Virkemiddel?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    Virkemiddel?

    Ville det vært en smart måte å få flere til å melde seg inn i KFL hvis a:
    På LSK-VIF neste år at det blir sånn at kun de med sessongkort/medlemskort får kjøpt billetter først. b: Hvis man må ha medlemskort for å komme inn på feltet.
    LSK FOR GULL 2006
  • artois
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 176

    #2
    Re: Virkemiddel?

    Opprinnelig skrevet av Do'h
    Ville det vært en smart måte å få flere til å melde seg inn i KFL hvis a:
    På LSK-VIF neste år at det blir sånn at kun de med sessongkort/medlemskort får kjøpt billetter først. .
    Hmm... tror ikke vi skal ta for gitt at vi møter Idrettsforeningen i Cupen hjemme på Åråsen også neste år. Regner med det er Cup-matcher du mener siden du skriver at de med sesongkort skal ha fortrinn ?
    Eller tenkte du til hjemmekampen generellt ?
    For den kampen blir jo uansett ALLTID uten untak vist på riksdekkende fjernsyn, og har ikke det samme utsolgt-potensiale en match i Cupen har. Kommer jo selvfølgelig litt ann på når i sesongen matchen kommer, og om den er avgjørende for noen av lagene. Men generellt sett er vel egentlig ikke dette noe "trekkplaster" for å få flere medlemmer.

    Opprinnelig skrevet av Do'h
    b: Hvis man må ha medlemskort for å komme inn på feltet.
    Dette har vel vært nevnt tidligere som et tiltak som skal gå igjennom ?
    (Eller er jeg helt på jordet her Petter?)

    Ellers syns jeg utfordringen for KFL og medlemmer blir å holde på alle som nå melder seg inn. Jeg ønsker ikke å spekulere i motiver, men er jo merkelig at man får slikt påtrykk av medlemskap når det er avgjørende for å få tilgang til diverse billetter. Utfordringen må jo bli å finne på noe lurt som gjør at disse lykkejegerne :wink: også velger å betale kontingent for neste år.

    Og når vi først er inne på dette med Kanarifelt og billetter, så kan det være verdt å se på sammenhengen mellom antall faste syngende supportere, og hvor mange av dem som har sesongkort.
    Er jo utrolig at det er nesten dobbelt så mange (kanskje det har blitt over også nå) som har medlemsskap i KFL, enn som har sesongkort på Åråsen. Kan hende det bare er meg, men burde jo nesten vært en selvfølge at dersom du hadde det ene, så hadde du også det andre.

    Bare en liten tanke det siste der altså....
    Mortus vivis praecipant
    ¤ Brigate Giallo ¤

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Vi skal ha en STOR sesongkort kampanje aksjon etter serieslutt og i vinter. Så får vi håpe at dette gir resultater.
      Til neste år så kommer vi også til å ha oftere sjekk på feltet.

      Kommentar

      • Anders_Bakken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 542

        #4
        Jeg mener nå heller at medlemsskap på feltet bør sjekkes der de selger bilettene...blir så vannvittig teit å nekte en som har bilett til feltet å komme inn der når han/hun førs har skaffet seg en slik bilett. Hadde det blitt sjekk av medlemsskap på cup match'n mot pENGA hadde det blitt et vannvittig kaos.....hvor skulle disse i så fall gjøre av seg??

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Samtidig ønsker vi at flest mulig melder seg inn i KFL og vi vet at uten medlemsskapskontroll blir det en del misbruk.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Medlemssjekken er for først og fremst å komme de som snylter de 20 kr til livs. De som betaler 120 kr for billetten, og ikke er medlem av KFL, kan enten melde seg inn i KFL eller betale 20 kr til på billetten. Det er ikke verre.

            Gratispassasjerer og snyltere....makan...

            Petter

            Kommentar

            • artois
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2004
              • 176

              #7
              Burde ikke differansen på billetten vært litt større enn 20,- ?

              Økt differanse, i tillegg til en kombinert billettsjekk først og fremst ved salg av billetter, men også ved adgang til feltet, tror jeg kan være et effektivt tiltak i kampen om å få snyltere, gratispassasjerer og attpåkladder som melder seg inn når Cupfinalen nærmer seg, til å betale et stk medlemskap i Kanari-Fansen.

              Kanskje burde det vært sånn at medlemmer av LSK og/eller KFL burde fått billigere billetter og sesongkort til ALLE tribunedeler ?
              Dette kunne jo hjulpet både LSK og KFL til muligens høyere medlemstall ?
              Er jo en del KFL personer (meg selv inkludert) som har funnet sin nisje i livet med å sitte på hjemmekamper.
              Mortus vivis praecipant
              ¤ Brigate Giallo ¤

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎