Kamptråd: Lillestrøm SK - Molde FK, Åråsen - Lørdag kl.18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikki Mifsud
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2005
    • 244

    Kamptråd: Lillestrøm SK - Molde FK, Åråsen - Lørdag kl.18:00

    Ingen tråd enda? Stemningen og gløden bør jo være tilbake, både blant spillere og supportere

    7/9 poeng på de tre siste, 8 mål, og bra fotball. Det bør ikke stå på motivasjonen og viljen i denne kampen. Mtp vi har viktige spillere ute i Roger og Andersson. Hvilken taktikk velger Haglund mot Solskjær & co? Både Nystuen og Pedersen er friskmeldt.

    Starter Nystuen i midtforsvaret? Får Ruben fortsette? Kommer Pedersen inn på backplass og Ringen flyttes opp? Vi må uansett demme opp for hurtige Molde-spillere, Gatt nevnes her.

    Tips: 1-1

    God kamp!
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9382

    #2
    Hvis ikke Ruben starter som stopper blir jeg arg!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #3
      Ramovic

      Stoor - Scheel - Kippe - Ringstad

      Palmason - Gabrielsen - Ohi - Bolly

      PVM

      Knudtzon

      Minst mulig omrokkeringer i et lag som har fungert greit. Gabrielsen må opp i mangel på alternativer. Kunne satt Palmi inn sentralt og Knudtzon på høyrekant, men PVM/Knudtzon har fungert såpass bra at det er dumt å gjøre noe endringer der. Scheel foran Nystuen pga hurtighet.
      ..................

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3153

        #4
        Jeg ser også poenget med hurtigheten til Scheel, og er enig i at han bør spille. Synes samtidig det burde være plass til Nystuen for å ta ut Angan. Jeg er absolutt ikke en av Kippes største kritikere, men denne gangen ville jeg ha valgt Espen fremfor Frode simpelthen fordi Espen er hakket råere, og vil gi Angan mindre plass til å rykke.
        Dessuten er jeg litt nervøs for venstresiden vår. Her må ikke (de tidvise) plasseringsproblemene fra de siste kampene gjenta seg.

        Kommentar

        • jonfugl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2009
          • 181

          #5
          Viktig å sko seg med riktige fotballsko, og heldigvis har vi ikke Diadora som fotballsko leverandør lengre. De skoene var dårlige på glatt og vått underlag som vi får på lørdag. Ser ut som at det blir MYE regn

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3177

            #6
            I dagens RB (papir) kan det se ut som om Jesper Westerberg vurderes som alternativ på kanten, antagelig høyre kant. Haglund vil ha færrest mulig endringer i 11'ern, som han mener nå har begynt å fungere bra. Det kan vel bety at han kan bruke Jesper på høyre og flytte Palmi inn sentralt for Roger, samt bruke Bolly for Johan Andersson på venstre kant - eller (kanskje like gjerne eller bedre) Bolly på høyre kant og Jesper på venstre. Personlig er jeg litt nervøs for kombinasjonen Stian-Mathis på venstre, selv om de begge har hurtigheten er jeg litt bekymra for det defensive - mulig Stian-Jesper er en bedre kombo.

            Om Ruben-Kippe er en god (og rask...) løsning som midtstopperduo er et annet vanskelig spørsmål.

            gilbert

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3153

              #7
              Ruben og Frode som stoppere er en potensiell oppskrift på katastrofe mot raske lag som Molde.

              Jesper på kanten er en løsning jeg hele tiden har hatt stor tro på. Både Jesper og Stian er bedre offensivt enn defensivt, men i tospann er de en spennende løsning som også kan bytte posisjoner i forhold til hvordan kampen utvikler seg.

              Kommentar

              • Mic
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2004
                • 120

                #8
                Kjenner jeg gleder meg til å få rånern og Helstad inn til neste kamp.. Laget ser litt tynt ut til helga pga suspensjon etc..
                The dubble i 2014

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Mic
                  Kjenner jeg gleder meg til å få rånern og Helstad inn til neste kamp.. Laget ser litt tynt ut til helga pga suspensjon etc..
                  Er det noen automatikk at de skal komme inn i laget når det ikke er suspensjoner? Synes det har fungert bra i det siste, men veldig bra med bredde i laget!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Mic
                    Kjenner jeg gleder meg til å få rånern og Helstad inn til neste kamp.. Laget ser litt tynt ut til helga pga suspensjon etc..
                    Gleder meg mer til Østli. Tror han er mer garantert å gå rett inn på laget. Stopperplassen er helt åpen om dagen og om Østli går rett inn på laget så er det 4stk som duellerer jevnt om plassen ved siden av han.

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Er det noen automatikk at de skal komme inn i laget når det ikke er suspensjoner? Synes det har fungert bra i det siste, men veldig bra med bredde i laget!
                      Ja og enda bedre hadde det blitt med Bjørn Helge. Kan bli en spennende høst :-)

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Gleder meg mer til Østli. Tror han er mer garantert å gå rett inn på laget. Stopperplassen er helt åpen om dagen og om Østli går rett inn på laget så er det 4stk som duellerer jevnt om plassen ved siden av han.
                        Feil, Kippe er den eneste sikre så får vi se hvem som får den andre plassen.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Feil, Kippe er den eneste sikre så får vi se hvem som får den andre plassen.
                          Hvis vi har spillere som er så sikre som du sier har vi ett kjempeproblem mtp de store defensive problemene vi har hatt de siste årene. Jeg er ikke ute etter å legge skylda på Kippe, men han har definitivt en del av ansvaret som kontinuitetsbæreren i forsvaret vårt.
                          Synes forøvrig Kippe spilte en av sine beste kamper på lang tid mot RBK sist, og det kan nettopp være fordi han også har sett at det finnes alternativer hvis han ikke leverer. Er som flere her usikker på hvordan han vil takle Molde med de hurtige angrepsspillerene, da han sleit enormt med dette på Akert Stadion tidligere i år, men synes samtidig at han leverte såpass bra mot RBK, at han fortjener en ny kamp.

                          Anders Østli har etter rapportene levert meget bra i en liga, og for ett lag som er hakket bedre enn LSK kan vise til de siste sesongene. Uten at jeg har sett han noe selv, så tyder i alle fall det på at det ikke er mye som tyder på at han skal være noe svakere fotballspiller enn Frode Kippe, eller de andre alternativene vi har.

                          Jeg gleder meg til han er spilleklar, men håper på lørdag at vi stiller med samme stopperpar som i Trondheim, eller eventuellt får inn Scheel hvis Ruben flyttes frem på midten.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Mic
                            Kjenner jeg gleder meg til å få rånern og Helstad inn til neste kamp.. Laget ser litt tynt ut til helga pga suspensjon etc..
                            Molde kan vel ikke akkurat velge og vrake i hele stallen de heller...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Hvis vi har spillere som er så sikre som du sier har vi ett kjempeproblem mtp de store defensive problemene vi har hatt de siste årene. Jeg er ikke ute etter å legge skylda på Kippe, men han har definitivt en del av ansvaret som kontinuitetsbæreren i forsvaret vårt.
                              Synes forøvrig Kippe spilte en av sine beste kamper på lang tid mot RBK sist, og det kan nettopp være fordi han også har sett at det finnes alternativer hvis han ikke leverer. Er som flere her usikker på hvordan han vil takle Molde med de hurtige angrepsspillerene, da han sleit enormt med dette på Akert Stadion tidligere i år, men synes samtidig at han leverte såpass bra mot RBK, at han fortjener en ny kamp.

                              Anders Østli har etter rapportene levert meget bra i en liga, og for ett lag som er hakket bedre enn LSK kan vise til de siste sesongene. Uten at jeg har sett han noe selv, så tyder i alle fall det på at det ikke er mye som tyder på at han skal være noe svakere fotballspiller enn Frode Kippe, eller de andre alternativene vi har.

                              Jeg gleder meg til han er spilleklar, men håper på lørdag at vi stiller med samme stopperpar som i Trondheim, eller eventuellt får inn Scheel hvis Ruben flyttes frem på midten.
                              Fint, jeg skriver ikke innlegg for å få en masse tomler opp. Jeg skriver realiteter. Når noen skriver at Østli er den nye kongen i midtforsvaret FØR han har spilt en j.. kamp kommer jeg inn og beskriver realiteten for øyeblikket. Snart 300 tippeligakamper for LSK er mitt grunnlag. Men lykke til Østli, håper virkelig du er en klassestopper, så for tiden vise når Kippe er en gonner.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Fint, jeg skriver ikke innlegg for å få en masse tomler opp. Jeg skriver realiteter. Når noen skriver at Østli er den nye kongen i midtforsvaret FØR han har spilt en j.. kamp kommer jeg inn og beskriver realiteten for øyeblikket. Snart 300 tippeligakamper for LSK er mitt grunnlag. Men lykke til Østli, håper virkelig du er en klassestopper, så for tiden vise når Kippe er en gonner.
                                Det er jo greit nok det, men på samme måte blir det jo for dumt av deg å mene at Østli ikke er bedre enn Frode Kippe uten å ha sett han i en eneste kamp? Jeg skriver også i mitt innlegg at jeg ikke har noen grunn til å mene at han er bedre, annet enn at han har prestert på ett lag som er bedre enn LSK, i en bedre liga pr.dd. Det er ett faktum, men om han vil prestere på samme nivå i LSK er selvfølgelig mer usikkert.

                                Nå handler vel uansett denne tråden om kampen mot Molde, og der er ikke Anders Østli ett alternativ uansett, og da støtter jeg deg i at Frode Kippe beviste nok forrige kamp til å få fornyet tillit, uten at jeg er like imponert som deg av det han har gjort tidligere denne sesongen.
                                300 kamper for sportsklubben står det respekt av, og det er ingenting som gleder meg mer enn at vi har spillere som når de tallene. Det betyr uansett ingenting i dag, da vi er tvunget til å stille med vårt beste lag, uavhengig av hvor mange kamper de har spilt for klubben i perioden 1998-2012. For meg var Frode Kippe Tippeligaens beste midtstopper i mange år, og det er en skandale at han ikke fikk flere landskamper under Hareide, når han var på sitt beste, men det betyr null og niks hvis han ikke presterer godt nok i dag.
                                Det er selvfølgelig en diskusjon, og jeg respekterer at du har en annen mening enn meg rundt kvalitetene hans, men antall kamper for klubben er for meg likegyldig hvis andre i klubben er bedre. Vi kan ikke sette enkeltspillere vi er glad i foran klubbens beste.

                                Men, igjen så mener jeg at Kippe bør starte på søndag i tospann med enten Ruben eller Scheel. Dette fordi Nystuen/Kippe har fungert dårlig sammen tidligere i sesongen.

                                Kommentar

                                • Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Men, igjen så mener jeg at Kippe bør starte på søndag i tospann med enten Ruben eller Scheel. Dette fordi Nystuen/Kippe har fungert dårlig sammen tidligere i sesongen.
                                  Er rimelig sikke på att ingen av dem starter på søndag, det er jeg villig til å satse en kasse øl eller to på hvis du vedder i mot.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9382

                                    #18
                                    Ramovic

                                    Stoor - Gabrielsen - Nystuen - Pedersen

                                    Palmason - PVM(cpt) - Ohi - Ringstad

                                    Knudtzon - Kippe

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      #19
                                      I treningskampen som lsk tapte 4-5 i våres spilde Kippe / Ringstad 1 omg hver.


                                      I borteoppgjøret 3-2 tap spilte Kippe hele kampen.
                                      FRODE KIPPE 4
                                      Ruvende i lufta og flere gode klareringer i starten. Fikk trøbbel da Angan kom én mot én, men presset han likevel til å ta en skrå avslutning. Store prolemer med Molde-spissen utover i omgangen. . For sen mot Chukwu da han avgjorde.


                                      Tror det største problemet som flere er inne på, at Kippe desverre er for treg mot raske spisser.

                                      Glad jeg ikke tar ut laget.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3153

                                        #20
                                        Jeg stiller meg for hugg og hevder at Scheel og Nystuen burde være stopperparet i denne kampen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎