Sverresborg - Lillestrøm 2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 960

    Sverresborg - Lillestrøm 2

    Fugla vant 5-0 i dag. Scheel, Gabrielsen og Osvold spilte. Faye-Lund sto i mål så da regner jeg med Origi skal stå cupkamp torsdag.
  • Robban
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2006
    • 56

    #2
    Havsteinbanen* ligger rett i nabolaget mitt så jeg tok turen i ettermiddag for muligheten til å overvære litt kvalitetsfotball...

    Det var dårlig med programsalg, så jeg har ikke full oversikt over lagoppstillingen; jeg fikk i hvertfall med meg at Lunan Gabrielsen spilte stopper sammen med dagens kaptein "Larsi" med Scheel på høyrebacken. Osvold spilte spiss sammen med en Marius? (18).

    Andrefugla åpna bra og hadde full kontroll de første 15 minuttene. Jeg mener det var min venn Marius? som putta LSKs første etter ca 5 minutter, men speakeren kreditterte Osvold (som virka litt overrasket over dét). Etter ca 15 minutter kom SIF mer i døtten, og resten av omgangen var jevnspilt. Sverresborg kunne fort ha utligna mot slutten av første omgang med blant annet et skudd i tverrliggeren. En noe heldig LSK-ledelse til pause der, altså, og optimisme blant ca 40 slekt og venner på tribuna.

    I andre omgang ble Gabrielsen flytta opp på midten. FUgla hadde full kontroll hele omgangen, Osvold putta to ganske raskt etter hverandre før han nr 18 putta fjerdemålet, men nå hadde speakeren gitt opp speakertjenesten sin så jeg fikk ikke tak i navnet nå heller. Husker ikke i farta hvem som fikk æren av å sette inn LSKs siste for dagen.


    Subjektive vurderinger: Faye-Lund virka sikker i målet og hadde bra kontroll på det som kom; jeg hadde venta at Gabrielsen skulle dominere mer i 3. divisjon enn han gjorde i dag - spesielt i 2.omgang som midtbanespiller virka han treg og gjorde mange umotiverte dårlige valg. Isak Scheel var svært offensiv i 2. omgang og spilte nærmest ving en periode, god kontroll bakover og noen freske raid. De to spissene Nr 18 og Osvold var effektive og hissige.
    Litt surt på tribuna på Havsteinbanen, og det må være lov å si at tredjedivisjonsfotball i april ikke akkurat er Champions League. Jeg vil anbefale fugla å rykke opp til 2. divisjon i år...

    Ha det.



    *=Funfact: Arne Erlandsen er gift i Havstein kirke et steinkast unna dagens kamparena...
    Robban


    Mr Owl ate my metal worm

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      "Marius" var nok Markus Furseth. "Larsi" er Lars Marius Heier Glasø.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av Robban
        nr 18 putta fjerdemålet
        Heading ved første stolpe?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3187

          #5
          Dagens RB rapporterer følgende mål og målskårere: Markus Furseth (5), Joachim Osvold (69), Furseth (70), Osvold (74) og Furseth (85). RB gir tre stjerner til Furseth, to til Osvold, Faye Lund og Lars Marius Heier Glasø og én stjerne til Joakim Holmedal, Espen Rødsand, Simen Nordermoen og Kevin Echem. Hvor disse stjernene kommer fra (RB sjøl eller basert på telefonintervju med lagleder Solberg?) er uklart, og også uklart hvorfor verken Scheel eller Gabrielsen er vurdert. Kan det være fordi Solbergs direkte ansvar er rekruttene, ikke A-lagsstallen? Uansett bra at Ruben får kamptrening igjen etter skaden, samt at begge A-lagslærlingene Osvold og Furseth veit hvor målet befinner seg.

          PS: "Robban"s referat bekrefter vel inntrykket mange har av at Isak Scheel når det gjelder A-laget nå vurderes mest som back-up som sideback, ikke som midtstopper, jf de som ble overraska over at Haglund satte inn Marius Høibråten for Kippe lørdag mot Start.

          gilbert

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            #6
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            PS: "Robban"s referat bekrefter vel inntrykket mange har av at Isak Scheel når det gjelder A-laget nå vurderes mest som back-up som sideback, ikke som midtstopper, jf de som ble overraska over at Haglund satte inn Marius Høibråten for Kippe lørdag mot Start.
            gilbert
            Så i en av artiklene etter Startmatchen, husker ikke hvilken, at Scheel og Østli ikke trives som venstre stopper og derfor Høibråten som første backup.
            Er det noe dere som følger treninger som kan bekrefte den påstanden?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3187

              #7
              Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
              Så i en av artiklene etter Startmatchen, husker ikke hvilken, at Scheel og Østli ikke trives som venstre stopper og derfor Høibråten som første backup. Er det noe dere som følger treninger som kan bekrefte den påstanden?
              Dette sto i VGs artikkel (signert Jørgen B. Hoff) om Høibråten etter Start-kampen. Den sier vel egentlig bare at verken Østli eller Scheel er venstrebeinte. I den grad jeg har sett Scheel på treninger i år, før og etter at det ble klart at han likevel ble med denne sesongen, tyder det jeg har sett mer på at han vurderes som klart mer aktuell på backplass enn som midtstopper, men det innebærer også venstre back. Min vurdering er derfor at Haglund og trenerapparatet mer er urolig for Scheels tabbekvote som midtstopper, enn for hvilket bein eller side han behersker best. Heller ikke Ruben er spesielt god med venstre, men ble likevel satt (med suksess fram til skaden) på venstre back i fjor. Men han vurderes likevel, ser det ut til, som mer enn god nok til begge midstopperplassene; når han har bygd opp styrken i kneet og har fått god nok matchtrening til å være i kampform igjen. De par andrelagskampene han har fått hittil er nok for lite til at vi kan håpe det skjer snart; går fort tre-fire uker, dessverre.

              gilbert

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎