Lillestrøm Sportsklubb - Haugesund Åråsen 26. Mai kl: 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av *46*
    IKom dere på stadion, sosialiser deg - bra for humøret!



    Det har ingenting med humøret å gjøre, det handler om diskusjon om spillestil. Jeg er ikke her for å jatte med andre og den innerste sirkelen, jeg er her for å diskutere det jeg mener er viktig for klubben jeg er glad i. Spilleglede, identitet og tilgjengelighet, i lang tid har ikke LSK scoret høyt på noe. Når man i en kamp som den i går forandrer såpass mye på måten man spiller på og umiddelbart får resultat, er det noe som er verdt å ta opp.

    Jeg vil se et LSK som vil underholde, som vil spille en ambisiøs fotball fordi vi er en ambisiøs klubb, og jeg er villig til å ta en hel haug av dårlige resultater på veien. Men det krever langt mer åpenhet om hvor man vil enn det LSK virker villige til å være. Det krever langsiktige mål. Klubben har et gigantisk kommunikasjonsproblem utad, på alle områder, og det tærer på interessen for klubben lokalt og ellers i landet.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Det har ingenting med humøret å gjøre, det handler om diskusjon om spillestil. Jeg er ikke her for å jatte med andre og den innerste sirkelen, jeg er her for å diskutere det jeg mener er viktig for klubben jeg er glad i. Spilleglede, identitet og tilgjengelighet, i lang tid har ikke LSK scoret høyt på noe. Når man i en kamp som den i går forandrer såpass mye på måten man spiller på og umiddelbart får resultat, er det noe som er verdt å ta opp.
      Du føler deg tydligvis truffet, selv om utsagnet ikke er ment på spesielle - det var generelt ment.

      Den innerste sirkelen? Relativt dårlig forsøk på hersketeknikk..... Men nok om det.

      Forandrer måten man spiller på? Mener du det var negativt å få tidlig mål med seg og at det da faktisk er FKH som må ta styringen i kampen - sagt på en annen måte, jeg tviler på at Grindheim reiste til Åråsen for 0 poeng, så laget måtte angripe. Dem fikk ikke til en dritt. Og hva er da viktigst? Stilkarakterer eller 3 poeng i lomma på vei hjem? Jeg ser ingen grunn til at LSK skal gå offensivt ut og forsøke å styre kampen mer enn nødvendig - all den tid dem har stålkontroll bakover på banen. FKH kom til 1 sjanse, 7 skudd og 2 skudd på mål i løpet av 90 minutter.

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Jeg vil se et LSK som vil underholde, som vil spille en ambisiøs fotball fordi vi er en ambisiøs klubb, og jeg er villig til å ta en hel haug av dårlige resultater på veien. Men det krever langt mer åpenhet om hvor man vil enn det LSK virker villige til å være. Det krever langsiktige mål. Klubben har et gigantisk kommunikasjonsproblem utad, på alle områder, og det tærer på interessen for klubben lokalt og ellers i landet.
      Tydligvis har vi ganske så forskjellige meninger om hva man ønsker å se på Åråsen. Min førsteprioritet, uten tvil: 3. poeng. Andreprioritet: null baklengs. Underholdning får komme i andre rekke. Det handler først og fremst om å vinne kamper. Vinner man kamper, kommer man høyere på tabellen. Vinner man kamper, får spillerne mer selvtilitt. Spillere med mer selvtiliit, spiller bedre fotball. Da for underholdning være underholdning. Den beste underholdningen jeg ser på kamp, det er når ballen går i mål for LSK og blir liggende i nettet. Det smaker så jævlig bra!

      Og du vil se LSK spille ambisiøs fotball. Du er villig til å ta en haug av dårlige resultater på veien. Her virker det som om du har motstridene innteresser? Tar jeg veldig feil hvis jeg sier at du ikke er spesielt tålmodig med Haglund?

      Klubben kan nok har noe kommunikasjonsproblere utad, men neppe så gigantisk som det du mener. Det klubben i all hovedsak er for dårlige på, det er å få folk på stadion og kommunisere ut til potensielle publikummere at "15.30 på søndag er det kamp". Alt for dårlig med rett over 4100 solgte billetter.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Vi er kanskje bare grunnleggende uenig i hvilken fotball vi vil se, 46. Tidene har forandret seg, folk krever mer. Skal man få folk tilbake på Åråsen handler det ikke lenger bare om å vinne, man må også underholde. Fotball skal handle om å underholde, etter min mening. Ihvertfall når man har ressursene til å kunne gjøre det, noe annet er nærmest umoralsk. Dessuten er ferdighetsbasert fotball den eneste veien for å skape stabile resultater for en ambisiøs klubb. System og kynisme tar deg bare til et visst punkt. I går handlet alt om tre poeng, og det er greit isolert sett, men vær ærlige rundt det.

        Ikke gjør som Haglund i går, si at man i motsetning til hjemmekampene mot Sandnes og Sogndal nå klarte å "snora ihop" bakover, når LSKs egen taktiske tilnærming til kampen i går var en helt annen enn de to foregående på Åråsen. I går var det minste felles multiplum-fotball over hele linja med en stram defensiv orientering. Mulighetene for å holde nullen var langt bedre. Lite var overgitt til tilfeldighetene, spillerne hadde enkle oppgaver og så ut til å trives med det. Udjus sparket konsekvent over midtsirkelen og vi så ingenting av noe oppbyggende spill bakfra. Antall pasninger var dermed kutta med langt over hundre. Sjansene for frispark imot i farlige situasjoner var drastisk kutta. Skulle det bli kvalitet i noe i går var det Haugesund som måtte stå for det. Det var alt Haglund ikke helst vil se, et lag med initiativet og som dominerer kampbildet. Haglund gikk på akkord med seg selv. Stilendringen var så påfallende at det helt åpenbart bar preg av et noen hadde snakket sammen på kammerset. Og LSK presterte, som klubben alltid gjør når den virkelig må. Det er kanskje identiteten vår mer enn noe annet. Ikke prestere hver helg, men når man må.


        Jeg hadde gjerne sett at Haglund hadde gjort det klart at det bare handlet om poengene i en prekær situasjon og at det ikke er slik man helst vil fremstå. Bjarmann sto tross alt for noen dager siden å snakket om at fotballen utvikler seg, i går var det ikke mye utviklende fotball.

        Kampen i går bør også skape en debatt om hva man har signert. En ellever som responderer såpass bra på å spille en destruktiv og lite ambisiøs fotball, til tross for en haug av såkalte navn og med med en trener med en helt annen grunnfilosofi, bør gå igjennom sine sportslige mål og ambisjoner.

        Nå handler det om troverdighet. Folk gidder ikke betale for å se noe de ikke har trua på.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Vi er kanskje bare grunnleggende uenig i hvilken fotball vi vil se, 46.
          Det er mye mulig.

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Tidene har forandret seg, folk krever mer. Skal man få folk tilbake på Åråsen handler det ikke lenger bare om å vinne, man må også underholde. Fotball skal handle om å underholde, etter min mening. Ihvertfall når man har ressursene til å kunne gjøre det, noe annet er nærmest umoralsk. Dessuten er ferdighetsbasert fotball den eneste veien for å skape stabile resultater for en ambisiøs klubb. System og kynisme tar deg bare til et visst punkt. I går handlet alt om tre poeng, og det er greit isolert sett, men vær ærlige rundt det.
          Når LSK hadde sin tilskuertopp tilbake i 2007, så kom det ut i fra at LSK hadde fire stk fjerdeplasser og to cupfinaler på to år (tar med 2007 sesongen også - den var bra, før det dabba litt av på slutten). Da kom folk i ganske så gode mengder til Åråsen. Nå - fem år senere: fem år med en 9 plass som beste. Konstant en kamp mot å rykke ned. Er det rart ikke folk dukker opp? Jeg tror mer at det gjelder mangel på resultat, enn mangel på evnen til å underholde.

          Jeg er nok enklere enn den gjennomsntillige tilskuer å underholde - kun en ting gjelder for meg: 3. poeng og mål. Gleden av å se ballen ende opp i nettet bak motstanderens keeper.

          Vesentlig forskjell på dagens kamp og de to siste hjemme: LSK gjør en solid kamp gjennom 90 minutter uten å slippe til motstanderen. Mål etter tre minutter. Laget som slo MFK 5-1 borte for litt siden, må fremover. LSK er trygge og solide - FKH kommer til svært få sjanser. Man tar de sjansen man får fremover. Jeg synes det er en klok plan, da FKH sitt største angrepsvåpen er kontringer med Grytkjær og Søderlund. Vil faktisk gå så langt som å si at LSK tilnærmet stengte kampen med sin gode defensive struktur.

          Kommentar

          • tilt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 813

            Fantastisk viktig og sårt tiltrengt seier. Jeg var (som flere andre) skeptisk til resultatet før kampen og tippa uavgjort på oddsen. Veldig deilig å tape de penga. Utrolig viktig å få den gode starten og ikke måtte ligge og jage som tilfellet har vært mot Sarpsborg og Songdal.

            Fikk dessverre ikke sett kampen, og hører folk klager over spillet, men i den situasjonen LSK er og har vært i de siste årene er resultater viktigere enn finspill for øyeblikket. Så måla. De var jo veldig fine alle sammen. Herlig at Erling er tilbake.

            På lang sikt ønsker jeg at vi skal spille mer underholdende, og vinne med stil, men jeg tror definitivt at vi trenger en sesong på øvre halvdel og en positiv hjemmestatestikk for å vinne tilbake publikum og entusiasmen rundt klubben. Det tror jeg også vil være viktig for å få inn en erstatter for Haglund men også om han skal fortsette. Nå gjelder det bare å krysse fingra for at vi klarer å vinne mot Kvik Halden. Typisk om vi går på en smell der nå.
            livet er en gamp for de som ikke kan si k
            https://twitter.com/#!/KjetiI

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Jeg er nok enklere enn den gjennomsntillige tilskuer å underholde - kun en ting gjelder for meg: 3. poeng og mål. Gleden av å se ballen ende opp i nettet bak motstanderens keeper.
              Ja, du er en del av grunnfjellet. Men det er grunnfjellet klubben er nede på nå, og som du ser står to tredjedeler av stadion ledig. Folk kommer ikke for å se innkast, som en klok mann med en offensiv plan en gang sa.

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Vesentlig forskjell på dagens kamp og de to siste hjemme: LSK gjør en solid kamp gjennom 90 minutter uten å slippe til motstanderen.
              Ja, fordi som jeg har skrevet flere ganger, vi gikk på kompromiss med slik vi har fremstått på Åråsen før i år. Nullen i går skyldes ikke bare Kippes inntreden, hele laget var tryggere med de nye rammene.

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                Jøss 3 poeng og null baklengs. Kapteinen er tilbake på tross av uttalelser her inne som "han vil slite med å komme på laget etter skaden". " ville fått en 8er hvis han var god med ballen i bena" " blir en back up neste år" "slår bare baller mot 150cm høy spiss""er ikke kaptein fordi han ikke snakker" "gjør andre dårlige""gammal". Faktum er at dere sutrehuer her inne kan krysse fingre og grine til mamma for at kaptein er på banen. Ellers blir det Follo neste år.

                Kommentar

                • tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 337

                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Jøss 3 poeng og null baklengs. Kapteinen er tilbake på tross av uttalelser her inne som "han vil slite med å komme på laget etter skaden". " ville fått en 8er hvis han var god med ballen i bena" " blir en back up neste år" "slår bare baller mot 150cm høy spiss""er ikke kaptein fordi han ikke snakker" "gjør andre dårlige""gammal". Faktum er at dere sutrehuer her inne kan krysse fingre og grine til mamma for at kaptein er på banen. Ellers blir det Follo neste år.
                  Kan du være så snill å GET OVER IT?? Ja, du hadde rett, Frode er viktig for laget. Ferdig snakka.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Jøss 3 poeng og null baklengs. Kapteinen er tilbake på tross av uttalelser her inne som "han vil slite med å komme på laget etter skaden". " ville fått en 8er hvis han var god med ballen i bena" " blir en back up neste år" "slår bare baller mot 150cm høy spiss""er ikke kaptein fordi han ikke snakker" "gjør andre dårlige""gammal". Faktum er at dere sutrehuer her inne kan krysse fingre og grine til mamma for at kaptein er på banen. Ellers blir det Follo neste år.
                    Ingen som sutrer mer enn deg her vel?!

                    Jeg står for alt jeg har sagt om Kippe, spesielt at han spilte ræva jevnt over siste 2-3 sesonger. I år derimot har han spilt bra, stått frem og gjort seg selv til en veldig viktig brikke i laget. Det må da være lov å ha meninger om spillerne? Men skal man spille fotball etter Haglund sin stil, så vil jeg foretrekke å ha Marius & Ruben som minst 1 av 2 stoppere for fremtiden!

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Jøss 3 poeng og null baklengs. Kapteinen er tilbake på tross av uttalelser her inne som "han vil slite med å komme på laget etter skaden". " ville fått en 8er hvis han var god med ballen i bena" " blir en back up neste år" "slår bare baller mot 150cm høy spiss""er ikke kaptein fordi han ikke snakker" "gjør andre dårlige""gammal". Faktum er at dere sutrehuer her inne kan krysse fingre og grine til mamma for at kaptein er på banen. Ellers blir det Follo neste år.
                      Det er da ikke mange som har kritisert han i år. I fjor fikk han med rette en del kritikk for det som ble levert på banen, men det viste seg jo etterhvert at det fantes gode grunner til det mtp sykdommen til sønnen hans. Jeg står fortsatt ved at han ikke alltid forsvarte en plass i 11'eren ifjor sportslig sett, og da spesielt når han kom tilbake igjen etter skade når laget hadde levert strålende resultater med han ute av laget.

                      I år har han vært en HELT annen spiller fra første serierunde, og det ser også ut som om Anders Østli utfyller han på en god måte. Det er nå til syvende og sist ingen som klarer å vinne kamper alene, selv ikke kapteinen vår.
                      Frode er definitivt ikke fremtiden til dette laget lenger, men akkurat nå er han en av våre viktigste spillere, og det var deilig å se han tilbake i laget slik at vi fikk tilbake forsvarsfireren som var så solid i starten av sesongen. Og de leverte i FELLESSKAP en etterlengtet smultring etter flere stygge kamper.

                      Jeg håper han holder denne koken her til Ruben og Marius er modne til å ta opp arven og bli de nye kontinuitetsbærerne i laget.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3188

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Jeg står for alt jeg har sagt om Kippe, spesielt at han spilte ræva jevnt over siste 2-3 sesonger
                        Ingen tvil om at 2012-sesongen ikke var god. Men ræva jevnt over de siste to-tre sesonger??? Etter min vurdering og hukommelse spilte Kippe en av sine beste sesonger noen gang i 2011, og uten den innsatsen - var det sju mål? men han var faktisk enda bedre og viktigere defensivt det året - hadde vi vært dere-vet-hvor. Det forhindrer ikke at jeg er enig med deg i at han neppe er framtidas stopper verken i alder eller spillestil, og at det selv i 2011 kunne reises kritikk mot at han var "for snill og mild" til å ha virkelig effektiv autoritet som kaptein, eller at altfor mange lange, ikke alltid helt presise oppspill fra Kippe ikke var noe å rope hurra for. Men med innsats, kampvilje og duellstyrke har han likevel vært et viktig forbilde, kontinuitetsbærer og en klippe for laget i en årrekke - som han igjen har vært i år før skaden.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          Det var vel 2010-sesongen, gilbert? Da scoret han 7 mål, og vi holdt også nullen i 7 av de 9 første seriekampene.
                          Twitter

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Ingen tvil om at 2012-sesongen ikke var god. Men ræva jevnt over de siste to-tre sesonger??? Etter min vurdering og hukommelse spilte Kippe en av sine beste sesonger noen gang i 2011, og uten den innsatsen - var det sju mål? men han var faktisk enda bedre og viktigere defensivt det året - hadde vi vært dere-vet-hvor. Det forhindrer ikke at jeg er enig med deg i at han neppe er framtidas stopper verken i alder eller spillestil, og at det selv i 2011 kunne reises kritikk mot at han var "for snill og mild" til å ha virkelig effektiv autoritet som kaptein, eller at altfor mange lange, ikke alltid helt presise oppspill fra Kippe ikke var noe å rope hurra for. Men med innsats, kampvilje og duellstyrke har han likevel vært et viktig forbilde, kontinuitetsbærer og en klippe for laget i en årrekke - som han igjen har vært i år før skaden.

                            gilbert
                            Tiden flyr... Personlig syntes jeg Kippe har variert veldig i prestasjonen over flere år, 4-5 år, med noen oppturer innimellom. 2013 er så langt det beste året hans på veldig lenge, syntes nå jeg!

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3188

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Det var vel 2010-sesongen, gilbert?
                              Tiden flyr. Fortere enn jeg husker.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3188

                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Personlig syntes jeg Kippe har variert veldig i prestasjonen over flere år, 4-5 år, med noen oppturer innimellom. 2013 er så langt det beste året hans på veldig lenge, syntes nå jeg!
                                At han har variert mye over de siste 4-5 år: Ja.
                                Jevnt over ræva de siste 2-3 år: Nei.
                                God og solid i treningskampene og seriekampene før skaden i år: Definitivt!

                                gilbert

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  Jevnt over ræva de 2-3 siste åra. Den uttalelsen sier i det minste noe om synet på laget. Igjen studer de forskjellige børser disse årene. Helt utrolig at FK med et el to unntak aldri har blitt vraket. Imponerende når han snart har spilt flere kamper enn noen andre i Lsk historien. Hadde faktisk unnet Frode å spille med en midtstopper som er bedre enn ham. Da hadde han virkelig kommet til sin rett. Men siden 2005 er han den som har måttet ta ansvar som kaptein.Når 40 år i tippeligaen passeres våger jeg å si at Frode har en stor del av æren for det.Frodes viktigste egenskap er å gi trygghet til de "kreative" spellere. Synd at det er lite av kreative spillere.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎