Sutring og negativitet blant supporterne og på forumet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Sutring og negativitet blant supporterne og på forumet

    Dette er en fantastisk tråd!
    Jeg formoder at forbudet også gjelder supportere?
    Og da er det kanskje greit å ta inn over seg at hvem som helst i hele verden, inkludert journalister, kan lese like uhindret her som på Twitter......
    Knurr...
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    #2
    Opprinnelig skrevet av Leif A
    Jeg formoder at forbudet også gjelder supportere?
    Den store forskjellen er vel at dette er for oss en hobby hvor vi legger igjen masse penger, mens det for spillerne faktisk er en jobb hvor de tjener masse penger. Det i seg selv gjør at spillerne bør holde dritten inni seg og konsentrere seg om å overholde kontrakter og å prestere, mens vi som supportere kan ha litt friere tøyler i og med at vår fritidsbruk og våre penger holder denne industrien levende.

    Kommentar

    • *46*

      #3
      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
      Den store forskjellen er vel at dette er for oss en hobby hvor vi legger igjen masse penger, mens det for spillerne faktisk er en jobb hvor de tjener masse penger. Det i seg selv gjør at spillerne bør holde dritten inni seg og konsentrere seg om å overholde kontrakter og å prestere, mens vi som supportere kan ha litt friere tøyler i og med at vår fritidsbruk og våre penger holder denne industrien levende.
      Da er det helt greit at enkelte slenger ut av seg at hele forsvarsrekka blir nedringt av NASA? Jeg er selv negativ til tider her inne, men enkelte kommentarer er så flaue å lese at jeg leter bare etter ett sort hull å gjemme meg i.....

      Greit med litt frustrasjon, men det kan være greit å holde seg i hvertfall litt saklig. Noe mange her inne har virkelig trøbbel med - for det skal se så forbanna kult ut!

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        #4
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Da er det helt greit at enkelte slenger ut av seg at hele forsvarsrekka blir nedringt av NASA? Jeg er selv negativ til tider her inne, men enkelte kommentarer er så flaue å lese at jeg leter bare etter ett sort hull å gjemme meg i.....

        Greit med litt frustrasjon, men det kan være greit å holde seg i hvertfall litt saklig. Noe mange her inne har virkelig trøbbel med - for det skal se så forbanna kult ut!
        Jada, poenget mitt var at det blir litt komisk å forvente det samme av supporterne som av spillerne, da vi har totalt forskjellige roller i dette sirkuset. Jeg også mener at noe av det som presenteres her inne holder et unødvendig lavt nivå.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
          Jada, poenget mitt var at det blir litt komisk å forvente det samme av supporterne som av spillerne, da vi har totalt forskjellige roller i dette sirkuset.
          Har vi virkelig forskjellige roller når det kommer til hvilket lys man ønsker å stille klubben i?
          Knurr...

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Sutring og negativitet blant supporterne og på forumet

            Kan noen gi meg svar på disse to spørsmålene?
            1) Hva blir bedre av kontinuerlig sutring, uavhengig av hvilke forhåpninger man har hatt og over hvilken tidslengde man har hatt det?
            2) Uavhengig av hvor mange feil som eventuelt har blitt gjort i fortiden, hva klarer man å endre på ved stadig å vende tilbake til de?
            Knurr...

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Kan noen gi meg svar på disse to spørsmålene?
              1) Hva blir bedre av kontinuerlig sutring, uavhengig av hvilke forhåpninger man har hatt og over hvilken tidslengde man har hatt det?
              2) Uavhengig av hvor mange feil som eventuelt har blitt gjort i fortiden, hva klarer man å endre på ved stadig å vende tilbake til de?
              Hvilken sutring? Vær konkret, ellers er du vel strengt tatt bare en som bidrar til å skape et dårlig debattklima. Det har gått en sport i det der, klage på andres klaging uten å tørre å peke på akkurat hva man synes er så dårlig. Jeg vil bare påpeke det jeg ser som noen gigantiske doble standarder ovenfor Björn og hva andre spillere kan tillate seg uten at karakteristikkene her inne, og på tribunen, henger jævli løst. Jeg aner en apati som absolutt ikke kler en klubb som LSK, Björn har tråkka på LSK og flere virker å synes at det er greit. Og jammen vil de ikke se ham på banen mot Kisa også.

              Hvor er stoltheten blitt av? Er vi så langt nede?

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Moderatormelding:
                Flere tråder på hovedforumet, blant annet spillertråden til Bjørn, var i ferd med å gli ut i en diskusjon om sutring og negativitet blant supporterne og på forumet. Ta den diskusjonen i denne tråden. Innlegg flyttet.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Har vi virkelig forskjellige roller når det kommer til hvilket lys man ønsker å stille klubben i?
                  Ja, la oss heller stå sammen som en gjeng gladkristne korungdommer i lykkepillerus. Paralellen til Komiske Ali har blitt trukket flere ganger allerede, og den er så rett....
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Har vi virkelig forskjellige roller når det kommer til hvilket lys man ønsker å stille klubben i?
                    Nå diskuterer du plutselig noe litt annet igjen, men svaret mitt her er også ja. Supporterne har en helt annen lojalitet enn spillerne og det har vist seg veldig godt i denne saken. Å kritisere en spiller/agent som kommer med håpløse uttalelser rundt en klubb man har støtter er i mine øyne ikke å sette klubben i dårlig lys. Spilleren derimot har kommet med en håpløs uttalelse mot noe som er hans arbeidsgiver, spe på med en agent (representant for spilleren) som har videreformidlet enda mer horrible utsagt og du har skoleeksempelet på at vi har forskjellige roller på hvilket lys man ønsker å stille Lillestrøm SK i.

                    Jeg synes egentlig det er mer fascinerende at du mener at det bør være like retningslinjer for en supporter og en spiller når det gjelder ytringer....det synes jeg nemlig er ganske spesielt (og argumentasjonen finner du i svar til deg lenger opp på siden).

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                      Jeg synes egentlig det er mer fascinerende at du mener at det bør være like retningslinjer for en supporter og en spiller når det gjelder ytringer....det synes jeg nemlig er ganske spesielt (og argumentasjonen finner du i svar til deg lenger opp på siden).
                      Hvorvidt LeifA er tilhenger av retningslinjer for supporterposting kan han sikkert svare for selv, du får heller svare hvorfor du tolker ham slik...

                      Jeg bare minner ydmykt om at ytringer om andre ytringers klokskap også er en del av ytringsfriheten.

                      Kommentar

                      • Bukkenbruse
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 515

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av skotten
                        Hvorvidt LeifA er tilhenger av retningslinjer for supporterposting kan han sikkert svare for selv, du får heller svare hvorfor du tolker ham slik...
                        Jeg tolker han slik fordi han på forrige side skriver: "

                        Jeg formoder at forbudet også gjelder supportere?
                        Og da er det kanskje greit å ta inn over seg at hvem som helst i hele verden, inkludert journalister, kan lese like uhindret her som på Twitter......"

                        Det er mulig jeg misforstår han, men i det sitatet leser jeg det som at han mener at siden folk her inne mener at Bjørn ikke skal poste "dritt" offentlig, så bør heller ikke supporterne gjøre det samme. Dette mener jeg ikke henger helt på greip, men det er lov å være uenige - det kan også hende jeg har misforstått han - og da er jo diskusjonen helt urelevant, så får jeg isåfall bli bedre på tolking av andres meninger.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                          Det er mulig jeg misforstår han, men i det sitatet leser jeg det som at han mener at siden folk her inne mener at Bjørn ikke skal poste "dritt" offentlig, så bør heller ikke supporterne gjøre det samme. Dette mener jeg ikke henger helt på greip, men det er lov å være uenige - det kan også hende jeg har misforstått han - og da er jo diskusjonen helt urelevant, så får jeg isåfall bli bedre på tolking av andres meninger.
                          Tok meg friheten av å markere ut det ene ordet du siterer som besvarer ditt spørsmål, og som helt riktig gjør akkurat denne delen av diskusjonen irrelevant. Å oppfordre folk til å bruke hue er ikke det samme som å be dem holde kjeft...

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av skotten
                            Tok meg friheten av å markere ut det ene ordet du siterer som besvarer ditt spørsmål, og som helt riktig gjør akkurat denne delen av diskusjonen irrelevant. Å oppfordre folk til å bruke hue er ikke det samme som å be dem holde kjeft...
                            Jeg er fullstendig klar over det, og hvis du hadde hatt evnen til å lese det jeg skriver hadde du også forstått at jeg er uenig i at det BØR være like retningslinjer for spiller og supporter. Jeg mener at retningslinjene må være totalt forskjellige - det er min mening og ikke Leif sin. Dette er et diskusjonsforum og det vi bedriver er diskusjon. Hvor du vil hen er jeg sannelig ikke helt sikker på?

                            Kommentar

                            • Ungfugl
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2011
                              • 113

                              #15
                              Er så lei av at folk skal være så negative. Virker som at uansett hva LSK gjør, så er det for dårlig, altfor, altfor dårlig. Har sagt det før, men sier det igjen : Hadde vi signert Messi hadde han vært for veik i hodeduellene, og hadde vi signert Christiano Ronaldo så hadde han vært for ego. Det er alltid NOEN som klager på NOE, og det er vanvittig irriterende!

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Ungfugl
                                Er så lei av at folk skal være så negative. Virker som at uansett hva LSK gjør, så er det for dårlig, altfor, altfor dårlig. Har sagt det før, men sier det igjen : Hadde vi signert Messi hadde han vært for veik i hodeduellene, og hadde vi signert Christiano Ronaldo så hadde han vært for ego. Det er alltid NOEN som klager på NOE, og det er vanvittig irriterende!
                                Enda mer irriterende med de som kun ser gull og grønne skoger. Vi er i en posisjon vi tydeligvis ikke klarer å snu med det første og det er det mange som nekter å innse.
                                Klubben er i krise, og har faktisk ikke vært nærmere nedrykk siden 1990.
                                Det at det blir klaget nå er fullt forståelig. Fotball er følelser og følelser trenger utløp. Om ingen hadde brydd seg, hadde ikke LSK vært et lag i toppdivisjonen i dag. Vi har spillere som tusler utpå banen og det virker som dem ikke bryr seg til tider, skal fansen bare stå og se på dette? 90% av kritikken som har kommet her inne de siste 6 mnd har vært på sin plass og meget berettiget.
                                Last edited by Uwes disippel; 17.06.2012, 17:45.

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                  Jeg er fullstendig klar over det, og hvis du hadde hatt evnen til å lese det jeg skriver hadde du også forstått at jeg er uenig i at det BØR være like retningslinjer for spiller og supporter.
                                  Dette begynner å bli komisk...

                                  Det er da heller ikke det stom sto. "BØR heller ikke supporterne gjøre det samme" er IKKE synonymt med "BØR være like retningslinjer for spillere og supportere". Noe lenger enn dette gidder jeg ikke dra denne tråddigresjonen...

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Dette begynner å bli komisk...

                                    Det er da heller ikke det stom sto. "BØR heller ikke supporterne gjøre det samme" er IKKE synonymt med "BØR være like retningslinjer for spillere og supportere". Noe lenger enn dette gidder jeg ikke dra denne tråddigresjonen...
                                    Kanskje like greit i og med at du nå har brukt 3 innlegg uten å kommentere det tråden faktisk handler om, men istedetfor forgjeves prøver å analysere noe som ikke behøver å analyseres. Leif mener noe, jeg mener noe annet - ytterligere analyse fra deg trengs egentlig ikke.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      Leif mener noe, jeg mener noe annet - ytterligere analyse fra deg trengs egentlig ikke.
                                      Ytterligere analyse skal du få slippe. Det jeg prøvde å bruke tre innlegg på var å få deg til å innse at dere ikke nødvendigvis mener to forskjellige ting, og at derfor var tråden på vei til å dette over på et annet tema. Men hvis du fortsatt insisterer på at noen har hevdet at vi må sette opp retningslinjer for hvordan supportere skal ytre seg på forumet, så gir jeg uansett herved opp

                                      Kommentar

                                      • antikris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 520

                                        #20
                                        Sutring og klaging fra supportere er da det minste problemet denne klubben har.

                                        Kommentar

                                        Working...