"Hemmelig sangforum"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • keepern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 281

    "Hemmelig sangforum"

    Det har kommet meg for øret at det eksisterer et hemmelig sangforum her inne som kun noen personer har tilgang til. Dette forumet skal vistnok overstyre det andre forumet og ta alle avgjørelser med tanke på tekster og melodier etc. Jeg vet jeg har mange i ryggen når jeg sier at dette er TOTALT SJANSELØST!!! Hvorfor skal ikke alle få muligheten til å komme med sine meninger og forslag til nye sanger?? At noen skal ha all "makt" over hva som skal synges på feltet er veldig feil mener nå jeg. Ville ikke sangene også blitt bedre hvis man hadde hatt flere innspill og forslag til tekster osv???? De to nyeste sangene (Riverplate, Colocolo) har jo blitt til etter en diskusjon om tekst på sangforumet alle kan bruke. Og med litt trening kan disse to bli meget bra. At noen da mener de har myndighet til å frarøve andre retten til å påvirke sangene til Kanarifansen liker jeg meget dårlig!!

    Forza Fugla!


  • 50 Kent
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jun 2005
    • 55

    #2
    Dette er noe jeg har hørt prat om også, dog i en liten annen versjon; jeg trodde det dreide seg om et forum som folk utenfor kanarifansen ikke hadde tilgang til, dvs slik at melodier og tekster kunne diskuteres kun innad i kanarifansen.
    Det er jo forsåvidt smart nok det.
    Men dersom det er snakk om at det kun er en eksklusiv gruppe personer som har adgang der, ikke alle, er det særdeles uheldig.
    Hvem skal ha rett til å bestemme over alle andre?

    Da kan man like godt avvikle hele det åpne sang-forumet.
    \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
    -Zlatan-

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Vet ikke om dette er sant eller ikke, men litt underlig at 2 nyregistrerte sin første post omhandler dette.

      Er dere redde for å si hvem dere er eller?
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • fuglungen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2004
        • 195

        #4
        Eller folk fra at annet lag som blir irritert over at de ikke kan rappe sangene våres

        Kommentar

        • keepern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 281

          #5
          Til iL.

          Skjønner godt at du setter spørsmålstegne til min troverdighet når dette er mitt første innlegg. Ble bare en smule irritert når jeg hørte om dette hemmelige forumet, og ville at resten av kanarifansen også skulle få vite dette.


          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            #6
            Opprinnelig skrevet av iL
            Vet ikke om dette er sant eller ikke, men litt underlig at 2 nyregistrerte sin første post omhandler dette.

            Er dere redde for å si hvem dere er eller?
            Vi har da sett verre debutinnlegg enn som så, iL? Folk som registrerer seg for å si "enig" eller "Arild Sundgot er treig", for eksempel. Hvis det er hold i nyheten "keepern" kommer med, så skjønner jeg godt at han/hun blei engasjert!

            Tviler samtidig på at "50 Kent" har vært medlem hos oss i flere måneder i tilfelle det skulle gå rykter om at sangforumet vårt muligens blir hemmelig, eller no' sånn :wink: Har hørt et par rykter jeg òg, men hvis detta sprer seg som ild i tørt gras kommer det vel no' info fra gutta snart, tenker jeg.
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #7
              Det hemmelige forumet det er snakk o er ikke noe som har kommet opp fordi sanggruppa skal overkjøre alle andre. det er snakk om at gruppa skal ha et eget sted til å diskutere opplegegt rundt tribune og forsanger felt på f.eks Ullevål, få inn nye melodier som vi vil ha for oss selv og komme med FORSLAG til tekster som vil bli presentert for menigheten for å høre hva de synes. Sanggruppa har flere ganger invitert til åpent møte på Martins, hvor ingen utenom gruppa har møtt opp. Valget stod mellom et hemmelig forum eller en mailingliste. Og da falt valget på et hemmelig forum siden det er bedre å bruke som et diskusjonsted. Det er IKKE et forum for at folk skal tro de er større enn andre i fansen og alt vi kommer med behøver ikke å bli synget.
              I tillegg diskuterer vi forrige match med tanke på hva som kunne vært gjort annerledes, noen sanger som kunne gått mindre.

              Nå har jeg prøvd å forklart hvorfor vi har et sånn forum, så får de som er veldig interessert i sang dukek opp på sangmøte på Martins kl 15.00 på søndag

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                #8
                På dette forumet kommer det en mengde gode og dårlige forslag til sanger. Alle har rett til å komme med sine meninger og forslag til sanger. Men nettopp for at sangforumet skal ha en funksjon er det avgjørende at noen vurderer forslagene og tar beslutninger. Alle kan ikke ha lik rett til å bestemme hvilke sanger vi skal ha. Det vil bare føre til kaos.

                Synes det er veldig bra at vi har en sanggruppe som tar avgjørelser om hvilke tekster og melodier vi skal bruke. Virker dessuten som om sanggruppa gjør en veldig god jobb. Medlemmene i sangruppa er jo nødt til å kommunisere internt seg imellom, så at de gjør dette via et forum bare de har tilgang på er helt iorden.
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • 50 Kent
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jun 2005
                  • 55

                  #9
                  He he, ingen dramatikk i at dette er mitt først innlegg. Har vært pålogga en stund, men har lagt merke til at det er rimelig stor fallhøyde her inne dersom man ikke deler synspunkter med enkelte..
                  Derfor er det bedre å si noe først når man har noe viktig å si.

                  Men helt okay forklaringer på detta, jeg skjønner opplegget. Men i teorien har ikke folk utafor sanggruppa noen påvirkning på det ferdige resultatet når avgjørelsen blir tatt i et lukket forum.
                  Blir jo jævlig folksomt på dissa møtene dersom alle som bidrar på sangforumet skulle møtt opp for å få bestemme.
                  Og det burde kanskje ikke vært hemmelig for alle på det åpne forumet at avgjørelsene på hva som skal synges ikke er i deres hender. Ikke alle har mulighet til å delta på sangmøtene og da er de i praksis utafor dersom de ikke har kommet opp med ei knall punch-line som sanggruppa har falt for da.
                  \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
                  -Zlatan-

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    Er vel ingen problem om det finnes et hemmelig sangforum for enkelte av lederene i Kfl.

                    Jeg forstår godt hvis dem har det.Seriøst mange dårlige sangforslag på det åpne forumet.Derfor er det kanskje greiest for disse å ta ut det beste fra det åpne og diskutere dette i sitt forum slik at ingen skal kunne stjele de gode forslagene.

                    Det blir mer ryddig og vi andre kan vel konse oss om å fylle det åpne forumet med gode forslag.Vi har altså en mulighet til å komme fram med ideer.

                    Kommentar

                    • keepern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 281

                      #11
                      Til Tony

                      Bra at du oppklarte alt rundt denne saken. Støtter deres initiativ til å lage et forum der sanggruppa kan kommunisere sammen. Håper bare at alle oss andre godtfolk får vite hva som skjer der og at det åpne sangforumet ikke blir helt glemt.


                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Det blir ikke glemt og det blir tittet på daglig. Når vi kommer fram til noen nye og fornuftige så blir det gitt ut til menigheten på martins/åråsen eller buss/tog tur.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Vet ikke om dette er sant eller ikke, men litt underlig at 2 nyregistrerte sin første post omhandler dette.

                          Er dere redde for å si hvem dere er eller?
                          Vi har da sett verre debutinnlegg enn som så, iL? Folk som registrerer seg for å si "enig" eller "Arild Sundgot er treig", for eksempel. Hvis det er hold i nyheten "keepern" kommer med, så skjønner jeg godt at han/hun blei engasjert!

                          Tviler samtidig på at "50 Kent" har vært medlem hos oss i flere måneder i tilfelle det skulle gå rykter om at sangforumet vårt muligens blir hemmelig, eller no' sånn :wink: Har hørt et par rykter jeg òg, men hvis detta sprer seg som ild i tørt gras kommer det vel no' info fra gutta snart, tenker jeg.
                          Vel jeg er av den oppfatning at dette ikke var "debutinnlegg", tror mer at det var veteraner som ville gjemme seg.

                          Jeg har inget problemt med at de som faktisk bestemmer hva vi skal synge har ett eget forum , ei heller at de ikke har fortalt oss om det. Hvis du er furten på det, så møt for faen meg opp på sangmøtene da?

                          Vi har da ledere fordi vi stoler på dem, hvis ikke velger vi da noen andre? Er du furten for at du ikke får være med på styremøter også?

                          Jeg har ingen problemer med noen av delene, og for orden skyld; nei jeg har ikke tilgang til det "hemmelige" forumet.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Opprinnelig skrevet av andee
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Vet ikke om dette er sant eller ikke, men litt underlig at 2 nyregistrerte sin første post omhandler dette.

                            Er dere redde for å si hvem dere er eller?
                            Vi har da sett verre debutinnlegg enn som så, iL? Folk som registrerer seg for å si "enig" eller "Arild Sundgot er treig", for eksempel. Hvis det er hold i nyheten "keepern" kommer med, så skjønner jeg godt at han/hun blei engasjert!

                            Tviler samtidig på at "50 Kent" har vært medlem hos oss i flere måneder i tilfelle det skulle gå rykter om at sangforumet vårt muligens blir hemmelig, eller no' sånn :wink: Har hørt et par rykter jeg òg, men hvis detta sprer seg som ild i tørt gras kommer det vel no' info fra gutta snart, tenker jeg.
                            Vel jeg er av den oppfatning at dette ikke var "debutinnlegg", tror mer at det var veteraner som ville gjemme seg.

                            Jeg har inget problemt med at de som faktisk bestemmer hva vi skal synge har ett eget forum , ei heller at de ikke har fortalt oss om det. Hvis du er furten på det, så møt for faen meg opp på sangmøtene da?

                            Vi har da ledere fordi vi stoler på dem, hvis ikke velger vi da noen andre? Er du furten for at du ikke får være med på styremøter også?

                            Jeg har ingen problemer med noen av delene, og for orden skyld; nei jeg har ikke tilgang til det "hemmelige" forumet.
                            klappp godt sagt.

                            Kommentar

                            • RuneK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 861

                              #15
                              Ordtak:
                              Jo flere kokker desto mere søl

                              Derfor må det være slik.
                              Til dere som oppriktig er interessert i å bidra så vil jeg bare si, BIDRA.
                              For de som vil være med å bidra og påvirke TA KONTAKT og ikke vent på et slags gullkantet bursdagskort som det står, VIL DU VÆRE MED PÅ GJØRE KFL BEDRE?, for det er jo ganske opplagt at alle er velkommen her, men det krever mere enn litt forum sutring, ikkesant!!

                              Fredag`s Grrrrr

                              Rune K
                              Støtt FuglaTifo
                              Kontonr: 6201 05 41919

                              Kommentar

                              • Do'h
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 1891

                                #16
                                Hvor står dere imorgen? Skal gi min del av kaka.
                                LSK FOR GULL 2006

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #17
                                  Vet ikke om jeg skjønte spørsmålet ditt, men om du leter etter en i sanggruppa, er Tony den letteste å finne. Følg trommelyden!

                                  Kommentar

                                  • Do'h
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 1891

                                    #18
                                    Vet ikke om det var meg du refererte til men jeg snakket om dere med "penge bøssene"
                                    Vet ikke om jeg spurte i feil tråd heller men... :roll:
                                    LSK FOR GULL 2006

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Feil tråd.

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎