Odd - LSK, Søndag 5. mai kl 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    Kamptråd Odd - LSK, Søndag 5. mai kl 15.30

    Ny kamp, nye muligheter for 3 poeng!

    Det er bare 1 uke igjen til neste Tippeligakamp. Med mindre det blir noen skader i cupkampen på torsdag så regner jeg med at vi starter med samme lag som i går (- Kippe).

    Håper MANGE tar turen til Skien denne søndagen. Odd har kanskje Norges beste bortefelt, her blir vi mange!

    Kampen går 15.30.
    Last edited by RSP; 02.05.2013, 13:43. Begrunnelse: Tagget som kamptråd.

  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #2
    Blir en utrolig spennende kamp mot Odd, kan nesten ikke vente! Nå har vi levert tre solide omganger mht banespill og jeg har tro på at en ny kamp på kunstgress vil bekrefte fremgangen vi har hatt her. Odd er en aldri så liten nemesis for oss, og de har levert bedre spillemessig enn resultater og tabellposisjon skulle tilsi. Johnsen ligger an til å bli en enda større utfordring uten Kippe, samtidig blir det spennende å se hva Høibråten kan bidra med i det oppbyggende spillet foruten hvordan han løser oppgavene som midtstopper. Her forventer jeg at Østli viser rutinen sin og hjelper unggutten i langt større grad enn han gjorde mot Start.

    Startelleveren sier seg selv, som vel både er en styrke og svakhet.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      #3
      Perfekt timing på kampen. Odd måtte ut i ekstraomganger og vant med et nødskrik i lokaloppgjøret mot Pors i 2.runde. Dermed slipper de å måtte revansjere et pinlig cupnederlag mot oss.

      Lars Kr. Eriksen fikk rødt og da slipper vil vel bekymringen med at han skal score sesongens eneste mål.

      Kommentar

      • dennis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 872

        #4
        Om de hadde rykki ut så måtte han sone mot oss, nå mener jeg han må sone i neste cuprunde...
        mulig det er annerledes med direkte rødt.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Det blir 2 kampers karantene når det røde kommer av noe annet enn to gule eller hindring av opplagt målsjanse. Da må han sone én kamp i cupen og én serien. Kan dog garantene en taktisk anke fra Odd i denne saken (slik at NFF ikke får behandlet anken før helga), i og med at både Hagen og Semb er usikre for LSK-kampen. Med Hagen, Semb og Eriksen ute, får Odd et håpløst forsvar mot oss. Satser på det.

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            #6
            Er det ikke litt usportslig å håpe at motstander ikke kan stille sitt beste lag ? Greit nok at enkelte grisespillere kanskje fortjener å få en smell, men å gå rundt å håpe på at folk blir eller forblir skada ? Lidelser er oppskrytt.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av nebbjævel
              Er det ikke litt usportslig å håpe at motstander ikke kan stille sitt beste lag ? Greit nok at enkelte grisespillere kanskje fortjener å få en smell, men å gå rundt å håpe på at folk blir eller forblir skada ? Lidelser er oppskrytt.
              Filming er usportslig. Å håpe på at motstanderen må stille med svekket lag er ikke usportslig..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3187

                #8
                Det mest sannsynlige scenariet her er nok at sånn rundt omkring 18 av Odds spillerstall plutselig blir utsatt for kollektiv matforgiftning og får utsatt kampen av et velvillig og forståelsesfullt NFF. (For de som ikke husker så langt tilbake, sjekk "Odd", "matforgiftning", "LSK" og "2001" på Google.)

                gilbert

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                  Er det ikke litt usportslig å håpe at motstander ikke kan stille sitt beste lag ? Greit nok at enkelte grisespillere kanskje fortjener å få en smell, men å gå rundt å håpe på at folk blir eller forblir skada ? Lidelser er oppskrytt.
                  Jeg unner ingen alvorlige skader, men at Hagen sliter med et overtråkk, Semb har en liten brist i ribbeina og Fotballfruemann kanskje må stå over, er bare gledelige nyheter for min del. Finnes langt verre skjebner enn å måtte stå over et par kamper som godt betalt fotballspiller.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #10
                    Odd blir en nøtt å knekke uansett, de spilte jevnt og vel så det med Brann borte.

                    Kommentar

                    • jeykey
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2012
                      • 452

                      #11
                      Lukter Vaagan-Helstad-show!!!
                      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                      - Sitat Grusom B

                      Kommentar

                      • magnuslt
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2011
                        • 213

                        #12
                        ser at det er under 40 stykker som er invitert til arrangementet på facebook. Burde vel være mye mer trykk på sosiale medier til en bortematch bare en liten busstur unna? Syns KFL, og andre ivrige, bør invitere alle de kjenner med hjerte i Lillestrøm. Jo fler, jo bedre...

                        Kommentar

                        • nebbjævel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2009
                          • 511

                          #13
                          Og plutselig er det vel slik at det er vi som stiller med det mest svekkede forsvaret, og ikke hjemmelaget slik det ble nevnt før gårsdagens skader. Noen som har oppdateringer på Ringstad og Høibråten ? Hvis det blir rokéringer med Mjelde ned i fireren mener jeg at Ohi viste ting i går som ikke styrker hans kandidatur i startelleverens midtbane. Det har han etter min ydmyke oppfatning aldri vist. Håper Fofana får sjansen fra start på venstre kant. Da kunne vi kjørt med Fofana-Andersson-PVM-BHR. På papiret en nådeløs line-up på midten. Men dette har jeg egentlig ikke greie på, jeg bare leker med tanken. Bjørn Helge har vel ikke i kontrakten at han skal spille sentralt heller ?

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3187

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                            Og plutselig er det vel slik at det er vi som stiller med det mest svekkede forsvaret, og ikke hjemmelaget slik det ble nevnt før gårsdagens skader. Noen som har oppdateringer på Ringstad og Høibråten?
                            Dagens RB har to smånotiser om Stian og Marius, der både spillerne sjøl og fysioterapeut/fysisk trener Geir Kåsene mener det absolutt er håp om at begge kan være klare til kamp søndag, selv om det fortsatt er usikkert. Stian har kjent litt på dette i et par dager før han fikk trøbbel på oppvarminga i går, men har godt håp om at det er under kontroll søndag. Marius mente han var mye bedre alt kort tid etter overtråkket i kampen i går, og gikk greit på foten alt i går kveld. Det kan vel tyde på at de i går var føre var og ga seg i tide. Faren er selvsagt at de overvurderer formen og får seg nye og større, mer langvarige skader på søndag.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3163

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                              Og plutselig er det vel slik at det er vi som stiller med det mest svekkede forsvaret, og ikke hjemmelaget slik det ble nevnt før gårsdagens skader. Noen som har oppdateringer på Ringstad og Høibråten ? Hvis det blir rokéringer med Mjelde ned i fireren mener jeg at Ohi viste ting i går som ikke styrker hans kandidatur i startelleverens midtbane. Det har han etter min ydmyke oppfatning aldri vist.
                              Er desverre enig med deg der. Av de unge har Ringstad definitivt fått sitt gjennombrudd. Høibråten er jeg 100% sikker på får det denne sesongen, med sitt talent og jordnære vesen. Gulbrandsen virker å ha stagnert helt denne sesongen. Vet ikke om det går mest på det mentale (manglende selvtillit og redsel for skader), men initativene er langt på vei borte og toppfarten likeså. Når det gjelder Ohi virker han nærmest uinteressert. Når han får ballen går det uendelig langsomt, både hvis han skal føre eller spille den videre, og han er enda verre enn Andersson (skulle ikke tro det var mulig) når det gjelder å slå støttepasninger og vende hjemover. Han ble også vendt bort flere ganger pinlig enkelt i går - av spillere i 2. divisjon.
                              Håper begge disse kan ta et langt skritt videre, men pr i dag bør ingen av dem være i nærheten av å starte en kamp med mindre skadesituasjonen er prekær.

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #16
                                Må kjøre 4-5-1 i Skien.

                                Fra venstre: Fofana-Vaagan-Mjelde-Johan-Riise

                                Johan er best som indreløper og Riise er best som flanke/ving.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Fra Twitter:
                                  @TV2Davy: To kampers karantene for Lars Kr. Eriksen, som fikk så stygg behandling av Husøy-spillerne i 1. runde. God tid til å stelle hagen i Siljan.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2127

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Må kjøre 4-5-1 i Skien.

                                    Fra venstre: Fofana-Vaagan-Mjelde-Johan-Riise

                                    Johan er best som indreløper og Riise er best som flanke/ving.
                                    Er enig med at dette er den beste løsningen dersom alle disse 5 starter ?
                                    Men skjønner helt ikke hvorfor Johan skal spille fra start?De eneste posetive minuttene han har hatt denne sesongen,
                                    er når han har kommet innpå et stykke ut i kampen.Da begynner motstanderne å bli slitne, og hans svake tempo
                                    blir ikke da så lett "avslørt".

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #19
                                      Ja'a, det begynner å dra seg til. Vi møter laget hvis logo i panna er "DECLINE" og "RECESSION". Skal vi allikevel klusse det til? Vi trenger minst ett poeng for å henge med, være i pluss før Sogndal hjemme. Trur Bjarmann et co er der nede, detta er en viktig kamp, en mulighet for endelig å henge med nære toppen uttover.

                                      Men hjæælp, hvordan få sett kampen? Kan ikke dra helt ned dit i dag dessverre.

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        #20
                                        Laget: Udjus - Stoor, Østli, Høibråten, Scheel - Palmi, Riise, Mjelde, Johan - Petter - Helstad
                                        Benk: Origi, RUBEN, Ohi, Fofana, Osvold, Furseth, Fredrik G
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎