Lillestrøm Sportsklubbs stolte historie

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3975

    Lillestrøm Sportsklubbs stolte historie

    Jeg starter denne tråden fordi jeg tror mange, kanskje spesielt av de yngre supporterne, gjerne vil lære mer om vår stolte historie. I tillegg tror jeg også mange av oss som har fulgt LSK siden midt i forrige århundre (Iiiiiik! ) også synes det er hyggelig både å mimre om gammel storhet, men også å lære mer om hva klubben har utrettet i norsk fotball!
    Ikke det at jeg kan all verden om dette, men litt vet jeg jo og jeg prøver etter fattig evne å søke etter og lete opp saker og ting på nettet og andre steder.
    Gjennom å kjenne klubbens røtter, tror jeg også de fleste blir enda mer glad i og nærmere knytta til klubben. Hvis det er mulig da...
    Elska þetta félag
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3975

    #2
    Dette innlegget er flyttet fra talenttråden:



    Opprinnelig skrevet av HSft
    Noen forslag til hvordan vi som ikke har sett den kan få sett den? Skulle gjerne sett mer av Tommy, men har ingen ide om hvordan jeg skal få tak i noe...



    Forferdelig dårlig kvalitet og bare målene. Men legg merke til hvordan Tommys innlegg går rett inn til 1-1. Roger Albertsen bløffet seg til å bli målscorer. Han var aldri nær ballen.

    September 9, 1981World Cup QualifierNorway 2-England 1Goalscorers:Norway-Albertsen 35'-Thoresen 41' England -Robson 15


    Må også ta med Bjørge Lilleliens legendariske kommentar:

    Hele den legendariske seierstalen til Bjørge Lillelien etter at Norge vant 2-1 over England i 1981.


    Litt Tommy, fortsatt veldig dårlig kvalitet på videoen:

    Tom Lund (born 10 September 1950) is a former Norwegian football coach and striker. He is considered as perhaps Norway's greatest football player of all time...


    Jeg skal undersøke litt mer om hva som finnes og hva det koster å se/bruke det. Kommer tilbake med mer info når jeg vet mer. Kanskje vi må arrangere en historieaften?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • junior
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 492

      #3
      Godt initiativ!

      Her er det som er på LSK.no



      Der kommer man også inn på Kjell Nystrøm sin database med alskens historiske fakta og kuriositeter.

      ------- Forza Fugla! -------

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3975

        #4
        Når det gjelder opptak av Norge-England fra 1981 og også flere og bedre gamle klipp med Tom Lund, jobber jeg med saken. Det er for tidlig å vite hva som er mulig å oppdrive og til hvilken kostnad, men jeg har god tro på at det på sikt skal være mulig å få til noe.

        I mellomtiden vil jeg minne alle om at det finnes en side hos klubben som inneholder en del gamle gullkorn. Ikke video, men mye spennende likevel for de som er interessert! Det gjenstår mye arbeid før den er komplett, men jeg vil likevel benytte anledningen til å gi en skikkelig honnør til Historie- og Arkivkomiteen i LSK som ledes av Harald Røros. Webmaster Kjell Nystrøm har produsert selve nettsiden.



        Mens vi venter på enda flere gamle gullkorn, tillater jeg meg å legge inn en kopi av bildet
        To konger fra billedarkivet:



        Kong Tom Lund mottar kongepokalen av Kong Olav VI
        på Ullevål stadion etter å ha blitt norgesmester for 1977

        Motstanderen var Bodø/Glimt som ble slått med 1 - 0.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • rEPPA
          *****istrator
          • Nov 2003
          • 3930

          #5
          Ikke glem Kanaripedia
          www.kfl.no/debatt

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3975

            #6
            Opprinnelig skrevet av junior
            Godt initiativ!

            Her er det som er på LSK.no



            Der kommer man også inn på Kjell Nystrøm sin database med alskens historiske fakta og kuriositeter.

            http://www.lskhistorikk.com/arkiv/Kl...Kstiftelse.htm
            Vi "gamlinger" må bare innse at ungdommen er kjappere enn oss! Godt jobba, junior!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • junior
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 492

              #7
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Vi "gamlinger" må bare innse at ungdommen er kjappere enn oss! Godt jobba, junior!
              Dog trenger vi tydeligvis at den eldre garde kommer opp med initiativet
              ------- Forza Fugla! -------

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                #8
                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Når det gjelder opptak av Norge-England fra 1981 og også flere og bedre gamle klipp med Tom Lund, jobber jeg med saken. Det er for tidlig å vite hva som er mulig å oppdrive og til hvilken kostnad, men jeg har god tro på at det på sikt skal være mulig å få til noe.


                Og her er historien om da Phil Neal grisetacklet Tommy i sammen kampen.

                Kommentar

                • Trüm
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2011
                  • 74

                  #9
                  Jeg har lagt farge på bildet av våre første serimestere fra 1959:

                  seriemester_1959.jpg


                  (http://kfl.no/wiki/index.php/Seriefinalene_1959)
                  MB Mutiny Soccer - Dum Spiro Spero

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1555

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Når det gjelder opptak av Norge-England fra 1981 og også flere og bedre gamle klipp med Tom Lund, jobber jeg med saken. Det er for tidlig å vite hva som er mulig å oppdrive og til hvilken kostnad, men jeg har god tro på at det på sikt skal være mulig å få til noe.
                    Jeg husker NRK for noen år siden viste Tommys mål mot Mjøndalen i 1976. Kvaliteten på filmen var dårlig, men målet uforglemmelig. Det hadde vært gøy om noen hadde klart å spore opp dette filmklippet igjen.

                    Fra Wikipedia;

                    "For å underbygge dette scoret han et av tidenes mål i norsk fotball. Dette skjedde mot Mjøndalen på Åråsen i 1976. Han startet ved cornerflagget, driblet av fem motspillere langs dødlinja på vei inn i feltet og skjøt ballen i mål."

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Det klippet sitter vel Ivar Hoff på, om jeg ikke husker feil.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎