Tabelltips 2014 for LSK fra media etc.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 272

    Tabelltips 2014 for LSK fra media etc.

    Starter en tråd der alle tabelltips 2014 for LSK fra media etc. samles.

    Veldig fint å ha alle på et sted. Mener vi hadde en sånn tråd for noen år siden, men finner ikke noe og søkesystemet virker ikke å fungere optimalt.

    Vil ha alle tips både fra media, kjendiser og alle andre som kommer med slike tips, bortsett fra forumbrukernes egne tips. Det er jo forøvrig også allerede en slik tråd i "Spørreundersøkelse: Hvor ender vi på tabellen i 2014?".

    Legger noen ut i en annen tråd vil jeg at de som ser det også legger ut her.

    Legg i hvert fall ut info om tabelltipset for LSK, hvor du har det fra og link til kilde hvis det finnes elektronisk. Man kan godt legge inn hele tabellen hvis man vil også.

    Så når f.eks. noen kommer med et tabelltips om LSK i et radio- eller TV-program så legg det inn her.

    VG-lupen har f.eks. dekket de tre nederste plassene, men LSK er heldigvis ikke med blandt disse.

    Takker på forhånd!
  • 007
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2013
    • 272

    #2
    Nettavisen tipper LSK på 14. plass



    Nettavisen tipper dessverre LSK helt nede på 14. plass.

    Kommentar

    • 007
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2013
      • 272

      #3
      Bookmakere tipper pr. nå LSK på "9. plass"

      Lagt inn i annen tråd 13/3-14 kl. 09.09.
      Opprinnelig skrevet av mrognan
      Jeg har lite å gjøre på jobben for tida, og sjekka nå for moro skyld ulike online odds, for å se hva bookmakere rundt omkring tror om Lillestrøm i 2014. Samtlige jeg har sjekka rangerer fugla på 9.plass på sannsynligheten for å vinne seriegull.
      Er også interessant å se hva bettingselskapene mener nærmere seriestarten.
      Last edited by 007; 19.03.2014, 20:16.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2313

        #4
        Aftenposten har LSK på 13.plass:

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Mer interessant å se hva bettingselskapene setter. De anstrenger seg mer enn avisene for å levere objektive analyser. Avisene er tabloide i sin tilnærming og vil skape reaksjoner. Bettingselskapene legger alt krutt på å levere det de anser er det mest sannsynlige utfallet. Hadde vært interessant å lese mer inngående hva de legger til grunn for sine analyser.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • runarM
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 565

            #6
            "Nettavisen tipper dessverre LSK helt nede på 14. plass."

            Desverre? Digg at vi blir tippet nord og ned overalt. Det er null forventninger rundt klubben generelt. Det er faktiskt nesten så jeg blir optimistisk her. Nå mangler det bare en spiss inn som har floppet i en annen norsk klubb inn i siste øyeblikk.
            runarM

            Kommentar

            • Patriot
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2010
              • 437

              #7
              VG-lupen har Lillestrøm på 13. plass. Aftenposten det samme.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #8
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Mer interessant å se hva bettingselskapene setter. De anstrenger seg mer enn avisene for å levere objektive analyser. Avisene er tabloide i sin tilnærming og vil skape reaksjoner. Bettingselskapene legger alt krutt på å levere det de anser er det mest sannsynlige utfallet. Hadde vært interessant å lese mer inngående hva de legger til grunn for sine analyser.
                Kanskje greit å legge ut en oversikt. Dette er Betbrains oversikt over den beste oddsen som kan oppdrives på de forskjellige lagene (bare fire bettingselskaper i utvalget riktignok). Lillestrøm kan her sies å tippes på niende plass.

                2.80 Rosenborg BK Bookmaker:SBOBet
                3.60 Molde FK Bookmaker:SBOBet
                3.60 Stromsgodset IF Bookmaker:SBOBet
                11.00 Viking Stavanger Bookmaker:SBOBet
                16.00 SK Brann Bergen Bookmaker:188bet
                21.00 FK Haugesund Bookmaker:188bet
                22.00 Valerenga IF Oslo Bookmaker:SBOBet
                26.00 Aalesunds FK Bookmaker:188bet
                41.00 Lillestrom SK Bookmaker:SBOBet
                61.00 FK Bodo Glimt Bookmaker:1Bet
                71.00 Odds Ballklubb Bookmaker:1Bet
                101.00 IK Start Kristiansand Bookmaker:188bet
                201.00 Stabæk Bookmaker:188bet
                251.00 Sogndal IL Bookmaker:188bet
                501.00 Sandnes Ulf Bookmaker:188bet
                501.00 Sarpsborg 08 Bookmaker:188bet
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Patriot
                  VG-lupen har Lillestrøm på 13. plass. Aftenposten det samme.
                  Lurer på når vg skrev disse tipsene. Virker ikke som om de har sett pre-season. De regner bl.a. med at Ruben eller Ohi spiller sentralt, at Udjus er 1. keeper og at Ødegaard blir Kippes makker.

                  Lundemo og Mikalsen nevnes ikke med et ord selv når dybden vurderes. Virker nesten som dette ble skrevet for flere måneder siden. Imponerende i så fall at de forutså at Østli blir høyreback og at vi ikke har fått signert noen spiss.

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Lurer på når vg skrev disse tipsene. Virker ikke som om de har sett pre-season. De regner bl.a. med at Ruben eller Ohi spiller sentralt, at Udjus er 1. keeper og at Ødegaard blir Kippes makker.

                    Lundemo og Mikalsen nevnes ikke med et ord selv når dybden vurderes. Virker nesten som dette ble skrevet for flere måneder siden. Imponerende i så fall at de forutså at Østli blir høyreback og at vi ikke har fått signert noen spiss.
                    Hadde tenkt å skrive nesten akkurat det samme. Kanskje den dårligste vurderingen av et lag jeg noen gang har sett.

                    Det er forståelig at de tipper oss på 13. plass, men det får være grenser for uvitenhet.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • cetor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2011
                      • 254

                      #11

                      Kommentar

                      • rugbar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2007
                        • 152

                        #12
                        Bettigselskapene har ikke tippet LSK på 9. plass, men at det er mer sannsynleg at 8 andre vinner gull enn LSK. Det er en stor forskjell! Gidder ikke komme med alle argumentene ettersom dette er sammensatt av mange faktorer.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9391

                          #13
                          Er ikke oddsen også flytende etter innsats?

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2530

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Patriot
                            VG-lupen har Lillestrøm på 13. plass. Aftenposten det samme.
                            Hva drekker dem til lunsj i VG sin sportsredaksjon? Eller røyker dem noen fjonge saker? Sogndal på 11 plass, som akkurat har solgt sin eneste spiller som har levert jevnt og trutt for dem offensivt? Sogndal på 11 plass sier vel alt. Det er liksom svaret på om man kan ta dem seriøst.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • 307
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 358

                              #15
                              Det er litt interessant å vite hvordan de setter opp tipsene. Hvis de setter opp lagene sånn de tror det ender må man jo gi de poengene sånn at tabellen blir sånn de tror. Det hadde vært interessant dersom 16 stk uavhengig av hverandre hadde satt kun poeng på de forskjellige lagene etter styrker og ikke navn og eventuelt omvendt. Hadde tabellen sett lik ut da. Hvis man i utgangspunktet hadde ment at troppen til F.eks Godset er lik Fugla, men man mener at Godset skal ligge høyt og Fugla lavt så må man gi poeng deretter. Har faktisk Bodø-Glimt en bedre stall en Lsk?? Eller Haugesund for den del. Et første elver bestående av Origi - Østli - Gabrielsen - Kippe - Ringstad . Riise - Anderson - Vågan Moen - Fofana - Palmason - Knutzon. Er ikke dårlig lag det. Og en benk bestående av Udjus - Ødegård - Ohi - Mjelde - Friday - Osvold - Lundemo - Kind Mikalsen. Ikke dårlig det sjøl om kun fire har minimalt med kamper i tippeligaen. hvor mange av For eksempel Bodø-Glimt sine har så mye erfaring med tippeligaen og har mange kamper?? Så hva de såkalte ekspertene legger til grunn og det kan være mange faktorer.

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2600

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av rugbar
                                Bettigselskapene har ikke tippet LSK på 9. plass, men at det er mer sannsynleg at 8 andre vinner gull enn LSK. Det er en stor forskjell! Gidder ikke komme med alle argumentene ettersom dette er sammensatt av mange faktorer.
                                Kan godt hende at du har rett i det, men jeg blir likevel nysgjerrig på hvorfor det ikke kan tolkes som at LSK regnes som laget med niende beste forutsetninger for seriegull, altså som laget med niende beste utgangspunkt i Eliteserien, og dermed med størst sannsynlighet til å ende som lag nr. ni? Bortsett fra den delen som tilsier at oddsen ofte justeres ihht. forventninger i markedet, blir jeg, med min begrensede matematiske forstand, noe forvirret av dette.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av 307
                                  Det er litt interessant å vite hvordan de setter opp tipsene. Hvis de setter opp lagene sånn de tror det ender må man jo gi de poengene sånn at tabellen blir sånn de tror. Det hadde vært interessant dersom 16 stk uavhengig av hverandre hadde satt kun poeng på de forskjellige lagene etter styrker og ikke navn og eventuelt omvendt. Hadde tabellen sett lik ut da. Hvis man i utgangspunktet hadde ment at troppen til F.eks Godset er lik Fugla, men man mener at Godset skal ligge høyt og Fugla lavt så må man gi poeng deretter.
                                  Det handler jo om veldig mye mer enn hvor gode spillere man har. Kontinuitet, bredde i troppen og hvordan laget fungerer som en enhet er jo noen faktorer som ikke nødvendigvis kommer frem i en vurdering av lagdelen uavhengig av hverandre.
                                  I tillegg er det flere av mediene som har skrevet at LSK har en god, men dårlig sammensatt tropp, noe jeg i alle fall er enig i.

                                  Når det er sagt, så tror jeg flere har overvurdert de andre lagene i Tippeligaen.
                                  Som Magnus Haglund sier i intervjuet med RB: – Det er jo mulig vi kan bli nummer 13 eller 14. Gjør vi det, har det skjedd en markant nivåheving i Tippeligaen i løpet av vinteren, sier han.

                                  Den store nivåhevingen tror i alle fall ikke jeg på.
                                  Med unntak av rbk og Brann så er det vel ingen som ser ut til at de har kommet veldig styrket ut av vinteren på spillersiden, selv om både Godset og Molde har fått inn gode erstattere for de viktige spillerne de har mistet. Da er det kanskje fire lag som ser vanskelig ut å ta igjen, men utover dette blir denne ligaen like mye bingo som tidligere tror jeg.
                                  Det betyr at vi kan kjempe om alt fra en 5.plass til nedrykk, litt avhengig av marginer i form av skader og flyt som mange lag har oppnådd gode resultater på i Tippeligaen.

                                  Det kommer garantert ikke til å skille mange poengene mellom en kvalikkplass og en 6.plass på tabellen, og derfor tror jeg at om man lykkes eller ikke med å få inn en spiss til i løpet av kommende uke kan bli helt avgjørende for hvilken ende av tabellen vi havner på.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9391

                                    #18
                                    Jeg plusser på engen i lag som har blitt styrka, ene og alene pga islendingen døms :/

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Jeg plusser på engen i lag som har blitt styrka, ene og alene pga islendingen døms :/
                                      Tja. Torgeir Børven bøtta jo også inn mål forrige vinter og vif så ut som ett topplag i treningskampene. Jeg har full tiltro til at Kjetil Rekdal skal klare å bryte ned Islendingen også på lik linje med alle andre klassespisser som kommer til lagene hans.

                                      Kommentar

                                      • 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Det handler jo om veldig mye mer enn hvor gode spillere man har. Kontinuitet, bredde i troppen og hvordan laget fungerer som en enhet er jo noen faktorer som ikke nødvendigvis kommer frem i en vurdering av lagdelen uavhengig av hverandre.
                                        I tillegg er det flere av mediene som har skrevet at LSK har en god, men dårlig sammensatt tropp, noe jeg i alle fall er enig i.

                                        Når det er sagt, så tror jeg flere har overvurdert de andre lagene i Tippeligaen.
                                        Som Magnus Haglund sier i intervjuet med RB: – Det er jo mulig vi kan bli nummer 13 eller 14. Gjør vi det, har det skjedd en markant nivåheving i Tippeligaen i løpet av vinteren, sier han.

                                        Den store nivåhevingen tror i alle fall ikke jeg på.
                                        Med unntak av rbk og Brann så er det vel ingen som ser ut til at de har kommet veldig styrket ut av vinteren på spillersiden, selv om både Godset og Molde har fått inn gode erstattere for de viktige spillerne de har mistet. Da er det kanskje fire lag som ser vanskelig ut å ta igjen, men utover dette blir denne ligaen like mye bingo som tidligere tror jeg.
                                        Det betyr at vi kan kjempe om alt fra en 5.plass til nedrykk, litt avhengig av marginer i form av skader og flyt som mange lag har oppnådd gode resultater på i Tippeligaen.

                                        Det kommer garantert ikke til å skille mange poengene mellom en kvalikkplass og en 6.plass på tabellen, og derfor tror jeg at om man lykkes eller ikke med å få inn en spiss til i løpet av kommende uke kan bli helt avgjørende for hvilken ende av tabellen vi havner på.
                                        Vi har jo en del i utgangspunktet noen klassespillere vi og. Anderson, Vaagan Moen, Riise, Kippe bla. Men for meg føler jeg at de såkalte ekspertene mener at de som var gode i fjor blir også gode i år. Molde vil garantert få pluss på Singh og Elonussi og det har med historien demmes. Og Bergmann. Ser at han blir regnet som en av toppscorene i år. Han har jo ikke en historie som skal tilsi dette. Men siden han skal spille på et lag som Molde blir har satt i den kategorien. Og jeg tror ikke vi hadde blitt tippet så veldig mye høyere hadde vi fått inn en klasse spiss.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎