LSK - Sogndal, Torsdag 9. mai kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • perrern80
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 603

    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
    Litt mer realistisk: Hvordan er det med Erlandsen om dagen? Noen mulighet for å hente Erlandsen og Heidar i sommer? Trenger litt god, gammeldags kraftfotball.
    Kjøpte to burgere av han i pausen bak Romerikes blad.

    Kommentar

    • Gjest

      !

      Synes det var en kongekamp av fugla jeg, og gleder meg til fortsettelsen!

      Det som er bekymringsfullt er at Gulbrandsen ikke er noen toppspiss, og at vi ikke har noen andre enn han bortsett fra en tenåring jeg ikke kjenner kvalitetene til ved navn Osvold. For har ikke Vaagan Moen dagen som i dag, eller hvor han må stå over som neste gang så blir det fryktelig tynt på topp.
      Så får som tidligere nevnt håpe at det løsner totalt for Gulbrandsen, og at vi får tak i en superspiss til sommeren.
      For spillet er til tider nydelig å se på, så får vi inn en målscorer foruten Vaagan Moen på laget så blir det strøken stemning utover sesongen

      Kommentar

      • ballong7
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Sep 2009
        • 119

        På tv 2 sporten sin facebook side roper den ene etter den andre at LSK er et filmelag. Si meg en ting, hvilke filmere har vi egentlig hatt på laget vårt? Dette lurer jeg på. Kan ikke huske at vi har hatt noen utpregede filmere.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3971

          Opprinnelig skrevet av ballong7
          På tv 2 sporten sin facebook side roper den ene etter den andre at LSK er et filmelag. Si meg en ting, hvilke filmere har vi egentlig hatt på laget vårt? Dette lurer jeg på. Kan ikke huske at vi har hatt noen utpregede filmere.
          Kan ikke huske noen siden Jan Åge Fjørtoft. Han la seg for mye den første tida, før vi fikk lært ham at på Romerike gjør man ikke slikt!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Igjen, se på oppstillinga på innkastet som fører til corneren som gir 0-1. Vi vet hvor ballen havner, stuss er eneste alternativ, likevel er det ingen av våre antatt beste hodespillere som står fremst på første stolpe. Andersson får med nød og neppe headet til corner på en ball en bedre hodespiller (midtstopper Østli) med letthet hadde klarert ut i banen.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1551

              Opprinnelig skrevet av junior
              74 - 26

              Ganske syk ball possesion
              Allikevel skaper vi knapt nok sjanser.

              Vi må nok opp mot 95-5 i possesion for å klare å avgjøre matcher

              Kommentar

              • Mynten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 484

                Vi starter positivt i 1. omgang hvor Mjelde strør gode pasninger til begge sider, og vi får breddet ut spillet vårt. Dessverre kjører vi oss fast fra 40 meter og inn og klarer ikke å produsere noe. Resten av 1. omgang er håpløs og motløs.

                De siste 40 av 2. omgang kjører vi fullstendig, og den store grunnen til det er at backene våre bidrar offensivt. Scheel ligger høyt, går på løp og skaper ubalanse i Sogndal-laget. Andersson har en stoisk ro over seg og tar med seg ballen mange ganger fremover og lett går av en spiller eller to eller trer ballen fint fremover. Bevegelsene og initiativene til backene sørger for at Sogndal må flytte seg meg og dermed oppstår det rom for våre spillere og vi klarer å skape overtallssituasjoner.

                Synes Mjelde klarer seg veldig bra som defensivt anker og liker ideen om at han skal ligge dypt for å fordele baller. Totalt sett har han bra treffprosent på pasningene. I 1. omgang er ikke backene med offensivt og da stokker stillet vårt seg, og vi blir veldig avhengig av enkeltmannsprestasjoner. Fofana prøver å sette fart, men har ikke medspillere med seg og går seg fast noen ganger. Fredrik er overhode ikke med i 1. omgang dessverre og våkner først et stykke ut i 2. omgang.

                Savner veldig en stor og sterk spiss!

                Kommentar

                • perrern80
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 603

                  Er det ett kollektivt forbud mot å skyte fra 16 metern?? Kan telle på på ei hånd alle skudd som har kommet uten for 16m iår. Både PVM, og JA, har god skuddfot. Vil se mer av det fremover, enn disse endeløse gjennomtreingene som går i sirup, og som oftest ender i klypene på keeper. Frustrasjon er i taket når en god skuddsjanse blir forspilt ved at ballen til en vær tid skal løpesedler i mål.

                  Kommentar

                  • Pingla
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 369

                    Mange av skriblerne her virker å ha sett ytterpunktene av kvalitet i denne kampen.
                    Noen virker å ha sett en elendig kamp av fugla, mend ansre virker å være storfornøyd.

                    Som Mynten skrev tidligere, synes også jeg vi begynte positivt.
                    Jeg mener å ha sett en plan, som jeg tilogmed også synes vi lyktes brukbart med.
                    Desverre gikk det derimot i lås på siste tredjedelen, etter en god miks av dårlige touch, laber presisjon og tafatt bevegelse.

                    Vi klarte å legge større trykk på dem i andre omgang, og lyktes godt med å spille opp i gode posisjoner høyt og bredt.
                    Presisjonen på siste pasningen og innlegg var desverre fortsatt under enhver kritikk (vår venn Scheel var til tider et hederlig unntak - bra!) - i tillegg til at laget skriker etter kvalitet på topp.

                    Kjipt å kritisere FG, men for øyeblikket er det tynn suppe som leveres.
                    Mer og klokere bevegelse i boks må til når vi er i posisjon til innlegg og stikkere, førstetouchen må opp veldig mange hakk, og generell ballbehandling det samme.
                    ¯\_(ツ)_/¯

                    Kommentar

                    • Marit
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2010
                      • 885

                      Opprinnelig skrevet av perrern80
                      Er det ett kollektivt forbud mot å skyte fra 16 metern?? Kan telle på på ei hånd alle skudd som har kommet uten for 16m iår. Både PVM, og JA, har god skuddfot. Vil se mer av det fremover, enn disse endeløse gjennomtreingene som går i sirup, og som oftest ender i klypene på keeper. Frustrasjon er i taket når en god skuddsjanse blir forspilt ved at ballen til en vær tid skal løpesedler i mål.
                      Det her syns jeg har vært et problem i laget omtrent siden Koren forsvant. Langskudd kommer kun hvert jubelår til tross for at vi tidvis har spillere med ok fot.
                      Andas in och andas ut
                      Orkar jag så orkar du

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Opprinnelig skrevet av perrern80
                        Er det ett kollektivt forbud mot å skyte fra 16 metern?? Kan telle på på ei hånd alle skudd som har kommet uten for 16m iår. Både PVM, og JA, har god skuddfot. Vil se mer av det fremover, enn disse endeløse gjennomtreingene som går i sirup, og som oftest ender i klypene på keeper. Frustrasjon er i taket når en god skuddsjanse blir forspilt ved at ballen til en vær tid skal løpesedler i mål.
                        Problemet er jo at det ikke er rom. Motstander er alltid på plass og i balanse fordi det går så himla treigt og har ingen vansker med å dekke skuddforsøket. Går selvfølgelig an å ta en dragning, men så lenge keeper ikke er dekka vil det bli for lite kraft i skuddet til at det blir farlig. Unntaket er seff hvis motstander ikke presser ballfører, men det skjer jo aldri (haha) på så høyt nivå.

                        Kommentar

                        • perrern80
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 603

                          Enig, det går himla tregt til tider. Men ved fler anledninger igår, hadde både Rise, og JA mulighet til å brenne av 17-18m. PVM prøvde 1 gang, og Mjelde skjøt på oppfordring, men den kula kom ned med måkedrit. Så om dette kunne blitt ett alt.c som vi etterlyser i en kamp plan. Hvertfall i spill mot ett lag som Saft IL, plassen hvor folk tydeligvis blir født i forsvar. Utviklet tempoet i spill på tvers, som er noe av det vi behersker mest, kan legge opp til noen faste trekk for å sette opp en god skuddfot.
                          Tror ikke sykehuset i Sogndal har en intensiv avdeling engang, kun en defensiv

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3971

                            rb.no bruker skalaen mer enn de pleier etter gårsdagens kamp - se børsen i nyhetstråden. Nedenfor gjengir jeg vurderingen av de som skilte seg ut i rb's øyne, positivt eller negativt. De som ikke nevnes her, fikk alle 4 eller 5.

                            KENNETH UDJUS 2
                            Møtte gamle lagkamerater. Dro av en Sogndal-spiss med en tidlig dribling. Bokset ut gjestenes første corner. Svært passiv i feltet etterpå. Direkte svak da han lot corneren som ga 0-1 passere seg. Opptrådte usikkert med ball i beina. Glapp to skudd fra Karadas i 2. omg. Svak kamp.


                            MARIUS HØIBRÅTEN 7 BB
                            Første kamp fra start på Åråsen. Startet med å knuse Karadas to ganger i lufta. Etterpå spilte han med en enorm selvtillit i alt han foretok seg. Gjorde ikke én feil defensivt og bidro med gode pasninger framover. Ser ut til å ta Tippeliga-nivået med bravur på kort tid. Banens beste.


                            JOHAN ANDERSSON 6
                            Ble «ofret» til venstrebackjobben. Første gang i karrieren han startet i den posisjonen. Klarte seg godt defensivt og ble ikke overspilt én gang. Men måtte lage et par cornere og frispark i sin uvante rolle, blant annet før 0-2. Meget kreativ og god offensivt da LSK jaktet poeng i 2. omg.


                            MORYKÉ FOFANA 2
                            Fra start for første gang i Tippeligaen siden serieåpningen. Aktiv i åpningen og fikk til mye med ball, men han somlet den vekk igjen og la aldri inn i feltet. Utover i førsteomgangen ble han enkel å lese for høyreback Teniste. God jobb da han stoppet farlig kontring i 1. omg.


                            TRYGVE KJENSLI 3
                            Det gikk bra lenge for Kjensli. Men mistet helt kontrollen utover i 2. omg. Da blåste han feil frispark og strødde rundt seg med kort. Kortet til Vaagan Moen var en grov feilvurdering på en helt ren takling. Det gikk fort da Gulbrandsen fikk straffe, men dommeren tok feil.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1406

                              Å lese børsen til RB gir inntrykk av at dette var en dårlig kamp i all hovedsak på grunnav svake prestasjoner fra noen av spillerne. Sannheten er vel at det var en kollektiv svikt.

                              Noe sånt hadde i mine øyne vært mer riktig:

                              KENNETH UDJUS 2 -> 3
                              ISAK SCHEEL 5 -> 5

                              ANDERS ØSTLI 4 -> 4

                              MARIUS HØIBRÅTEN 7 BB -> 6

                              JOHAN ANDERSSON 6 -> 4

                              PÁLMI RAFN PÁLMASON 4 -> 3

                              BJØRN HELGE RIISE 4 -> 3

                              ERIK MJELDE 5 -> 4

                              MORYKÉ FOFANA 2 -> 3

                              PETTER VAAGAN MOEN 5 -> 4

                              FREDRIK GULBRANDSEN 5 -> 4
                              --------------------------------------
                              OHI OMOIJUANFO 5 -> 6


                              Sum 11 man: 43
                              Sum 12 mann: 49

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                Fra spillertråden for Fredrik Gulbrandsen:

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                i en kamp der Pálmi ble snytt for en klokkerein straffe
                                Det har vært fryktelig mye mas om filminga til Gulbrandsen, men jeg har bare sett trigz nevne det dommeren lot passere.
                                Jeg har ikke sett TV-bilder fra kampen, men regner med at vi snakker om samme situasjon, der Karadas dytter Pálmason rett ned på femmeteren. Klar straffe sånn jeg oppfattet det, men ingen reaksjon fra dommer. Ikke så overraskende, siden han hadde sluttet å dømme og bare blåste vilkårlig.
                                Uansett, liten grunn for Sogndal til å føle seg snytt.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9404

                                  Dråpe vs beger.Jeg setter en handjob på at ingen på forumet her har oversikt over Sogndals påståtte feildømte insiddenter.Og som Lars påpekte her en gang; Palmi er den værste diver'n på detta laget. Tell pass tell'n.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Flere ting man har lagt merke til fra kampen etter å ha sett den igjen.

                                    Vi slår en haug av innlegg uten resultat mot en haug av gode hodespillere i hvite drakter, det som lykkes kommer fra de som bør slå dem slik vi spiller, backene, i dette tilfellet Scheel. Det som er spesielt irriterende er å se et LSK som fortsetter å slå innlegg stående stille mot en sjanseløs gul spiller
                                    etter at vi har gjort en scoring der vi har spilt Sogndal ut etter kunstens regler langs bakken. Igjen står Riise frem som den som synder spesielt her, i lengre tid har han valgt å slå innlegg eller pasninger istedenfor å utfordre rommet foran seg når plassen er der. Ideelt sett burde Riise vært ballvinneren som avleverer enkle pasninger til de mer kreative, men der er vi jo ikke helt ennå. Uansett, håper det virkelig tas tak i dette nå, vi spiller med en unødvendig høy risiko med så mange balltap og feilprosenten hans må ned. Det kommer en kamp nå som er perfekt for BHR å bryte den vonde trenden. En annen ting som lider av valgene vi gjør med ball er skuddmulighetene, vi har såpass gode skuddføtter i laget at dette må utnyttes bedre. Kort oppsummert: hold ballen langs bakken, vi har ikke oppspillspunkter!

                                    Ohi gjør et veldig positivt innhold, spesielt var det godt å se at han utfordret med ball. Altså, han løp ikke rett frem og endte opp med i beste fall en dødball for laget, men dro seg inn i banen og fant medspillere , bl.a. 1-2 kom slik. Mjelde var igjen fremtredende med flere gode crossere og gode vendinger av spillet, en feil som skapte en overgang ikke ulik den mot Start, men viktigheten av hans inntreden i laget kan ikke overvurdres. Han fant en nærmest perfekt match i LSK, det eneste store minuset er at han blir så dyp at vi mister en god avslutter i ham.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Mjeldus blir aaaltfor dyp. Johan var knall. Tenk å hatt han som indreløper i form, og fredrik g høyre ving... mmmm

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Alt for dyp? At han faller ned til stopperne er vel en del av planen for å spille seg ut bakfra. Vårt største problem i den dårlige omgangen mot Sogndal var at backene ble for dype.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Vi har 74% av ballinnehavet i kampen, likevel lager vi flest frispark, 11 mot 9. Denne statistikken blir enda sykere når Sogndal omtrent nøyaktig har en vellykka pasning i minuttet i gjennomsnitt. I minuttet! Er så drøyt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎