Molde FK - Lillestrøm SK, Tirsdag 2 April, kl. 18:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Kamptråd Molde FK - Lillestrøm SK, Tirsdag 2 April, kl. 18:30

    Hvilket lag får vi se?
    Klarer vi å hamle opp med fjorårets seriemester?
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Vi får se likt lag som sist, muligens Fredrik inn for Erling.

    Vi klarer selvsagt ikke å hamle opp med Molde - tipper vi ligger under med 2-3 mål til pause. Sarp-matchen viste det samme som vi så i hele fjor: lite tenning fra start og noe bedring etter pause. Det holder ikke mot Molde borte. Eller mot noen andre for den saks skyld.

    Tipper vi står med 1 (ett!) fattig poeng etter 3 matcher og at Haglund er på toget hjem før 17. Mai.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #3
      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      Hvilket lag får vi se?
      Klarer vi å hamle opp med fjorårets seriemester?
      Jeg håper vi stiller tilnærmet likt det vi avsluttet med sist.
      Fredrik Gulbrandsen er vel tilbake? I utgangspunktet synes jeg Thorstein Helstad fortjener en ny sjanse fra start, men Fredrik G i kampform trengs i en kamp som vi nok må forvente å la Molde ha mye ball og utnytte overganger, samt at f.eks Fredrik G og Fofana kan utrette en del på egenhånd offensivt.
      Johan Andersson var også veldig positiv sist, men tror han fortsatt vil egne seg best som en joker i 2.omgang da han vel bruker litt lenger tid enn f.eks BHR å bli 100% kampklar etter langvarig skadeavbrekk.

      Ønsker derfor å se følgende lag:

      ----------------Udjus----------------
      Stoor----Østli---------Kippe----Ringstad

      Palmi-----BHR--------Mjelde-----Fofana
      ----------------PVM-------------------
      --------------Fredrik G-----------------

      Tror dessverre at Magnus Haglund nok en gang velger å starte med to spisser, og at Fredrik G og Helstad starter på topp med Mjelde på kant og PVM sentralt med BHR . Dette på tross av at dette ikke fungerte mot Sarpsborg 08 eller i hele fjorårssesongen.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        Laget bør si seg selv. Det eneste Haglund må vurdere er Helstad vs Fredrik som spiss og om Andersson er klar til å ta plassen til Palmi. Personlig synes jeg Fredrik bør starte, hva Andersson er klar for vet jeg ikke.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2129

          #5
          Opprinnelig skrevet av HSft
          Laget bør si seg selv. Det eneste Haglund må vurdere er Helstad vs Fredrik som spiss og om Andersson er klar til å ta plassen til Palmi. Personlig synes jeg Fredrik bør starte, hva Andersson er klar for vet jeg ikke.
          Sort sett enig,ville bare ha bytta Erling med Palmi.Så får Johan komme innpå etterhvert,da han neppe holder 90 min ennå?

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Håper ser følgende lag på tirsdag:
            Udjus
            Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
            Palmason - Riise - Mjelde - Moen - Fofana
            Gulbrandsen
            Eventuelt Andersson i stede for Fofana på venstre kant. Andersson er ikke like kjapp i beina som Fofana, men jeg våger å påstå at han er raskere i hodet - kontringer handler ikke bare om rakse bein, men også raske hoder som kan spille ballen på rett tid til rett mann. Erling kan også enkelt gå inn for Fredrik på topp. Synes han er hakket vassere til å ligge å vake på offsidegrensa og går sjelde i offside. Tror ikke dette er kampen for Helstad, selv om han er i god form.

            Tipper Haglund mønstrer følgende lag:

            Udjus
            Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
            Palmason - Riise - Mjelde - Fofana
            Moen
            Gulbrandsen/Helstad

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Tipper Haglund mønstrer følgende lag:

              Udjus
              Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
              Palmason - Riise - Mjelde - Fofana
              Moen
              Gulbrandsen/Helstad
              Tenker vi får noe sånt:
              Udjus
              Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
              Palmason - Riise - Moen - Fofana
              Knudtzon-Helstad

              Mens vi burde hatt:
              Udjus
              Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
              Mjelde
              Riise- Moen - Fofana
              Andersson
              Guldbrandsen

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Tenker vi får noe sånt:
                Udjus
                Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                Palmason - Riise - Moen - Fofana
                Knudtzon-Helstad

                Mens vi burde hatt:
                Udjus
                Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                Mjelde
                Riise- Moen - Fofana
                Andersson
                Guldbrandsen
                Aldri i verden om Mjelde er signert for tre år for å sitte på "vip'en" sammen med Per Svendsen (forutsatt at Svendsen har med sitteunderlag). Så Mjelde regner jeg er med i planene. Ideelt sett burde dette laget spilt i 4-3-3:
                Udjus
                Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                Riise - Mjelde - Moen
                Palmason (*) - Gulbrandsen - Fofana

                *=eventuelt Erling eller Gulbrandsen og Helstad i midten. Andersson kan gå inn på flere plasser. Ruben kan gå inn som stopper eller sm.

                Laget er som skapt for 4-3-3 med som spiller på laget i dag (Dette blir utenfor denne tråden, men tar det med som et lite PS - skulle likt å sett hva en dedikert 4-3-3 mann alla Fagermo hadde fått til med dette laget.)

                Noe som er merkelig, er at man ikke har spilt treningskamp i denne friperioden? Må da finnes plenty med lag i nærheten som kunne vært intresert i ei treningsøkt. Hadde vært gull for laget.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #9
                  Ingen treningskamp var et bevisst valg, Haglund ble spurt om det etter premieren. Hovedpunktet var den tynne stallen og at man følte gode treningsøkter var viktigere. Det vil vel vise seg hva som er best.

                  Liker egentlig best rekas 4-1-4-1 forslag, som jeg synes gir oss best balanse. Dessuten ser jeg gjerne at vi utnytter faktumet at vi har spillere som ikke er bundet til bestemte posisjoner i langt større grad til vår fordel underveis i kamper. Ser jo egentlig også ut som det aller beste vi kan stille med, så spørs det på form og samhandling på en arena og mot ett lag vi rett og slett har så dårlig statistikk mot at jeg ikke orker nevne den (visste den var dårlig, men ikke så dårlig!).

                  Og vil gjerne se både Fofana og Andersson inne samtidig, de to tror jeg kan utvikle et skikkelig godt samspill med sistnevnte som noe av en mentor. Mener fortsatt Andersson er vår aller viktigste spiller og at han må finne formen så fort det lar seg gjøre. Så får man bare håpe laget er med fra start, vis statistikken å få fandenivoldskheten inn i gutta.

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Vi får se likt lag som sist, muligens Fredrik inn for Erling.

                    Vi klarer selvsagt ikke å hamle opp med Molde - tipper vi ligger under med 2-3 mål til pause. Sarp-matchen viste det samme som vi så i hele fjor: lite tenning fra start og noe bedring etter pause.
                    Tror på et annet kampbilde i denne kampen, et kampbilde vi behersket godt også i fjor. Et kampbilde der det er vi som får muligheten til å ta de raske overgangene, og da bør både Knudtzon og Fofana spille. Om det blir seier vites ikke, men muligheten bør være der. Hver kamp lever sitt eget liv, så hjemme mot Sarp egner seg dårlig som sammenligningsgrunnlag for Molde borte.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Tror på et annet kampbilde i denne kampen, et kampbilde vi behersket godt også i fjor. Et kampbilde der det er vi som får muligheten til å ta de raske overgangene, og da bør både Knudtzon og Fofana spille. Om det blir seier vites ikke, men muligheten bør være der. Hver kamp lever sitt eget liv, så hjemme mot Sarp egner seg dårlig som sammenligningsgrunnlag for Molde borte.
                      Sammenlikn med alt annet du har sett under Haglund da vel? Vi er bedritne uansett kampbilde og det er fortsatt ingenting som tyder på poeng i Molde.

                      Dessverre.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Sammenlikn med alt annet du har sett under Haglund da vel? Vi er bedritne uansett kampbilde og det er fortsatt ingenting som tyder på poeng i Molde.

                        Dessverre.
                        Nei. Vi var veldig gode på bortebane i fjor. Faktisk nest best i Tippeligaen.
                        Twitter

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Herman
                          Nei. Vi var veldig gode på bortebane i fjor. Faktisk nest best i Tippeligaen.
                          Vennligst ikke ødelegg en god diskusjon med faktum. Det dreper den gode stemmingen.....!

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Vennligst ikke ødelegg en god diskusjon med faktum. Det dreper den gode stemmingen.....!
                            Ja, vi tok en del poeng borte. Men å si vi var veldig gode borte faller på sin egen urimelighet. I mine øyne, langt under forventet.

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              #15
                              Etter erfaring fra sist kamp kommer vi ikke til å spille med to små spisser denne kampen.. i tillegg borte mot molde, da kommer vi i hvert fall til å spille med en hengende spiss, eller en flat 4rer med i tillegg til en dyp midtbaneanker

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Ja, vi tok en del poeng borte. Men å si vi var veldig gode borte faller på sin egen urimelighet. I mine øyne, langt under forventet.
                                Jeg driter lett i hvor gode vi er på bortebane så lenge poengene kommer....Det er på hjemmebane vi sliter.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #17
                                  22 poeng (av 45 mulige) gjorde oss til TLs nest beste bortelag i fjor, det understreker bare viktigheten av å vinne sine hjemmekamper i denne ligaen. Dog, når det gjelder Molde, vinner vi statistisk sett ikke uansett hvor vi møter dem.

                                  Kommentar

                                  • KjøttKake
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • May 2009
                                    • 26

                                    #18
                                    Tror absolutt det er mulig å ta poeng her. Molde har hatt det med å åpne serien noe slapt de siste par sesongene og det ser ikke ut til å være noe unntak i år heller, så vi kunne vel knapt nok møtt dem her på et mer gunstig tidspunkt, tror jeg da. Tror absolutt det er mulig å røve med seg ihvertfall 1 poeng fra denne. Nøkkelen ligger nok i kontringene, så får håpe at kontringsspillere som Knudtzon og Gulbrandsen (om han spiller?) har dagen. Bolly er et stort savn her...
                                    Last edited by KjøttKake; 28.03.2013, 01:32.
                                    "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

                                    - Uwe Rösler (Våren 2006)

                                    Kommentar

                                    • sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

                                      #19
                                      Godt vi ikke har noe favorittstempel til denne kampen. Her forventer "alle" at Molde skal vinne

                                      Kommentar

                                      • jeykey
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2012
                                        • 452

                                        #20
                                        Gutta, kom i litt stemning

                                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                        - Sitat Grusom B

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎