LSK-Høne 2-2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Karakterbok LSK-Høne 2-2

    Sead 5 - mye dårlige utspill og klareringer, redder oss på slutten mot Mora
    Ruben 4 - ingen offensiv kraft, stort sett kontroll defensiv
    Østli 4 - mister markeringa på 0-1, involvert i 1-2. Mye rot
    Kippe 5 - på det jevne
    Ringstad 6 - flott andreomgang, bra defensivt. En av hans beste kamper for oss.
    Palmason 4 - inn og ut av kampen, ingen trussel på kant. Bedre på venstre
    Toindouba 3 - svak etter glimrende innhopp sist.
    Riise 6 - intens jobbing, bedre enn sist. Herlig temperament
    Ohi 5 - lav feilprosent, men plutselig tabbe før 1-2. Stabil på bra nivå, trygg med kula
    PVM 4 - ikke hans beste kamp. Mye feil
    Knudtzon 4 - brukt helt feil før pause, mye bedre etter. Smart scoring

    -> Bolly 7 - sånn skal det gjøres! Brukte alle styrkene sine.
    -> Helstad - tung, men flott forarbeid før den annullerte scoringa
    -> Andersson 5 - kongescoring. Synlig og involvert. Håper på fremgang utover.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Ville kanskje hatt Kippe ned en karakter, ellers er jeg enig i vurderingene dine.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #3
      Sead er limt fast på streken og skaper mye usikkerhet for forsvaret, når han først kommer ut og skal måke vekk ballen er det bare å be til høyere makter at den går over sidelinja og ikke rett til motstander, medspillere treffer han nesten aldri.

      Ruben gjorde det overaskende bra som stopper, høyst variabel på bekkplass, syns haglund viser litt tendenser til å ta ut de 11 beste, ikke de 11 beste i sin posisjon, det uroer meg litt.

      Ringstad flott andreomgang ? Han er jo ferdig i 70 minutt, holder ikke en hel kamp, fan av Ringstad, men hadde helst sett han på kant.

      Palmason var ikke spesielt god i førsteomgang, men veldig god på venstresiden i andreomgang. Riise på høyre som kan legge inn, og en Palmason som trekker inn fra venstrekant kan bli ett bra våpen.

      Kommentar

      • Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

        #4
        Synes Trigz er litt snill med Sead. Gjør fryktelig mye rart med beina i dag, og er med på å skape usikkerhet og trøbbel med sine dårlige utspill. Ellers veldig enig, synes også Stian gjør en veldig bra match i dag. For øvrig overrasket over at Ohi fungerer bedre enn Riise i midten, det hadde jeg ikke trodd.

        Kommentar

        • *46*

          #5
          Setter ikke noen karakter, men synes Haglund skal ha skryt for taktiske disponeringer og byttene som gjøres. De to siste hjemmekampene er det innbytterne som har sikret poeng.

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Opprinnelig skrevet av *46*
            Setter ikke noen karakter, men synes Haglund skal ha skryt for taktiske disponeringer og byttene som gjøres. De to siste hjemmekampene er det innbytterne som har sikret poeng.
            Skulle likt å vite hvorfor hsft ikke er enig.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Skulle likt å vite hvorfor hsft ikke er enig.
              Regner med at det handler om å gjöre gode taktiske disponeringer fra start, og ikke underveis. Mannen er ikke redd for å ta grep, all äre for det, men hadde värt fint om han traff oftere med startellvern...
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #8
                Hva skal man gi et forsvar som spiller tilbake på Ramovic nærmest et tosifra antall ganger ETTER at han nok en gang har vist at det er noe han langtifra trives med? Altfor høye karakterer jevnt over, vi skaper knapt en sjanse og spiller stort sett tilbakespill og støttepass.

                Ett poeng hjemme er alltid to poeng tapt og aldri godkjent. Det er på hjemmeformen man bygger grunnmuren til stabilitet, og på sikt et topplag. Vi er ikke i nærheten engang.

                Godkjent til Erling og reservene, resten stryker på nok en liten eksamen for dette laget.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Regner med at det handler om å gjöre gode taktiske disponeringer fra start, og ikke underveis. Mannen er ikke redd for å ta grep, all äre for det, men hadde värt fint om han traff oftere med startellvern...
                  Han bytter til laget det ville vært naturlig å lykkes med underveis og lykkes med det. Det blir litt som å genierklære treneren til Barcelona for superbytte om han starter med messi på benken og bytter han inn senere, for å sette det på spissen.

                  Ohi burde spille defensiv midtbane og Riise burde spille offensivt.

                  Jeg er veldig fornøyd med at vi har en stall som er så bra at vi har spillere som Bolly og Andersson på benken nå.

                  Håper som Andersmm at han treffer bedre med startelveren fremover.

                  Trekket med å flytte opp kippe var som vanlig ingen kjempesuksess. Kanskje burde Bolly og Andersson kommet inn tidligere?

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Regner med at det handler om å gjöre gode taktiske disponeringer fra start, og ikke underveis. Mannen er ikke redd for å ta grep, all äre for det, men hadde värt fint om han traff oftere med startellvern...
                    Kan ikke være lett å ta ut et lag når enkelte av spillerne varierer så i kvalitet fra kamp til kamp. To av de beste fra de siste kampene, Østli og GuyRo, var ikke spesielt gode i dag. Jeg tror de fleste av oss på forumet støttet start11eren før kamp, og det er lett å være etterpåklok.

                    Kommentar

                    • Kay
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 763

                      #11
                      Sært å beskylde Haglund for å ikke starte med JA når JA selv sier han er småskadet og ikke i form og at det var rett å benke han.

                      Det at folk gjør det godt som innbytter betyr ikke nødvendigvis at de burde startet kampen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kay
                        Sært å beskylde Haglund for å ikke starte med JA når JA selv sier han er småskadet og ikke i form og at det var rett å benke han.

                        Det at folk gjør det godt som innbytter betyr ikke nødvendigvis at de burde startet kampen.
                        Tror ingen mener at JA burde ha startet kampen. Det var riktig av Haglund å starte med både JA og Bolly på benken. Men de er gode spillere og kan gjøre mye når de kommer inn. Det er en stor styrke for oss å ha gode spillere på benken. Men at man har gode spillere å sette inn er ingen grunn til å skryte voldsomt av de taktiske disposisjonene når man setter dem inn. JEg synes kanskje han burde satt dem inn litt før, men det er vanskelig å si om det hadde vært bedre eller ikke.

                        Ved pause flytter han Palmi over på venstre, Riise ut til høyre og Ohi inn i midten. Det er dette jeg mener burde vært gjort fra start.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3163

                          #13
                          Sead 4
                          Ruben 4
                          Østli 4
                          Kippe 5
                          Ringstad 5
                          Palmason 3
                          Toindouba 2
                          Riise 5
                          Ohi 2
                          PVM 5
                          Knudtzon 5

                          Bolly 5
                          Helstad 3
                          Andersson 5

                          Det største problemet i denne kampen var:

                          1) Manglende tempo fremover på banen
                          2) Mye spill på feilvendte spillere
                          3) Altfor mange (unødvendige) støttepasninger - for ikke å snakke om tilbakespill til Sead!!!
                          4) Manglende offensiv samhandling

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Østli 4 - mister markeringa på 0-1, involvert i 1-2. Mye rot
                            Dette er for snilt. Han slipper markeringen på 0-1 og er milevis unna skikkelig ballpress på 1-2. Han snur jo ræva til og holder seg 3-4 meter unna Riski. Østli lukter på stolpe i denne matchen - 2 personlige feil som fører til 2 baklengsmål er ikke bra nok som stopper.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • flisbyen
                              Utestengt
                              • Sep 2010
                              • 305

                              #15
                              Meget skuffet over Ringstad i andre omgang. En drøss med juniorfeil og sleit med klareringer og det som var. Var tydelig MEGET sliten, og klarer ikke to ganger med ball.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #16
                                VG BØRS
                                http://vglive.no/#match=10004826

                                Roger pluss de 5 bak han får 3 eller 4 alle mann, bortsett fra Ringstad som får 5.
                                Forran Roger får alle 5 eller 6.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  VG BØRS
                                  http://vglive.no/#match=10004826

                                  Roger pluss de 5 bak han får 3 eller 4 alle mann, bortsett fra Ringstad som får 5.
                                  Forran Roger får alle 5 eller 6.
                                  Dommeren fikk 6 av vg.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Dommeren fikk 6 av vg.
                                    Dommeren har vel høstet skryt de fleste steder, bortsett fra hos LSK fans. Det er nok sånn omverden forventer at en dommer skal dømme når LSK spiller.. Han dømte mot LSK og fikk karakter deretter.

                                    Kommentar

                                    • Bukkenbruse
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 515

                                      #19
                                      Skal vel også sies at selv om man setter karakterer for vg (eller en annen avis) så betyr ikke det at man gjør dette noe mer "feil" eller "riktig" enn andre. Det er høyst vanlige personer og jeg tipper at mange her inne ser langt mer fotball og har langt bedre evner til å bedømme en spillers prestasjoner enn disse karaktersetterne.

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Dommeren har vel høstet skryt de fleste steder, bortsett fra hos LSK fans. Det er nok sånn omverden forventer at en dommer skal dømme når LSK spiller.. Han dømte mot LSK og fikk karakter deretter.
                                        Får vel ikke akkurat skryt i Aftenposten sitt referat:
                                        Opprinnelig skrevet av Aftenposten
                                        Kampen fikk likevel unødvendig høy temperatur takket være en rekke mildt sagt omdiskuterte dommeravgjørelser, som startet med en solid skulder i ansiktet på Bjørn Helge Riise og avsluttet med at Palmi Palmason meide ned Alexander Groven.
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎