Kamptråd Lillestrøm - Brann, Åråsen, Søndag 14. April, kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    eneste logiske var at han dømte på bakrompassningen til Askar, men det var ikke offside og reprisen viser at linjemann markerer ikke offside på den situasjon. At han da dømmer offside etterpå er ubegripelig, greit nok at pusic ligger nærmere mål enn kippe, han er fortsatt 2m bak pasningslegger.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Mulig det var offside på Askar, men ikke på Pusic. Han er bak Askar når ballen blir spilt.

      Har det noe å si om han er bak Askar eller ikke? Offsideregelen sier ikke noe om hvor man får passningen fra så vidt jeg kan se. Jeg trodde det var en regel som sa at det ikke var offside om ballen ble spilt bakover i banen (noe den ikke ble), men jeg finner ikke den regelen.



      Om brystet hans stikker en cm forran Kippe eller ikke klarer jeg ikke å se fra tv-bildene.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Har det noe å si om han er bak Askar eller ikke? Offsideregelen sier ikke noe om hvor man får passningen fra så vidt jeg kan se. Jeg trodde det var en regel som sa at det ikke var offside om ballen ble spilt bakover i banen (noe den ikke ble), men jeg finner ikke den regelen.



        Om brystet hans stikker en cm forran Kippe eller ikke klarer jeg ikke å se fra tv-bildene.

        Ser nå at Ballens posisjon er avgjørende. Så offsiden var feil siden ballen var forran Pusic.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9390

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Så det finnes bilder som viser at Pusic uten tvil er bak Kippe når passningen spilles?
          Ja. Hvis ikke kunne linjedommer'n ha feiga seg ut av situasjonen og sagt at det var det han dømte på.

          Men han dro heller inn til Skarsfjord etter kampen og beklaga at han gjorde feil.


          Uansett, hipp hurra for hjemmeseier

          edit: jeg snakker om når pasningen går til Askar
          Last edited by knut; 14.04.2013, 22:31. Begrunnelse: edit

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Har det noe å si om han er bak Askar eller ikke? Offsideregelen sier ikke noe om hvor man får passningen fra så vidt jeg kan se. Jeg trodde det var en regel som sa at det ikke var offside om ballen ble spilt bakover i banen (noe den ikke ble), men jeg finner ikke den regelen.



            Om brystet hans stikker en cm forran Kippe eller ikke klarer jeg ikke å se fra tv-bildene.

            En spiller er i offside posisjon dersom:
            • han er nærmere motpartens mållinje enn ballen og nest siste
            motstander

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Reglene er ganske klare. Det er selvfølgelig ikke offside hvis spilleren er bak ballen:

              En spiller er i offside posisjon dersom:
              • han er nærmere motpartens mållinje enn ballen og nest siste
              motstander

              Kommentar

              • Fuglamannen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2011
                • 543

                Deilig seier enga ble knust å vi slo brann!

                HATER HATER HATER BERGEN BY! HATER HATER HATER BERGEN BY!

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3967

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Dagens innlegg? Sitter på forumet og kritiserer oppmøte? Nå vet jeg ikke hvor du bor, men merkelig å komme med slik kritikk når man ikke møter opp selv.
                  Hvorfor jeg ikke var på Åråsen er en personlig sak og noe du ikke har noe med. Jeg antar at man fortsatt kan delta i debattene her på Forumet selv om man ikke er på hver kamp? Jeg "kritiserer" ikke at folk ikke kommer, slik du tydeligvis oppfatter det. Tvert imot forstår jeg godt at folk heller holder seg hjemme foran TV-en.

                  Min hensikt var å belyse den ekstremt lave interessen rundt Sportsklubben. Jeg husker ikke helt, men var det ikke 6000 tilskuere i gjennomsnitt klubben har budsjettert med? Med under 5000 både mot Viking og Brann har vi alt tapt penger. Mye penger. Det er en utfordring jeg mener ikke kan løses ved å appellere til den enkelte supporters "plikt" til å komme på kamp. Årsaken til den (historisk?) lave interessen er helt sikkert sammensatt. Men det er sterkt bekymringsfullt. Og det er og blir ledelsens ansvar.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    Hjelper ikke at Brann tar med seg været fra Bergen og kampen ikke går på betaltv. Mange sofagriser som koser seg med at de slepper å gå ut i regnværet. Trist men sant.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Jeg antar at man fortsatt kan delta i debattene her på Forumet selv om man ikke er på hver kamp? Jeg "kritiserer" ikke at folk ikke kommer, slik du tydeligvis oppfatter det. Tvert imot forstår jeg godt at folk heller holder seg hjemme foran TV-en.
                      "Problemet" er at de som syter mest, sitter hjemme omtrent hver bidige kamp. Det er på Åråsen det skjer. Hjemme foran tv'en er kun et dårlig subsitutt. Og ditt innlegg ble hele klart oppfattet som negativt ja.

                      Ikke rart man reagerer, når tilsynelatende en hele dommedagssekt har inntatt forumet. Selv ved tap, så er tilnærmet alt spillerene foretar seg feil. Greit - jeg tar ikke av selv. Fortsatt dårlig statistikk hjemme, men dette kan være første steget i rett rettning? Og det klager jeg faen meg ikke over!

                      Jeg gjør noe med det jeg kan påvirke selv. Går på kamp. Ses i Drammen neste helg!

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        Så definitivt en offensiv plan i går, nemlig dette trekket med å splitte stopperne og kjøre Mjelde ned som en nesten libero. Vi har prøvd dette noen ganger så langt i år, men godt å se at det funket i år. Det som skjer når vi spiller på denne måten er at:
                        a) Stopperne får mer rom når de har ball til å ta med seg ball forbi ledd, i tillegg til bedre vinkel for å kunne finne mellomromsspillere.
                        b) Vi får dyttet backene høyere i banen i et forsøk på komme til innleggsmuligheter, noe vi fikk mange av i går. Stoor hadde 3-4 gode innleggsmuligheter han kastet bort, men i 2. omgang var Stian mer presis og det resulterte i 2 mål. Altså, en plan som funket.
                        Twitter

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          Ikke en kamp å bli stolt av prestasjonsmessig, men det viktigste var at vi klarte å ta tre poeng på hjemmebane. Spillerne kan nå senke skuldrene og tenke positivt igjen. Hjemmespøkelset kan vi nå glemme for en liten stund i alle fall.

                          Fortsatt mye å rette på i spillet, og hvor det som vanlig går ofte veldig tregt fremover med laget. Om det er fordi initiativene mangler, om det er fordi teknikken ikke henger mer eller om samhandlingen er fraværende er ikke godt å si. Sikkert en god kombo av alle tre.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎