Rapport fra Frigg - LSK II

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Rapport fra Frigg - LSK II

    Hepp,

    Jeg hadde gleden av å overvære denne seansen i går. Kan ikke se å ha fått noe referat fra matchen, så jeg klemmer til.

    LSK 2 møtte Frigg, som før matchen lå på nest sisteplass. Det burde ha vært en overkommelig match for LSK, men utviklet seg omtrent til en spillemessig farse. Takket være et totalt mangelfullt kampprogram, så har lagoppstillingen litt usikkerhet. Imidlertid spilte vi 4-3-3:

    Herr. X (Junior ?) Myklebust K. Jarnbo (?)

    Sasa Kiko Winsnes

    Shane Bjarmann Hauge (c) M. Jarnbo (?)

    Misund

    Den første halvtimen er intetsigende, preget av mye lange baller bak fra LSK. Frigg blir trykket noe tilbake, og skaper minimalt. LSK skaper heller ikke mye fremover, bortsett fra en corner hvor Hauge bommer på mål upresset fra fire meter. Kjempesjanse.

    Så presterer faktisk LSK kampens beste angrep err ca halvtimen, med fikst spill fra kant, som resulterer i pen scoring på kontrollert langskudd fra 16-17 meter v/Kiko. Hyggelig for han!

    Etter dette faller LSK totalt sammen. Skaper ingen ting, mens Frigg har gode sjanser både før og etter pause. Etter pause blir trøkket så stort, at både 1-1 og 2-1 er fortjent.

    Da blir faktisk Frigg veldig feige, legger seg bakpå og bytter ut sin beste spiller (spiss). LSK kommer litt mer med, uten å skape noe. Helt på slutt flyttes Bjarmann opp, og bidrar til trøkket som har manglet framover. Hauge utligner på et pent skudd etter mølje ved en dødball.

    Totalt sett reagerer jeg på at Frigg var best, og følgende er skremmende ved LSK:

    * Mangel på individuelle ferdigheter. Ingen, bortsett fra Kiko, viser noe som helst som skulle tilsi at de var aktuelle for A-laget. De fleste presterer nærmere 3.-4. divisjonsnivå.

    * Formasjonen virker feil. Spesielt offensivt virker det som om vi sliter. Winsnes og Sasa er rett og slett for dårlige til å fylle de vanskelige rollene, som fordrer kvalitet, bevegelighet, overblikk, teknikk og duellstyrke. Tyder på dårlig ledelse fra sidelinjen.

    * Mye feil valg. Det blir slått mye langt bak fra Misund og stoppere. I utgangspunktet håpløst når snitthøyden på de tre fremme er rundt 167 cm. I tillegg er presisjonen elendig.

    Spiller for spiller:

    Misund - Gjør ingen feil, og har et par klasseredninger. Bl.a. en på slutten hvor en Frigg-spiller er alene gjennom. Redder poeng for LSK. Svake utspill.

    Shane - Skuffende. Sliter mye bakover, og er veldig upresis fremover.

    Bjarmann - Holder OK nivå, uten å briljere. Bidrar til trøkk fremover på slutten.

    Hauge - Pluss for scoring og hodespill. Skremmende dårlig pasningskvalitet, og blir ofte fraløpt og rundlurt av Frigg-spillere. Langt unna A-laget.

    M. Jarnbo (?) - Virker alt for lett på dette nivået, men skjemmer seg ikke helt bort.

    Sasa - Banens desidert dårligste. Trår ikke til i dueller og jobber ikke. Får kjeft av medspillere for dette. Ødelegger mye for laget, ettersom han har en rolle som krever mye både bakover og fremover. Pluss for gode cornere.

    Kiko - Eneste som viser nivå. Scorer pent, og slår en rekke krempasninger fremover. Svakheter er mangel på fysikk i dueller. LSKs klart beste.

    Winsnes - Hakket bedre enn Sasa, uten at det sier mye. Også han svikter i en viktig rolle. Har noen gode initiativ på kant, og kommer til en del innlegg. Problemet hans er vanskelige valg. Det virker som om han overvurderer egen teknikk og fart, selv på dette nivået. Mister mange baller til motspiller, fomler de utover sidelinjen og slår feilpasninger. Jeg forstår ikke kontraktsforlengelsen. Heller ingen andre av de på Voldsløkka i går gjorde det.

    Herr. X (?) - Faller helt igjennom. Lager mye unødvendige frispark, og misser sjanser i gode posisjoner.

    Myklebust - Gedigen skuffelse. Hadde ventet mye mer. En kvalifisert avslutning på langskudd(!) i løpet av 90 min. holder ikke. Får imidlertid aldri stikkere fra midtbanen, kun hodeballer bakfra.

    K. Jarnbo - Her noen initiativ i første omgang, men holder ikke nivået i 2. div.

    Oppsummert for spillerne finner jeg det skremmende at kun Kiko viser seg frem. Ingen er i nærheten av A-lagskvalitet. Misund og Bjarmann gjør det også OK. Mest skuffende ut fra forventningene er Myklebust og Shane. Resten av laget er nærmere 3. divisjon, og viser få kvaliteter.

    Til og med enkelte Frigg spillere kunne man se at det bodde mer fotball i. Til tider viste de fart, teknikk og pasningskvalitet, som langt overgikk våre spillere.
    Last edited by BennyLem; 07.10.2008, 18:58. Begrunnelse: Formattering ++
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎