Lillestrøm - Sarpsborg, LSK-Hallen - 26.01 2013 kl. 14:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    Lillestrøm - Sarpsborg, LSK-Hallen - 26.01 2013 kl. 14:00

    Lillestrøm - Sarpsborg, LSK-Hallen - 26.01 2013 kl. 14:00

    Antar at priser er det samme som mot Godset:
    100kr for voksen/student
    0kr for honnør/studentkortinnehavere kjøpt/fornyet før en dato i des.

    (u)nyttig statistikk hentet fra rb-live:

    - Det er 40% sannsynlighet for at Lillestrøm vinner når Lillestrøm spiller hjemme mot Sarpsborg 08. (Basert på alle spilte kamper siden 2000).
    - Forrige tilsvarende møte endte 3 - 2 til Sarpsborg 08.
    - 0 av de siste 2 kampene mellom Lillestrøm og Sarpsborg 08 har endt uavgjort.
    - Frode Kippe har spilt i samtlige kamper mellom Lillestrøm og Sarpsborg 08 siden 2011.
    - Tom Erik Breive har ikke laget mål i tidligere oppgjør mellom Lillestrøm og Sarpsborg 08 siden 2011.
    - Dette er Magnus Haglunds første kamp som trener for Lillestrøm mot Sarpsborg 08 i denne turneringen.
    Noen som har forslag til lagoppstilling ?
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #2
    -----Arnold/Kenta-------
    Stoor-Østli-Kippe-Ringen
    Palma-Riise-Ohi-Fofana
    ------Erling-Fredrik------

    Ser gjerne at Høibråten og Solberg får en del spilletid.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • WAK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 964

      #3
      Håper på samme startelveren som sist og som andersmm nevner. Men synes det er rart om ikke Haglund skal prøve litt flere spillere så tidlig i sesongen. Litt tidlig å "forme" elveren alt nå. Tipper kanskje en av disse starter; Udjus, Helstad eller Høibråten.

      Kommentar

      • barte
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Oct 2011
        • 145

        #4
        Udjus starter i.står i RB i dag.kansje helstad og!og ang roger er han klar for tyrkia!logi til ull kisa

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av WAK
          Håper på samme startelveren som sist og som andersmm nevner. Men synes det er rart om ikke Haglund skal prøve litt flere spillere så tidlig i sesongen. Litt tidlig å "forme" elveren alt nå. Tipper kanskje en av disse starter; Udjus, Helstad eller Høibråten.
          Litt tidlig å forme en 11'er? Seriøst? Historien tyder vel heller på at vi burde ha startet den jobben allerede...
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            #6
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Litt tidlig å forme en 11'er? Seriøst? Historien tyder vel heller på at vi burde ha startet den jobben allerede...
            Enig. Og den 11'eren er nok ganske lik det vi kan forvente å se i år, men med PVM inn for Erling, og kanskje Ruben for Kippe når han blir klar. Johan får vi også håpe å se mer av i år.
            Twitter

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              #7
              Opprinnelig skrevet av Herman
              Enig. Og den 11'eren er nok ganske lik det vi kan forvente å se i år, men med PVM inn for Erling, og kanskje Ruben for Kippe når han blir klar. Johan får vi også håpe å se mer av i år.
              Klarer ikke helt å se at Erling skal vrakes i år....den gutten bør være første-ellevermateriale i år...helst på topp.

              Kommentar

              • Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                Klarer ikke helt å se at Erling skal vrakes i år....den gutten bør være første-ellevermateriale i år...helst på topp.
                Vi får se. Men viktig å ikke glemme at vi har Tippeligaens største spisstalent i Fredrik. Tipper begge vil få mer enn nok spilletid.
                Twitter

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 964

                  #9
                  Ja "forme" elveren var kanskje feil ord å bruke. Men jeg mente at det er litt tidlig å starte alle treningskampene med den antatte start elveren. Elveren som startet mot Godset med unntak av Udjus og PVM er vel kanskje det som kan bli startelveren mot Sarpsborg i Mars. Men dere mener vel ikke at vi da skal allerede starte med den elveren i alle trenigskampene fram til sesongstart. Skal ikke f.eks Høibråten, Solberg, Johan og Helstad få prøve seg fra start????????????

                  Jeg mener at det er akkurat nå i Januar disse "utfordere" burde få prøve seg fra start. Når Februar og Mars kommer må de begynne å forme seg en førsteelver.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av WAK
                    Jeg mener at det er akkurat nå i Januar disse "utfordere" burde få prøve seg fra start. Når Februar og Mars kommer må de begynne å forme seg en førsteelver.
                    Jeg er helt enig med deg, men mener samtidig at "utfordrerne" vil få best grunnlag for å vise seg frem hvis man stiller med 1-2 av de i en tenkt førsteellever ved seriestart fremfor at man skal stille halve laget med de antatt nestbeste fordi de skal få prøve seg.
                    Nicolay Solberg vil f.eks få mye mer igjen, og bli vurdert på mest riktig grunnlag om han får en mulighet fra start i en kamp hvor medspillerne er de beste, og serverer han de samme ballene som Fredrik, Erling eller Helstad ville fått. Det jo da man kan se hvordan han vil fungere i laget, og ikke når LSK og motstanderlaget har byttet ut 7 spillere ett kvarter før slutt.

                    Da får vi mer kontinuitet, og får jobbet med samhandlingen samtidig som at "utfordrerne" får en mest mulig fair mulighet til å vise seg frem.

                    Jeg håper derfor på få endringer fra sist.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Vi får se. Men viktig å ikke glemme at vi har Tippeligaens største spisstalent i Fredrik. Tipper begge vil få mer enn nok spilletid.
                      Erling bør vel være et klart førstevalg på vingen om fredrik tar spissplassen, med mindre vi får fart på andersson også.

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        #12
                        Dårlig med oppdateringer på www.rb.no nå. Noen som er der som kan gi enkle live-referat fra matchen?

                        Edit: Jeg er dum. Så først nå at matchen er i morgen, ikke i dag som jeg trodde!
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Oddis
                          Dårlig med oppdateringer på www.rb.no nå. Noen som er der som kan gi enkle live-referat fra matchen?

                          Edit: Jeg er dum. Så først nå at matchen er i morgen, ikke i dag som jeg trodde!
                          Prøv igjen imorgen kl. 14.00

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #14
                            Mye optimisme i Sarpsborg man kan kjenne seg igjen i fra LSK i fjor, det nye trenerapparatet høster mange lovord.

                            Ole Heieren-Hansen om den første treningsuka under Brian Deane:

                            "Det har vært en veldig bra start. Det er bra tempo på treningene, med gode øvelser. De nye trenerne er veldig engasjerte, og det smitter over på oss som spillere. Vi får beskjed å gjøre 100 % i alt vi gjør, selv om det angår det å kaste en ball fra sidelinja til en som står og venter på den. Alt skal være 100 %, og der har vi hatt en vei å gå, sier kapteinen. Det er stor forskjell, det vil jeg faktisk si. Vi har lengre treninger, høyere tempo, og vi kommer garantert til å bli bedre trent".

                            "Om vi fortsetter å trene som det her, kommer vi også til å bli mye mer aggressive i spillet på banen. Dette kommer til å smitte over i kampene."

                            "Tempo i treningene er til stor forskjell fra i fjor. Ting går slag-i-slag hele tiden. Det er ikke mye pauser mellom øvelsene, og når vi er i aktivitet skjer ting med et høyere tempo enn før. Intensiteten i det vi gjør, og dette med 100 % gjennomføring hele tiden, fokuseres det veldig på. Det er stor forskjell fra i fjor."

                            "De pusher oss hele tiden, og vil at vi skal yte det lille ekstra. De følger nøye med på oss under treningene, og lever seg inn i øktene på en herlig måte."


                            "De sier det handler mye om mentalitet, det mellom øra. Vi skal bli noen forbanna vinnerskaller. og selv om det gjelder en liten pasningsøvelse på trening, handler det hele tiden om å vinne. Det liker jeg."

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              #15


                              Halvspilt første omgang. 0-0. Legger merke til at hverken Scheel eller Westerberg er benken, som forøvrig består av kun juniorspillere (og 2.keeper Arnold Origi Otiene)

                              Kommentar

                              • Bukkenbruse
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 515

                                #16
                                1-0 ved Gulbrandsen!

                                Bra raid av Ringstad i forkant, elendig klarering og vips goal.

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  #17
                                  Fantastisk at Fredrik finner målformen tidlig. Var også god i fjor vinter, men ble skadet i 1. seriekamp. Får han en skadefri vinter nå tror jeg han kan bli vår store stjerne denne sesongen.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Elendig førsteomgang. Defensivt er vi rimelig trygge, men vi har ikke noe tegn til passningsspill og ender med å slå langt hver gang. Vi taper omtrent alt av dueller og plukker ikke andreballer.

                                    Ringstad har vært veldig bra. Solid defensivt. Vinner alt på hodet, bryter forran til tider og hadde et sykt raid før målet.

                                    Fredrik tar også for seg. Frisk, kontant og giftig.

                                    Vi ser ikke ut til å ha noen sentral midtbane i denne kampen. Viser tydelig svakhet i stallen når vi må bruke palmi sentralt. Savnet av riise, pvm og også andersson er tydelig.

                                    Solberg har vært svak så langt, men det er ikke så lett å vise noe når vi omtrent ikke har eget spill.

                                    Kommentar

                                    • Mikki Mifsud
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 244

                                      #19
                                      Noen grunn til at Riise ikke er med?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Skille gjerne sett en mer kreativ sentral midtbanespiller, kanter som trekker innover og/eller en møtende spiss.

                                        Den eneste som forsøker å gjøre seg spillbar under oppbyggingen av angrep i dag er ohi, men det ender alltid med støttepassning til forsvaret.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎