Feilkjøp/signeringer foran 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Feilkjøp/signeringer foran 2012

    Det er for lettvint å skylde på treneren igjen. Problemet stikker dypere enn som så etter fem elendige år.
    Men hovedproblemet denne sesongen er etter min mening en feilslått innkjøps/signeringspolitikk. (Noe som selvfølgelig også er trenerens ansvar)
    Foran 2012 sesongen skulle det satses igjen. LSK kvittet seg med en del spillere og hadde midler til å bygge ny stall.
    Så startet trøbbelet. Spillere ble signert før den nye treneren ble klar.

    Erik Midtgarden og Isak Scheel var ønsket av Henning Berg. Midtgarden ble hentet som høyreback, noe han hadde spilt 5(?) ganger tidligere. Scheel er som jeg skrev i spillertråden da han signerte, ikke bedre enn de vi har og dårligere enn PSA. Palmasson, en middels TL spiller fra Stabæk, var ønsket før Haglund, men ble likevel signert etter at svensken tok over. Alle disse overgangene skulle vært stoppet da Berg fikk fyken.

    Videre er Jesper Westerberg bomkjøpet og det er Haglunds ansvar. Johan Andersson en god spiller, men ikke topp tippeligaklasse som mange trodde. Han ble hentet som stjernespilleren med høy lønn. Problemet er at i Anderssons beste posisjon(bak spissen) hadde vi allerede TL beste(BBS). Her skulle vi ha brukt pengene på en god bakromsspiss ( med F.Gulbrandsen som back-up).

    Fredrik Stoor og Espen Nystuen ble hentet fordi blant andre Westerberg og Scheel ikke holder mål. Begge har kapasitet, men Stoor er ustabil og Nystuen passer ikke sammen med Kippe.

    Luke Rodgers var panikk-signeringen da Gulbrandsen var skadet. Var det ingen andre på blokka?

    Guy R. Touindouba kan jeg forstå ble signert. Har potensial, men mister ballen alt for mye som midtbaneanker. Bedre i ny rolle?

    Da står vi igjen med 2 av 11 signeringer jeg er positiv til. Vaagan Moen har vist tidligere at han er en av TL beste spillere. Han har underprestert hittil, men jeg synes det var godt gjort å få signert han.

    Ramovic er vel den eneste sammen med BBS som har vært god i år. Meget god signering.

    Vi har per i dag en uharmonisk tropp grunnen alt for mange feilkjøp/signeringer. Dermed går dette utover samhandlingen på banen.
  • *46*

    #2
    Nystuen passer ikke sammen med Kippe? For meg er Nystuen som ei hvit skjorte - kan brukes sammen med alt.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av vermu
      Ramovic er vel den eneste sammen med BBS som har vært god i år. Meget god signering.
      Ramovic har i likhet med resten av laget sviktet. Ikke akkurat noen matchvinner som han var i Tromsø. Hadde ikke sett forskjell på om han eller Logi hadde spilt...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #4
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Nystuen passer ikke sammen med Kippe? For meg er Nystuen som ei hvit skjorte - kan brukes sammen med alt.
        Hvis man ser nøye på kampene hvor nystuen og scheel har spilt sammen så er det kun 1 grunn til at det har gått bra. Og det er Nystuen som har dirigert og fortalt scheel nøyaktig hva han skal gjøre.
        Nystuen er mye mer verbal og en ledertype på banen, noe han i min mening har vist mange ganger i tospann med Kippe, ikke Nystuen sin feil at Kippe ikke har klart å levere på banen i år.

        så enig med *46*, Nystuen kan brukes med alle som kastes inn i midtforsvaret.
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • Martin83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 794

          #5
          Jeg synes det er vanskelig å vurdere hvor gode overgangene til Isak, Erik, Jesper og Pálmi er når gode spillere som Petter, Johan og Sead ikke er i nærheten av å prestere. Derfor venter jeg litt med å slå en tydelig «dom» over forrige overgangsvindu.

          PS! Ikke glem at Isak spilte på et tett Sogndal-lag i fjor, Erik har vært ettertraktet (og god i Mjøndalen), Jesper skal visstnok være en av de beste i Allsvenskan(?) og Pálmi scora respektable 8 mål fra høyrekanten for Stabæk i fjor. Så noe har disse gutta inne...

          Kommentar

          • Mynten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 484

            #6
            Enig i veldig mye av det trådstarter skriver. Dessverre er flere av kjøpene vi har gjort et tegn på panikk og/eller kjøp vi har gjort bare for å kjøpe. Tenker spesielt på Midgarden, Luke og Palmi. Kjøpene av Sead, Johan, PVM og Guy skjønner jeg godt hvorfor ble gjort, hvorfor de ikke har prestert like bra er en annen sak.

            Isak kan jeg på en måte forstå kjøpet av. Ung stopper som skulle ha bra tempo og god ballbehandling hørtes jo ut som rett mann for oss, men har heller har ikke vært noen suksess.

            Når det gjelder Nystuen er dette et hastekjøp som kom som en følge av at Isak ikke var så godt som forventet. Dessverre så er slike spillere ikke fremtiden for LSK da han heller ikke er en moderne stopper som er flink med ball og relativt dårlig fart. Han og Kippe har for like ferdigheter, og det lider LSK under.

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Er jeg den eneste som synes Palmi har prestert bedre enn feks Johan?

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                #8
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Nystuen passer ikke sammen med Kippe? For meg er Nystuen som ei hvit skjorte - kan brukes sammen med alt.
                Nystuen er en god stopper. Poenget er at Kippe trenger en temposterk spiller ved sin side. Derfor burde hverken Scheel (som på ingen måte er god nok), eller Nystuen (som ikke har tempoet som sin fordel og har de samme egenskapene som Kippe) vært hentet i en ideell overgangsverden. En klassestopper med hurtighet burde vært prioritert.

                Kommentar

                • AG-3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 1081

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Er jeg den eneste som synes Palmi har prestert bedre enn feks Johan?
                  Ingen av disse hadde fått lov til å stable vinterveden min engang.
                  Fullstendig krise begge to.
                  Fikk helt noia da Palmi ikke gadd å løpe opp ballen som gikk ut til kast rett foran Kanarifeltet på lørdag..fremsto da som selve symbolet på giddeløsheten ute på banen....og Andersson som ser ut til å måtte finne på løsninger underveis hver gang han har ball - alternativt sende av gårde lomper av noen skudd som han ikke har tro på selv engang.

                  Kommentar

                  • Pingla
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 370

                    #10
                    I mine øyne har Andersson vist glimt av at det bor kvaliteter der (om enn ikke konsekvent), mens Palmi ikke har vist stort av noe som helst som tilsier at han bør starte fast på et tippeligalag - annet at han er islending, og av den grunn implisitt skal lykkes i LSK.
                    hmm.. men så popper jo gamle helter som Gretar Hjartarsson(?) opp baki pappen også da
                    ¯\_(ツ)_/¯

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3177

                      #11
                      Alle signeringene vi har gjort (med unntak av Erik som jeg ikke har sett nok til å felle en dom over) og Isak (som muligens dro store fordeler av et pottetett Sogndalforsvar og en særdeles god Hovland som makker) er av spillere som har store kvaliteter. Palmi er et arbeidsjern som scorer mål, Johan en finslepen tekniker med fabelaktig oversikt o.s.v, o.s.v. Alle disse gutta holder mål i massevis. De to store spørsmålene er: 1) Hvorfor mister de selvtilliten av å komme til LSK? 2) Hva skal gjøres for å få dem til å få ut sitt potensiale?

                      Den som finner svaret på disse to spørsmålene disponerer en spillerstall som er god nok til å plassere seg oppunder medaljekampen i TL.

                      Og det bringer meg til det tredje store spørsmålet: Er Haglund rette mann til å forløse potensialet? Personlig heller jeg mer og mer mot at svaret på det spørsmålet er nei.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎