Vi mangler 4.5 mill

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    Vi mangler 4.5 mill

    Iflg. NRK mangler klubben 4.5 millioner kroner som vi må ha inn før utgangen av august.

    Hvordan skal vi klare det? Hvilke tiltak kan gjøres?
    Tida går fort...
  • Jan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2007
    • 386

    #2
    Opprinnelig skrevet av Fugl1970
    Iflg. NRK mangler klubben 4.5 millioner kroner som vi må ha inn før utgangen av august.

    Hvordan skal vi klare det? Hvilke tiltak kan gjøres?
    Tida går fort...
    Salg av spiller er vel det eneste alternativet. Da salg av hallen og eiendom er satt på vent inntil videre. Så Fofana eller Ringstad salg er vel sikkert rett rundt hjørnet. Mest sannsynligvis så får også JA, Palmi og PVM gå gratis hvis noen er int. i dem. Da lukter det bedre tider på Åråsen hvis du ser bort fra det sportslige...

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #3
      Opprinnelig skrevet av Jan
      Salg av spiller er vel det eneste alternativet. Da salg av hallen og eiendom er satt på vent inntil videre. Så Fofana eller Ringstad salg er vel sikkert rett rundt hjørnet. Mest sannsynligvis så får også JA, Palmi og PVM gå gratis hvis noen er int. i dem. Da lukter det bedre tider på Åråsen hvis du ser bort fra det sportslige...
      Palmi og PVM kan erstattes, Ringstad også til dels. Men JA og Fofana er vi utrolig avhengig av. Skulle tro at et salg av Ringstad alene vil dekke inn disse pengene. Plusser vi på lønna til Palmi og PVM, så står man sterkere rustet mot 2015 uten at det sportslige får alt for store konsekvenser. Om vi mister JA, Ringstad, Fofana, PVM og Palmi i sommer, så er det adjø.

      Kommentar

      • Jan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2007
        • 386

        #4
        Er vel også ganske sannsynlig at markedsverdien til Lundemo har knekt 4.5mill også. Men jeg orker ikke å tenke på det engang.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #5
          Opprinnelig skrevet av Jan
          Er vel også ganske sannsynlig at markedsverdien til Lundemo har knekt 4.5mill også. Men jeg orker ikke å tenke på det engang.
          Mister vi Ruben og lundemo i sommer også, så er denne klubben en saga blott etter årets sesong uansett.
          Skulle vært interessant å visst hvor mye vi sparer på å la Østli gå.

          Kommentar

          • fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1507

            #6
            hadde gjort seg med noen hyggelige beskjeder nå. Får helt vondt i magen av dette her. Vi supporterer gir det vi makter og kan, men det er begrenset hvor mye vi får til. 400K på noen få dager er fantastisk. Men vi trenger større beløp.
            Vi trenger at en riking gir oss rentefritt lån med 1 års avdragsfrihet så vi får stabla saker og ting på beina og får satt økonomien.

            Må vel være noen på Romerike med nok cash til å stille opp for LSK? Veit at Per og Per har gitt masse allerede, men nå brenner det virkelig på dass. Har dere noe mer å gi, så vil vi være evig takknemlig.
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

            Kommentar

            • MannsKoren
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Aug 2006
              • 1

              #7
              Dette er første gang jeg er på forumet, og er ikke medlem av Kanarifansen.
              Men har gitt kr 500 på sms to ganger med noen dagers mellomrom.

              En ting som gjør meg trist er at det kan være pengesterke folk med LSK-hjerter som bare sitter på gjerdet og ser på
              at klubben deres går til grunne....

              Nå i 2014, ser det ut til at LSK kan gjøre sin beste sesong siden 2007 også skjer dette....

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 632

                #8
                Opprinnelig skrevet av MannsKoren
                ...det kan være pengesterke folk med LSK-hjerter som bare sitter på gjerdet og ser på...
                Det er jo en del folk som liker å framstille seg slik, men så fremt det ikke er noe jeg har gått glipp av i gaveoversiktene, så framstår det som lite annet enn tomprat. Hadde f.eks jeg vært en tidligere spiller med gode år i LSK bak meg, hadde det blitt mer enn 10' i bidrag.

                Når ikke engang de som i årevis har fått leve guttedrømmen i LSK (og etterhvert fått godt betalt for det) tar ansvar og står fram, så blir det tungt å fri mer til supporterne. Tidligere spillere i LSK burde uten problemer doble det beløpet som er kommet inn de siste dagene, men hva skjer?
                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  #9
                  Vi har en tidligere spiller som er god for flere hundre millioner. Just sayin
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    #10
                    Folk velger selv hva de vil bruke penger de har tjent, på! Vi er ikke i noe posisjon i å forvente almisser og gaver fra folk som har hatt et arbeidsforhold i LSK. Det er ikke sånn det fungerer. Vi holder koken oppe og har trua, så løser dette seg. Husk at vi trenger 4,5 millioner i friske penger og at kuttene som nå foretas, gjør at vi kommer i balanse neste år. Da ser det faktisk lyst fordi vi gjør jobben nå i år. Klubben kommer heller ikke til å spille hasard og selge alt av spillere og la alle de gode forsvinne ut døra. LSK gjør som de har gjort i 40 år, nemlig å ha et kjølig og analytisk forhold til spillerne. Dersom spilleren vil, kan han spille for LSK og kanskje bli utenlandsproff. For de eldre, spille for å vinne noe! Alle lag i Tippeligaen kan med den rette treneren og filosofien vinne ligaen. Det er Stabæk og Godset et bevis for. Få norske klubber har solgt så mange spillere til utlandet som LSK. Utenlandsopphold er den viktigste gulroten for unge norske spillere. Ingen norske spillere tror at de i den krisen norsk klubbfotball står i nå, blir rike av å spille i Norge. Noen få i Molde og Trondheim blir det, mens resten må jobbe hardt for en middels lønn.

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #11
                      4.500.000 kr er mye penger, og antageligvis mer enn fansen alene kan samle inn en sommer. Klubben trenger noen som kan bidra med større beløp. Jeg tror det sitter flere der ute som har et hjerte for LSK, men som ikke nødvendigvis vil kaste inn store summer uten motytelse. Ledelsen sier at de økonomiske utsiktene for 2015 ser bra ut, men at vi har en umiddelbar likviditetskrise. Da må det være interessant å få inn frisk kapital, selv om det er lån, aksjeemisjon eller salg av eiendeler. Så spørsmålet mitt er... Finnes det måter å støtte klubben på, som har mer preg av å være investering enn gave, og blir disse mulighetene kommunisert utad?
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Hei alle. Beklager forumfraværet (sikkert til glede for mange), det skyldes en kombinasjon av jobb og privat.

                        Er klar for å bidra økonomisk og moralsk nå (privat og muligens i jobbsammenheng), og lurer også på dette blue poengterer:

                        Opprinnelig skrevet av blue
                        Finnes det måter å støtte klubben på, som har mer preg av å være investering enn gave, og blir disse mulighetene kommunisert utad?
                        Kan noen gi en kort og konsis oversikt over følgende:
                        1. Hvilke sponsoravtaler er ønsket for LSK som kan være attraktivt for næringslivet?
                        2. Hvilke andeler/eiendeler vurderes solgt (ref. blues spørsmål)?
                        3. Hvordan er det best å bidra privat?

                        Har beklageligvis ikke 4,5 MNOK på privat konto, men skal bidra så godt jeg kan.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Patriot
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2010
                          • 437

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Hei alle. Beklager forumfraværet (sikkert til glede for mange), det skyldes en kombinasjon av jobb og privat.

                          Er klar for å bidra økonomisk og moralsk nå (privat og muligens i jobbsammenheng), og lurer også på dette blue poengterer:



                          Kan noen gi en kort og konsis oversikt over følgende:
                          1. Hvilke sponsoravtaler er ønsket for LSK som kan være attraktivt for næringslivet?
                          2. Hvilke andeler/eiendeler vurderes solgt (ref. blues spørsmål)?
                          3. Hvordan er det best å bidra privat?

                          Har beklageligvis ikke 4,5 MNOK på privat konto, men skal bidra så godt jeg kan.
                          Dette kan sikkert Robert Lauritsen i markedsavdelingen svare deg på? robert@lsk.no

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Foreløpig er det latterlig dårlig hjelp fra næringslivet i Lillestrøm! Skjønner de ikke hvor viktig det er for hele byen å ha en fotballklubb på øverste nivå?

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 845

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Foreløpig er det latterlig dårlig hjelp fra næringslivet i Lillestrøm! Skjønner de ikke hvor viktig det er for hele byen å ha en fotballklubb på øverste nivå?
                              Forrige mandag sendte jeg en mail til 5-6 forskjellige bedrifter i Lillestrøm og omegn, med en utfordring om å bidra med omsetningsbasert støtte til LSK.
                              Mitt forslag var å annonsere en dag hvor x% av omsetningen går til LSK. Jeg lovet i mitt tilbud at en betydelig andel av Lillestrøm-supporterne skulle benytte seg av dette, slik at omsetningen uansett kom til å være mye høyere enn en tilsvarende dag uten et slikt opplegg.

                              Nå en uke etterpå, så har jeg fått null respons. Den naive sjelen i meg skylder på ferieavvikling i ledelsen, men realisten sier at de rett og slett ikke gidder å engasjere seg.
                              Morten

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #16
                                Fjordkraft, norgergesenergi eller noe sånt har på elkjøp. At hvis man bytter strømleverandør til dem så får man ett gavekort på elkjøp til 500kr. Hva om vi hadde fått med dem, på at for hver LSK supporter som bytter strømleverandør til dem, så støtter de LSK med 500kr?

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #17
                                  Finnes det ikke allerede et lignende tilbud fra Eidsiva? Supporterstrøm eller noe slik?
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎