Sandnes/Ulf - Lillestrøm , Søndag 29.September kl 18.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9413

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Tror både Riise og PVM er knallgode spillere på det rette laget i det rette spillesystemet. Noe av det kjipeste jeg veit om er etterpåklokskaphet...
    Riise har du rett i. PVM kan du høre med Davy Wathne om hvordan ligger ann i løypa.


    Etterpåklokskapheten lenge leve!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Tror både Riise og PVM er knallgode spillere på det rette laget i det rette spillesystemet. Noe av det kjipeste jeg veit om er etterpåklokskaphet...
      Har aldri hevdet Riise er for dårlig for LSK, typen hans trengs i alle lag. Men han har en rolle som arbeidsjern som må reindyrkes mer for at han skal bli enda mer markant. Ballvinneren som skal gi fra seg den kjapt til mer kreative spillere, og en av dem er ikke PVM, som han burde være i sin posisjon.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Jeg ville vært mye mer enig for fire måneder siden, men de siste ti eller så har Riise forbedret alle aspekter av spillet sitt. Pasningene har virkelig kommet seg, det er sjelden vi ser de grufulle ballmistene på midten lenger. Hva Vaagan angår er det på tide at han ikke spiller tierrolla lenger. Han er ikke med i spillet og klarer rett og slett ikke å bidra offensivt. Sett ham der han hører hjemme, nemlig på venstrekanten. La Palmi spille rolla han er født til, og sett foffen på høyrekant. Veldig enkelt og greit.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Er det bare meg som synes at pasningene til Riise har blitt bedre i det siste? Fortsatt ingen Pirlo selvsagt, men jeg synes jeg ser en utvikling.

          edit: Ser at Grusom var før meg med den.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
            Er det bare meg som synes at pasningene til Riise har blitt bedre i det siste? Fortsatt ingen Pirlo selvsagt, men jeg synes jeg ser en utvikling.

            edit: Ser at Grusom var før meg med den.
            Ikke bare pasningene, men treffer tilnærmet perfekt på alle cornere for tiden.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Jeg ville vært mye mer enig for fire måneder siden, men de siste ti eller så har Riise forbedret alle aspekter av spillet sitt. Pasningene har virkelig kommet seg, det er sjelden vi ser de grufulle ballmistene på midten lenger. Hva Vaagan angår er det på tide at han ikke spiller tierrolla lenger. Han er ikke med i spillet og klarer rett og slett ikke å bidra offensivt. Sett ham der han hører hjemme, nemlig på venstrekanten. La Palmi spille rolla han er født til, og sett foffen på høyrekant. Veldig enkelt og greit.
              Riise har vært vår bestemann de siste kampene, også løftet seg i den kreative delen, men jeg mener laget som helhet har mest å tjene på at han har hovedfokuset sitt på å være ballvinneren på midten og at han tar mindre del i det offensive spillet fordi han fortsatt for ofte mister ball i svært ugunstige situasjoner. Arbeidsrollene i sin helhet må bli mer reindyrka i LSK.

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                Et poeng i dag er mer enn jeg hadde budsjettert. Semifinale-helvetet sitter nok godt i både hode og kropp - ihvertfall hos meg så garantert hos gutta også. Savner en skikkelig bevegelig spiss vi kan spille på. Ville gitt en helt annen dimensjon foran der...mmmm...Ujah. Fy faen som jeg savner den gutten.

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Det var rett og slett klasseforskjell på Ulf og Fugla i annen omgang. Får vi en LSK-spiss av godt gammelt merke på plass og beholder resten av laget, så ser dette bra ut for neste år!

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                    Det var rett og slett klasseforskjell på Ulf og Fugla i annen omgang. Får vi en LSK-spiss av godt gammelt merke på plass og beholder resten av laget, så ser dette bra ut for neste år!
                    Ja, hvis vi får laget til å spille noe i nærheten av dette mot de svakere lagene når det enda er uavgjort i kampene (og når vi leder). Vi presterer kun når vi ligger under mot Odd, Hønefoss, Sandnes Ulf, Sogndal osv.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Det var rett og slett klasseforskjell på Ulf og Fugla i annen omgang. Får vi en LSK-spiss av godt gammelt merke på plass og beholder resten av laget, så ser dette bra ut for neste år!
                      Hvordan skal man unngå gårsdagens 1. omgang? Altfor mange sånne elendige omganger!
                      Men helt enig i at 2. omgang i går var bra, spesielt siste 15 min.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3178

                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Det var rett og slett klasseforskjell på Ulf og Fugla i annen omgang. Får vi en LSK-spiss av godt gammelt merke på plass og beholder resten av laget, så ser dette bra ut for neste år!
                        Hadde vi i tillegg til til en "15 mål i året"-spiss også bytta trener med Malmø , så hadde ihvertfall jeg vært "nøjd"!

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3338

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Det var rett og slett klasseforskjell på Ulf og Fugla i annen omgang. Får vi en LSK-spiss av godt gammelt merke på plass og beholder resten av laget, så ser dette bra ut for neste år!
                          Jeg skal prøve å ikke uttrykke meg for kritisk - og jeg er helt enig at 2.omgangen var absolutt godkjent. Problemet er hvordan det er mulig å bli så pissa på som vi blir i 1.omgangen. Det skal rett og slett ikke være mulig, uansett lag, uansett divisjon å variere så enormt i prestasjonene. Og det er de svake prestasjonene som enkelte her inne ser seg blind på. Så fremt vi spiller én god omgang, så virker det som det er helt greit. Det er ikke greit å bli så til de grader overkjørt som vi ble i går. Hvor er det egentlig feilen ligger? Hvorfor skal vi alltid variere så enormt i prestasjonene i 90 minutter? Vi kan ikke være fysisk slitne, mtp hvordan 2.omgangen utartet seg og vi spilte 120 minutter på torsdag. Det må ligge mer på det mentale plan. Laget er rett og slett ikke tilstede når kampen sparkes i gang. Det virker helt og holdent som laget ikke innehar en strategi for hvordan vi skal starte kampene. Langballene og kælkingen i går var rett og slett helt jævlig å se på. Langballer opp mot Erling!? Stakkars gutt. Asle Andersen må jo ha humret godt over måten vi spilte på i 1.omgangen. "..Ser bra ut for neste år!" - Dette går nesten igjen hele sesongen av flere. En toppspiss så er problemet løst. Da vil alt bli så mye bedre. Enkelte tar så lett på ting at det er skremmende.

                          Slik har det vært i snart to år nå - vi greier rett og slett ikke å plukke poeng mot antatt svakere lag. Vi blir pissa på av Hønefoss på hjemmebane, det er så fette dårlig at det ikke skal være mulig. Hvorfor greier vi ikke å heve oss når vi møter svakere motstand? Vi har tatt 0 poeng mot Hønefoss i år. Vi har tatt 6 poeng mot Molde i år, seriemesteren siste to årene. Det er noe som skurrer.. Vi har prestert til tider meget bra med kampen borte mot RBK som et godt eksempel. Men det skjer for sjeldent. Det begynner å bli overflod av elendige omganger. Og det tærer på oss supportere. Det har grodd fast en tapermentalitet i spillergruppa. Og det er fult og holdent MH sitt hovedansvar. Våre spillere passer rett og slett ikke inn i filosofien til MH. Det kan fungere i korte glimt, men i lengden ser vi at dette ikke går.

                          Jeg sitter fortsatt å håper på det endelige gjennombruddet - men jeg tror jeg må vente forgjeves. Magnus Haglund har ikke noe i denne klubben å gjøre.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Problemet er hvordan det er mulig å bli så pissa på som vi blir i 1.omgangen. Det skal rett og slett ikke være mulig, uansett lag, uansett divisjon å variere så enormt i prestasjonene. Og det er de svake prestasjonene som enkelte her inne ser seg blind på. Så fremt vi spiller én god omgang, så virker det som det er helt greit. Det er ikke greit å bli så til de grader overkjørt som vi ble i går. Hvor er det egentlig feilen ligger? Hvorfor skal vi alltid variere så enormt i prestasjonene i 90 minutter? Vi kan ikke være fysisk slitne, mtp hvordan 2.omgangen utartet seg og vi spilte 120 minutter på torsdag.
                            Det er kjernen av utfordringene til dette laget. Bunnivået er så vanvittig lavt at det er på grensen til det latterlige og de kommer i perioder nesten hver eneste kamp. Spesielt mot lag det forventes at vi slår. Mot de fleste gode lagene har vi spilt jevnt eller vært bedre enn. Godset, Brann, Viking, Molde, trøndera osv. Mot de vi skal forvente å slå, har vi variert så voldsomt at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine...

                            Når det gjelder laget i går, så stusser jeg voldsomt på at de "knallgode" spillerne vi har, så som Ødegaard, Høitbråten, Piermayr, Mjelde, Friday osv. ikke får sjansen til spille fremfor de slitne beina vi så utpå der. Hva poenget med en stor stall, når man ikke lar de få sjansen i en kamp som mot Ulf?
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3178

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Når det gjelder laget i går, så stusser jeg voldsomt på at de "knallgode" spillerne vi har, så som Ødegaard, Høitbråten, Piermayr, Mjelde, Friday osv. ikke får sjansen til spille fremfor de slitne beina vi så utpå der. Hva poenget med en stor stall, når man ikke lar de få sjansen i en kamp som mot Ulf?
                              Her treffer du spikeren 100% på hodet. En meget berømt manager sa en gang at: "Gode lag vinner kamper, gode tropper vinner pokaler".

                              Kommentar

                              • Pingla
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 370

                                Treffende innlegg av Rønnern!

                                Vårt lavestenivå er jo helt sjeldent lavt, og jeg sliter med å forstå hva som forårsaker det.
                                Ta eksempelet de siste 35 minuttene av førsteomgangen:
                                En ting er at laget sliter, og det går litt trått, det kan jeg akseptere. Derimot sliter jeg med å forstå at man plutselig sliter med helt basic fotballteori som at forsvaret faller av når man ikke har press på ballfører, og helt basic grunnteknikk i form av mottak og pasninger.
                                Videre at Stoor på målet står og nistirrer på ballfører, og lar motstander løpe inn bak seg og bli tredd igjennom på innsiden - det er jo greier vi lærte når vi var 13? (Stoor får unnskylde at han blir hengt ut, men det får man tåle).

                                Finner meg også selv i å tenke "hvor mange kamper kan PVM underprestere før (eksempelvis) Mjelde får prøve seg fra start?".
                                Hva skal til av spissprestasjoner for at Fredag får sjansen? osv osv

                                Samtidig viser vi i andre omgang nok en gang at vi kan styre en kamp totalt, og er stort sett på ULF's banehalvdel hele omgangen.
                                Jeg mener vår svakhet er at våre to på topp har vært svake både hver for seg og sammen.
                                I tillegg bør vi variere med å slå innlegg litt oftere, da vi tidvis nekter å slå innlegg.
                                Beklageligvis kommer en høy andel av våre innlegg (når de kommer) fra vår høyreback, som har nettopp dette som sin akilleshel sammen med ballwatchinga si. Men det er vel derfor vi har treninger?
                                ¯\_(ツ)_/¯

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Haglund har nevnt noe jeg synes er interessant, at norske lag er veldig avhengig av selvtillit for å prestere. Nå har Høgmo nettopp sittet og snakket om viktigheten av mental trening i moderne fotball. I år har vi sett en TL der der alle lag unntatt de to i toppen har hatt taps- og seiersrekker om hverandre. Godset er klubben med det klareste og beste grunnspillet og flyter i stor grad på det. RBK er spekket med kvalitet, men flyter kanskje først og fremst på et solid forvar.

                                  Hvorfor presterer vi så vanvittig ustabilt? Fordi for mange av spillerne er ukomfortable med måten vi skal spille fotball på. Spillere som har store mangler på mentale områder som konsentrasjon og avgjørelser, spillere som er for dårlige på små flater. Vi mangler de riktige typene til de riktige posisjonene. Upressa balltap er kanskje den tydeligste svakheten, langballer opp mot en hjelpeløs bakromsspiss er en katastrofe for stilen og jeg finner det merkelig at det ikke tas tak her. Er det slik man skal spille vil dette laget aldri kunne hevde seg, dette kan man ikke basere seg på i dagens fotball. Djevelen er i detaljene, måten vi bruker ballen på er nøkkelen, og problemene for LSK starter helt bakerst med Udjus. At denne klovnen får lov til å bidra til å skape enda mer urytme i et allerede urytmisk pasningsspill er grenseløst provoserende.

                                  LSK må få fart på kula, få i gang de små trekantene, da kommer Haglund noen vei med prosjektet sitt. Molde ga oss en leksjon på dette de siste femten av første omgang på torsdag, pasningsspillet må heves mange, mange hakk før dette laget er i stand til å prestere på et jevnere nivå.

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Bare sånn for å nevne det hadde LSK et av årets høyeste andeler av vellykkede pasninger i Tippeligaen så langt i år i kampen mot Ulf i går, spesielt med bakgrunn i at det var spill mot ett mål i annen omgang. Sakte men sikkert har vi spilt flere sånne kamper i år enn i fjor da det er klasseforskjell i vår favør i en del flere kamper i år enn i fjor. Vi var langt på vei et kontringslag etter tiden med Berg. Nå maler vi og styrer kamper. Det som er trist å lese, er at samme tankefeil gjentar seg hvert år blant LSK-supportere som tror vi skal vinne ligaen; skift trener! For klubber med mindre ressurser enn MFK, RBK og Brann, er eneste vei å ha tro på et prosjekt. Virkemiddelet til Haglund er ballbesittelse, når han ikke vil bruke gjennombruddskraft, for å kontrollere kamper og male i stykker motstanderen. Mye tyder på at vi er på rett vei jmf. statistikk og ballbesittelse. Vi skaper også flere sjanser enn før i år. Vi vinner hjemmekamper igjen. Da er vi på rett vei.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Dole
                                      Jeg tror vi mangler mer i det offensive spillet; samhandlingsmønster, bevegelse, nøyaktighet, temposkifte. Her er det mye som kan forbedres.
                                      Vi mangler en skikkelig trener, en som kan sakene sine. Som Per M Høgmo fx (og Ronny D, og en tjau andre).

                                      Det er i det hele tatt en tragedie, selv Rønnern ser jo dette nå i sitt innlegg om det offensive spillet. Men det er altfor få som tør si det.

                                      Varene er levert, det blir TL også i 2014. Men med NY coach.
                                      God natt Bjar & co. Og god "løkk".

                                      Kommentar

                                      • Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 632

                                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                        Bare sånn for å nevne det hadde LSK et av årets høyeste andeler av vellykkede pasninger i Tippeligaen så langt i år i kampen mot Ulf i går, spesielt med bakgrunn i at det var spill mot ett mål i annen omgang.
                                        Sier statistikken noe om hvor mange av dem som gikk frem og tilbake mellom midtbane og forsvar, og tilbake til keeper? Eller hvor mange muligheter til å starte angrep som gikk i dass fordi bevegelsen på topp enten ikke finnes, eller fordi bevegelsene i fravær av et mønster ser helt randomized ut?
                                        Og hvor mange av Helstads offsides kommer av at de som spiller ham fram ikke er helt på nett, og ofte 5 - 20 tiendels sekund for sent ute med pasningene?
                                        Last edited by Wanker; 01.10.2013, 01:29.
                                        Hunter S. Thompson:

                                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2325

                                          Opprinnelig skrevet av Wanker
                                          Sier statistikken noe om hvor mange av dem som gikk frem og tilbake mellom midtbane og forsvar, og tilbake til keeper? Eller hvor mange muligheter til å starte angrep som gikk i dass fordi bevegelsen på topp enten ikke finnes, eller fordi bevegelsene i fravær av et mønster ser helt randomized ut?
                                          Og hvor mange av Helstads offsides kommer av at de som spiller ham fram ikke er helt på nett, og ofte 5 - 20 tiendels sekund for sent ute med pasningene?
                                          Vet ikke om du så kampen, men Ulf lå med 11 mann i forsvar. Og de forsøkte aktivt å gjøre livet surt for LSK. Tenke seg til. Med dette utgangspunktet spilte vi oss til relativt mange brukbare sjanser. Helstad gikk såvidt jeg ikke husker så mye i offside denne kampen (om i det hele tatt(?)). Nesten umulig dog, når Ulf lå med 11 mann så dypt. Du får heller glede deg over at gutta stod på til siste slutt og fikk en velfortjent belønning.

                                          Kommentar

                                          Working...