Stallen i 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3177

    #21
    Redigeringsfunksjonen er nå oppe og går, og startinnlegget er oppdatert så langt jeg husker hva som er skjedd siden sist.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3177

      #22
      Har lagt inn Thomas Piermayr som fyller 24 i august i år og dermed litt av "hullet" mellom (ca) 20 og (ca) 30 år i stallen; der er det ikke mange. Han kan også fylle (høyre) backplass, defensiv midtbane- og midtstopperroller. Jeg har foreløpig tippa drakt nummer 5, som er ledig. Jeg antar at klubben har sikra seg en opsjon på forlenging inn i 2014 og 2015; bare ut 2013 er vel satt for at begge parter skal bli godt nok kjent med hverandre. Bjarmann-vikar Simon Mesfin sier han ikke husker noen som ble så klart anbefalt av de andre spillerne som Piermayr nå ble. (Da har han glemt Toindouba, som også imponerte de etablerte spillerne, noe som ellers er uvanlig for prøvespillere. Men Guy Roger var opplagt mer uerfaren med europeisk fotball og hadde spesielt altfor stor variasjon i prestasjonene, selv om toppnivået var briljant.) Alle klubber Piermayr har vært i, ville forlenge, men det er han sjøl som ville videre, til utlandet.

      Vi får vente et par dager med å stryke sønnen til Tom "Bukken" Gulbrandsen. Han har drøyd med å forlenge i over et halvt år, ulikt både Stian, Ruben og Ohi, som han bør sammenliknes med i utvikling og lønnstilbud, og kan slett ikke klage over manglende tillit og spilletid. Trolig kan vi omtrent på samme tid føre inn Fred Friday på lista, ikke minst etter at han har skårt i tre kamper på rad i NM-19 (mot Odd, Haugesund og AaFK).

      gilbert

      Kommentar

      • 007

        #23
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Har lagt inn Thomas Piermayr. ... Jeg har foreløpig tippa drakt nummer 5, som er ledig. ... gilbert
        Han har fått nr. 6. Det så vi som var på Molde-kampen i går, lørdag, og det står også her: http://www.lsk.no/player-profiles/playerID/11225

        Han kan vel også med fordel flyttes til "Midtbanespillerne", selv om lsk.no har ført han opp som "Forsvarsspiller".

        Kommentar

        • *46*

          #24
          Opprinnelig skrevet av 007
          Han har fått nr. 6. Det så vi som var på Molde-kampen i går, lørdag, og det står også her: http://www.lsk.no/player-profiles/playerID/11225
          Han overtok med det draktnummeret til Joakim Holmedal som har stått på B-lista nå i vår.

          Kommentar

          • 007

            #25
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            *19 Joachim Osvold 19 23.09.1994 188/71 2015
            ... gitt *lærlingkontrakt på linje med Osvold ...
            Dette er kanskje pirk, men rett skal være rett

            Stjerne før nr. 19 og teksten i sitatet er jo ikke korrekt lenger.

            Kanskje "gilbert" fikser det når det passer og skriver inn at han signerte skikkelig kontrakt for 2,5 år?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3177

              #26
              Ødegaard (og Friday?)

              Alt tyder nå på at Magnar Ødegaard er klar; jeg har alt satt ham inn på lista (sammen med Fred Friday, kanskje noe prematurt). Ødegaard skal være utlånt ut året, trolig med opsjon videre. Når vi har måttet (mis)bruke Erling Knudtzon som høyre back-up, kan dette være klokt. Samtidig gir klubben et lite signal til og skaffer seg et ekstra forhandlingskort overfor Fredrik Stoor, i tilfelle han skulle ha urimelige lønnskrav for å forlenge utover 2013. I år får Stoor trolig rundt 3 mill; selv om hans forrige klubb (til vår alles store glede og skadefryd) betaler 60 prosent av dette, er rundt 1,4 mill fortsatt ganske drøyt.

              Ødegaard er 20 år, stor (186/80), sterk, ganske rask, og god med ballen, opplagt allerede mer enn et talent, men fortsatt med stort potensiale. Velkommen skal han være.

              gilbert

              PS Friday sies å bli klar neste uke; alt som gjenstår er de siste punktene i avtalen med klubben hans i Nigeria. DS

              PPS: Friday ble signert tirsdag 06.08.2013, for tre og et halvt år, dvs ut 2016. DS
              Last edited by gilbert; 06.08.2013, 18:58. Begrunnelse: Friday signert, som venta.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Imoh Fred Friday, f. 22.05.95, er nå registrert hos forbundet med nr. 23. Magnar Ødegård (ja, Ødegård), f. 11.05.93, er registrert med nr. 15.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Imoh Fred Friday, f. 22.05.95, er nå registrert hos forbundet med nr. 23. Magnar Ødegård (ja, Ødegård), f. 11.05.93, er registrert med nr. 15.
                  @ Lars https://www.facebook.com/magnar.odegaard?fref=ts
                  ..................

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    Ja, i alle andre tilgjengelige kilder står det Ødegaard, men i NFFs systemer er han registrert som Magnar Ødegård. Men etter at LSK i følge det samme systemet i en periode hadde Tommy Øren i stallen, så "kan" de ta feil.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #30
                      LSK har gjort fire endringer i troppen på slutten av overgangsvinduet. Jacob Faye Lund (B-liste) er ute av troppen (Fram Larvik), mens Jon Knudsen, Kevin Echem (B-liste) og Mohamed Ofkir (B-liste) er spilleklare for LSKs A-lag. Dette betyr at Jon Knudsen har signert en proffkontrakt med klubben, og dermed er å regne som vår tredjekeeper. Etter at Marcus Bozmaci Kveen forlot klubben tidlig i sesongen har vi kun hatt 4 spillere på B-lista, men med de to nevnte inne, har vi full kvote med 5 spillere. Kevin Echem (20. mai 1995) er en høy, fysisk robust spiller som kan spille stopper og sentral midtbane. Han kom fra Klemetsrud foran denne sesongen. Mohamed "Moa" Ofkir (4. august 1996) er en dribleglad ving/angriper som kom fra et lag fra østkanten i Oslo før denne sesongen. Med sine 17 år og 8 dager tar han over rollen som den yngste spilleren i den innmeldte troppen (fra Stian Christensen). Simen Nordermoen og Joakim Holmedal er de to siste på lista.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #31
                        Sikkert bare meg, men hva er b-liste?

                        Kommentar

                        • 007

                          #32
                          Takker "Lars" for flott oppdatering vedrørende troppen!

                          Takker også "gilbert" for oppdateringen av det første innlegget!
                          Last edited by Gjest; 12.08.2013, 22:35. Begrunnelse: Østli står "gjemt" over overskriften på side 2...

                          Kommentar

                          • 007

                            #33
                            Christian Bjerkenes står ikke på lista til LSK hos NFF og det er jo ikke lenger tillatt med månedsutleie av ungdomslandslagsspillere.
                            Han er derfor tydeligvis leid ut til 2010-klubben ut sesongen, siden han står på dem sin liste og ble ført ut 26/7-13 og inn igjen der 8/8-13.

                            Fint hvis "gilbert" korrigerer informasjonen om han også.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Uwes disippel: B-lista består av inntil 5 unge spillere uten proffkontrakt, som man ønsker å ha muligheten til å bruke i Tippeligaen. Disse kan brukes 3 ganger før det må skrives proffkontrakt. Ordningen er laget for at det ikke skal være økonomiske grunner til at unge spillere ikke blir brukt.

                              "007": Lista har 2 sider. Anders Østli havner av alfabetiske årsaker ofte på side 2.

                              Spillertroppene kan for øvrig finnes her: http://fiks.fotball.no

                              Kommentar

                              • 007

                                #35
                                77 Arnold Origi Otieno 30 15.11.1983 184/xx 2014 Brukket finger Ute til medio september
                                I RB 31/8-13 står det at han nå er operert og Kåsene sier bl.a. følgende: "Han spiller neppe i september". Fint hvis "gilbert" oppdaterer åpningsinnlegget når det passer.

                                Kommentar

                                • 007
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2013
                                  • 271

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av 007
                                  77 Arnold Origi Otieno 30 15.11.1983 184/xx 2014 Brukket finger Ute til medio september
                                  I RB 31/8-13 står det at han nå er operert og Kåsene sier bl.a. følgende: "Han spiller neppe i september". Fint hvis "gilbert" oppdaterer åpningsinnlegget når det passer.
                                  Origi har vel spilt LSK2 sine to siste kamper for sesongen og skal vel også sitte på benken i morgen i Haugesund, så han må vel defineres som spilleklar.

                                  Fint hvis "gilbert" oppdaterer førsteinnlegget når det passer for han.

                                  Kommentar

                                  • 007
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2013
                                    • 271

                                    #37
                                    Han som sjøl sier han er "En egoistisk liten drittunge" slettes fra spillerstallen i førsteinnlegget.

                                    Her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article6942195.ece, står bl.a. følgende:

                                    "... ... har allerede avsluttet jobben som LSK-spiller. Hans nåværende kontrakt med Åråsen-klubben går ut 31. oktober. Likevel har han både trent og spilt ferdig i LSK. ..."

                                    Fint hvis "gilbert" oppdaterer åpningsinnlegget når det passer.
                                    Last edited by 007; 25.10.2013, 19:12.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎