benny er mer prinsippfast og ønsker ikke at LSK skal skaffe seg partipolitisk tilknytning for å oppnå utilbørlige fordeler.

                        Last edited by BennyLem; 03.06.2012, 08:59.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

                          #72
                          Det er i allefall helt tydelig at jeg traff en nerve her

                          Hvorfor får du 2+2 til å bli 13? Du legger mye mer i innleggene mine enn hva jeg mener. Du skriver og hentyder til at jeg ikke har prinsipper i forhold til utilbørlig påvirkning av politiske systemer og det er ikke riktig. Selvfølgelig har jeg det, men det går an å ha kunnskap om et område og utnytte sin kompetanse uten å være utilbørlig, ikke sant?

                          Når det gjelder vif-saken så svarer du egentlig greit på det selv; det ville ikke blitt ny stadion uten borgelig støtte.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #73
                            Dessverre tror jeg både Orlund og Kjus har lite å tilføre klubben. Orlund har en lang karriére som profesjonelt styremedlem foran seg som kvinne med AP-forankring. Blir nok telenorstyret eller lignende til slutt. Er som sagt lite i hennes bakgrunn som skulle tilsi at hun har noe å bidra med bortsett fra lokal forankring, noe vi allerede har plenty av.

                            Når det gjelder kjus har hans idrettsbakgrunn ikke betydd noe for ansettelsesforholdene før - hvis han har så jævla mye å bidra med hadde han vel fått en stilling i olympiatoppen eller lignende? I stedet har han sølt bort pengene sine på valutaspekulasjoner, hvis fornuft BennyLem sikkert kan utdype, og nå er han her. I LSK. Som selverklært VIF-supporter. Uten erfaring fra styre og stell, lagidrett eller noen kompetanse utover å ha kjørt fort på ski og ha flylappen. Fy faen.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Martin83
                              Det er i allefall helt tydelig at jeg traff en nerve her

                              Definitivt. Og korrupsjon er ingenting å ta lett på.

                              Det er selvsagt et stort samfunnsproblem at sentrale AP-pamper som Raymond Johansen har et verv i søpla og dermed sitter på begge sider av bordet når enorme verdier gis bort gratis.
                              http://www.vif-fotball.no/article2694866.ece

                              Her er det snakk om verdier til flere hundre millioner som overføres fra vanlige skattebetalere til organisasjoner med politisk kontakt. Uten konkurranse, uten anbud, utenom markedet. Skal søpla bygge ny stadion så skal de selvsagt bla opp av egen lomme for tomt.

                              http://www.transparency.no/

                              Opprinnelig skrevet av Martin83

                              Når det gjelder vif-saken så svarer du egentlig greit på det selv; det ville ikke blitt ny stadion uten borgelig støtte.
                              I en historisk kontekst er det flaut for FrP å utvide rollen til offentlig sektor sammen med slike sengekamerater. De får gå i seg selv. Men, de har jo gradvis beveget seg bort fra den liberalistisk orienterte retningen etter "slaget på dolkesjø". Helt sikkert smart med tanke på oppslutning ved valg, ettersom nordmenn er oppfostret med en paternalistisk stat, og en mer liberalistisk vri ikke er egnet for å komme over sperregrensa en gang.

                              Hvis FrP (og SV for den saks skyld) vil gjøre dumme ting, så er det deres sak. Men de satt i hvert fall ikke på begge sider av bordet slik Raymnond Johansen gjorde.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Martin83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 794

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Dessverre tror jeg både Orlund og Kjus har lite å tilføre klubben. Orlund har en lang karriére som profesjonelt styremedlem foran seg som kvinne med AP-forankring. Blir nok telenorstyret eller lignende til slutt. Er som sagt lite i hennes bakgrunn som skulle tilsi at hun har noe å bidra med bortsett fra lokal forankring, noe vi allerede har plenty av.

                                Når det gjelder kjus har hans idrettsbakgrunn ikke betydd noe for ansettelsesforholdene før - hvis han har så jævla mye å bidra med hadde han vel fått en stilling i olympiatoppen eller lignende? I stedet har han sølt bort pengene sine på valutaspekulasjoner, hvis fornuft BennyLem sikkert kan utdype, og nå er han her. I LSK. Som selverklært VIF-supporter. Uten erfaring fra styre og stell, lagidrett eller noen kompetanse utover å ha kjørt fort på ski og ha flylappen. Fy faen.
                                Det er godt mulig du har rett og da skal jeg være fullstending enig med deg, men jeg synes det er litt tidlig å slakte innsatsen etter knappe 3 måneder i styret.

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Definitivt. Og korrupsjon er ingenting å ta lett på. (...)
                                  Her er jeg helt enig med deg. Derfor synes jeg det er litt synd at du begynner innlegget ditt med «AP-pamp» for det gir et inntrykk til at du ikke sympatiserer med Arbeiderpartiet og du legger unødvendig vekt på noe som ikke bidrar konstruktivt. Hvilket partiståsted du måtte ha har fint lite med diskusjonen å gjøre det leit at du ikke holder deg til det prinsippielle. Emnet du tar opp er i høyeste grad interessant, dog i en annen tråd.

                                  Jeg tror ikke at Orlunds kunnskap om hvordan politikk fungerer gir LSK annen nytte at man kan få fortgang i saker og utnytte systemet på riktig etisk måte. Uansett tror jeg det er nettverket hun har opparbeidet seg og stillingen som direktør for Kunnskapsbyen Lillestrøm som var avgjørende for hennes kanidatur til LSK-styret.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    #77
                                    Benny er mer prinsippfast og ønsker ikke at LSK skal skaffe seg partipolitisk tilknytning for å oppnå utilbørlige fordeler.
                                    Benny, hva har dette i denne tråden å gjøre? Det er en politiker i LSKs styre og det er Orlund. Hvis du nå rett ut sier at LSK har valgt Orlund inn i styret for å oppnå utlbørlige fordeler, synes jeg du skal droppe nicket og komme med anklagene åpent.

                                    Var det derimot ikke det du mente, burde du kanskje vurdere hva du setter anonymt på trykk og hvordan du formulerer deg.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                                      Det er godt mulig du har rett og da skal jeg være fullstending enig med deg, men jeg synes det er litt tidlig å slakte innsatsen etter knappe 3 måneder i styret.
                                      Innsatsen? Her er det ansettelsen som er problemet. Valgkomiteen har hatt hue under armen.

                                      – Det er et ønske fra LSK om å få inn noen med toppidrettserfaring. Jeg har spilt fotball på 6. og 7. divisjonsnivå, og anser meg som helt blank fotballfaglig. Men jeg håper jeg kan bidra mer på et administrativt plan. Jeg har mange tanker og meninger om hvordan en organisasjon kan bygges opp. Det blir også morsomt å komme innenfor og se hvordan en fotballklubb drives, sier Kjus.
                                      Han har tanker og meninger om hvordan en organisasjon kan bygges opp. Det har jeg også. Håper han har det morsomt.

                                      Kommentar

                                      • stiandahl
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2004
                                        • 61

                                        #79
                                        Tapet mot Sandnes gidder jeg ikke fokusere på. Det er ikke som noen hevder tapet mot Stabæk og Sandnes som bør få alarmklokkene på Åråsen til å ringe. Som jeg skrev først i denne tråden er klubben er syk tvers igjennom og har vært det over lang lang tid. Jeg er helt sikker på at klubben nå graver sin egen grav utover denne høsten med samme styre og stell.

                                        La det være sagt med det samme. Jeg har alltid støttet kanarifansen og Lillestrømsupportere 100% for engasjement, tidsbruk og energi alltid. Jeg må innrømme at jeg satt morgenkaffen i halsen når jeg i dag leste Morten Svesengen sin kommentar om LSK i Romerikets Blad. Å komme med sure oppgulp om kanarifansen sin reaksjon under kampen mot Sandnes er blir bare helt utrolig lavmål. Er det noen som etter fem års sammenhengende motgang i LSK ikke skal få negativ kritikk etter en fotball man aldri har sett værre på Åråsen er det Kanarifansen.

                                        En annen ting er at han viser en svært liten innsikt i hva som skjer med LSK og freder hver enkelt person på Åråsen "hvertfall etter sesongavslutningen". Klubben bør renske om engang for alle. Da mener jeg ikke bare trener, men også sportrsdirektør Torgeir Bjarmann og leder Per Mathisen. Kan dere ikke for engangs skyld sette klubben foran deres egen stolthet. Det er nok nå.... Jeg ser av tidligere innlegg her at mange syntes man er for skarp i kritikken og at man roper ulv ulv.. For å si det sånn. Ta dere en tur i nabolagene på Romerike, så vil man få høre langt større kritikk av LSK enn det som kommer fram i forumet. Folk har fått nok nå. Se bare rundt dere på tribunen. Det er snart ikke folk igjen på Åråsen.

                                        Derfor er både LSK og Romerikets Blad ved Morten Svesengen på ville veier om dagen. Folk vil ha forandringer nå!!!!!!

                                        Kommentar

                                        Working...