Lillestrøm - Odd lørdag 20.oktober 2012 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Hvorfor satt Søgård på benken? Hvis ikke han slippes innpå i en livsviktig kamp hvor vi leder med 1-0 når det gjenstår 20 minutter ,og vår mest kreative spiller må bytte ut så er det jo ingen vits å være der. Vet han kun har få kamper igjen og ohi er framtida, men dette var jo skapt for Espen . 3 mål på rekruttlaget viser at han har litt futt igjen i rånerkroppen.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Det er Jan Åge Fjørtoft også. Ser ikke at vi satser på han som spiss av den grunn...
      Vesentlig forskjell på JÅF og Helstad. Sånn ca 10 år. Men det er kanskje ikke så viktig, siden syndebukken er funnet?

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Vesentlig forskjell på JÅF og Helstad. Sånn ca 10 år. Men det er kanskje ikke så viktig, siden syndebukken er funnet?
        Poenget er at Helstad VAR en av norges beste spisser. For øyeblikket er han 35 og viser lite som tyder på at han fortsatt har nivået. Desverre føler jeg ikke for å sitte og vise tålmodighet med en 35 år gammel spiss. Han er ingen syndebukk. Men han er ikke svaret på spissplassen heller. Avgjørelsen om å hente en 35 år gammel spiss fra benken i utlandet er noe av det merkligste jeg har sett på Åråsen siden vi signerte Midtgarden, Luke og Westerberg (de to sistnevnte fremsto først som merkelig i etterpåklokskapens lys).

        Poenget med å dra frem en gammel spiss var å fremheve faktum at han har tiden bak seg. Hadde du påpekt aldersforskjellen mellom Helstad og Tom Lund om jeg nevnte han? Helstad dominerer ikke per nå, og han er ikke fremtiden. Vi har bedre alternativer i Fredrik, Ohi og Knudtzon. Men for all del. Det er ikke på noen måte Helstad sin skyld at vi er dårlige, og jeg har sett langt svakere prestasjoner i trøya tidligere.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9413

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Vesentlig forskjell på JÅF og Helstad. Sånn ca 10 år. Men det er kanskje ikke så viktig, siden syndebukken er funnet?
          Jepp. Tydligvis Helstad som er udugelig.

          Ikke det at han blir brukt totalt feil, og får som følge av dette feil type pasninger (som for det meste er rævva slått) å jobbe med.

          Feilbruken av Helstad bør fixes raskt. Regner med at han fungerer annerledes på trening, siden det er der han forsvarer plassen.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av HSft
            For øyeblikket er han 36
            Feil. 35. Ca en mnd etter seriestart i 2013 vil han fylle 36 år.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              Hvordan skal han score mål når han knapt nok får noe å jobbe med? Han er en målsnik og en bakromsspiss, det visste vi da han signerte. Han fungerer ikke som oppspillspunkt, og kommer aldri til å gjøre det. Selv Messi ville slitt med å markere seg hvis han bare fikk hodedueller mot to meter høye midtstoppere å jobbe med, og nærmeste medspiller var ti meter unna.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Hvordan skal han score mål når han knapt nok får noe å jobbe med? Han er en målsnik og en bakromsspiss, det visste vi da han signerte. Han fungerer ikke som oppspillspunkt, og kommer aldri til å gjøre det. Selv Messi ville slitt med å markere seg hvis han bare fikk hodedueller mot to meter høye midtstoppere å jobbe med, og nærmeste medspiller var ti meter unna.
                Selv sier han at han spilte hengende spiss i Monaco og like gjerne kan spille hengende spiss som bakromsspiss. De gangene Bolly har kommet rundt på kanten har han ikke klart å finne rom og gjøre seg spillbar. Han har også fått et par muligheter hvor PVM har forsøkt å tre han gjennom tidligere. Når han mangler farten i det første steget som han hadde tidligere sliter han mer med å finne rom.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Feil. 35. Ca en mnd etter seriestart i 2013 vil han fylle 36 år.
                  Gratulerer du vant diskusjonen. Han er ikke gammel alikevel, jeg tok feil.

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Han har også fått et par muligheter hvor PVM har forsøkt å tre han gjennom tidligere. Når han mangler farten i det første steget som han hadde tidligere sliter han mer med å finne rom.
                    Fantastisk grunnlag å dømme en spiller utifra...
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      Fantastisk grunnlag å dømme en spiller utifra...
                      Hadde han vært 19 så skulle jeg ikke dømt han utfra grunnlaget jeg har hittil. Men han har ikke vist noe som tyder på at han har gammelt nivå inne, og han virker tregere i steget enn han var. Jeg synes det er godt nok grunnlag for å mene at Helstad ikke er fremtiden i klubben. Han har spilt 9 kamper for LSK i år, så jeg synes ikke det er et forferdelig dårlig grunnlag å dømme han på, selv om laget ikke har fungert maks. Knudtzon har f.eks fått til langt mer og virka mye farligere på det samme middelmådige laget.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Gratulerer du vant diskusjonen. Han er ikke gammel alikevel, jeg tok feil.
                        Helt korrekt - jeg er 35 og føler meg ikke gammel

                        Kommentar

                        • Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

                          Med tanke på at Helstad knapt hadde spilt fotball på et år når han kom så synes jeg uansett det blir litt tynt. Om han ikke har hevet seg betraktelig innen juni 2013 skal jeg gå ned på kne og beklage at jeg tok feil.
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

                          Even Nordlien

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                            Med tanke på at Helstad knapt hadde spilt fotball på et år når han kom så synes jeg uansett det blir litt tynt. Om han ikke har hevet seg betraktelig innen juni 2013 skal jeg gå ned på kne og beklage at jeg tok feil.
                            Synes ideen om et langsiktig perspektiv rundt en signering av en 35-åring er pussig selv om du hadde hatt rett

                            Kommentar

                            • Tittil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2009
                              • 341

                              Helstad var en straksløsning for å erstatte Bjørn. Synes det var en riktig, men dog temporær løsning. Han har i allefall scoret 2 mål av ingenting, og det har ikke mange andre i gul drakt gjort i år. Synes denne duskusjonen burde dreies mot valg av spillestil, fremfor å gjøre Helstad til syndebukk. Fredrik Gulbrandsen er i alle fall ikke alternativ i Helstads enslige svale posisjon. Vi mangler jo spisser med gjennombruddskraft, og da skaper man i alle fall mer trykk fremover med 2 eller 3 spisser enn en. Haglunds spillestil virker ikke, overhodet. Fiasko!

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Tittil
                                Synes denne duskusjonen burde dreies mot valg av spillestil, fremfor å gjøre Helstad til syndebukk.
                                Spillestilen er en mer interessant diskusjon ja. Det er ikke Helstad sin skyld at laget ikke fungerer.

                                Men jeg er uenig i at vi ikke har spisser med gjennombruddskraft. Det har vi definitivt i Fofana, Knudtzon, Gulbrandsen og Bolly. MEd så mange gjennombruddshissige typer med ekstrem fart så burde vi utnytte denne gjennombruddskraften offensivt. 433 ville vært ideelt for å få til dette.

                                Når vi gjorde et forsøk på 433 tidligere i sesongen klarte vi faktisk å bruke gjennombruddskraften til Knudtzon på en god måte og hadde noen trekk vi så igjen i et par kamper, og som dermed ikke virka tilfeldig (Hurtig bak venstrebacken fra Andersson, med Knudtzon på løp). For meg virka det som det eneste problemet med dette forsøket var at indreløperne våre ble liggende feil og ikke var gode nok. På det tidspunktet spilte vi med PVM som akkurat var tilbake fra skade og Palmi. Med BHR på plass, PVM i bedre slag og med Bolly som har blitt varm i trøya, så er jeg skuffa over at ikke Haglund tør å prøve.

                                Ville gjerne sett bolly på flere sentrale løp, som det som førte til at han kom alene med keeper i forrige kamp. Dermed ville jeg vært begeistra for å flytte han litt høyere i banen og la han få mer frihet til å gå innover i banen. Synes også han kombinerte godt med PVM i forrige kamp. SKulle gjerne sett lignende kombinasjoner med Riise og Knudtzon/Gulbrandsen på motsatt.

                                Kommentar

                                • Fuglamannen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2011
                                  • 543

                                  433 er spennende.

                                  Stoor - Kippe - Østli - Ruben
                                  Riise - PVM - Hauger
                                  Erling /Palmi - Helstad / Fofana - Bolly / Johan


                                  Nesten så det blir 4-2-1-3 med defensiv jobbing av vingene slik at vi går ned til 4-5-1 i forsvar....mmm det hadde jeg gjort Petter hadde hengt litt over Riise / Hauger.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                                    Nesten så det blir 4-2-1-3 med defensiv jobbing av vingene slik at vi går ned til 4-5-1 i forsvar....mmm det hadde jeg gjort Petter hadde hengt litt over Riise / Hauger.

                                    Ville definitivt brukt Hauger som anker og PVM og BHR som indreløpere. Riise og PVM har bra arbeidskapasitet og bør bruke kreftene begge veier. Ville også gjerne sett dem kombinere mer med hver sin kant og gjøre oss farlige fra begge kanter. I motsetning til forrige kamp når høyresiden var et svart hull og Bolly var det eneste angrepsvåpenet vårt.

                                    Men fint om de kan være litt dynamiske i forhold til hvordan de står. Naturlig at PVM er hakket mer offensiv enn Riise kanskje.

                                    Ser gjerne at vi står i 433 i gjennvinningsfasen også, så kan vi slippe oss ned i 451 når motstander har full kontroll.

                                    Kommentar

                                    Working...