16 MAI- Fotballens festdag Lillestrøm Spostklubb - Molde klokken 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

    #41
    Det var da dritt. Skaper ikke imponerende mye i andre omgang, dessverre.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #42
      Opprinnelig skrevet av fjacob82
      Generelt sett få som får rødt mot oss. Dommerne mener vi er ett griselag, så da fortjener vi ikke noe bedre.
      men virker uansett som at vi har hevet oss i 2.omgang ifht rapportene. Spennende siste minutter nå!
      Elendig andre omgang. LSK svikter når det gjelder som vanlig, vi vet i det minste hvor vi har laget.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1555

        #43
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Elendig andre omgang. LSK svikter når det gjelder som vanlig, vi vet i det minste hvor vi har laget.
        Svikter når det gjelder? Er det noe mer som gjelder i denne kampen enn de tre foregående som vi har vunnet?

        At vi taper for landets klart beste lag er vel ikke verdens undergang?

        Kommentar

        • nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

          #44
          Det gikk ikke så bra.
          Molde svølka to av våre nest beste menn.
          Hvis det skal væra på den måten
          synes jeg synd på søpla.

          Kommentar

          • TEETRE
            Medlem
            Bøffel
            • May 2005
            • 31

            #45
            Andre omgangen er kaotisk fra første spark.. Røkkegjengen takla det best.. Dessverre!

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              #46
              Problemet bstår4 1 qt ing3n frqmov3r i bit3t $3r seg i $tand til å knu$e motstander.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #47
                Opprinnelig skrevet av Dole
                Svikter når det gjelder? Er det noe mer som gjelder i denne kampen enn de tre foregående som vi har vunnet?

                At vi taper for landets klart beste lag er vel ikke verdens undergang?
                Hvis du ikke evner å skille mellom viktigheten av 3 poeng borte mot Glimt og en bra kamp hjemme på eget gress hvor vi har 10965 tilskuere og evnen til å engasjere hjemmefansen igjen, så antar jeg en sånn påstand kan virke uforståelig. Vi klarer endelig å trekke folk på kamp og alt ligger til rette for at vi kan begeistre på hjemmebane og legge grunnlaget for å trekke mange folk på kamp framover. Da leverer vi den årets kanskje svakeste kamp i konkurranse med Brann borte. Det er veldig, veldig skuffende, men slettes ikke overraskende.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Emil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 306

                  #48
                  tl;dr
                  1. Vi er skremmende avhengige av Johan Andersson i angrepspillet vårt.
                  2. Vaagan Moen er rusten.
                  3. Molde parkerte bussen til de grader i andreomgang.
                  4. Hestad skulle vært utvist i førsteomgang.
                  5. Lundemo spiller sin første svake kamp.
                  6. Hadde vi spilt ut ballen i stedet for å spille videre når Riise ble skada hadde det mest sannsynlig stått 1-1 til pause.
                  7. Mange som ikke har vært på Åråsen på en stund på kamp i dag.

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1555

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Da leverer vi den årets kanskje svakeste kamp i konkurranse med Brann borte. Det er veldig, veldig skuffende, men slettes ikke overraskende.
                    Problemet er trolig at du ikke forstår at det er langt vanskeligere å feie over Molde enn å spille bra mot Glimt og Ulf. Utsagnet "Lillestrøm svikter som vanlig når det gjelder" er helt malplassert på bakgrunn av at vi taper mot landets beste lag.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #50
                      Gi meg en jævla målscorer! Tragisk kamp av flere etablerte, igjen svikter de laget og igjen tar ikke laget muligheten foran et stort publikum! Salt i såret å høre islendingen putte gang på gang for søpla. Palmi var langt under pari i dag, Østli er ingen back!!!!!! Er det virkelig en 31-årig midtstopper vi skal ha på den plassen??! Ingen nåtid, ingen fremtid! Det holder ikke! Ruben hadde en fryktelig innledning, men tok seg jævla bra opp. PVM kommer inn og er som sirup. Virker som om Johan mister interessen når Molde eier ballen i første.

                      Tempo, for faen! Pasningssikkerhet! Ta initiativ forover, ikke søk automatisk bakover! Når man møter de beste blir man nådeløst avslørt på det som ikke holder mål, de er raskere og til tider i første omgang så det ut som om de er tretten mann, inkludert dommer. Mister alt av det lille momentum man har etter frisparkkontroversen med svinet Hestad og når Lundemo går ut. Vil se en vesentlig foryngring av dette laget som starter med tydelige initiativ når TL går igang igjen, først og fremst en spiss som er spiss og en back som er en moderne back. Hvor lenge skal vi spille uten en som kan score mål? LSK må ta et valg nå!

                      Kommentar

                      • Xeleven
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Oct 2005
                        • 33

                        #51
                        Sorry, men dette var dessverre klasseforskjell. Kunne flaska inn et mål, men det er en grunn til at Molde topper tabellen
                        There is a time for laughing, and there is a time for not laughing. This is not one of them.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          ....først og fremst en spiss som er spiss og en back som er en moderne back. Hvor lenge skal vi spille uten en som kan score mål? LSK må ta et valg nå!
                          Overraskende enig med deg i dag, kryss i taket!

                          Men LSK er ikke i en posisjon hvor vi kan hente en spiss og selv om jeg gjerne skulle ønsket noe annet, så er Erling vår beste spiss (og han skulle definitiv putta i dag på noen av sjansene han får). Vi kan ikke gamble med klubbens fremtid med å bruke penger vi ikke har på å hente en spiss og hverken Fred eller Osvold er klare for oppgaven. Uansett hvor mye vi ønsker det...
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Dole
                            Problemet er trolig at du ikke forstår at det er langt vanskeligere å feie over Molde enn å spille bra mot Glimt og Ulf. Utsagnet "Lillestrøm svikter som vanlig når det gjelder" er helt malplassert på bakgrunn av at vi taper mot landets beste lag.
                            Ingen har snakket om å feie over Molde, men å levere en god fotballkamp hvor vi viser oss fra vår beste side, heller enn verste. Molde er ikke bedre enn at vi fint kan slå dem på vårt beste. Liten tvil om at gutta bukka under for forventningene i dag, og det er helt typisk LSK. Du kommenterer mitt innlegg som at 3 poeng er like viktig uavhengig av om det er borte i Sogndal eller hjemme mot Molde foran nesten 11 000 tilskuere. Det er rimelig bak mål.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Xeleven
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Oct 2005
                              • 33

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Ingen har snakket om å feie over Molde, men å levere en god fotballkamp hvor vi viser oss fra vår beste side, heller enn verste. Molde er ikke bedre enn at vi fint kan slå dem på vårt beste. Liten tvil om at gutta bukka under for forventningene i dag, og det er helt typisk LSK. Du kommenterer mitt innlegg som at 3 poeng er like viktig uavhengig av om det er borte i Sogndal eller hjemme mot Molde foran nesten 11 000 tilskuere. Det er rimelig bak mål.
                              Jo, Molde er bedre - mye bedre. Og gutta bukker ikke under, de blir spilt ned til det nivået vi ser i dag. Synes det er rimelig spes å forvente at vi skal matche det soleklart beste laget i Norge - som har mer penger enn Gud og kan kjøpe alt de har lyst på. Vi gjorde en anstendig kamp.
                              There is a time for laughing, and there is a time for not laughing. This is not one of them.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2121

                                #55
                                Bergenkanaris, som alltid er kritiske, sier at det er en sur, men jevn kamp. Hadde det vært lov å vise ut Berg Hestad av NFF, hadde vi tatt det. Stoppet Molde bra, men sliter fortsatt offensivt. Det kommer.

                                Viktigste nå er: 1: Slå søpla. 2: Hvis vi mot formodning ikke gjør det, ødelegge kneet på en viss islending.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Xeleven
                                  Jo, Molde er bedre - mye bedre. Og gutta bukker ikke under, de blir spilt ned til det nivået vi ser i dag. Synes det er rimelig spes å forvente at vi skal matche det soleklart beste laget i Norge - som har mer penger enn Gud og kan kjøpe alt de har lyst på. Vi gjorde en anstendig kamp.
                                  Molde tapte borte mot Odd, vi slo Odd borte. Det er da urimelig at vi skal kunne slå Molde? Bullshit, jeg hadde uansett ikke vært i nærheten av like skuffa om vi faktisk hadde spilt godt, men det gjorde vi aldeles ikke. Liten tvil om at vi blir hemmet av at både Riise og Johan må ut tidlig, men 2 omgangen er utrolig svak. Også skuffende hvor passive vi er på begge mål i mot, kanskje spesielt 2-1 scoringa hvor vi opptrer amatørmessig og slipper til på første stolpe. Defensiv dødball har vi slitt med i en årrekke nå, utrolig at man ikke klarer å forbedre dette med så mange hodesterke forsvarere.

                                  Opprinnelig skrevet av heidar
                                  Bergenkanaris, som alltid er kritiske, sier at det er en sur, men jevn kamp. Hadde det vært lov å vise ut Berg Hestad av NFF, hadde vi tatt det. Stoppet Molde bra, men sliter fortsatt offensivt. Det kommer.

                                  Viktigste nå er: 1: Slå søpla. 2: Hvis vi mot formodning ikke gjør det, ødelegge kneet på en viss islending.
                                  Berg Hestad skulle ikke vært utvist, taklinga på Erling var ren og burde ikke vært avblåst. Erling sier til dommer at det er feil, dommer erkjenner feil og gir derfor ikke gult. Merkelig at det ender opp med frispark i utgangspunktet.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Hvis du ikke evner å skille mellom viktigheten av 3 poeng borte mot Glimt og en bra kamp hjemme på eget gress hvor vi har 10965 tilskuere og evnen til å engasjere hjemmefansen igjen, så antar jeg en sånn påstand kan virke uforståelig. Vi klarer endelig å trekke folk på kamp og alt ligger til rette for at vi kan begeistre på hjemmebane og legge grunnlaget for å trekke mange folk på kamp framover. Da leverer vi den årets kanskje svakeste kamp i konkurranse med Brann borte. Det er veldig, veldig skuffende, men slettes ikke overraskende.
                                    Vi er ofte enige på dette forumet, men med kampen ferskt i minne er jeg ikke enig i at dette var så jævla ille.

                                    -Vi lider utvilsomt under av at vi ikke har en målscorer på topp. Hadde Ujah fått sjansene Knudtzon hadde i dag, ville han scoret tre mål.
                                    -Vi klarer ikke å prege kampen etter pause, etter at vi blir liggende under, eller sette noe vedvarende trykk på Moldes kompakte ni bakerste. Dette ser jeg blant annet, men ikke bare, som en direkte følge av spissmangelen.
                                    -Vi mangler alternativer i boks gang på gang. I dag setter jeg dette på kontoen for mangelen på spiss, og det tvungne byttet av Riise. Palmason er mye hvassere enn PVM nå. Sistnevnte hadde et slett innhopp i dag.

                                    I første omgang skapte vi nok til å ha satt tre på dem. Andre omgang var svak og tidvis planløs. Det som irriterer meg mest er imidlertid at vi slipper inn to så slappe, meningsløse baklengsmål.

                                    Når det er sagt, er det ikke Molde vi kjemper mot i den store sammenhengen. De er landets beste lag med god margin, men jeg er helt uenig i antydninger om at vi ble utspilt. De hadde få sjanser utenom målene.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Overraskende enig med deg i dag, kryss i taket!

                                      Men LSK er ikke i en posisjon hvor vi kan hente en spiss og selv om jeg gjerne skulle ønsket noe annet, så er Erling vår beste spiss (og han skulle definitiv putta i dag på noen av sjansene han får). Vi kan ikke gamble med klubbens fremtid med å bruke penger vi ikke har på å hente en spiss og hverken Fred eller Osvold er klare for oppgaven. Uansett hvor mye vi ønsker det...
                                      Da må vi gå for Høiland, han er en spiss. Erling er ikke en spiss, han er rask og kan score mål av og til, men han er og blir aldri noen spiss. Det er jo bare en logisk slutning å dra når man i tillegg ikke eier nåla i veggen: skal vi kverne videre på noe som vi veit aldri egentlig vil bli bra nok, eller skal vi satse på noe som kanskje ikke er like bra akkurat nå, men en som har mye større potensial til både å gjøre oss bedre i matchbilder som i dag der vi må jage, og som kan putte ballen i nettet. Vi er så låst til en type fotball med Erling på topp at det ser ut til å lamme laget, og til slutt hiver man opp Kippe som man har gjort så lenge jeg kan fuckings huske.

                                      Skal folk komme tilbake må de se noe nytt! Evolusjon! Aggro nå, men ta tak!

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2121

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Berg Hestad skulle ikke vært utvist, taklinga på Erling var ren og burde ikke vært avblåst. Erling sier til dommer at det er feil, dommer erkjenner feil og gir derfor ikke gult. Merkelig at det ender opp med frispark i utgangspunktet.
                                        Korrekt observert - skulle ikke vært frispark - men siden du blåser skal det være kort. Med tanke på at Hestad levde - midt sagt - farlig, er det opplagt. Blåser du, er det kort. Hadde det vært en Lillestrøm-spiller, og ikke en hellig ku hadde du nok fått se kort nr 2 der.

                                        Men, vi var dårlige og fortjente ikke seieren. Aksepterer det så lenge vi slår vif (og knekker beinet på islendingen) på mandag
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7055

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av heidar
                                          Korrekt observert - skulle ikke vært frispark - men siden du blåser skal det være kort.
                                          Jepp. Dessuten burde Hestad vært sendt av banen allerede før pause, da han kom inn med strakt bein og knottene ut rett i ankelen på Lundemo. Den situasjonen var klarere enn den han fikk gult for litt tidligere.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎