Takke/hyllesttråd Per Mathisen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #21
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Alle har nok hatt de beste motivene, men de har styrt klubben naivt.
    Ingen tvil om at klubben har vært vannstyrt. At det er Mathiesen som får skylde blir rart etter fjøra ga Riseth 4 mill per år, sa nei til Korèn for 3 mill per år for så å gi Kiko samme lønn, Marius Johnsen 8 mill (røverkjøp det). Ikke han som ga Joooooooooooooon 1 mill i året.

    Ja, han har sittet i styret hele tiden men ikke han jeg retter fingeren mot.

    Uansett blir det feil å "ta" folk med så rene motiver.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #22
      Styreleder er definitivt den som sitter med mest av ansvaret. Fjøra kan ikke gjøre noe osm helst uten støtte fra styret, det kan heller ikke Bjarmann.

      Men ingen er ute etter å ta Per, det er ingen som har skrevet i tråden her siden mai, før du begynte å slåss med stråmenn. Per ønsker klubben vel, har gått av som styreleder og bidrar økonomisk.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Styreleder er definitivt den som sitter med mest av ansvaret. Fjøra kan ikke gjøre noe osm helst uten støtte fra styret, det kan heller ikke Bjarmann.
        Enig i det men var det de som ville fjerne Uwe (som funka med Fjøra) å sette inn Nordlie (som sammen med Fjøra var helt katastrofe) eller var det kanskje noe annet bak av en annen hedersmann som har gjort en jævlig stor feil en gang men er en av grunnene til 40 år i toppen?
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Enig i det men var det de som ville fjerne Uwe (som funka med Fjøra) å sette inn Nordlie (som sammen med Fjøra var helt katastrofe) eller var det kanskje noe annet bak av en annen hedersmann som har gjort en jævlig stor feil en gang men er en av grunnene til 40 år i toppen?
          Den andre hedersmannen satt vel ikke i styret, så det var ikke hans avgjørelse og ikke hans ansvar.

          Missforstå meg rett. Per MAthiesen er nok en kjernekar og en topp fyr å ha med. En super supporter og en bra sponsor, men å si at styreleder gjennom flere år ikke har noe ansvar for hvordan pengene ble brukt...

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Enig i det men var det de som ville fjerne Uwe (som funka med Fjøra) å sette inn Nordlie (som sammen med Fjøra var helt katastrofe) eller var det kanskje noe annet bak av en annen hedersmann som har gjort en jævlig stor feil en gang men er en av grunnene til 40 år i toppen?
            Jeg savner at man har tatt grep for å minske utgiftene, istedet for å dekke underskudd hvert år. Det er en av hovedgrunnene til at man er i denne situasjonen i mine øyne.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #26
              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              Jeg savner at man har tatt grep for å minske utgiftene, istedet for å dekke underskudd hvert år. Det er en av hovedgrunnene til at man er i denne situasjonen i mine øyne.
              Har vi ikke endelig fått inn Superwomen og hennes sidekick Superwomen2 som endelig har fått styring og setter ned foten?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Har vi ikke endelig fått inn Superwomen og hennes sidekick Superwomen2 som endelig har fått styring og setter ned foten?
                Jeg skrev at jeg mente at det burde vært gjort så man ikke havnet i denne situasjonen? Altså før damenes tid på Åråsen...
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                  Jeg skrev at jeg mente at det burde vært gjort så man ikke havnet i denne situasjonen? Altså før damenes tid på Åråsen...
                  Etterpåklokskap er en ganske eksakt vitenskap det og i ettertid ser vi jo at ting har gått over styr. Uansett hyller jeg Per(begge) til jeg dør!
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Etterpåklokskap er en ganske eksakt vitenskap det og i ettertid ser vi jo at ting har gått over styr. Uansett hyller jeg Per(begge) til jeg dør!
                    Det handler vel ikke om etterpåklokskap, men klokskap? De ser jo på tallene hver eneste gag, og veit hva vi har av inntekter og utgifter. Så lenge inntektene er mindre enn utgiftene bør det justeres, istedet for å dekkes over. Det burde vært gjort.

                    Men jeg hyller selvfølgelig Per Mathisen for sin innsats for klubben. Vi hadde aldri vært der vi er i dag på godt og vondt, men mest godt, uten han.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #30
                      Vi er nok ganske enige. Poenget mitt er at han fortjener ikke å bli hengt ut. Støtter du LSK har du meg i ryggen.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #31
                        Han styrte klubben med hjerte, tok seg ikke ut lønn og har gitt store summer i spons/lån. At klubben er kjørt på ræva får man dele på alle som har hatt en finger med i spillet og ikke legge på en mann, spesielt ikke en hedersmann som Per Mathisen. Kommer klubben seg ut av denne knipa uten å selge unna alt man eier er man fortsatt mye bedre stilt enn veldig mange andre!

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          #32
                          Per M er både klok og en mann med hjerte. Uten ham så hadde det meste sett ganske mørkt ut for LSK. Jeg holder på med å skrive et intervju av Per M til neste nummer av Humbug og Kanari, så løp og kjøp blekka når den kommer ut etter sommeren.

                          Kommentar

                          • 307
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 358

                            #33
                            Man trenger ikke være økonom for å vite at det å drive en klubb er greit så lenge det kommer penger inn og da mener jeg penger utenom sponsorer, tilskuere, osv men investorgaver. Sånn er det i nesten ALLE klubber. Kutt tilskudd fra såkalte rike onkler så vips så sliter 90% av alle klubbene i Eliteserien. Og for meg var det veldig naivt å tro at klubben skulle kunne drivers uten penger fra Per Berg. Når vi så hvilken lønn enkelte hadde/har. Tenk om vi hadde fått en hovedsponsor på 4 mill i året. Hadde sliti forde. Men litt mindre en nå. Tromsø har slitt veldig, de fikk beleilig en gave fra Mohn på 5 MILL. Hjelper det.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #34
                              Hvis noen ønsker å diskutere Per og eventuelle andre sponsorers innsats, så synes jeg det kan gjøres i egnet tråd, eventuelt lag en tråd selv. Dette er en takke/hyllesttråd til Per Mathisen, ikke en diskusjonstråd, og bør forbeholdes takk og hyllest.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎