Børs Ulf - LSK.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Børs Ulf - LSK.

    Gir følgende poeng i dag .
    Sead 7 redder oss på slutten med 3 kjempe reddninger, men nølende ellers i kampen.
    Ruben 5 spiller helt på det greie i dag ,men ikke noen trussel fremover på banen.
    Østli 7 Banens beste i dag bra fart og løp opp mange Ulf forsøk..Herlig debutt..
    Kippe 6 Herlig mål men ute av posisjon noen ganger men god kontroll . Bra kamp..
    Ringstad 4 trippende og et under at det ikke blei scoring på sidens hans i 1 omg,herlig blokkering på slutten.
    Palmason 4 Treig kunne med litt fart punktert kampen i 2 omg men tragisk treig..
    BHR 5 Løper og kriger mye ,men mangler kamptrening men helt greit av lillebror.
    Ohi 5 Helt grei kamp men det går i sirup.
    Johan 3 Huff ikke mye som stemmer for han om dagen,virker ikke som han vill.
    Petter 4 Blir borte i store deler av kampen, forventer mere av han ..
    Erling 3 Fikk ikke til noe i dag ..
    Innbyttere..
    Roger 5 Sterk og god , flink til og holde på ballen siste minutter.
    Helstad 4 Han er i gang og trenger bare kamperfaring, dette blir bra..
    Nystuen ? ..
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #2
    Sead 7
    Ruben 5
    Østli 7 BB
    Kippe 6
    Ringstad 4
    Palmason 5
    BHR 5
    Ohi 5
    Andersson 3
    PVM 4
    Knudtzon 3

    ->Toindouba 6
    ->Helstad 3
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Østli klart bestemann, utan tvekan.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Østli BB på børsen til Alt om fotball med syv poeng. Ramovic og Kippe med sex poeng som de nest beste. Tommy Høiland fikk 2, noe som nok bare er for spillet - som skuespiller gjorde han det jo enda bedre.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3175

          #5
          Sead 7
          Ruben 4
          Østli 7 BB
          Kippe 6
          Ringstad 2
          Palmason 5
          BHR 5
          Ohi 4
          Andersson 2
          PVM 4
          Knudtzon 3

          Roger 6
          Helstad 3

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #6
            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Sead 7
            Ruben 4
            Østli 7 BB
            Kippe 6
            Ringstad 2
            Palmason 5
            BHR 5
            Ohi 4
            Andersson 2
            PVM 4
            Knudtzon 3

            Roger 6
            Helstad 3
            Ringstad får 5 av TV2, du gir han 2. Er du seriøs?
            Til sammenligning får Kippe masse skryt etter kampen i dag og de fleste gir han 6p, men han hadde jo bl.a. 3 store blemmer rett på 16 meter streken... Kan du utdype forskjellen litt for meg?

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 697

              #7
              VG:

              Ramovic 6 BB
              Gabrielsen 4
              Østli 5
              Kippe 5
              Ringstad 4
              Pálmason 4
              Omoijuanfo 3
              Riise 4
              Andersson 4
              Vaagan Moen 5
              Knudtzon 3

              Toindouba 4
              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

              Kommentar

              • Poreto
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2011
                • 105

                #8
                Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                VG:

                Ramovic 6 BB
                Gabrielsen 4
                Østli 5
                Kippe 5
                Ringstad 4
                Pálmason 4
                Omoijuanfo 3
                Riise 4
                Andersson 4
                Vaagan Moen 5
                Knudtzon 3

                Toindouba 4
                Men samme avis ga også solariumsbrune Høiland 6....

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Slurve/vikararbeid av VG. Gjenspeiler en alternativ virkelighet som ikke finnes.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    Samme avis mener det var 7-5 i sjanser i går. Jeg telte 3-1 til Sandnes. Vi hadde iallfall ikke fem, og de hadde ikke sju. Børsen deres er også rar.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Samme avis mener det var 7-5 i sjanser i går. Jeg telte 3-1 til Sandnes. Vi hadde iallfall ikke fem, og de hadde ikke sju. Børsen deres er også rar.
                      Dette er vel en av tidenes svakeste VG børser, det holder å nevne at Tommy rumpehullet Høiland fikk en 6'er... Tragisk.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Samme avis mener det var 7-5 i sjanser i går. Jeg telte 3-1 til Sandnes. Vi hadde iallfall ikke fem, og de hadde ikke sju. Børsen deres er også rar.
                        Det er jo faen meg tvers igjennom useriøst av VG!

                        For LSKs del var det vel snakk om fire avslutninger mot mål. To mål.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          RB Børs



                          Denne var faktisk ganske god! Bl.a. blir BHR og Ringstad riktig vurdert, men Østli får litt dårlig betalt.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3175

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Ringstad får 5 av TV2, du gir han 2. Er du seriøs?
                            Til sammenligning får Kippe masse skryt etter kampen i dag og de fleste gir han 6p, men han hadde jo bl.a. 3 store blemmer rett på 16 meter streken... Kan du utdype forskjellen litt for meg?
                            Gjerne. Jeg har sansen for Stian, men mot Ulf var han veldig svak. Se gjerne kampen en gang til, om du har muligheten. Ved et par anledninger er Sian så enkel å vende bort at du kan høre stadion le. I tillegg sliter han veldig med plasseringen, det er stadig enorme hull på venstrebacken, hvilket betyr at han ved minst et par anledninger blir reddet av Østli. Hovedårsaken til at jeg dumper Stian fra 3 til 2 er imidlertid den totale mangelen på vilje til å rette opp egne (og iblant andres) feil. Når han mister ballen stanser han opp eller i beste fall lunter etter. For meg er innsats LSK sin kjerneverdi nummer en.
                            Hvilket bringer meg til Kippe. Ja, han får et par bonuspoeng for scoringen (slik er det bare). Men i tillegg så jobber han knallhardt kampen igjennom, har flere viktige brudd og klareringer og gir seg aldri på en eneste ball. Han er ikke perfekt teknisk, og et par av kælkingene hans er uten mål og mening...men for pokker. Dette var en knokkelkamp mot et lag som bare har 100% fysikk å komme med. Dette er en kamp som laget for krigere som Kippe, Nystuen, Riise, Søgård o.l, og et tilsvarende mareritt for teknikere og duellengstlige spillere som Ringstad og Andersson.

                            Jeg tror på å komponere lag i forhold til motstanderen, og vet at både Johan og Stian har mye mer inne mot andre typer motstandere enn Ulf (selv om jeg fortsatt ikke er (og neppe vil bli) overbevist om at Stian passer best på backen). Samtidig ser jeg absolutt ingen grunn til å skulle korsfeste Frode når han gjør sin beste kamp på lenge, og er direkte avgjørende for at vi vinner. Når det er sagt, så håper jeg personlig at stopperparet mot hønefoss er Østli og Nystuen. Der har du oppskriften på en legendarisk stopperduo, spør du meg.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Gjerne. Jeg har sansen for Stian, men mot Ulf var han veldig svak. Se gjerne kampen en gang til, om du har muligheten. Ved et par anledninger er Sian så enkel å vende bort at du kan høre stadion le. I tillegg sliter han veldig med plasseringen, det er stadig enorme hull på venstrebacken, hvilket betyr at han ved minst et par anledninger blir reddet av Østli. Hovedårsaken til at jeg dumper Stian fra 3 til 2 er imidlertid den totale mangelen på vilje til å rette opp egne (og iblant andres) feil. Når han mister ballen stanser han opp eller i beste fall lunter etter. For meg er innsats LSK sin kjerneverdi nummer en.
                              Hvilket bringer meg til Kippe. Ja, han får et par bonuspoeng for scoringen (slik er det bare). Men i tillegg så jobber han knallhardt kampen igjennom, har flere viktige brudd og klareringer og gir seg aldri på en eneste ball. Han er ikke perfekt teknisk, og et par av kælkingene hans er uten mål og mening...men for pokker. Dette var en knokkelkamp mot et lag som bare har 100% fysikk å komme med. Dette er en kamp som laget for krigere som Kippe, Nystuen, Riise, Søgård o.l, og et tilsvarende mareritt for teknikere og duellengstlige spillere som Ringstad og Andersson.

                              Jeg tror på å komponere lag i forhold til motstanderen, og vet at både Johan og Stian har mye mer inne mot andre typer motstandere enn Ulf (selv om jeg fortsatt ikke er (og neppe vil bli) overbevist om at Stian passer best på backen). Samtidig ser jeg absolutt ingen grunn til å skulle korsfeste Frode når han gjør sin beste kamp på lenge, og er direkte avgjørende for at vi vinner. Når det er sagt, så håper jeg personlig at stopperparet mot hønefoss er Østli og Nystuen. Der har du oppskriften på en legendarisk stopperduo, spør du meg.
                              Jeg sier ikke at Kippe ikke fortjener 6'eren sin, men syntes det er betenkelig at rutinerte Kippe skal slippe unna sine store blemmer mens en unggutt som Ringstad skal skytes for sine 2-3 små blemmer.. Se gjerne kampen igjen sammen med meg og ta ting for ting etter som de dukker opp, jeg har nemlig veldig vanskelig for å se at Ringstad skal ha noe lavere karakter enn f.eks. Kippe etter denne kampen. Les gjerne RB sin spillerbørs, den treffer bra!

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3175

                                #16
                                Jeg skyter ikke Stian for de 2-3 blemmene hans, Folke. Jeg stiller først og fremst et stort spørsmålstegn ved hvorfor han i en rekke situasjoner "gir opp" og stopper eller i beste fall lunter etter når han eller andre mister ballen i kritiske situasjoner. Jeg har stor tro på Stian, men har som jeg har sagt mange ganger før mer tro på hans ferdigheter som ving enn som back. Det går i første rekke på plasseringsevnen. Det blir for ofte for store rom som blir liggende åpne på venstrekanten vår. (Akkurat som når SP spiller, for ikke å snakke om han som hadde plassen årene før...). Stian har dessuten et meget god innleggsfot som ikke kommer til sin rett når han er back (med mindre vi fører kampene).

                                Jeg har fått kritikk for å ha segt det tidligere, men personlig synes jeg en løsning med Jesper og Stian på venstresiden er spennende. De overlapper hverandre bra, kan bytte posisjoner og gjør hverandre bedre.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Jeg skyter ikke Stian for de 2-3 blemmene hans, Folke. Jeg stiller først og fremst et stort spørsmålstegn ved hvorfor han i en rekke situasjoner "gir opp" og stopper eller i beste fall lunter etter når han eller andre mister ballen i kritiske situasjoner. Jeg har stor tro på Stian, men har som jeg har sagt mange ganger før mer tro på hans ferdigheter som ving enn som back. Det går i første rekke på plasseringsevnen. Det blir for ofte for store rom som blir liggende åpne på venstrekanten vår. (Akkurat som når SP spiller, for ikke å snakke om han som hadde plassen årene før...). Stian har dessuten et meget god innleggsfot som ikke kommer til sin rett når han er back (med mindre vi fører kampene).

                                  Jeg har fått kritikk for å ha segt det tidligere, men personlig synes jeg en løsning med Jesper og Stian på venstresiden er spennende. De overlapper hverandre bra, kan bytte posisjoner og gjør hverandre bedre.
                                  I går ser jeg en Stian Ringstad som var en av lagets aller beste spillere i 2. omgang, dog hadde han en svakere 1. omgang. Samme ser TV2 og RB, VG gidder vi ikke å prate om siden de gir Tommy H en 6'er.

                                  Siste punktet ditt er vi enig om, men så lenge Johan er så god med ball (på trening så spiller de fotball, i motsetning til hva de gjorde i går) så kommer han neppe til å bli satt ut til fordel for Jesper. Den dagen alle spillerne i troppen er 100% fit for fight så tror jeg Jesper sitter på tribunen.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9412

                                    #18
                                    Tommy Høiland må jo ha gjort en del riktig, så sure vi var på han i går.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3175

                                      #19
                                      Er enig i at Stian ble bedre i andre omgang, så kanskje en toer var i overkant strengt. Våpenhvile?
                                      Er også enig i at Johan er bedre enn Jesper med ball,men når det skal kriges tror jeg Jesper kan være et bedre valg i kombinasjon med Stian.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #20
                                        Gårsdagens kamp var noe av et marerittscenario for Ringstad som sliter med posisjoneringa. I den verste tut og kjør-perioden var det nesten komisk hvordan ULF nærmest kontra på vår egen mislykka langpasning og forsøk på å løfte laget. Han sparket også hull i lufta et par ganger som bidro til å skape furore bak der. Det tok seg godt opp i andre omgang, men han var ikke like fremtredende som Østli. En 5'er. Overbevist om at tillit er det som skal til for at han blir en bidragsyter på det som skal bli et godt lag.

                                        Opp med konsentrasjonen og aggresiviteten og mye er gjort.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎