Lillestrøm SK - Viking FK, Søndag 7. April, kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • magnuslt
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2011
    • 213

    #21
    Noen som tror Gulbrandsen starter? Eller blir han en super-sup igjen?

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3404

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Er vel også så enkelt som at han har flere offensive enn defensive kvaliteter, og klubben dro til molde for å forsvare seg til poeng. Tror helt sikkert at Fofana vil bli å se i de fleste kampene i år.
      Nå har vel ikke Johan Anderson gjort seg bemerket med sitt aggressive forsvarsspill (inntil tirsdagen vel å merke), så det var nok innsatsen i premieren som gjorde utslaget.

      Når det gjelder denne kampen, så ønsker jeg å se Erling og Fredrik på topp. Bare Fredriks innbytte og hans fart og vilje til å settte press på Moldes midtstoppere og tvang dem til dårlige oppspill. Med to spisser med den innstillingen kan Viking fort slite med å bygge opp sitt eget spill.

      Oppstilling blir da:
      ------------Udjus/Origi-----
      -Stoor-Østli-Kippe-Ringstad-
      -Palmi-Riise-PVM-Mjelde-
      ----Erling---Fredrik----

      Fofana og Helstad kan fort komme inn og endre kampbildet ved behov. De innehar ferdigheter som kan vise seg som meget viktige.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3975

        #23
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Fofana og Helstad kan fort komme inn og endre kampbildet ved behov. De innehar ferdigheter som kan vise seg som meget viktige.
        Enig, men jeg ville vel ha tatt med Johan Anderson i samme kategori? Jeg gleder meg til vi får se flere av Johans perlescoringer!

        Med en skadefri tropp, ser det nesten ut som Haglund begynner å få et luksusproblem!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #24
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Med to spisser med den innstillingen kan Viking fort slite med å bygge opp sitt eget spill.
          Vi spiller mot Viking på Åråsen. Da skal laguttaket basere seg på hvordan vårt spill blir best mulig, ikke hvordan vi kan ödelegge motstanderens.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Når det gjelder denne kampen, så ønsker jeg å se Erling og Fredrik på topp. Bare Fredriks innbytte og hans fart og vilje til å settte press på Moldes midtstoppere og tvang dem til dårlige oppspill. Med to spisser med den innstillingen kan Viking fort slite med å bygge opp sitt eget spill.

            Oppstilling blir da:
            ------------Udjus/Origi-----
            -Stoor-Østli-Kippe-Ringstad-
            -Palmi-Riise-PVM-Mjelde-
            ----Erling---Fredrik----
            Jeg håper virkelig forsøkene på å spille med to rene spisser er forbi. Vi har vist gang på gang at vi er best med 5 på midten, der den ene (PVM) har en litt friere offensiv rolle. Med de alternativene vi har på midten betyr det at vi har muligheten til å vinne midtbanen mot alle lag i Tippeligaen, som jeg mener er nøkkelen til å vinne mange kamper. De vi har på midten er uansett så målfarlige og løpsvillige at det faktisk gir oss mer offensivt trøkk enn når vi har hatt to spillere som skal ligge på motstanderens bakerste mann og true bakrom hele tiden.

            Jeg mener laget som startet sist fortjener en ny sjanse fra start, men både håper og tror Fredrik G kommer inn og preger kampen når Viking har fått løpt seg litt tomme. Han er nok vår beste spiss helt skadefri, men jeg synes Helstad og laget har prestert såpass bra de siste 3 omgangene at vi ikke trenger å stresse med å få Fredrik G inn i laget før han er helt 100% klar.

            Kommentar

            • tilt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 813

              #26
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Vi spiller mot Viking på Åråsen. Da skal laguttaket basere seg på hvordan vårt spill blir best mulig, ikke hvordan vi kan ödelegge motstanderens.
              Vel. Hvis du med det mener at vi skal legge opp til styre kampen vet vi jo hvordan går ?

              Med tanke på at det er tidlig i sesongen, at Viking har et bra lag, og at vi aldri klarer å styre kamper fra start til slutt synes jeg det vil være naivt å legge opp til. Det lukter 0-2 til pause og lua i hånda. All optimismen her inne bekymerer meg jo også litt må jeg si...

              Vi har nettopp har vunnet en av de få kampene som det har vært samstemmighet om at var bra.
              Og hvordan vant vi den ? Ved å holde en kynisk og god matchplan i 98 minutter, score to klassiske LSK dødballmål, legge inn beinhard laginnsats og ved spille på å få et resultat. Jeg mener vi bør holde på den innstillinga, og ta de poengene vi kan fremover. Hold hodet kaldt, hjeret varmt, og beina trygt planta på jorda. Drit i finspill og ambisjonene om å styre kampene, med tusen pasninger frem og tilbake på egen banehalvdel. Jeg vil ha blod, svette og gledestårer i form av knepne seiere og 3 poengere. Jeg vil at vi skal være dritkjipe å spille mot, jeg vil at vi ikke gir noen lag noe gratis og hvis det innebærer å ødlegge for motstanderene er det helt topp. Resultater er det eneste som kan få folk tilbake på Åråsen, og basicly det eneste som har noe å si. Vinner vi er det underholdning og spenning nok i seg selv. Forza!
              livet er en gamp for de som ikke kan si k
              https://twitter.com/#!/KjetiI

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #27
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Når det gjelder denne kampen, så ønsker jeg å se Erling og Fredrik på topp. Bare Fredriks innbytte og hans fart og vilje til å settte press på Moldes midtstoppere og tvang dem til dårlige oppspill. Med to spisser med den innstillingen kan Viking fort slite med å bygge opp sitt eget spill.
                Da må Erling finne tilbake til den innstillingen han ikke har hatt siden treningskampen mot Godset. Tror Erling må finne seg i langt færre minutter på banen hvis han ikke løfter spillet sitt som kantspiller betraktelig. Som spiss er han bare aktuell i typiske bortekamper som den i Molde.

                Kommentar

                • Reyrey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2010
                  • 379

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Som spiss er han bare aktuell i typiske bortekamper som den i Molde.
                  Synes det er rart han ikke fikk mer spilletid i molde! (som spiss)
                  LSK i med- og motgang <3

                  Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av tilt
                    Vi har nettopp har vunnet en av de få kampene som det har vært samstemmighet om at var bra.
                    Og hvordan vant vi den ? Ved å holde en kynisk og god matchplan i 98 minutter, score to klassiske LSK dødballmål, legge inn beinhard laginnsats og ved spille på å få et resultat. Jeg mener vi bør holde på den innstillinga, og ta de poengene vi kan fremover.
                    Hele poenget er jo at vi i mer eller mindre grad møtes med vår egen medisin på Åråsen.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      #30
                      Ser at Jonervret mener at vi faller lett. Møkkamann som jeg skal bruke stemmen min mot i morgen hvertfall.

                      Kommentar

                      • klippen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 251

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Ser at Jonervret mener at vi faller lett. Møkkamann som jeg skal bruke stemmen min mot i morgen hvertfall.
                        Hvor sier han dette?

                        Kommentar

                        • jonfugl
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2009
                          • 181

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av klippen
                          Hvor sier han dette?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3975

                            #33
                            Jonevret er en slu rev som er ute etter å påvirke dommerne. Akkurat som Solskjær.

                            At frykten for - og hatet mot - LSK er på vei tilbake er godt nytt!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Stan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1075

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Jonevret er en slu rev som er ute etter å påvirke dommerne. Akkurat som Solskjær.

                              At frykten for - og hatet mot - LSK er på vei tilbake er godt nytt!
                              Han blander sammen oss og FFK

                              Kommentar

                              • brisbane-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2006
                                • 595

                                #35
                                ------------Origi------------
                                -Stoor-Østli-Kippe-Ringstad-
                                -Palmi-Riise-Mjelde-Anderson-
                                -----------PVM--------------
                                ---------Fredrik------------

                                Kommentar

                                • Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

                                  #36
                                  Dette sier han kun for å påvirke dommeren, ikke noen annen grunn. LSK-spillerne faller ikke lett, dem faller for sjeldent. Vi for jo bare straffe en gang vært skuddår. Så jeg tror viking må blande sammen LSK mot start eller moss, kan hende dem faller lett.

                                  Helt ærlig så synes jeg LSK-spillerne gjør svært lite for å få straffespark, mye mindre enn hva de fleste andre tippeliga-lag gjør. Og heldigvis for att vi ikke har en gjeng med skuespillere på laget, hadde vært flau over å ha spillere som faller bare dem løper inn i 16-meteren.

                                  Kommentar

                                  • ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

                                    #37
                                    Hm. I år er det 20 år siden noen kamerater og jeg på et nachspiel ringte hele natta til opplysningen , fikk navnet til alle Vikingspillerne og ringte de hele natta(ikke mitt stolteste øyeblikk) vi vant 3-0

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                                      Hm. I år er det 20 år siden noen kamerater og jeg på et nachspiel ringte hele natta til opplysningen , fikk navnet til alle Vikingspillerne og ringte de hele natta(ikke mitt stolteste øyeblikk) vi vant 3-0
                                      Da veit du hva du har å gjøre i natt... Lykke til :-)

                                      Kommentar

                                      • jeykey
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2012
                                        • 452

                                        #39
                                        Svar med samme mynt. Han vil jo bevisst påvirke spillet. Foreslår fyrverkeri utenfor spillerhotellet toppet med tlf-oppringning etter man er jaget bort eller går tom for desibel-skapende ting. Eller så er det jo lov å synge rosa helikopter i de sene nattestimer fornuftig høyt da. Uten at jeg gir noen ideer her..... hehe.
                                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                        - Sitat Grusom B

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          #40
                                          Husker noen av samtalene. Ikke veldig høyt nivå. Først Roger Nilsen. "Hva koster pilsen....Nilsen ? Så Ingve Bøe " Ingve.... Ja svarte han ....... BØØØØØØ.Sånn fortsatte det til ingen som tok tlf. Men vi fortsatte jo til tiil søndagsmorgen .

                                          Pinlig nivå men morsomt i disse dager hvor det å sove godt foran kamp har blitt en overskrift.

                                          Kommentar

                                          Working...