Rösler og reglene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GulMakt
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2005
    • 115

    Rösler og reglene

    VG har allerede på forsida et stort oppslag der det står at Rösler ikke kan reglene. Dette diskuteres med bakgrunn i krangelen mellom Mjelde og R¨sler etter kampen det de diskuterte om Kasey burde vært utvist.

    (Lillestrøm - Brann 1-0) Direkte på NRK kranglet Mons Ivar Mjelde og Uwe Rösler om regelboka, etter Kasey Wehrmans kontroversielle felling i førsteomgang.


    Kan Der Uwe av og til ha vanskelig for å uttrykke seg på engelsk? Jeg velger å tolke det Uwe sa om at Andresen løp diagonalt som at han mente Andresen ikke løp direkte mot mål, noe som i grunn kanskje kan gjøre at gult kort var greit. Selv syns jeg, slik TV-bildene viste det, det så det ut som han ville kommet ganske alene med keeper, og rødt kort ville nok vært naturlig.
  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

    #2
    Greit at han kanskje er alene gjennom, men det er tross alt en takling som skjer i > Midtsirkelen<! Hadde det vært på 20 meter ville jeg kanskje vært enig. Og jeg har enda ikke sett bilder som tyder på hvor alene denne trege landslagsspilleren var da Kasey, desverre fikk gult kort.
    Fra Baillsund

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Martin andresen løp rett frem, men sparka ballen skrått rett før han ble takla. Han hadde garantert blitt tatt igjen av en eller annen, steffi var vel ikek så langt unna(?) og har nok en del bedre fart enn andresen som måtte ha skifta rettning for å få tak i ballen.

      At Mjelde snakker om at sistemann skal ha direkte rødt kort og deretter sier at uwe ikke kan regløene blir bare latterlig.

      Kommentar

      • vaadahl
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2004
        • 156

        #4
        Har kommet hjem og sett tv bildene,vrien situasjon men han er på vei diagonalt men som sagt vrien.MEN hvorfor er det ingen som prater om da Riise ble vinket av i første omg.Han var ikke offside og da er det straffe og utvisning."Og Øvrebø det er lov å gi gult kort for å sparke ned spillere selv om du har blåst "
        Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          #5
          Det var vel 2 situasjoner der riise ble feilaktig vinket av og var alene igjennom. Sånn er det når man har raske spillere....

          Kommentar

          • theriksen
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2005
            • 123

            #6
            En LSK-spiller og en Brann-spiller løper nærmere Feltet enn Andresen og Wehrman i taklingsøyeblikket, når det kommer til banelengde. Wehrman er ikke vår bakerste mann. Om han er det, så er jeg blitt totalt rundlurt av egne øyne både fra Feltet og fra TV2-Sporten.
            Tor H. Eriksen
            Sleeping is a form of art,
            hence am I an artist.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Med fare for å få de vanlige på nakken igjen, så vil jeg hevde at vi var veldig heldig som slapp det røde kortet. Jeg mener samtidig det var riktig av Kasey å gjøre som han gjorde. Det forhindret Brann-utlikning, tror jeg.

              Synes derimot at Uwe av og til kan opptre litt mer ydmykt på TV. Det vil neppe skade vårt renomè. Munnhuggeriet med Mjelde gjorde ikke noe godt inntrykk på nøytrale TV-seere. Vet at mange driter i dette, men jeg bryr meg.

              Konklusjonen min er likevel klar: Alle dommeravgjørelser i disfavør an frøken Martin er en gave til menneskeheten. I går var han tvers gjennom usympatisk fra første til siste sekund.

              Mvh
              Perta
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • ap4
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 271

                #8
                Blir så dumt når Øvrebø beklager til VG at han ikke ga rødt kort etter å ha sett situasjonen 8-10 ganger på video! Han har da ikke video ute på gresset???

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Vi skal være glade for at vi slipper rødt, men deilig å se Kasey drite ut Martin Andresen i media. Hvem faen trur du at du er??? Pèle.... Mongo Andresen!!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Øvrebø burde vel nevnt offsiden til riise som skulle gitt straffe og utvisning også om han først skal leke etterpåklok med seg selv.

                    Kommentar

                    • danhen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2004
                      • 111

                      #11
                      Nå kan ikke jeg alle reglene til NFF, men jeg har prøvd å sjekke litt rundt dette. Jeg trodde det var direkte rødt kort når bakerste forsvarer felte motstanders angriper. Denne ordlyden kan jeg ikke finne i NFFs regelverk. Derimot finner jeg i regel nr. 12:

                      • Ble en opplagt scoringsmulighet stoppet?
                      I så fall er tilleggs straffen rødt kort. I vurdering
                      av opplagt scoringsjanse må følgende
                      kriterier vurderes:
                      Hadde spilleren muligheter til å
                      kontrollere ballen?
                      • Angrepspillerens posisjon
                      – Retning
                      – Avstand til mållinjen
                      – Forsvarsspillernes posisjon
                      – Målvaktens posisjon

                      • Ble en positiv angrepsmulighet stoppet?
                      I så fall vil gult kort som tilleggs straff
                      kunne tildeles.


                      Så da blir spørsmålet hvorvidt det var en opplagt scoringsmulighet eller en positiv angrepsmulighet, ikke om Kasey var vår bakerste mann eller ikke.

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #12
                        Jeg joiner gjengen som mener vi skal være glade Wehrmann slapp rødt. Det skal riktignok sies at branns keeper kanskje også skulle hatt rødt, hadde det ikke vært for den feilaktige idømte offsiden, men det er ikke det DENNE debatten dreier seg om.

                        Vi må ikke bli så snevre at vi trur det bare er vi som er uheldige med dommerne fra tid til annen
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          #13
                          Danhen:

                          Legg med en kildehenvisning der, og jeg trekker påstanden om rødt
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • danhen
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2004
                            • 111

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            Danhen:

                            Legg med en kildehenvisning der, og jeg trekker påstanden om rødt
                            Som sagt, jeg kan ikke alle NFFs spilleregler og har bare scannet igjennom reglementet. Det er fullt mulig at jeg har gått glipp av noe, men jeg tror jeg fant det mest vesentlige for denne episoden.

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              #15
                              Du har funnet det essensielle. Den bakerste mann-greia er bare en forenkling fra medias side. Vi på c-feltet (som selvfølgelig kan regla bedre enn Øvrebø) var aldri redd for rødt. "Pele" er på typ 45 meter da han blir felt, i tillegg har ballen like mye retning sidelinja som mål, og sannelig er det ikke også et par, tre lillestrømspillere rundt Martin. Hindrer Kasey en opplagt skåringssjanse ved å skumpe borti ham i midtsirklen der? Ikke akkurat.

                              "Taklinga i seg selv er nok rødt", mente Øvrebø i natt (forhåpentligvis mad, mad, mad overtrøtt). Vær så snill, 'a! Sånne taklinger isolert sett resulterer ofte ikke til gult engang i PL. Flere enn meg som ikke lurer på hvorfor den mannen ikke får dømme mer Europacup?
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #16
                                Må ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å finne hvor du har sitert regelboka. Hvilken side står det på?

                                Grunnen til at jeg lurer på dette er at når du bor i Trondheim og heier på enten LSK eller enga får du høre det når det er noe kontroversiellt rundt klubben din. Har lyst til å vinne denne diskusjonen.

                                Forresten... hvis dere lurer på hvem i Norge som sterkest ønsker at Rosenborg rykker ned, så er det trønderske ansatte i offentlig sektor :lol:
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3192

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Må ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å finne hvor du har sitert regelboka. Hvilken side står det på?
                                  Står på side 24 (andre spalte/kolonne), første sida under "Regel 12 - Feil og overtredelser".

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • KristofferØ
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 587

                                    #18
                                    Konklusjon:

                                    Martin, Martin søt og go'
                                    Maskara og damesko
                                    Martin er så ren og pen
                                    Tørker oss i ræva me'n!
                                    I år så tar vi ostepop
                                    Vi elsker Lillestrøm
                                    HEI!

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                      Forresten... hvis dere lurer på hvem i Norge som sterkest ønsker at Rosenborg rykker ned, så er det trønderske ansatte i offentlig sektor :lol:
                                      hvorfor det?
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av danhen
                                        • Ble en positiv angrepsmulighet stoppet?
                                        Hva er forskjellen på en positiv angrepsmulighet og en negativ angrepsmulighet?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎