Positivitetstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Robiwan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 603

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    jeg var på åråsen i dag og kan melde om fantastisk grønn matte , det samme på treningsfeltet.
    Har du noen annet å melde? Hadde gjort seg med et tullebukk post i Ryktetråden
    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #22
      har jo skrevet at det kommer en spiss .

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        #23
        Jeg synes dette hører hjemme i denne tråden! Fra rb.no, se nyhetstråden.

        "I motsetning til i fjor har spillerne vært dyktigere til å komme seg inn i feltet i angrep.

        I treningskampene i vinter har vi vært både fire og fem i gode posisjoner, mens vi i 2013-sesongen ofte bare var to eller tre. Når vi er der, skal vi bli flinkere til å avslutte angrepene, og ikke gi motstanderne mulighet for å kontre."
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9370

          #24
          Forrige innlegg i denne tråden viste seg å bare være piss, men jeg skal gjøre et forsøk på å ta med meg noe positivt fra treningskampen som var nå

          - Ruben blir Kippes makker
          - Fofana kan aldri på noen måte være alene-spiss, han blir derfor å finne på vingen
          - Stian så kjappere ut enn i fjor
          - Om Friday ikke får spella, blir det ikke hylekor (jeg er blant de som må ta seg ei pille)
          - Bjørn Helge kommer til å heve laget betraktlig
          - Kippe hadde mer inne, og ingen kommer til å stille spørsmål med at han innehar kapteinsbindet
          - Palmi har god spenst

          Noe jeg har glemt?

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #25
            Jeg kan vel glede eventuelle allergikere med at dette kommer til å forbli en kattefri tråd hele sesongen. So long!
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • dennis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 872

              #26
              Opprinnelig skrevet av knut
              Forrige innlegg i denne tråden viste seg å bare være piss, men jeg skal gjøre et forsøk på å ta med meg noe positivt fra treningskampen som var nå

              - Ruben blir Kippes makker
              - Fofana kan aldri på noen måte være alene-spiss, han blir derfor å finne på vingen
              - Stian så kjappere ut enn i fjor
              - Om Friday ikke får spella, blir det ikke hylekor (jeg er blant de som må ta seg ei pille)
              - Bjørn Helge kommer til å heve laget betraktlig
              - Kippe hadde mer inne, og ingen kommer til å stille spørsmål med at han innehar kapteinsbindet
              - Palmi har god spenst

              Noe jeg har glemt?
              Haglund er inne i sitt siste kontraktsår.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                #27
                I fjor tapte vi 0-4 mot søpla i sesongoppkjøringen. I dag tapte vi bare 0-2
                ..................

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #28
                  Det er absolutt positivt at de fleste nå ser ut til å ha justert ned forventningene til det rette (mitt, rekas og et par andre spesielt utvalgtes) nivået.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #29
                    posetive det kan ikke bli VÆRRE.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Det er absolutt positivt at de fleste nå ser ut til å ha justert ned forventningene til det rette (mitt, rekas og et par andre spesielt utvalgtes) nivået.
                      Kjennetegnet for Kanari-Fansen er vel at forventningsnivået er alt for høyt hvert år. Uanvhengig av stall, tidligere prestasjoner og økonomi. Skal man gjette på plassering på årets sesong, er det en god del lag man kan sette over oss på tabellen basert på økonomiske rammer og øvrige forutsetninger som tilgang på spillere etc;

                      Rosenborg, Strømsgodset og Molde seiler opp som suverene hva angår økonomi og ikke minst sportslig suksess de siste årene. Bak kommer storbyklubber som Brann,Viking og Vålerenga, men også klubber som Aalesund og Haugesund har større budsjetter enn oss før årets sesong. I utgangspunktet skal LSK overprestere for å kunne blande seg inn i topp 6, basert på økonomiske rammer. Nå har det selvsagt vist seg år på år at det aleine ikke er noen indikator på hvordan tabellen ser ut til slutt, men det er heller ingen skandale at klubber mer romsligere rammevilkår presterer bedre enn oss. Det er på bakgrunn av årets utgangspunkt man bør basere årets forventninger, og de tilsier vel at vi skal kjempe med mindre klubber om å karre oss opp på øvre halvdel et sted på midten. Faktum er vel at LSK ikke under noen omstendigheter har forutsetninger for å være en varig toppklubb og sånn sett er det gjerne supporternes egen mangelfulle innsikt som også skaper den store skuffelsen.

                      Når det er sagt, er LSK i gang med en veldig sunn satsing på unge spillere, og vi har i dag svært mange spillere født på 90-tallet som får mye spilletid i oppkjøringen. Dersom situasjonen er slik at vi står på stedet hvil fra i fjor, kan vi jo se positivt på det faktum at det nå er unggutter og ikke gamle spillere som Helstad og Stoor som leverer på nivået. Det gir oss håp for fremtia!
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Når det er sagt, er LSK i gang med en veldig sunn satsing på unge spillere, og vi har i dag svært mange spillere født på 90-tallet som får mye spilletid i oppkjøringen. Dersom situasjonen er slik at vi står på stedet hvil fra i fjor, kan vi jo se positivt på det faktum at det nå er unggutter og ikke gamle spillere som Helstad og Stoor som leverer på nivået. Det gir oss håp for fremtia!
                        Egentlig enig i hele innlegget ditt. Om man ser bort fra den økonomiske biten, så er det mye som skjer i klubben. Mye er kanskje på tross av økonomien, men det gjør det ikke mindre spennende. Men jeg frykter det er litt smalt. Se nå, nå er iallefall 2-3 som mest sannsynlig hadde startet om tre uker ute. Vi ser hvor utrolig sårbare vi er. Midtbanen i går bestod av 2 tenåringer med erfaring fra 1 og 2 div, vi kan ikke forvente så mye fra dag 1. Vi har 3 spisser i troppen der to definitivt ikke har tatt nivået enda.
                        Med toppet lag, så tror jeg vi kan sparke relativt godt fra oss, men realiteten og historien tilsier at vi må spille 5-10 kamper med redusert mannskap. Den kan faktisk bety overlev eller ikke overlev.

                        Av de nye som har kommet, så tror jeg Lundemo kan ta steget relativt kjapt. Utrolig spennende å se han spille.

                        På dette igjen så mangler vi en skikkelig spiss, Erling er dessverre ikke den som kan garantere 15 mål pr sesong. Supersub mot slitne forsvar tror jeg er mer en rolle for han.

                        Men ja, om dette laget klarer seg i år, så ser ting mye lysere ut med tanke på fremtiden. Men det sa jeg i fjor også...

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2526

                          #32
                          Om en måned er vi bare noen minutter unna å vite hvordan første hjemmekamp i 2014 ender
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #33


                            I dette intervjuet sier Per Mathisen han ikke utelukker å gå inn som investor i LSK i framtiden når han ikke lenger har et tillitsverv i klubben. Det må regnes som positivt.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

                              #34
                              Jeg var på Pinatar i går og så matchen, og der skal jeg trekke frem en ting vi alle var enige om; Marius Lundemo sitt høyreben er et meget godt alternativ på dødball. Dersom våre beste blir ristet litt i slik at de fremstår som bittelitt proffe, så skal du ikke se bort i fra at det blir en helt ok sesong Det var det JEG så.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13243

                                #35
                                Ryddet bra på toppen og fått inn åpenbart kapable damer i lederverv. Dermed er råta i grunnsvilla utbedret. Neste er opprydding i avdeling for sport & spill, får håpe skuta flyter ut sesongen slik at (balle)grep kan taes.

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  #36
                                  Ingen bortekamp på Alfheim i serien i år.

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #37
                                    Jeg begynner å få en liten positiv følelse, noe jeg sjelden har på denne tiden. Det forventes ingen ting, og jeg har inntrykk av at det faktisk er noen klare styrker i laget. Vil særlig trekke frem Stian som jeg tror blir konge i år. Jeg tror også at minst to av våre nye unggutter vil ta ligaen med storm. Børni kan vi alltids vente mye av på riktig plass. Fofana vil få mange gode kamper på motsatt. Johan og Petter tør jeg ikke regne med, de er begge alt for skadeutsatt, men OM de skulle gå klar... Det kan bli veldig bra.

                                    Vi bør definitivt spille 4-5-1 (eller mer sexy like alternative formasjoner) med denne stallen.

                                    Jeg tør kaste inn en påstand; om vi skulle signere en type erfaren sterk targetspiss, en type Frode Johnsen, Occean, Årst - da tar vi 3. plassen. Uten denne signeringen tar vi en hederlig 7. plass.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3343

                                      #38
                                      Det positive med de økonomiske problemene er at dyre spillere vil forsvinne og bli erstattet med unge og fremadstormende. Vi har mange spennende spillere som kanskje ikke vil herje i år, men som forhåpentligvis utvikler seg på sikt.

                                      De siste to årene har vi harr en førsteellever i en alder hvor vi vet at det ikke blir bedre enn dette, men nå ser det ut til at ungdommen får sin sjanse og da komme forhåpentligvis utviklingen over tid.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2526

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Det positive med de økonomiske problemene er at dyre spillere vil forsvinne og bli erstattet med unge og fremadstormende. Vi har mange spennende spillere som kanskje ikke vil herje i år, men som forhåpentligvis utvikler seg på sikt.
                                        Det er kanskje positivt med kort selektiv/kort hukommelse også? Høsten 2011 er glatt glemt og man ønsker seg tydeligvis raskest mulig tilbake.

                                        Positivt at man glemmer en serie med negative hendelser så raskt
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3343

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Det er kanskje positivt med kort selektiv/kort hukommelse også? Høsten 2011 er glatt glemt og man ønsker seg tydeligvis raskest mulig tilbake.

                                          Positivt at man glemmer en serie med negative hendelser så raskt
                                          Da er det kanskje også greit å huske at vi lå på 4.plass før Nosa, Ujah og Søgård ble solgt, og ingen av erstatterne som ble hentet inn var i nærheten av å ha de samme egenskapene. At Bjørn også ble skadet den høsten hjalp heller ikke på de offensive problemene.

                                          Hadde Per Berg vært litt i forkant og ikke ventet til sesongslutt med å støtte klubben kunne vi vært i en helt annen situasjon enn vi er i dag.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎