- Tar rekorden mot Vålerenga

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    - Tar rekorden mot Vålerenga

    Garderobepreik som jeg ikke får publisert på forsida. Legger den her i en egen tråd så lenge. Enjoy
    ---------------------------
    kfl.no sin utskremte medarbeider hadde ikke fått med seg at det ikke var Sundgot som puttet LSKs mål, men ble raskt korrigert av Sundgot selv. Seieren kan dog ingen ta fra oss og når selv ikke tanken på et trøtt morratryne stopper skribleriene til selveste Ronnie "The Runner", så er det bare å benke seg for noen seierskommentarer fra garderoben.

    LSKs mål kom etter en dødball fra Pål Strand som Ragnvald Soma satte i eget nett, hardt presset av Sundgot. Selv om han ikke blir kreditert målet, tar han gjerne på seg æren for at Soma satte den i egen kasse.

    - Jeg kan ikke ljuge på meg et mål, så lenge jeg ikke var borti ballen, men jeg presser både Soma og ballen i mål.

    Sundgot spilte nok en gang en god kamp i sin offensive midtbanerolle, spesielt i første omgang.

    - Hele laget spilte bra i første, vi presser dem, skaper gode sjanser og burde nok ha puttet et par til. Riise har flere gode innlegg som vi burde ha omsatt til mål. I andre detter vi litt, Brann gjør noen justeringer som gjør at vi ikke får fatt på dem i midtbaneleddet og vi blir presset bakover på banen. Men vi vinner nok en kamp, har vi lagt Brann bak oss og blir i hvert fall ikke dårligere enn nr. fem.

    - I det nye systemet så er du offensiv midtbanespiller. Fornøyd med rollen.

    - Det betyr jo enda mer løping og ikke så ofte foran mål. Jeg må si at jeg trives aller best som spiss, men jeg spiller der treneren mener jeg er best for laget, sier alltid sympatiske Sundgot. Og nå gleder han seg til kampene mot Vålerenga.

    - Bare gøy å møte Vålerenga. Vi gleder oss skikkelig og jeg tror vi skal ha en god mulighet mot de, faktisk så mener jeg vi har taket på dem.

    - Fantastisk

    Dagens mann i følge juryen på Åråsen var Bjørn Helge Riise. I sin første kamp fra start på Åråsen var han tidvis en virvelvind på banen og kun målet manglet dersom en skulle gjort kvelden perfekt. Unggutten selv var full av lovord om publikum og satte pris på støtten fra tribunen.

    - Fantastisk stemning, et herlig publikum som bare driver deg fremover på banen. Det er bare å løpe. Vi var fulle av revansjelyst etter tapet i Bergen i våres og selv om jeg ikke var i LSK da, så er jeg Lillestrøm nå og var like gira som de andre gutta på laget.

    Med tre kamper på ti dager kjente Riise kjøret utover i 2. omgang og da krampene begynte å melde seg var det bare å be om å bli byttet ut.

    - Synes du at du har kapret en plass i elleveren nå?

    - Jeg føler at jeg er inne blant de som starter nå ja. Det har i det hele tatt vært noen meget fine dager for meg nå. Først med U-21 hvor jeg har mye tillit og gjør sakene mine bra og så nå i LSK hvor jeg også har etablert meg. Selvtilliten min vokser og det er viktig for en fotballspiller. Selv om jeg spiller på U-21 så er det ingen automatikk i at jeg skal rett inn på laget. Det er blitt skrevet om kampen mellom meg og Espen Søgård, men nå har vi funnet en formasjon som gir plass til begge to. Espen er en utrolig god spiller som er viktig for laget.

    - Du er offensiv i spillestilen og er ikke redd for å utfordre mann mot mann.

    - Klarer jeg å runde mannen min i fem av ti ganger så er det bra, derfor går jeg på selv om jeg ikke lyktes gangen før der og kanskje gangen før der igjen. Det er viktig å være offensiv i tankegangen.

    Neste motstander Vålerenga har Riise aldri spilt mot, men han gleder seg voldsomt.

    - De er gode, men er det noen som kan slå dem nå så er det LSK. Vi er i veldig bra form og jeg tror vi vinner begge kampene.

    Bra kamp av LSK.

    Trener Uwe Rösler var godt fornøyd med både spill og uttelling i dag.

    - Vi dominerte første omgang, varierte spillet vårt og kontret bra. De lot det være et stort bakrom for oss som vi gang på gang utnyttet, men uten å score mål.I det hele tatt spilte vi bra i første. I andre omgang er Brann best, men foruten en stor sjanse, skapte de ikke veldig mye. Faktisk skapte LSK en like stor sjanse ved Myklebust så ser man på sjansestatistikken så vinner vi fortjent.

    Uwe poengtert ovenfor de skrivende at LSK nå faktisk ligger syv poeng foran Brann med seks kamper igjen å spille.

    - Hadde noen sagt det før sesongen ville folk ledd med tanke på hvor mye penger Brann har brukt på spillere. Vi har gjort en god sesong så langt.

    - Formasjonsendringen har vært vellykket?

    - Vi måtte endre på noe da vi mistet Michael Mifsud. Vi må legge opp spillet vårt etter mannskapet vi har og nå fungerer det bra med Riise, Koren og Powell på topp. De er bevegelige og bytter posisjoner noen som gjør det vanskelig for motstanderne våre. Riise har vært veldig bra og jeg er godt fornøyd med hans profesjonelle holdning i kampen om en plass på laget.

    - Khaled "Kiko" Moehli fikk sin debut i dag. Endelig?

    - Det var viktig å gi Kiko sjansen på bakgrunn av det han har levert på trening og i kamper for LSK2. Det skal lønne seg å stå på og jobbe hardt, så det var han vel forunt å få denne sjansen. På en annen side er det litt gambling fra oss. Kiko kjenner hverken språk, formasjon eller måten å spille på som vi gjør i Norge og det hadde vært tryggere å la ham debutere i en kamp hvor vi ikke var så presset. Men han løste oppgaven meget bra.

    - Arild Sundgot beholder du fremdeles på midtbanen.

    - Arild gjorde en stor første omgang i dag og tok Martin Andresen ut av kampen, mens andre omgang bli vanskeligere for ham, da Andresen kom høyere opp på banen og de la Miller litt lengre bakover på banen. Når så Sanne også stadig kom inn sentralt i midten, blei det tøft for våre sentrale. Dog må jeg si at jeg ikke synes noe om Martin Andresens forsøk på å få rødt kort på Kasey Wehrman. Kasey er en kollega og han burde holde seg for god til å forsøke å provosere frem et rødt kort.

    Ubeseiret med dress.

    Gutta dressa seg opp etter matchen med pen bukse, jakke og slips. Og er ubeseiret med det antrekket. Pål Steffen "Steffi" Andresen forteller oss hvorfor.

    - Vi begynte å bruke det i kampen mot Rosenborg på Lerkendal, men hjemme mot Odd hadde vi ikke dress. Nå har vi begynt å bruke det fast både hjemme og borte og vi har vunnet alle kampene hvor vi har brukt det.

    Steffi opplevde å bli vraket i kampen mot Odd da Uwe foretrakk Rambekk og Kippe, men ettersom Kippe ble skadet i den kampen, er Steffi tilbake i startoppstillingen.

    - Jeg blei veldig skuffa da jeg blei vraka. Jeg måtte gå i meg sjøl og da innså jeg at jeg forsåvidt var enig i uttaket. Jeg hadde ikke spilt opp mot mitt beste og hadde mer å gå på.

    - Den enes død, den andres brød?

    - Det er ikke sikkert jeg hadde fått sjansen igjen dersom Kippe ikke hadde blitt skadet, men jeg ønsker aldri at mine lagkamerater skal bli skadet og jeg ville heller sett at jeg fikk plassen rett og slett fordi jeg hadde prestert bedre enn ham eller Rambekk.

    - Er det noen forskjell på å spille samme med Rambekk kontra Kippe.

    - Trives godt med Rambekk og jeg trives godt med Kippe. Den største forskjellen er at Rambekk er roligere med ball og mer spillende, mens Kippe er en kriger som tar for seg i duellspillet. Kippe er kapteinen i laget og den som styrer når han er med, mens jeg merker at jeg tar enda mer ansvar når jeg spiller sammen med Rambekk. Jeg jobber med å bli enda tøffere og ta mer ansvar når jeg spiller med Kippe.

    Gutta i backrekka møtte tøffe gutter i Winters og McAllister, men kom godt fra det.

    - To forskjellige typer. McAllister er sterk i lufta og tøff i duellene, mens Winters er bedre langs bakken, rask og fintesterk. Men jeg synes vi har ok kontroll på dem, selv om vi blir pressa lovlig langt bakover i andre.

    - Nå er det Vålerenga som står for tur.

    - Nå kan vi endelig begynne å tenke på Vålerenga. Vi må holde fokus på en kamp av gangen, men nå gleder vi oss til å møte Vålerange på Ullevaal.

    - Og på Åråsen i cupen.

    - Vi tenker ikke på cupen, først er det Vålerenga borte. Men skal jegt drodle litt rundt cupkampen, så må jeg si at jeg ble glad da jeg så at vi fikk de hjemme på Åråsen. Dette er fortet vårt og med tre tribunedeler med så og si bare LSK-supportere så tipper jeg vi ikke hører mye til Klanen i den kampen. Bortekampen er vi i utgangspunktet fornøyd med ett poeng, men jeg tror vi har gode sjanser til å slå dem også på Ullevaal.

    Denne skribenten ser på klokka og konstantere at det ikke er så mange timer til en stakkar får sove før englebarna roper på papsen. Vi trår til og kårer Bjørn Helge Riise til Dagens Bøffel. Gratulasjoner sendes på SMS

    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎