Treningstråden 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3173

    Treningstråden 2014

    Ettermiddagstrening tirsdag 21. januar

    På dagens andre trening 14.30-ca 16.00 (antar jeg, jeg gikk rett før fire) i LSK Hallen deltok to keepere, Logi og Origi, og fjorten utespillere. På formiddagstreninga har jeg fått opplyst at de bare var to pluss ni. Jeg går ut fra at Logi trener med oss fordi han ennå ikke har fått seg ny klubb etter Ull/Kisa (snakkes om KIL), og for vår del fordi Udjus er ute et par uker etter et inngrep i kneet og det er greit med to keepere; noe mer tror jeg er ganske usannsynlig.

    De fjorten var Østli, Ødegaard, Gabrielsen, Ringstad, Riise, Kind Mikalsen, Omoijuanfo, Palmason, Mjelde, Knudtzon, Osvold, Friday samt juniorene Keivan Ghaedamini og Espen Rødsand. Fraværende var dermed Udjus, Kippe, Nordermoen, Lundemo, Andersson, Vaagan Moen og Fofana. Nytt siden sist er som kjent at Vaagan Moen nettopp har hatt et lite inngrep i foten (borte et par uker?), mens Johan Andersson har tråkka over, men snart bør være tilbake. På den positive sida noterer jeg at Ringstad var med på begge dagens treninger (visstnok med flere gode innlegg med venstrefoten i formiddag) og at Kind Mikalsen var med for fullt i hele treninga i ettermiddag. Ringstad og Ødegaard var ikke med i de mest intense spillsekvensene på slutten av treninga, men trente individuelt med Kåsene eller Sundgot.

    Det er, dessverre for meg som sjelden har anledning til det, langt mer interessant å følge hverdagstrening enn lørdagstrening; dagen før kamp er som regel kort, daff og med lav intensitet. Intensiteten i dag var lite å si på, med mye kortpasningsspill med en-touch på små flater, og tre kvarter med gult, svart, og oransje firemannslag mot Origi og Logi i mål på smal bane på en tredel av banelengden. Gult lag: Ohi, Fred, Erik, Keivan; Oransje: Palmi, Bjørni, Joachim, Ruben, og Svart lag: Anders, Espen Rødsand, Simen Kind Mikalsen, Erling. Beviset på at dette er relativt "jevne" lag må være at det da jeg gikk sto 7-6-6 i målskåre for de tre lagene. Mange skårte mål her, men Erik Mjelde (med fire-fem langskudd fra 20+ meter) og en hissig Bjørn Helge med omtrent samme antall var vel toppskårere. Intensiteten og temperaturen kan vel illustreres ved at det alt tidlig i spillet 4-mot-4 oppsto en oppheta situasjon der Arnold (som egentlig ikke tilhørte noen av de tre lagene, men sto fast i det ene målet) hadde et kraftig utbrudd mot Bjørn Helge (surprise!) etter en duell foran mål, og flere andre spillere, og til slutt Haglund själv, måtte gå imellom.

    gilbert

    (Kopiert fra siste innlegg (feilaktig plassert) i Treningstråden 2013)
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #2
    Litt for flatt lys og store avstander inne i hallen til at jeg tar alle, men de er hvert fall 19 stk. på formiddagsøkta i dag (langt flere enn forrige ukes formiddager) inkl. Origi og Logi. Friday kjører topplue inne i hallen; det liker jeg veldig godt. Kippe trener lett med ball, det er det en stund siden jeg har sett, hvert fall. Johan og Ringstad også med. Lundemo, PVM, Udjus, Fofana og BHR er ikke til stede, uten at det trenger være noe dramatikk i det - noen hviler/får behandling på formiddagen og kjører nærmest for fullt på ettermiddag (1430 i dag).
    Last edited by andee; 28.01.2014, 13:54.
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #3
      Rødt mot sort mot oransje, på liten bane (5 stk. hvert lag). Alle med, også Kind Mikalsen, mens Stian hviler. Logi står som en vegg, og kommuniserer noe voldsomt, men gir retur på alt. Johan virker pigg, og Friday er umulig å ta fra kula, når han først får den. Topplua er kasta, men vantene er på. Kremmerhus fra Mjelde i sort, oppe til høyre for Origi fra langt hold. Kun én goal på fem korte matcher foreløpig.
      Last edited by andee; 28.01.2014, 13:55.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        Mer temperatur, innsats og mål nå - fra alle tre lag. Fred med tre, og ett fra hhv. Kippe og Erling. Legg til 2 x Østli, 2 x Ohi og 3 x Pálmi, pluss Mjelde nå med enda ett. To klasseredninger fra Logi, Leganger-style. Avslutningsteknikken til Pálmi kan være rå; strak venstrevrist på halvspretten, ser ut som han er venstrebeint. Kjemperedning fra Origi på Kippe-heading i lengste.
        Last edited by andee; 28.01.2014, 13:58.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #5
          Pálmi endte på fem, Fred på fire. Kunne vært interessant og sett dem sammen i 1-1 formasjonen vår, hvert fall et par treninger og en omgang i treningsmatch (begge er bra på huet, vanskelig å ta fra ballen, Pálmi er smart, Fred er rask) men jeg leste et sted at Hermann hadde fått avslag fra Powell om Pàlmi som spiss.
          Nordermoen med en fin en oppe til venstre for Logi, pluss en hard nede i Logis høyre hjørne fra en blond junior jeg ikke drar kjensel på.

          Takk "får" i formiddag, og ha en fortsatt god dag på jobb/skole.
          Last edited by andee; 28.01.2014, 13:58.
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av andee
            Pàlmi endte på fem, Fred på fire. Kunne vært interessant og sett dem sammen i 1-1 formasjonen vår, hvert fall et par treninger og en omgang i treningsmatch (begge er bra på huet, vanskelig å ta fra ballen, Pàlmi er smart, Fred er rask) men jeg leste et sted at Hermann hadde fått avslag fra Powell om Pàlmi som spiss.
            Nordermoen med en fin en oppe til venstre for Logi, pluss en hard nede i Logis høyre hjørne fra en blond junior jeg ikke drar kjensel på.

            Takk "får" i formiddag, og ha en fortsatt god dag på jobb/skole.
            Takk for at du gjør arbeidsdagen mer spennende!
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Takk for at du gjør arbeidsdagen mer spennende!
              Skulle bare mangle, når man først er innom og har strøm på tlf, men takk for tilbakemeldingen! Møtte opp igjen nå 1430, men da var dessverre hallen tom.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #8
                Prøver meg på en treningschat igjen - brought to you by KrF og NAV.

                Klokka tikker mot elleve, og hallen fylles av fugler, til det jeg tror er dagens eneste balløkt. 12-13 stk er foreløpig på plass.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  #9
                  Til stede (med forbehold):

                  Mjelde, Kippe, BHR, Stian, Osvold, Friday, Magnar, Østli, Ruben, Lundemo, PRP, Erling, Fofana og Origi - pluss to jeg har lokalisert, men foreløpig ikke dratt kjensel på. 17 stk totalt, inkl. én målmann og én målgutt så vidt jeg kan se, langt der borte. Ser ut som Origi + Stian Christensen(?), ingen Logi hvert fall.

                  Edit; de to jeg ikke dro kjensel på, Lund Mikalsen og Ohi(!).

                  Varme og fine nå - tøyer i midten før øvelsene begynner.
                  Last edited by andee; 04.02.2014, 11:15.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • Poreto
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2011
                    • 105

                    #10
                    Ingen Sigurdarson i hallen?

                    Kommentar

                    • andee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 1191

                      #11
                      Nei, ingen BBS.

                      Avslutningstrening med Osvold, Mjelde, Fofana, Fred og Erling. Varianter med legg tilbake, flikk ut mellom stopper og back og avslutning. Ingen som utmerker seg veldig, men alle setter noen fine kasser, med begge bein.

                      Resten spiller trang boks med én tøtsj.
                      TS05 - Felt C

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Er de to ung-guttene fra Bosnia der?

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          #13
                          Nei, de var heller ikke til stede.

                          Avslutningsvis blei det kjørt 3 lag x 5 spillere på liten bane med høy intensitet og få tøtsj.
                          Vinnerlaget blei BHR, Ruben, Stian, Erling og Lundemo.

                          Spesielt BHR, Ruben, Stian og Lundemo var friske og ordentlig påskrudd i spillsekvensen – bl.a. hadde Lundemo tre goaler og en kanonassist til Ringstad. I tillegg viste Fofana noen fine detaljer på et av de andre lagene, og Østli, Magnar og Kind Mikalsen putta hvert sine fine langskudd. Origi hadde noen solide redninger nede i hjørnene.

                          Alt i alt er vi nå tre mann unna toppa lag, jeg veit ikke med Nils Kenneth, men Johan og PVM kan fort trene smått med ball igjen til uka.

                          Ordentlig artig med alle de unge, sultne som er skikkelig påmeldte nå! Lundemo, Stian og Ruben vil jeg spesielt trekke fram fra dagens halvannen time lange økt (tror de tre nevnte putta fleste goaler også).

                          Lørdag kl. 14.00 folkens!!
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            #14
                            BBS? Hva skal han i hallen å gjøre?

                            Kommentar

                            • Poreto
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2011
                              • 105

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Tittil
                              BBS? Hva skal han i hallen å gjøre?
                              Møtte han i Lillestrøm idag, utenfor torvet rundt 10:15. Så bare lurte på om han stakk innom gamle lagkamerater

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3323

                                #16
                                Var det ikke Petter som visstnok skulle være klar fra dag 1 ift. oppgkjøringa? Har vel ikke deltatt i det hele tatt.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Var det ikke Petter som visstnok skulle være klar fra dag 1 ift. oppgkjøringa? Har vel ikke deltatt i det hele tatt.
                                  han var klar på dag 1. Men så pådro han seg jo et brudd.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2526

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    han var klar på dag 1. Men så pådro han seg jo et brudd.
                                    Var det brudd? Mener å ha lest at det ikke var brudd, slik dem fryktet.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3173

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Var det brudd? Mener å ha lest at det ikke var brudd, slik dem fryktet.
                                      PVM var vel med på trening (men ikke kamper) ei ukes tid, men skada tåa i et sammenstøt med Ohi. Det var ikke brudd, men han skulle likevel stå over fellestreninga i et par uker, og burde dermed være i gang igjen omtrent på disse tider.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        #20
                                        Ørliten chat fra hallen igjen, dessverre kun fra undertegnede, da multiekspert Christina Vukicevic er opptatt med å dekke Olympiaden og skicross.
                                        15 mann til stede;
                                        Logi + Original
                                        Kippe, Østli, Ruben, Stian, Kind Mik
                                        Ajer, Johan, Fofana, PRP, Ohi, Lundemo
                                        Erling, Fred

                                        Lett jogg og flott hæpping til warm-up.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎