SK Brann - Lillestrøm SK mandag 21.04.14 klokken 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    Mr hardwork spiller hvis han vil sjøl. Alt annet er pjatt.

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      En slik kamp er veldig mye stang inn og stang ut. Den første scoringen er en heading på et skudd som hadde gått utenfor, den andre scoringen skyldes et sleivspark fra Frode Kippe. Det er sikkert ikke tilfeldig, det har vært sånn i to år nå.
      Merkelig at det ikke er noen antydning til kritikk mot de rommene vi gir bort. Forut begge scoringene fikk Brann-spilleren altfor god tid til å prikke innlegget/skuddet uforstyrret, uten at noen var tett nok på spilleren. Spesielt i 2. omgang var det perioder der Brann-spillere fikk motta kula med nærmeste LSK-spiller flere meter unna. Ingen tvil om at det må straffe seg. Aggressiviteten var ikke god nok. Forsvarsspillet var lite kompakt. Derigjennom får vi også situasjoner i egen boks, som kan føre til tabber. Hadde vi gikk bort de rommene Brann fikk (spesielt i 2. omgang) mot et lag som Barca, hadde det stått 11-0 med en gang. Problemet har vært en gjenganger lenge, som på scoringen til Sandes Ulf på Åråsen.

      Haglund ser heller ikke ut til å gjøre forbedringer på det som tidligere ikke har fungert, veldig bra skrevet av Herman (spesielt eksemplet med Viking hjemme i fjor, som lignet på samme kampforløp). Vi har et lag som det går an å komponere mye bedre enn å sette Palmi på kant med to bakromsspisser. Ohi "i hullet" hører vi fremdeles lite om, selv om han kanskje er den som passer aller best, til og med bedre enn Palmi.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        En dommer som ikke ser at ballen treffer hånda på Fakiri og skifter retning, ser enten svært dårlig/har ekstremt dårlig fotballforståelse/er svak i forhold til dette med bevisst/ubevisst favorisering av hjemmelag mot bortelag.

        En 4-5 åring som har spilt litt på løkka VET at det der er straffe. En 90-åring med grå stær får med seg at det der er straffe. Bestemødre som liker bedre og hekle og aldri har sett en hel fotballkamp får med seg at det der er straffe.

        En voksen, proff NFF-utnevnt dommer som får betalt for å komme dit og lede kampen får det altså ikke med seg. Nokså utrolig egentlig. Det er ikke en bandyball eller hockeypuck vi snakker om, men en stor 5er ball. Man ser den fra 100 m avstand, lett.

        At Davy Wathne og TV2 m.fl. ikke får det med seg, og 'unnlater' å ta dommerbrøleren opp i studio, ja se det er mindre overraskende. Der er sympatiener/antipatier nokså klart uttalt.

        I NFF, derimot, overlates man til å gjette hva det er som egentlig foregår oppi hodene til folk. Virker ikke som de er noe særlig interesserte i å få til proff kampledelse/heve produktet. Og vips så forstår man også hvorfor landslaget halter rundt i en sølepytt, mens andre nasjoner drar og spiller VM i Brasil. Glade amatører, hei & hå.
        Last edited by Hamburg & Kanari; 23.04.2014, 15:29.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Mini sa det treffende når første pri til spiss er å være god som første forsvarer da har du mislykkes , Haglund prater hele tida hvor flink Erling er som førsteforsvarer.....Skremmende.
          Last edited by tullebukk; 23.04.2014, 16:44.

          Kommentar

          • krogen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2009
            • 228

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Dette er en veldig typisk Tippeligakamp der det første målet som noe tilfeldig tilfaller Brann blir helt avgjørende for resultatet. EK med roen han har hatt tidligere ville sendt oss opp i føringen, og da ville garantert kampbildet i 2.omgang sett helt annerledes ut.
            Hvorfor har han ikke roen? Det burde ikke stå på tillitten han er vist.
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Ser det er flere her som klager over at man tok ut EK for å erstatte han med Erik Mjelde, men man kan heller snu på det å si at den største tabben til Haglund i denne kampen var å erstatte BHR med en ekstra spiss. Det gjorde at vi mistet en midtbane vi fullstendig dominerte i 1.omgang, og derfor så man at ved å få inn en ekstra midtbanespiller ville vi kanskje klare å ta tilbake noe av initiativet igjen, som vi da også lyktes med etter at han kom inn på banen. Først når vi gikk kontroll på banens viktigste område igjen, kunne vi legge press på Brann.
            Er en fullstendig misforstått logikk i at mange spisser = Flere sjanser/mål.

            Det som skuffer meg med denne kampen er at vi fremdeles ikke har blitt noe bedre i verken egen eller motstanderen sin boks. Der har våre to siste kamper blitt avgjort i vår disfavør. I banespillet er vi fullt på høyde med alle vi har spilt mot til nå.
            Ut i fra dette er det for meg logisk å slutte at banens viktigste områder ikke er midtbanen, men de to "boksene".

            Kommentar

            • Wanker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 632

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Det som skuffer meg med denne kampen er at vi fremdeles ikke har blitt noe bedre i verken egen eller motstanderen sin boks.
              Skuffede er vi alle, men er vi egentlig overraskede?
              Selv ser jeg ikke noen antydning til offensivt spillemønster. Her går det på lykke og fromme.

              Etter at det defensive har vært et prioritert (???) område i Haglunds første to år, sluttet jeg i fjor å tro på noen bedring. Hvis de faktisk har trent fornuftig på dette, med så dårlig avkastning, da må det være rent mentalt?

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Ellers er det gledelig å se Ruben nok engang prestere bra bak der for oss.
              Min favorittspiller i år, landslagskandidat om ikke mange år?
              Hunter S. Thompson:

              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av krogen
                Hvorfor har han ikke roen? Det burde ikke stå på tillitten han er vist.

                Ut i fra dette er det for meg logisk å slutte at banens viktigste områder ikke er midtbanen, men de to "boksene".
                Jeg tror det for EK sin del er litt tilfeldig, og at det vil løsne så fort han får inn en ball. Håper i alle fall på det.

                Det er selvfølgelig slik at kampene avgjøres i boksene, men samtidig var det tapet av midtbanen som gjorde at Brann fikk lov til å overta banespillet, og dermed få nok av baller inn i vår boks til at de også klarte å score.
                På samme måte var det vi som fikk mest å jobbe med i deres boks når vi hadde overtaket på midtbanen, men vi var dårligere til å utnytte dette enn Brann i denne kampen.
                Det forteller meg igjen det jeg også mente før sesongstart, nemlig at dette laget skriker etter en kvalitetspiss med større styrke på innlegg i boks enn dagens kandidater. Jacob Orlov var forskjellen på disse lagene i denne kampen, selv om jeg mener omleggingen til 4-4-2 når BHR gikk ut ble det mest kampavgjørende, da det gjorde at Brann fikk overta initiativet over midtbanen, og da også kampen. Det var selvfølgelig fristende for Haglund å se Høiland og EK sammen på banen i en kamp vi kontrollerte såpass greit, men man så dessverre fort at det da ble for mye rom å dekke for fire på midtbanen. Etter at Mjelde kom inn klarte vi igjen å overta initiativet, men det byttet kom dessverre for sent.

                Kommentar

                • krogen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2009
                  • 228

                  Opprinnelig skrevet av Wanker
                  Min favorittspiller i år, landslagskandidat om ikke mange år?
                  I sum er det vel de to spillerne som har fått minst Haglund-input, Gabrielsen (pga skade) og Lundemo (pga ny), som har imponert mest i år. Det viser vel at ropet om mer tid og trua på at det vil løsne, er uten innhold og håp. Hvis det er sånn at folk skal prestere sammen først etter tre års trening, er det dumt å signere folk på treårskontrakter. Johan Andersson hadde vel sin beste kamp på Åråsen i 2.serierunde 2012 i 2-2-kampen mot Rosenborg. Det viser vel at det ikke er mangelen på tid og kontinuitet som er problemet. Det er manglende evne til å skape begeistring og glød samt en litt vel ambisiøs, og noen vil kalle naiv, tilnærming til spillet. Spillerne tenner i selvantennelige kamper, mens den positive effekten fra curb-your-enthusiasm-svensken uteblir i de andre. Jeg synes vi heller ser litt Haglund-slitasje og humørløshet. Slående var det i alle fall hvordan spillerne etter målene i går, løp pliktskyldigst hjem, hver for seg, uten smil og noen form for gratulasjoner eller klapp på skulderen til målscoreren.
                  Last edited by krogen; 25.04.2014, 13:20. Begrunnelse: typo

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    Brann har slit med å score mål helt til LSK kom på besøk. Jeg er redd dette ikke er tilfeldig.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Detta var fælt. Vi er ikke sæli go i første heller. Er for langt bakpå, avventende liksom. Foffis skulle starta, og 451 i en sånn bortekamp. Men lett å være etterpåkløktig...

                      Kommentar

                      Working...