Treningskamper 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #61
    Tap mot Häcken i en treningskamp i juni er fullstendig krise!
    Nå er det bare å kvitte seg med trenere, styret og alle som er involvert i den daglige driften i LSK. La Ståle Solbakken få ansvar for alt fra å pumpe baller til å betale strømregninga så vinner vi garantert alt resten av sesongen. BHR kan bare pakke sammen sakene med Thorstein Helstad. De bidro ikke med en dritt i dag når laget trengte det som mest.
    Få inn Høibråten, Furseth og de andre spillerne som har herja i 3.divisjon i år. De er lokale spillere og da vil vi i alle fall smile og være glade alle sammen om vi taper kamper.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #62
      2-5, pyttpytt. Man har jo blitt så vant til å bli pissa på som LSK-supporter. Bare en treningskamp.

      Kommentar

      • Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

        #63
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Tap mot Häcken i en treningskamp i juni er fullstendig krise!
        Nå er det bare å kvitte seg med trenere, styret og alle som er involvert i den daglige driften i LSK. La Ståle Solbakken få ansvar for alt fra å pumpe baller til å betale strømregninga så vinner vi garantert alt resten av sesongen. BHR kan bare pakke sammen sakene med Thorstein Helstad. De bidro ikke med en dritt i dag når laget trengte det som mest.
        Få inn Høibråten, Furseth og de andre spillerne som har herja i 3.divisjon i år. De er lokale spillere og da vil vi i alle fall smile og være glade alle sammen om vi taper kamper.
        Jeg tar direkte og resultatorientert fotball any day fremfor balltrilling "fin fotball" og svake resultater.

        Kommentar

        • perrern80
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 603

          #64
          Guttungen, som forøvrig blir 7 idag, kom hjem fra skolen da vi lå under 3-0. Fortalte netopp at sluttresultatet ble 5-2, hvorpå han utbryter: wow, scorte vi��.
          Lurer på om likegyldigheten til sportsklubben forgrener seg i enda lavere alder enn 7?
          Håper tenninga er høyere til onsdag!

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Opprinnelig skrevet av Kay
            Jeg tar direkte og resultatorientert fotball any day fremfor balltrilling "fin fotball" og svake resultater.
            Problemet er jo at vi ikke gjør noen av delene.

            Kommentar

            • Kay
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 763

              #66
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Problemet er jo at vi ikke gjør noen av delene.
              vi klarer svake resultater.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #67
                Ikke overaskende at det ender slik med dette laguttaket. Palmi på sentral midtbane funker aldri, spesielt ikke når vi vil spille ball. Ingen vits i å henge seg opp i resultatet her.

                Kommentar

                • Joha
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 314

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Tap mot Häcken i en treningskamp i juni er fullstendig krise!
                  Nå er det bare å kvitte seg med trenere, styret og alle som er involvert i den daglige driften i LSK. La Ståle Solbakken få ansvar for alt fra å pumpe baller til å betale strømregninga så vinner vi garantert alt resten av sesongen. BHR kan bare pakke sammen sakene med Thorstein Helstad. De bidro ikke med en dritt i dag når laget trengte det som mest.
                  Få inn Høibråten, Furseth og de andre spillerne som har herja i 3.divisjon i år. De er lokale spillere og da vil vi i alle fall smile og være glade alle sammen om vi taper kamper.
                  Til Totti21 du for slutte og skylde på BHR og Thorstein Helstad at LSK tapte mot Håcken de var ikke med i dag forde er skadet du er direkte usaklig mot BHR og Thorstein Helstad dette er lavmål.En annen ting er at det stor forskjell fra 3 div og tippeligan det går ikke ann og sammeligne det du er stor survekopp

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Joha
                    Til Totti21 du for slutte og skylde på BHR og Thorstein Helstad at LSK tapte mot Håcken de var ikke med i dag forde er skadet du er direkte usaklig mot BHR og Thorstein Helstad dette er lavmål.En annen ting er at det stor forskjell fra 3 div og tippeligan det går ikke ann og sammeligne det du er stor survekopp
                    Joha, jeg vil nok tro at Totti21 skrev dette med en ørilten dose ironi. Han prøvde vel å være tidlig ute slik at han var i forkant av all negativitet det pleier å være etter tap.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7048

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Joha
                      Til Totti21 du for slutte og skylde på BHR og Thorstein Helstad at LSK tapte mot Håcken de var ikke med i dag forde er skadet du er direkte usaklig mot BHR og Thorstein Helstad dette er lavmål.En annen ting er at det stor forskjell fra 3 div og tippeligan det går ikke ann og sammeligne det du er stor survekopp
                      Dette innlegget er det morsomste jeg har lest på Internett noen gang.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #71
                        Negativitet eller ikke - min påstand står jeg på fortsatt - at dette laget aldri vil blande seg inn blant de beste i norsk fotball. Du kan samle så mange spillere i sin karrieremessig beste alder du bare vil, uten tempo og mann mot mann-ferdigheter er du sjanseløs. Man kan gjerne hevde vi sendte våre B-menn til Gøteborg, men det var likevel ett lag som ble pisket av det som i praksis var to forskjellige Häcken-lag i 2x45 minutter. Hva er det egentlig Bjarmann og Haglund ser etter når de velger seg spillere? Og hvorfor har vi så mange like spillertyper?

                        Ting tar tid å forandre, men grunnmuren i dette byggeverket var det satt spørsmålstegn allerede fra start av. Spesielt utenfor LSK-kretser. Mange habile spillere forsåvidt, men i stor grad vrakgods med en nokså betydelig samlet skadehistorikk. Joda, bare en treningskamp i dag, men rapportene man fikk var bare skriftlige repetisjoner av svakheter man har sett i drøssevis av kamper før. Konsentrasjonssvikt, posisjoneringsproblemer, spilt inn i egen sekstenmeter og et elendig pasningsspill. Utspilt av en motstander med tempo på ball og samtidige bevegelser.

                        Det må inn mer enn talenter i dette vinduet, det må komme inn noen som kan videreføre stilen før man går bakover i utviklinga. Stallen må bli jevnere slik at den også kan prestere mer stabilt, det er for mange som ikke har noe å bidra med i TL, også blant de man bør forvente dette av. For med nye skadeproblemer for Riise og Stoor, uansett om de ikke er like alvorlige, så får man igjen en påminnelse om hvor skjørt dette byggverket er.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3967

                          #72
                          Hvis det stemmer, det Haglund sier, at samtlige fem baklengsmål kom etter personlige feil, er det et tankekors. Hva slags innstilling har disse godt betalte unge mennene? Det må man kunne spørre seg. Greit at det er en treningskamp, men hva trener de på? Å tape med mange mål? Tror dette laget og denne klubben trenger folk med en annen innstilling.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #73
                            Totalt uviktig kamp resultatmessig. At vi gjør mye personlige feil her er jo naturligvis ikke positivt men det er ikke treningskamper som måler laget.

                            Det betyr ikke at jeg er fornøyd med tingenes tilstand men å legge masse vekt på dette blir ikke særlig relevant.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #74
                              Vi bør definitivt legge NOE vekt på det.

                              Trur ikke det er så lett for Bjar å gjøre så mye innenfor rammene. Enig i at det er noen like typer, Mjeldus-Palmus liksom, middels utgaver av Vaagan-Rice. Hadde faktisk trengt en Karradass, men blir jo gammel LSK-fotballvibber med en gang.

                              Nei, om ikke annet viser dette at BhRiise gjerne kan få herje på midten (helst i form). Fan heller, gleder oss til cup på onsdan uansett, må vi komme flest mulig på kamp. Blir spennende å se hvilke spillere/støtteapparat som er med etter 1. august, så følg med.

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                At vi gjør mye personlige feil her er jo naturligvis ikke positivt men det er ikke treningskamper som måler laget.
                                Det e' sainnt, ja - det ER jo de obligatoriske kampene som teller. Og i hver av dem har vi vel til gode å spille noenlunde anstendig i mer enn 30-45 minutter. Om det går på vilje eller evne vet jeg ikke. Men etter å ha sett min første A-lagstrening på 25 år på tirsdag, lurer jeg på om det ikke er DER det går fullstendig galt.

                                For en som vokste opp med å se treninger med Hoff, Hooley, Schou-Andreassen og Tommy, som på engasjert måte stoppet spillet og forklarte om ønskede bevegelser og mønster, var dette et sjokk. (Rett nok så jeg bare den aller siste delen av treninga, men jeg håper ved Gud at resten holdt høyere kvalitet.)

                                Jeg vet ikke om de har uttalte mål for HVA det skal konses på i de ulike øvelsene. De avsluttet med noen minikamper over 3-4 minutter på liten bane med lite plass. Haglunds bidrag var å sparke kampene i gang, ta tiden og noen ganger rose en scoring. Ut over det var han stum som en østers. Ikke én gang pekte han, ikke spor av engasjement. Kanskje det er en eller annen ny superpedagogikk han anvender, hvor spillerne selv skal finne ut av hva som skal skje?

                                Det var rett og slett så ræva at jeg egentlig ikke har lyst å se mer av det samme. Men i rettferdighetens navn skal de få noen sjanser til før jeg konkluderer med at alt er håpløst.

                                Ivorianeren var forøvrig fullstendig ute av det i den sekvensen jeg så. Men det er vel ikke unaturlig, første gang med ukjente spillere. Jeg vet ikke om det er symptomatisk for "laget" vårt, men han gikk alene tilbake til Åråsen etter treninga.
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #76
                                  Når man trodde dette forumet ikke kunne bli verre, kommer det en Wanker (passende nick) og heller mer bensin på Haglund-bålet, uten å ha mer enn et mikroskopisk grunnlag for å gjøre det.

                                  Og selv om du, i motsetning til majoriteten her inne, faktisk har sett bittelitt av en trening, tar du jo absolutt ingen hensyn til hvilken trening du så. Nemlig den første etter ferien! Jeg hadde vært mye mer bekymret dersom du rapporterte om skyhøy intensitet, da alle trenere i hele verden ønsker å begrense intensiteten på de første treningene etter fotballfri.

                                  Er det én ting Haglund faktisk får unison skryt for av spillere og andre i klubben, er det at han er veldig tydelig og flink på feltet. Det er helt greit (og ønskelig) at du deler dine observasjoner fra trening her inne, men jeg synes det er direkte latterlig at du bruker et så syltynt grunnlag til å så tvil om Haglunds kvaliteter på feltet.

                                  Jeg ser at du tar visse forbehold, og det er bra, men er det én ting klubben vår ikke trenger, så er det enda mer negativitet rundt trenere, spillere og andre i klubben. De fleste som står bak denne kritikken hevder at de bare "bryr seg om klubben" og lignende, men kritikken er så ubalansert, ensidig og lettvint at det utelukkende er negativt for klubben at de i det hele tatt sier noe som helst. Tro det eller ei, men spillere og trenere som opplever, vel, alt annet enn støtte fra omgivelsene, slik tilfellet er for øyeblikket i vår klubb, har dårlige forutsetninger for å prestere. Og ønsker ikke folk å gå videre i cupen? Ønsker vi ikke å slå vif 30. juni? For meg virker det nesten som om enkelte faktisk ønsker at LSK skal mislykkes. Og det er skremmende, ikke minst på et "supporter"forum.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Når man trodde dette forumet ikke kunne bli verre, kommer det en Wanker (passende nick) og heller mer bensin på Haglund-bålet, uten å ha mer enn et mikroskopisk grunnlag for å gjøre det.
                                    Når moderatorer formulerer seg slik så får man kanskje forumet man fortjener?

                                    Kommentar

                                    • Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

                                      #78
                                      Nå skjønner jeg ikke helt. Mener Wanker at Haglund skal coache bevegelser og spillemønster i små five-a-side kamper?
                                      Twitter

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Når moderatorer formulerer seg slik så får man kanskje forumet man fortjener?
                                        Kanskje det, og i ettertid ser jeg jo at innlegget mitt gikk vel hardt utover Wanker. Innlegget var igrunn ment mer generelt, til alle mine "meningsmotstandere" her inne. Jeg titter innom sjeldnere enn jeg pleide, men når jeg først gjør det, blir jeg faktisk sjokkert over hvor negativ stemningen er her inne til enhver tid. Mulig jeg er kronisk positiv eller noe, men jeg har faktisk vanskelig for å forstå at det går an å tenke så ensidig negativt som mange her inne gjør om alt som har med LSK å gjøre.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Kanskje det, og i ettertid ser jeg jo at innlegget mitt gikk vel hardt utover Wanker. Innlegget var igrunn ment mer generelt, til alle mine "meningsmotstandere" her inne. Jeg titter innom sjeldnere enn jeg pleide, men når jeg først gjør det, blir jeg faktisk sjokkert over hvor negativ stemningen er her inne til enhver tid. Mulig jeg er kronisk positiv eller noe, men jeg har faktisk vanskelig for å forstå at det går an å tenke så ensidig negativt som mange her inne gjør om alt som har med LSK å gjøre.
                                          Mulig jeg er mer negativ en resten, men jeg klar ikke se så mye positivt. Jeg har meget vanskelig med å forstå hvordan noen kan mene at vi er på riktig vei eller at det har vært utvikling siden Haglund kom. Vi har vært på stedet hvil siden 2007 og min påstand er at det er større krise en noen gang. Jeg frykter tiden der LSK ikke lenger er en toppklubb er så mye nærmere en det folk forstår.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎