Vi som elsker Lillestrøm!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Vi som elsker Lillestrøm!

    Har dere egentlig tenkt på hvor heldige dere er??

    Vi kunne stått på Nadderud, vært nærmest alene på Lyn kamper eller stått sammen med oppskrytte Klanen, men neida, vi er så heldige at vi er LSK supportere!
    Jeg er så ufattelig glad i denne klubben og det er kjærlighet til døden. Og det gjør meg så glad når jeg ser andre som føler det samme som meg. Å se bilder fra scoringsjubel o.l. er deilig, der ser man en unison glede over laget vi alle elsker Det gjør meg stolt. Spillera gjør meg stolt, stadion gjør meg stolt, dere medsupportere gjør meg stolt!
    Samme faen hva vi gjør til daglig, når vi er sammen for Fugla er vi like.
    Og fremtiden ser bare bedre og bedre ut! Ikke bare på banen, men også på tribunen. Den nye iveren som har kommet med tromme og nye sanger er herlig. 2 x vif om noen uker, der semifinalen blir en sinnsyk opplevelse i seg sjøl, samt at jeg tror vi kommer til finalen i cupen og tar medalje i serien gjør denne høsten meget bra.
    Og neste år tar vi ALT!

    Sånn.. måtte bare få det ut.


    PS! Selv om vi gleder oss enormt til semifinalen må vi ikke glemme serien. Regner med MASSE folk på hjemmekampen mot Brann, og at vi setter ny rekord i antall syngende i bortekampen mot vif på Ullevaal.
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Godt sagt, jeg føler mye av det samme. Er faktisk villig til å hevde at det å stå på tribunen på Åråsen sammen med likesinnede å synge, juble og føle er blant de tre beste tingene livet kan by på.
    Hva de to andre er skal jeg holde for meg selv.

    mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Hva de to andre er skal jeg holde for meg selv.
      God mat når man er veldig sulten og sex :wink:

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Det villeste med denne kjærligheten, ihvertfall for min egen del, er at den øker i omfang for hvert år som går. Jeg tror alltid at jeg ikke kan kjenne mere kjærlighet til klubben, men jeg tar feil - hvert eneste år.

        Jeg er ufattelig stolt av å være supporter av LSK, som jeg selv definerer som verdens beste klubb.

        Du kan skifte kone, til nød skifte kjønn, men skifte klubb? Aldri.

        Petter
        Forelsket på 30. året

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Re: Vi som elsker Lillestrøm!

          Opprinnelig skrevet av veiron
          Samme faen hva vi gjør til daglig, når vi er sammen for Fugla er vi like.
          Flott innlegg, som får frem det mange av oss føler. Vi støtter en stolt klubb med sterke tradisjoner, og med vinnervilje i stadionveggene !

          Kommentar

          • Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

            #6
            Flott skrevet, Veiron!

            Jeg tror du skriver det mange her tenker - det er en utrolig stolthet bak denne klubben, en lang historie og med store planer for fremtiden! Helt fantastisk å være på Fort Åråsen for tiden.. Sinnsyk god stemning på stadion, gutta på laget spiller enormt underholdende fotball og administrasjonen er så proff som aldri før!

            "Åråsen er våres hjem
            Vi er fugla
            vi vil alltid følge dem
            elsker fugla"

            Forza fugla!

            eLSKer Sportsklubben

            -------------
            Hilsen Kanarifans medlem nummer 49!
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3189

              #7
              Det går ofte et dypt grøss gjennom marg og bein, og jeg skjønner hvor griseheldig jeg har vært her i livet, når jeg tenker på at jeg er vokst opp i en av Oslos østlige bydeler, og endatil har bodd fire år i Lørenskog, heldigvis før fotballbasillen grep meg. Tenk hvor nær jeg, uten å vite det selv, kan ha vært den totale katastrofen !

              Men heldigvis, da gutta mine begynte å spille fotball i seks-sju-årsalderen, og jeg "var nødt til" å følge dem på trening, kamper og på Åråsen, da var jeg ved et lykketreff flytta til Lillestrøm. Og dermed var det gjort.

              Og alt dette bare fordi vi tilfeldigvis flytta til Flisbyen, og ikke f.eks. til et annet sted i Lørenskog. Her kan en snakke om små tilfeldigheter her i livet, og om små marginer mellom fugla på himmelen og søppelhelvete.

              Alle i familien har nå forsont seg med at jeg aldri kan flytte(s) til noe sted som er lenger enn sykkelavstand fra Åråsen.

              gilbert

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Hehe, meget bra! Mye tilfeldigheter ja. Jeg var så heldig at jeg ble reddet fra bartehelvete. Faren min dro med seg mamma fra Levanger (jeg ble født der) etter å ha truffet henne når han jobba der oppe, og ned til Lillestrøm. Utrolig flaks, og jeg er alltid lykkelig for at jeg slapp å vokse opp som RBK supporter som mine fettere/kusiner. Greit, som RBK supporter hadde jeg hadde opplevd mye i CL og vinni serien en hel haug med ganger, men ikke faen om jeg ville bytta bort LSK med RævBK av den grunn. Aldri! Never ever!

                Kommentar

                • artois
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 176

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Du kan skifte kone, til nød skifte kjønn, men skifte klubb? Aldri.

                  Har du planer om kjønnsskifte Petter ? :shock:

                  Blir stilig med en kvinnelig leder av KFL da, hehe

                  Skifter du navn til Pettrine da kanskje? :lol:
                  Mortus vivis praecipant
                  ¤ Brigate Giallo ¤

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Denne lille solskinns-historien er kanskje noe innfløkt, men like sterk. Vokste opp i Asker og plukka brukne køller etter heltene som utgjorde 70-tallets beste hockey lag: Frisk.

                    Da følger hatet til søpla og kjøpelaget VIF automatisk med...dritklubben viser nemlig minst like ræva holdninger i hockey som i fotball

                    Landet fineste fotballlag på 70-tallet var LSK: de hadde Tom Lund, og en rekke endre gode spiller. i 77-78 var de uslåelige. Etter uendelig mye mas fra to små pjokker tok fatteren oss med på en match: 0-2 mot B/G, 1979. Vi ble likevel fans.

                    Og lag kan man som sagt over ALDRI bytte. Følger med nå med på alle kamper fra Hamburg via SAT/Internett, og planlegger hjemreiser etter terminkalenderen. Ser kun hjemmekamper, ikke f... om jeg går og støtter f.eks søpla eller andre klubber finansielt
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • KristofferØ
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 587

                      #11
                      Er man bitt av basillen så er det for faen for seint å snu.. Sånn er det med oss gutta, det må vi innrømme, alle som en.. MEN IKKE FAEN OM DET ER NEGATIVT! Føler at det er på tide å mimre litt over den senere tid.. Joda, det hadde vært kos å mimre om gull og glansdager, men det har seg sånn at når jeg ble født så var de dagene passert...

                      Hva har skjedd på Åråsen den senere tid? Joda, i '01 så leide vi inn en Molde-speller med navn Clayton Zane. Første gang jeg så navnet var på fotball X-tra på TV2 (på den tiden de bare viste 2. omgang) og jeg tenkte for meg selv: Han der blir stor i klubben. Clayton kom, Clayton putta, Clayton gikk... Han var bare stor med den gul-svarte arbeidsuniformen..

                      Bjarmann har takka for seg, etter å ha levd for klubben.. Jeg husker spesielt godt da denne kosebamsen av en klippe sa seg villig til å droppe lønna si til den økonomiske krisen i klubben var på hell. Det er kar det..

                      Men det er en hendelse vi ikke kommer utenom, folkens.. 28.10.01 - LSK-Tromsø.. Det blåste kraftig og det var dags for tidenes kuleste "event". Sier navnet Steinar Halvorsen deg noe? Tenkte ikke det nei.. Hva hvis jeg sier "Fallskjerm" og "Takplate" i tillegg da? Begynner det å komme da? Joda, vi har hatt fallskjermoppvisning gutta! 2-3 flinke gutter traff matta.. De gjorde jobben sin de.. Men jeg glemmer aldri da jeg hørte nede fra fansen: "DET KOMMER EN TIL!".. Litt etter satt denne herr Halvorsen fast i takplata rett over KFL.. Jeg har omtrent aldri ledd av en situasjon hvor jeg har vært livredd, men hallo... Når jeg kom hjem lo jeg så jeg trudde jeg skulle begynne å grine.. Koselige tider
                      I år så tar vi ostepop
                      Vi elsker Lillestrøm
                      HEI!

                      Kommentar

                      • frodekippe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 480

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Det går ofte et dypt grøss gjennom marg og bein, og jeg skjønner hvor griseheldig jeg har vært her i livet, når jeg tenker på at jeg er vokst opp i en av Oslos østlige bydeler, og endatil har bodd fire år i Lørenskog, heldigvis før fotballbasillen grep meg. Tenk hvor nær jeg, uten å vite det selv, kan ha vært den totale katastrofen !

                        Men heldigvis, da gutta mine begynte å spille fotball i seks-sju-årsalderen, og jeg "var nødt til" å følge dem på trening, kamper og på Åråsen, da var jeg ved et lykketreff flytta til Lillestrøm. Og dermed var det gjort.

                        Og alt dette bare fordi vi tilfeldigvis flytta til Flisbyen, og ikke f.eks. til et annet sted i Lørenskog. Her kan en snakke om små tilfeldigheter her i livet, og om små marginer mellom fugla på himmelen og søppelhelvete.

                        Alle i familien har nå forsont seg med at jeg aldri kan flytte(s) til noe sted som er lenger enn sykkelavstand fra Åråsen.

                        gilbert
                        Jeg er også oppvokst i Oslo øst....På Stovner av alle steder...
                        Jeg er på lik linje med Gilbert her....ufattelig glad for at fotball-trollet ikke kom og tok meg før jeg rakk å flytte til Fugla-byen.

                        Jeg tror det er som en type kall...Når alt var på plass, var fotballen der for å hente meg og det var selvsagt LSK og Åråsen som måtte bli valget når jeg først tok av.
                        Som Petter skriver også....jeg er på lik linje oveerbevist om at jeg har nådd max nivå på et elske-forhold til klubben min, men blir like overraska hver nye sesong. Det gjør hu jeg er gift med oså...Hun er vel ikke bare positiv til mitt forhold til bigami!

                        JEG ELSKER LILLESTRØM. ELSKER ÅRÅSEN, ELSKER KLUBBEN. JEG DØR FOR KLUBBEN!!!!!!!

                        FORZA FUGLA, ALLE MANN.

                        JEG ER STOLT OVER Å FÅ VÆRT EN I KANARI-FANSEN!!!!!!!

                        JEG ER UBESKRIVELIG GLAD FOR ALLE SOM STØTTER FUGLA.
                        JEG ER VELDIG GLAD FOR Å HA BLITT KJENT MED SÅ MANGE HYGGELIGE FOLK

                        HELE PAKKA: JEG BLØR FOR LSK. ALL TIME HIGH!!!!!!!
                        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                        Bjørn Lindahl

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          #13
                          Jeg får slenge meg på her jeg også da, selv er jeg oppvokst på Riis, mellom kjeller og "Korset", og mitt "Fugle liv" startet vel i ca '87-'88, da jeg som 10 åring "heiv" meg på sykkelen ned til Åråsen. husker jeg var der over 3 timer før kampen startet, ruslet litt i den gamle "brakka", samla autografer til heltene. Dette varte til ca 91, da jeg som "fjortis" mista litt interessen (Er det mulig?? :oops: ), og etter noen år med kviser, pubertet og diverse tok jeg skrittet tilbake i 96. Da klemte jeg til og blei med gjengen under den gamle "Bua til Scheie", og husker godt "rasene" som gikk. Og i '96, fikk jeg min første borte tur, til barteland, hvor vi spilte 2-2 i andre omg , kampen endte forøvrig med 7-2 tap, men siden den dagen har Kanari-Fansen vært mitt tilholds sted.
                          For jeg ble bitt av stemingen, selv om jeg sovna på bussen og det var noen som "rappa/lånte" brusen min :evil: .

                          Nei Vi er norges beste fans, javist faen er vi det...
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            #14
                            Er oppvokst på Øvre Romerike, og jeg er jævlig glad for at fader'n (Moss tilhenger forøvrig) tok meg med på Åråsen fra jeg var ca 3 år gammel

                            Så det har alltid vært LSK! Og det er jeg faen meg glad for!

                            eLSKer.
                            ..................

                            Kommentar

                            • semper fi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 823

                              #15
                              Er født og oppvokst på tjukkeste nordmøre av alle ting, midt mellom Molde og Trondheim......Det nærmeste vi kom et fotballag på Nordmøre var spede opptredener i 1. divisjon med clausenenga, sunndal og surnadal (en sesong i 1991, og rett ned igjen)....

                              Alle kompiser (om man kan kalle dem det?) holdt selvfølgelig med trøndera eller Molde. Vokste opp på 80-tallet, og gudene vet hvordan fugla brente seg fast i hjertet mitt, men hatet til Rosenborg var nok sterkt medvirkende.....

                              Etter avtjent førstegangstjeneste i 1996, tok jeg med min 24" TV og flytta til Oslo. Hvorfor? Fugla selvfølgelig....Hadde nok aldri havna på østlandet hadde det ikke vært for våre helter i gult og svart......

                              Tenker ofte på hvor mye fugla egentlig betyr for meg, og jeg blir like sjokkert hver gang; Skolegang i Australia, damer(?), jobb, familie etc blir forsaket grunnet den helvetes Sportsklubben.....

                              Gi meg et liv!!!!!!
                              -After Dark Ultras-

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av semper fi
                                ...den helvetes Sportsklubben.....

                                Gi meg et liv!!!!!!
                                Hmm... likte ikke helt den slutten der! :evil:

                                Men jeg likte det andre du skreiv da. :wink:

                                Kommentar

                                • semper fi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 823

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Opprinnelig skrevet av semper fi
                                  ...den helvetes Sportsklubben.....

                                  Gi meg et liv!!!!!!
                                  Hmm... likte ikke helt den slutten der! :evil:

                                  Men jeg likte det andre du skreiv da. :wink:
                                  Svar skyldig :?
                                  -After Dark Ultras-

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3189

                                    #18
                                    Å være maktesløst besatt av fotballbasillen, lure på om det i det hele tatt er mulig å komme ut av avhengighetsforholdet, fantasere om forbud og tvangsavvenning, men naturligvis håpe at noe slikt aldri skjer, har jeg jo skrevet en egen avhandling om....



                                    Om Fugla (og motstykket):



                                    gilbert,
                                    med unnskyldning for egenreklamen

                                    Kommentar

                                    • vaadahl
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 156

                                      #19
                                      Begynte karrieren min i 73 som 5 åring på gjerdet rundt Åråsen,hadde vært med litt i både 71 og 72 men fra 73 har jeg sett nesten alt,Jeg gikk glipp av en kamp i 84 da jeg var hos farmoren min og ringte hvert tiende minutt til Åråsen og plagde de som tok tlf.med oppdateringsbehov.så kom det en dårlig vår i 89 da jeg måtte kle meg i grønt(nei ikke Ham/kam)i Finmark , da gikk jeg glipp av noen kamper.Husker bla.på den største øvelsen vi hadde at jeg satt gjemt i teltet med radio og hørte på kampen mot Start (ja det ble seier)mens teltet vårt ble angrepet av helikopter.Gutta utenfor stappa rødfis i ag3 løpet og skjøt på helikopterne.Det ble et hellvete med full side i VG og voldsomme avhør.Jeg slapp fort unna da jeg kunne gi presise høydepunkter fra serierunden.Siden den gang har jeg sett alt av cup og seriekamper på Åråsen ,så det er godt under 10 kamper jeg har gått glipp av etter 72.Faren min var en av den beryktede vaktstyrken på 70 tallet så jeg så mange kamper på innsiden av gjerdet bak målet mot Lillestrøm.Alle ferier blir lagt opp etter terminlista og ingen venner eller familie legger bryllup eller dåp o.l. til Åråsen dager hvis de vil at jeg skal komme.Var på kamp på komfirmasjonsdagen min også,mange lange ansikter da jeg dro fra festen(vi slo foresten Bryne 2-0)Har nå selv en sønn på 2 år som jeg håper arver denne sunne intr.Han kan en del av sangene alt.Elsker at jeg synger Pål Strand sangen på senga :lol:

                                      Har gudskjelov klart å få en samboer som lar meg få lov til å holde på med dette.Det er jo en egen grunn til å gifte seg med henne.Men det å finne en dato er ikke lett.Det er så mange kamper :P
                                      Trodde også at intr. skulle minke når jeg ble eldre,men kjærligheten til LSK er like stor i dag.
                                      Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #20
                                        Det er jo en egen grunn til å gifte seg med henne.Men det å finne en dato er ikke lett.Det er så mange kamper
                                        Dagens uttalelse !

                                        Sliter forøvrig selv med datovalg neste høst, da datteren min skal konfirmeres. Kjemper for at datoen for selskapet ikke berammes før terminlista for neste sesong er klar, men møter en viss motstand... Selv om alle i familien egentlig er nesten like gærne som meg.

                                        PS: Konfirmanten har forøvrig full forståelse for mitt argument!

                                        Mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎