Morten Stokstad sin bok om Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Morten Stokstad sin bok om Lillestrøm Sportsklubb

    Denne boka er nevnt i "nyhetstråden uten nyhetsverdi", men mener den fortjener en tråd på hovedforumet. Hvorfor? For å opplyse de som kanskje ikke ser seg rundt i forumets alle kriker og kroker. Ikke er jeg Morten Stokstad, hvis noen skulle lurer - derimot håper jeg bok blir en realitet. Og jeg tror det er mange med meg som ønsker den blir en realitet.

    Ikke hørt om prosjektet tidligere og lurer på hvorfor jeg skriver at jeg ønsker den blir en realitet? For at boka skal bli realitet, må det forhåndsselges 300 eks via New Jelly sin side. Prisen er ca kr 300,- NOK (priset til 40 Euro). Fra siden til prosjektet:

    Mens storklubben Ajax jaktet på en erstatter for Johann Cruyff, fant de veien til Åråsen stadion på Lillestrøm. Der oppdaget de Tom Lund. «Tommy» takket nei til Ajax og ble i Lillestrøm, og skjøt moderklubben oppover seriesystemet. I 1975 debuterte LSK på toppnivå – og har vært der siden.

    Kledd i hvite mafiadresser og bevæpnet med non-amatør-kontrakter, vant klubben få venner, men mange titler. De ble klubben alle elsker å hate. I magre år har klubben klort seg fast, og er en bærebjelke i norsk fotball.
    Morten Stokstad vokste opp i Rælingen, og ble tidlig fengslet av Sportsklubben. Den skarpskytende TV2-journalisten har i denne boka snakket med nøkkelpersoner i Lillestrøms historie, for å finne svaret på hvorfor klubben fra den lille stasjonsbyen nordøst for hovedstaden har vært lengst i vår øverste liga.
    Pr d.d. manlger det 215 personer (85 har investert) for at prosjektet blir realisert. Ikke noe prosjekt, ikke noe penger å betale. Mer informasjon her: New Jelly - Lillestrøm

    Som en liten morsomhet, kan det nevnes at LSK leder - feks 6 stk foran Viking, 46 foran "storklubben" fra en bydel i Oslo og 61 foran "hele norges rbk".
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9412

    #2
    88 invenstorerer. 32% funded.

    Kom igjen kukstappere! Trenger ny bok i samlinga mi. Har bare en...


    Spoiler:

    Kommentar

    • perrern80
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 603

      #3
      Hadde overhode ingen problemer med og fornye sesongkortene mine, men new jelly var maskinene mine allergisk mot. Etter litt kyndig hjelp, har jeg endelig fått investert i noe jeg håper blir en realitet godt nytt år!!

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3398

        #4
        Har ikke lest om prosjektet før her, men er skeptisk til å betale for et produkt som ikke er laget ennå. Man kan si at 300kr ikke er mye penger, men det handler om prinsipper her. Jeg har den holdning at om dette er et prosjekt Morten Stokstad brenner for, så skriver han boken på fritiden, og så kan vi bestemme hvorvidt hans produkt er verdt pengene. Å betale på forhånd overlater jeg til forlaget da det er vanlig for disse å betale forskudd.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Fakta er noe drit. Du betaler ikke før boken er en realitet, men du stiller en garanti for at du vil gjøre det om boken blir gitt ut.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

            #6
            I disse "digitale tider" er det forståelig at de som skal trykke noe "ordentlig" ønsker å lodde stemningen før de tar sjansen på å trykke opp et fysisk produkt. Det koster jo som kjent penger, men folk ønsker det jo helst gratis via nettet.

            Da synes jeg dette er en "fair" måte å gjøre det på.

            Problemet med at alt skal være gratis tilgjengelig for alle (og helst fra første sekund), blir at ingenting "ordentlig" blir produsert. Men da kan vi jo mimre om klubbens historie via forumet

            Godt nytt år!
            KFL - medlem nr 23

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3175

              #7
              Den såkalte digitale verden er noe dritt. Det begrenser utgivelsene av musikk, det gjør at en rekke potensielle storfilmer ikke blir noe av, og det svekker inntektsgrunnlaget for mange utøvere. Det er også noe dritt fordi det tar fra oss alle gleden ved å lete etter noe, endelig finne det, telle dager til det ligger i postkassen og så kjenne forventningen strømme når du endelig holder det fysiske produktet i hånden.

              De yngre her inne skjønner neppe hva jeg mener, men jeg håper noen av de med litt flere år bak seg kan dele litt av følelsen.

              Kommentar

              • vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Har ikke lest om prosjektet før her, men er skeptisk til å betale for et produkt som ikke er laget ennå. Man kan si at 300kr ikke er mye penger, men det handler om prinsipper her. Jeg har den holdning at om dette er et prosjekt Morten Stokstad brenner for, så skriver han boken på fritiden, og så kan vi bestemme hvorvidt hans produkt er verdt pengene. Å betale på forhånd overlater jeg til forlaget da det er vanlig for disse å betale forskudd.
                Jeg har den holdning at skal du spre negativitet rundt positive tiltak, så er det et minimumskrav at du har fakta i det du tror du veit noe om. Det betales ikke noe på forskudd. Betaler bare hvis boken blir en realitet.

                Forøvrig så er det 94 stykker som har sagt ja på årets siste dag. Vi ligger på "førsteplass". Viking har 81 stykker på plassen bak.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9412

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Den såkalte digitale verden er noe dritt. Det begrenser utgivelsene av musikk, det gjør at en rekke potensielle storfilmer ikke blir noe av, og det svekker inntektsgrunnlaget for mange utøvere. Det er også noe dritt fordi det tar fra oss alle gleden ved å lete etter noe, endelig finne det, telle dager til det ligger i postkassen og så kjenne forventningen strømme når du endelig holder det fysiske produktet i hånden.

                  De yngre her inne skjønner neppe hva jeg mener, men jeg håper noen av de med litt flere år bak seg kan dele litt av følelsen.
                  Propagandamaskineriet til plate- og filmbransjen har spist deg levende.

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Fakta er noe drit. Du betaler ikke før boken er en realitet, men du stiller en garanti for at du vil gjøre det om boken blir gitt ut.
                    Slik jeg tolker MortenA så er jo nettopp hele problemet hans at han må betale for en bok han ikke vet hvordan vil se ut, ikke at han er redd for å måtte betale for en bok det aldri blir noe av. Det er en ganske stor forskjell, og da blir det litt latterlig å klage på at han forringer fakta, når han faktisk forholder seg til fakta (og du da blir den som anklager han for å mene noe han ikke mener). Det er jo faktisk sant at man her blir bedt om å betale for en bok uten å vite stort om hvordan boka blir. Vanligvis kan man sjekke ut boka ved å bla litt i den, lese anmeldelser, se på innholdsfortegnelsen etc før man kjøper den.

                    (og før du skal klage på meg, så er jeg en av de 94 som har bestilt boka pr nå.)

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Tror boka blir jævlig bra, jeg. Fra Twitter:

                      "10 LSK-kapitler hanket inn: Tommy, Per Berg, Hoff, Bjerkeland, Krokan, Mathisen, Solbakken, Erlandsen, Grønlund - og idag: @JanAageFjortoft"

                      "Nå gjenstår @torgbja og 3-4 guest stars før moroa er komplett."

                      "Har hatt to magiske timer hjemme hos en særdeles engasjert Tom Lund. Stort da han fikk tårer i øynene av å prate om seriegullet i 76."

                      Må jo bare bli en herlig bok. Kom igjen, folkens: http://www.newjelly.com/projectdetai...?ProjectId=554

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3175

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Propagandamaskineriet til plate- og filmbransjen har spist deg levende.
                        Har du levd av å være i et av yrkene som opplever digitalt tjuveri på nært hold? Det har jeg, og jeg garanterer at dette ikke har det aller minste med propaganda å gjøre. Filmindustrien har forandret seg, musikkindustrien likeså - og forfatteryrket står foran en revolusjon. Ja, det er fortsatt mulig å leve godt av disse yrkene, men det krever at du gjør ting annerledes enn før - og summen (for alle) er negativ i forhold til hvordan det var før.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Propagandamaskineriet til plate- og filmbransjen har spist deg levende.
                          Pøh.. Alt var bedre før! Fakta faen!

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            #14
                            Kjør på nå folkens! Kjøp boka!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3398

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Fakta er noe drit. Du betaler ikke før boken er en realitet, men du stiller en garanti for at du vil gjøre det om boken blir gitt ut.
                              Nettopp derfor startet jeg innlegget med "Har ikke lest om prosjektet før her...". Jeg har ikke påstått å hevde at jeg sitter på alle fakta. Kjekt å vite at man ikke betaler før boken er en realitet, men man vet allikevel intet om kvaliteten på produktet som man forplikter seg å kjøpe.

                              Opprinnelig skrevet av vermu
                              Jeg har den holdning at skal du spre negativitet rundt positive tiltak, så er det et minimumskrav at du har fakta i det du tror du veit noe om. Det betales ikke noe på forskudd. Betaler bare hvis boken blir en realitet.

                              Forøvrig så er det 94 stykker som har sagt ja på årets siste dag. Vi ligger på "førsteplass". Viking har 81 stykker på plassen bak.
                              Å uttrykke min skepsis er vel ikke det samme som å spre negativitet? Vi får en oppfordring til å bestille et produkt vi får marginalt med informasjon om. Jeg er på ingen måte negativ til prosjektet, men er skeptisk til prosessen. Jeg håper at min navnebror skriver en knallbok som selger som hakka møkk, og skriver han en slik bok vil også jeg kjøpe den.

                              Forøvrig, godt nytt år!
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • perrern80
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 603

                                #16
                                Jeg for min del har betalt mye mer, for mindre kvalitet en det jeg har blitt forespeilet her. Om så boka inneholder 300sider med hvordan bruke skruknotter, er det ett produkt om klubben i mitt hjerte. Noe som har en verdi for meg som supporter. Har forøverig en tendens til kjøpe alt som har en LSK logo på seg, (til konas store frustrasjon) og da ikke alltid for kvalitetens skyld.
                                Men med Lars sitt slipp om kapittel innhold litt lengre oppe på siden, blir vel ikke dette dårlig
                                Godt nytt år, alle sammen!!!
                                Så for vi håpe det blir generert nok kapital til at Stokstad kan la blekket flyte

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Har du levd av å være i et av yrkene som opplever digitalt tjuveri på nært hold? Det har jeg, og jeg garanterer at dette ikke har det aller minste med propaganda å gjøre. Filmindustrien har forandret seg, musikkindustrien likeså - og forfatteryrket står foran en revolusjon. Ja, det er fortsatt mulig å leve godt av disse yrkene, men det krever at du gjør ting annerledes enn før - og summen (for alle) er negativ i forhold til hvordan det var før.
                                  Ingenting er bedre en spredning av musikk, at Werner og Universal ikke tjener lige godt bryr meg i ryggen. Hvis det var sånn det var før måtte man til spesial butikker for og finne spessielle sjangere med musikk som ikke var signet til ett label. Jeg husker jeg sendte penger i kovulutter for og få tak i Mixtapes til Norske hiphop'ere.

                                  Nå kan ALLE som har laget en skive legge den ut til nedlastning og spre den gratis eller for en liten sum penger (sikkert større sum penger en de hadde fått fra ett plateselskap som tok blod % av cd salgene). Mange ser også at det er konserter og merc som man tjener penger på på. Ikke på platesalg. Derfor ser de det som meget viktig at musikken spres så de får fans.

                                  Jeg ser med meg selv at sikkert de artistene jeg har hørt mest på i år er ikke signet til ett label og jeg hadde garantert ALDRI fått høre om de hvis det ikke var for internett (spredning av musikk)

                                  Så fuck mellomledd, gi pengene til skaperene av musikken.

                                  EDIT: har forresten også "forhåndsbetalt" for boka
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Kjekt å vite at man ikke betaler før boken er en realitet, men man vet allikevel intet om kvaliteten på produktet som man forplikter seg å kjøpe.

                                    Forøvrig, godt nytt år!
                                    Det blir som å kjøpe sesongkort til Åråsen. Du aner ikke hva du får, men du kjøper det likevel. Sannsynligvis er sjansen for god kvalitet større med boka til Stokstad enn sesongkortet...

                                    Godt nytt år.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • lars p
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Nov 2005
                                      • 190

                                      #19
                                      Da har man signert seg for bok. Håper det blir en realitet.

                                      Kommentar

                                      • Marit
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2010
                                        • 885

                                        #20
                                        Jeg har så sykt lyst på denne boka, håper virkelig den blir realisert. Ser noen lsk-folk har signa up allerede (weheew Simon Mesfin), men håper mange flere gjør det sånn at vi kan få dette prosjektet på veien.
                                        Andas in och andas ut
                                        Orkar jag så orkar du

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎