Karakterbok etter vårsesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Karakterbok etter vårsesongen

    Udjus: 5 - Noen fantomredninger men har vært merkelig dårlig på utspark. Syns han takler tilbakespill bra men har vært ALT for mange baller som ender utenfor banen. Slitt med skader

    Stoor: 6- Mye bedre en i fjor. Koster ganske lite for oss (mye for Søpla som betaler halve lønna for at han spiller her). God offensivt og solid defensivt. Kommer til flere innlegg i år. I sin beste alder.

    Østli: -4 Er en ok spiller men ikke mer. Skyld i mange baklengsmål. Har redda ballen på streken 2 ganger der de fleste hadde gitt opp.

    Kippe: -6 Taper ikke en duell. Hadde hatt 8 hvis han var god med ballen i beina. utvikla seg som kaptein og vi tar mye mer poeng med han en uten. En bauta!

    Ringstad: -7 Har blitt vanvittig mye bedre defensivt og forserer spillere på en måte som virker som Verdens enkleste. Man skjønner ikke at han dribler de av en gang. Mye flinkere til å komme seg rundt på kanten og legge inn.

    Palmi: -5 Begrenset spiller som jeg ofte ikke skjønner hva han gjør på banen før han spiller tiki-taka og er på rett plass gang på gang. Farten er achilleshelen. Kan score de utroligste mål.

    BHR: -5 Hadde sikkert hatt 7 uten leggvanskene. Jobber og jobber og har den største vinnerskallen i stallen. Har slitt veldig med pasningspillet noe som sikkert er delvis grunnet skadevanskene. Viste endelig frem skuddfoten vi så i pre-season.

    Mjelde: -6 Stabiliserer midtbanen. Veldig god i starten men har dabba litt av. Dødballene har stort sett vært svake.

    Johan: 4- Fra himmel til helvete. Kan være totalt usynlig og kan herje offensivt og plutselig være en god back(!). Skal slite med å beholde plassen etter min mening.

    PVM: 8- Petter Vaagan Moen nummer 10! Beste kjøpet på år og dag. På sitt beste kanskje Norges beste midtbanespiller. Straffe er mål og veldig flink til å holde på ballen. Uten han hadde det sett stygt ut. Har ikke helt fått frem dødballspotensialet noe Kippes skade kan være en faktor til. En publikumsyndlig og det er vell fortjent!

    Helstad: 5- Helt ok. Noen gode kamper men jeg syns han blir overvurdert. Har alltid vært best som bakromspiss men har mista farta han hadde i glansdagene. Viser smartness i spillet og er en bedre tilrettelegger.

    Inbyttere og backups:

    Fredrik: -5 Endelig Fredrik! Fikk hull på byllen og det målet kom på viktigst mulig tidspunkt. Sa selv at han mista 100kg fra skuldrene. Norges beste 1. forsvarer? Herlig å se hvordan han stresser forsvaret.

    Fofana: -3 Kanskje streng men har foreløpig vist 1 god kamp siden TL starta. Blir brukt feil ofte. Han må ha ballen i beina og være rettvent. Virker som han mangler litt selvtillit men viser at han kan både drible å bruke medspillere. Kommer garantert til å bli viktig fremover.

    Origi: -4 Ikke fått mye spilletid. Slitt med skader og har vært ok.

    Høibråten: 4- Til tider rå men gjør juniorfeil. Kommer til å bli rå i fremtiden.

    Ohi: -6 Scorer nesten hver gang han kommer på banen. Sterk som juling, god fart men mangler passningsfot.

    Scheel: - 4 Gjør steg fra han var avskrevet til å få sjansen. Også slitt med skader. Har definitivt potensialet til å bli TL-spiller men står nok litt bak i køen.

    Da er det bare å slakte meg folkens
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3332

    #2
    Stort sette enig, men personlig ville jeg satt Mjelde ned til 5 og Helstad til 6.
    Scheel fortjener ikke noe mer enn 3 i mine øyne.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #3
      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Da er det bare å slakte meg folkens
      Synes det bare en bra oppsummering jeg. Stort sett enig eller +/- 1 poeng.
      Er vel mest uenig i Helstad som jeg synes var viktig for oss i de kampene han spilte og Østli som jeg synes utfyller Kippe på en veldig god måte. Han har bidratt til Kippe sin gode sesong ved å utfylle hans svakheter, men samtidig er jeg også enig i at han har hatt noen svake kamper, og da spesielt når han plutselig skulle være forsvarssjef i kapteinens fravær.

      Ringstad har vært best utifra forutsetningene, mens PVM på mange måter har båret det offensive i laget så de to fortjener absolutt de høyeste karakterene.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Opprinnelig skrevet av LS89
        Stort sette enig, men personlig ville jeg satt Mjelde ned til 5 og Helstad til 6.
        Scheel fortjener ikke noe mer enn 3 i mine øyne.
        Liker best feedback med begrunnelse.

        Ellers var jeg veldig usikker på mange av de.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Høibråten: 4- Til tider rå men gjør juniorfeil. Kommer til å bli rå i fremtiden.....

          Da er det bare å slakte meg folkens
          [Slaktemodus]Å gi Høibråten en firer, det samme som Østli, Origi og Scheel viser vel bare at du har vært sveiseblind i hele mai... På tide med en hvit måned?[/Slaktemodus]
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Han har gjort feil som har ført til mål i mot som er vanskelig å se bort i fra.Jeg har manchrush på Marius men stygge forsvarsfeil trekker ned. Jeg tar heller ikke hensyn til alder men gir han karakter ut i fra hva han har gjort.

            Var veldig nær en 5-er og kunne like gjerne gjort det. Tilfeldig at han per i dag er backup?

            Neste år er han nok bankers i starteleveren og han tar fort plassen til Østli allerede i høst som jeg ikke vurderte 5 på.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Stoor betaler vi hele lønna på nå, Høibråten fortjener en 5 , Scheel en 2.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Stoor betaler vi hele lønna på nå, Høibråten fortjener en 5 , Scheel en 2.
                Ikke 3 mill i året?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Stoor betaler vi hele lønna på nå
                  Han får fortsatt lønn/fått lønn ved terminering av kontrakten i vif.

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #10
                    Du har mange gode poenger, Kjett.T.Ring, men jeg synes boka di bærer preg av å huske det siste best. Mjelde var etter min mening vår beste spiller frem til omtrent da Kippe ble skadet. Jeg synes sekseren hans er veldig streng. Bjørn Helge var gjennomgående håpløs frem til Aafk-kampen, men har hevet seg en del siden da. Femmeren er i grenseland for snill, i hvert fall hvis man inflasjonsjusterer for antatt lønn, hvilket du, morsomt nok, ser ut til å gjøre med Stoor. Anderssons (spellcheck?) firer er altfor snill. Hans beste bidrag er defensivt som back. Det kreves en lesbisk, forhenværende justisminister med sympatier for gulekledde stasjonsbylag for å beskrive hvor håpløst det er. Helstad var glimrende frem til skaden. Trekkes han for det? Palmi er x-faktoren. Ja, han bremser opp i tide, men tenk hva han er i stand til å få ut av de trekkene i forhold til Andersson! Femmeren er altfor streng! Fredrik femmer er godkjent under tvil på grunn av saltofeiring. Nøff said!

                    Ellers supert insj, KTR!
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #11
                      Huff, mye håpløs språkføring over. Hvor er den språklige vaskebøtta?
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Stoor betaler vi hele lønna på nå
                        Da må du ha nye opplysninger i saken, regner jeg med? Da Stoor ble re-signert (farlig ord, dette) var begrunnelsen for at han bare fikk kontrakt ut 2013 nettopp at han på denne måten fortsatt, ut 2013, får en betydelig del av lønna dekt av fienden i Vallhall, til vår alles store fornøyelse.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3376

                          #13
                          Generelt enig i alle utenom de nedenfor:

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Østli: -4 Er en ok spiller men ikke mer. Skyld i mange baklengsmål. Har redda ballen på streken 2 ganger der de fleste hadde gitt opp.

                          Fredrik: -5 Endelig Fredrik! Fikk hull på byllen og det målet kom på viktigst mulig tidspunkt. Sa selv at han mista 100kg fra skuldrene. Norges beste 1. forsvarer? Herlig å se hvordan han stresser forsvaret.

                          Fofana: -3 Kanskje streng men har foreløpig vist 1 god kamp siden TL starta. Blir brukt feil ofte. Han må ha ballen i beina og være rettvent. Virker som han mangler litt selvtillit men viser at han kan både drible å bruke medspillere. Kommer garantert til å bli viktig fremover.

                          Høibråten: 4- Til tider rå men gjør juniorfeil. Kommer til å bli rå i fremtiden.

                          Ohi: -6 Scorer nesten hver gang han kommer på banen. Sterk som juling, god fart men mangler passningsfot.
                          Østli, 5: Ikke nødvendigvis enig i at han har skylda for alle baklengsmålene til tross for at han er nærmeste forsvarer. Flere har vært rene klabb- og babbmål som har vært et resultat av dårlig organisering.

                          Fredrik, 4/3: Har slitt med å finne nettmaskene, og som spiss er det førsteprioritet. Håper at hullet på byllen kom på søndag slik at totalkarakter for sesongen blir høyere. Er suveren førsteforsvarer som trekker godt opp.

                          Fofana, 4: Jeg så ikke den begredelige 08-kampen, men ellers har han virket positiv, spesielt innhoppene. Synes han var veldig flink til å utnytte rommet foran stopperne når han var hengende spiss. Som du sier brukt mye feil, og det preger spillet hans.

                          Høybråten, 6: Blir kastet inn til ulvene, og viser fra første spark at han hører hjemme.

                          Ohi, 5: Enig i det du skriver, men jeg synes hans beste kamp i fjor var sentralt. På kanten har han ikke nok fart til å runde backene. Hadde også vært spennende å se han i hengende spissrollen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Høybråten, 6: Blir kastet inn til ulvene, og viser fra første spark at han hører hjemme.
                            Blir i tillegg kåret til vår beste spiller av rb i halvparten av kampene han spilte.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎