Lillestrøm Sportsklubb - Sandnes Ulf Søndag 06 april 2014 - 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Kamptråd Lillestrøm Sportsklubb - Sandnes Ulf Søndag 06 april 2014 - 18:00

    Årets første hjemmekamp i 2014.

    Håper på startplass i førsteelveren på Lundemo og Fofana.

    Ekstremt viktig med en god start hjemme, da de lagene som "skal" ende under oss på tabellen,
    fikk full uttelling i seriepremieren.
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    #2
    Dette blir årets syretest. Vi hadde en god premiere i år, mye bedre enn fryktet. Om vi igjen viser gode takter her så får jeg fort trua i år.

    Inn med Fofana, litt usikker på om vi skal ta ut PRP eller PVM, begge var svake på lørdag og begge kan ta plassen bak Erling. Eventuelt sette inn Ohi, slik at vi viser at svake prestasjoner får konsekvenser. Ellers så bør resten av laget starte som på lørdag.

    Viktig at vi spiller vårt spill her og ikke legger taktikken etter Ulf.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      -----------Origi------------
      Østli--Ruben--Kippe--Stian
      Riise-Lundemo-Johan-Fofana
      -----------Palmi-----------
      -----------Erling-----------

      Vil gjerne se Palmi i 10'er rollen litt til. Ble mye lange baller og kriging på en humpete matte i Haugesund. Tror han viser seg fra en bedre side når underlaget er bedre og ballen kommer mer ned på bakken. Forsvar og keeper gir seg selv. Lundemo og Johan ser ut som en bra duo (selv om Johan må opp flere hakk fra serieåpningen) og gir seg vel egentlig selv de også. BHR er bankers, men også han må opp betraktelig fra Haugesund kampen. Fofana viser med innhoppet sitt at han skal starte. Knudtzon var god mot Haugesund, og kommer til å sette kasser om han får spille.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #4
        Laget blir mest trolig uforandret fra forrige kamp. Mulig det roteres litt på de unge og ohi starter istedet for lundemo, men er sikker på at pvm starter istedet for fofana.

        Kommentar

        • nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

          #5
          ^^^^
          Da skal han ( Haglund) ha gode argumenter.

          Kommentar

          • Patriot
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2010
            • 437

            #6
            Tipper det blir følgende lag:
            -----------Origi------------
            Østli--Ruben--Kippe--Stian
            Riise-Lundemo-Johan-Fofana
            -----------PVM-----------
            -----------Erling-----------

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9412

              #7
              Mot Ulf i fjor og, da dnb sponsa 5000 billetter og vi kunne fått den given, gikk det rett i dass. Dette var selvfølgelig mye takket være en dønn overlegen Tommy Høiland, men også takket være spillere og trenere som ikke ser ut til å ta inn over seg alvoret av slike kamper - for de feiler jo gang på gang (ref .vif hjemme, rbk hjemme - hver gang...)

              I år igjen er det Ulf som blir ei nøtt å knekke, særlig for #VIERLSK-kampanjen sin del. Kampen må vinnes! Og siden Høiland ikke spiller, har vi sjansen.

              Jeg gleder meg, for etter hva LSK viste mot Haugesund, så ser det i det minste ut til at den yngre garde skal levere, og siden de er litt mer på sosiale medier og den slags, så tror jeg de skjønner opplegget og viktigheten av seier for hashtæggen. Og med full punch på tribuna, pushing, oppbakking og hjemmebane, så kanskje de etablerte leverer og. Og da, da blir vi faen mæ vasse!

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                #8
                Opprinnelig skrevet av Patriot
                Tipper det blir følgende lag:
                -----------Origi------------
                Østli--Ruben--Kippe--Stian
                Riise-Lundemo-Johan-Fofana
                -----------PVM-----------
                -----------Erling-----------
                Håper på dette!
                Men Fofana blir sikkert benka kjenner vi Haggis rett.
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2541

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Patriot
                  Tipper det blir følgende lag:
                  -----------Origi------------
                  Østli--Ruben--Kippe--Stian
                  Riise-Lundemo-Johan-Fofana
                  -----------PVM-----------
                  -----------Erling-----------
                  Har veldig vondt for å tro at Palmi vrakes til fordel for PVM. Den som nok, urettferdig som bare det, er mer usikker er Lundemo. Tipper PVM er høyaktuell til å ta over denne plassen. Hvorfor? Magefølelsen tilsier at Haglund vil ha inn PVM på den plassen og mener han passer bedre inn når man når spiller hjemme og skal gå ut på gresset og styre kampen. Personlig ser jeg helst at PVM vrakes fra start i denne kampen og LSK stiller med følgende 11 fra start:

                  Origi
                  Østli - Ruben - Kippe - Stian
                  Riise - Lundemo - Johan - Fofana
                  Palmi
                  Erling

                  Så kan spillere som PVM, Ohi eller andre komme inn og sette preg på kampen når de andre er slitne.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #10
                    Palmi skal starte og ikke sette preg på kampen, så skal Ojji inn å fortsette med å ikke sette preg på kampen.

                    Akkurat som tråkig-kalle på benken med andre ord.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #11
                      Jeg er sånn halveis i nedrykksmodus fra første dag, skremt av både det ene og det andre. Ulf hjemme er derfor noe som vinnes. Både krise og angst melder seg fort ellers. Bryr meg ikke så mye om hvem klubben stiller opp til denne brataljen med, eller hvordan disse plasserer seg, bare mentaliteten er på plass. Ulf har ikke lag nok til at det behøves særlig dypsindige taktiske analyser.

                      Hodet må i vinne modus, "redd for å tape"-mentalitet kanselleres. Jeg vil se positiv aggresjon og engasjement, ikke tafatt oppgitthet. Innstilling er (nesten) alt. Hiv innpå de som har hodet riktig innstillt.

                      Dessuten, sjelden har det vel eksistert en hovedsponsor med større krav til prestasjon. #VIERLSK krever innsats og vilje, at en står i duellene, at en løper til en ser uklart, at en aldri trekker seg, at en alltid er der. Dette er ikke underholdning, det er liv eller død. Det trenger ikke være så himla vakkert bare det virker.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        #12
                        Jeg forsto ikke hvorfor Lundemo ble bytta ut sist, kanskje han var sliten ? Men var ikke han strengt tatt den beste av våre midtbanespillere ? Nå som jeg leser Rekas innlegg på nytt, begynner jeg å tru at han mente det sarkastisk ut i fra Haglunds tidligere valg. Men jeg blir jævlig skuffa dersom det er sant. For i så fall er det grunnlag for mer enn sarkasme, nemlig åpenbar hån. Det er grenser for hva sponsorene tåler !

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2541

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          Jeg forsto ikke hvorfor Lundemo ble bytta ut sist, kanskje han var sliten ?
                          Han kommer fra 2. divisjon og er enda en ung fyr. Har slitt med ryggen i vinter (så han etter han hadde spilt 1 omgang i en treningskamp - han sleit virkelig tungt med ryggen). Det byttet var greit, men det er jo feil uansett hva Haglund gjør? Hadde han blitt på banen og begynt å vise klare tegn på at han er sliten, ville det blitt feil og Haglund ville vært evneveik som ikke så det og bytta han ut tidligere. Samme hva Haglund hadde gjort, så ville det vært feil. Fofana skal ha flaks for at han bidro til målet med assist, ellers hadde det vært feil tidspunkt å bytte inn han på også.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Samme hva Haglund hadde gjort, så ville det vært feil. Fofana skal ha flaks for at han bidro til målet med assist, ellers hadde det vært feil tidspunkt å bytte inn han på også.
                            Jeg forstår ikke, det er da virkelig ikke mye negativitet nå. At noen få setter et spørsmålstegn til ett (1) bytte er da ingen krise.
                            De aller aller fleste, jeg gjentar ALLER FLESTE, er mer positive etter sist kamp enn før. Haglund har nesten ikke fått kritikk over hodet, hverken for disponeringer under kamp eller for uttalelser før og etter kampen. Nå virker det rett og slett at folk har bestemt seg for å slå ned på negativiteten, og det er greit, men dere bommer virkelig på tidspunktet. Jeg kan nesten ikke huske sist det var en så positiv stemning som nå ang det som skjer i klubben og på banen.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15
                              Handler jo litt om hvordan kritikken kommer. Som Børge er inne på finnes det en del potensielle grunner til hvorfor Lundemo ble byttet. Men om man leser kamptråden omtalte folk byttet som en megakrise (både i løpet av og etter match) uten at man liksom prøvde å forstå hvorfor. Generellt har bytter vært forumrunkernes store kjepphest siden tidenes morgen. Enten er det feil at man bytter ut folk, eller så er det feil at man ikke gjør bytter. Om man faktisk lykkes med bytter er det jo selvfølgelig fordi spilleren i utgangspunktet skulle ha startet matchen, og således en elendig disposisjon av treneren. Jeg synes det er helt fair å vurdere om byttene som gjøres er bra/dårlige. Det som blir meningsløst er den ensidige negative tilnærmingen. Forsøk å veie pros and cons før man slakter beslutningen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #16
                                Problemet er ikke at Lundemo ble bytta ut, problemet er hva han ble erstattet med. Ohi er ingen sentral midtbanespiller som passer sammen med Johan, og for PVM som i tillegg heller ikke er matchfit gjelder det samme. Så lenge Lundemo kan spille så må han spille, han er den eneste vi har i stallen som kan takle den rollen ved siden av Riise.

                                Skal vi ta tak i kamper hjemme må vi vinne midtbanekrigen, det vil vi ikke klare uten et par sentralt som utfyller hverandre. Bare se premieren igjen og noter hvor mange potensielt farlige situasjoner Lundemo løper opp. Å gi PVM den rollen mot Ulf, presterende på halv maskin, vil være et taktisk selvmord.

                                Og kanskje verst av alt, bidra til å gjøre oss baktunge på egen hjemmebane. Mot fuckings Ulf!
                                Last edited by GIFKanari; 31.03.2014, 14:29.

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  #17
                                  Når vi nå har vierlsk som hovedsponsor og da gitt litt av klubben til supporterne. Kan vi ikke også ta over laget. Det vil bli interessant. Vi tar ut laget og Coacher laget fra tribunen. Så kan vi legge opp taktikk her inne. Penger til å kjøpe spillere blir ikke noe problem. Det er så mye flinke folk her inne og mye kompetanse på potensiell spillere. Så det ordren de. Sammen vinner vi GULL.

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    #18
                                    Høiland på topp! LOL
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      -----------Origi------------
                                      Østli--Ruben--Kippe--Stian
                                      Riise-Lundemo-Johan-Fofana
                                      ----------Høiland-----------
                                      -----------Erling-----------

                                      Hverken Palmi eller Petter viste seg veldig fram mot Haugesund. En saint og en sinner på topp.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #20
                                        Erling>Tommy
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎