Motivasjonskampanje

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    Motivasjonskampanje

    Ja ja, da er det nok ett tap og nok en runde med edder og galle fra alle parter.
    Leser at enkelte spillere ble regelrett utskjelt etter kampen igår.
    Hvem skjønner ikke at vi er frustrerte etter 5 elendige år, og hvem hadde egentlig trodd at vi skulle ligge langt nede i sumpa i år? midt på treet, javel, men ikke på nest siste plass.
    Men samtidig skal vi støtte spillerne 100% under kampen, så får vi heller tømme oss for sinne og frustrasjon på forumer og over en øl på martins etter kamp.

    Har selv tatt meg i å rope div. negative ting under kamp, så er ingen helgen på dette området akkurat. Men ser ikke ut som at spillerne tåler denne negativiteten rundt klubben. De rapportene man får fra treninger samsvarer ikke med kampbildene i det hele tatt. Så kan man jo spørre seg om kvaliteten på treningene, eller så kan man se litt på psyken til gutta.
    Her har du en spillergruppe som har skyhøye skuldre, og ingen av de rutinerte klarer å hjelpe resten av laget opp, eller har blitt en del av den store depresjonen som går i klubben vår nå.

    Kanskje vi supportere skal prøve en annen vinkling enn vi har gjort den siste tiden, hvor alt blir snudd til det negative?
    • Kan det være en ide å møte opp på treningsfeltet med ett banner "Vi støtter LSK 100% uansett!" e.l.?
    • I neste hjemmekamp gå i oss selv og avstå fra buing, piping, og hetsing av egne spillere?
    • Klappe når vi får til en pasning, rope høyt og ekstatisk når vi vinner en duell, heie frem gutta når de løper i angrep, juble for sjangsene og gå bananas når målet kommer?


    I bunn og grunn tenker jeg at vi kan prøve å hjelpe spillerne med positiv forsterkning. Ok, så bommer kanskje spillerne på div. pasninger og taklinger i starten av kampen, men når de ikke hører et massivt "fa*n" eller "neeei" fra tribunen, og i neste vending når de faktisk vinner en duell så får de massiv støtte fra tribunen, og får trua på at man kan gjøre en god fotballkamp. La spillerne vite at de har en 12mann på tribunen.
    Nå virker de som at ingen spillere tør eller klarer å gjøre en dritt.

    Vet ikke om dette kan være med på å snu skuta, men føler vi ikke kan la noe være uprøvd nå.

    Så bør klubben strakt hyre inn en mental coach til å hjelpe til, noe de burde gjort for lengst...
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    #2
    Jeg er så enig!

    Vi liker å tro at vårt bidrag på tribunen har noe å si. Og hvorfor skulle vi ikke det? Spillerne sier selv at det gir ekstra tenning med en gjeng pasienter på tribunen. Men da gjelder det selvfølgelig også det negative. En spiller som slår en feilpasning eller bommer på et mottak er smertelig klar over det selv. Han trenger ikke å få høre det fra hele Åråsen samtidig. Som om det noensinne hjelper å få høre hvor ræva du er.

    Jeg irriterer meg grenseløst over sutresanger- og rop fra tribunen. Jada, vi er ræva, men jeg tror ikke vi kommer ut av det ved å klage på allerede nervøse spillere. Psyken burde være sterk nok til å klare å ikke bry seg om den slags, men jeg tror ikke det er tilfelle for våre spillere nå.
    I have this condition.

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      #3
      Er enig i innlegget og støtter at andre virkemidler fungerer bedre. Samtidig så går i hvert fall min frustrasjon på mangel på innsats. Vi har ikke dårligere tekniske spillere enn Sandnes Ulf, men vi taper for mange rene dueller som går på det fysiske. Mangel på innsats må de høre at ikke er holdbart. At en blir tatt en tunnel på, eller bommer på et skudd bør ikke mottas med rop av "nei" fra tilskuere, men dette er en annen sak.

      Når spillere ikke gir 100% for klubben vi elsker er det forståelig at folk sier ifra. Vi må ikke glemme hvor godt spillerne våre faktisk har det. De tjener godt med penger for å gjøre noe de elsker å holde på med, spille fotball. Hvis de ikke tåler at de desidert viktigste i klubben er kritiske til dem, så må de nesten finne på noe annet. I mine øyne er det mye verre å se fugla nå enn det var i høst. Selv om vi ikke vant da heller, så ga ungguttene alt.

      Når det er sagt, så er jeg altså enig med OP. Jeg tror vi kan motivere spillerne på en helt annen måte enn noen annen mentor eller Lasse Kjus kan gjøre.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      Working...