"Nye lsk.no"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    "Nye lsk.no"

    Som vi alle er smertelig klare over, sliter Sportsklubben tungt økonomisk. Mange har bidratt med mye.

    Jeg vil her rette oppmerksomheten mot den fantastiske jobben Lars har gjort så langt med "nye lsk.no". Uten å dvele for mye ved det som har vært, er det liten tvil om at kvaliteten på artiklene på klubbens hjemmesider nå har en vesentlig høyere kvalitet enn det som var tilfellet tidligere. Det er en ren fornøyelse å lese artiklene til Lars; de er både interessante og har i tillegg godt norsk språk!

    Takk, Lars! Du fortjener en stor hyllest for den jobben du gjør med lsk.no!
    Elska þetta félag
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Takk, det var da veldig til skryt! Kan gi en kjapp orientering om situasjonen:

    Fram til 16. mai hadde LSK en heltidsansatt og en deltidsansatt på media. Den dagen sluttet den heltidsansatte, så da var det kun en på deltid igjen. Denne deltidsansatte jobber i LSK ut august, så fra september er medieavdelingen nede i null ansatte. LSK.no og øvrige kanaler må da driftes av frivillige. Den deltidsansatte er for tiden på ferie, derfor har dere kun sett mitt navn på artiklene den siste uken.

    Mitt utgangspunkt er at jeg har mye tid (spesielt i sommer), og med mitt studentbudsjett er det enklere for meg å gi arbeidskraft enn pengegaver. Klubben kan bruke meg til hva den vil, men foreløpig går det altså i media. Tidligere i juni leverte jeg noen artikler hjemmefra, men den siste uka har jeg jobbet fra Åråsen. Mye tid har gått til å lære publiseringssystemet, dekke fotballskolen og lignende, men fra og med neste uke blir det nok mer tid til å jobbe med A-lagsstoff.

    Noen personlige målsetninger for sommeren:

    - Opprettholde et bra "trøkk" på hjemmesida, Facebook og Twitter når det gjelder antall saker/oppdateringer. Her har klubben vært veldig flinke, ikke minst når det gjelder å svare på henvendelser via Facebook og Twitter. Det er veldig mange der ute som setter pris på klubbens tilgjengelighet i sosiale medier.

    - Bruke noen arbeidstimer på lengre saker. Mens punktet ovenfor handler mye om kvantitet, er det viktig for meg personlig å prioritere kvalitet av og til. Uten å love noe, synes jeg det er realistisk å satse på én godsak i uka, der vi kjører lengre intervjuer med spillere, trenere, administrasjon, gamle helter og så videre. Gjerne med mer personlig innhold i tillegg til det som handler om fotball. Dette tror jeg er viktig for å åpne klubben og la folk bli kjent med menneskene i klubben.

    - Få på plass et apparat som kan drive medieavdelinga på tilfredsstillende vis også etter august. Fra og med september er den deltidsansatte borte og jeg må bruke en del av tiden min på studiene, så da er vi helt avhengige av mer hjelp. Sosiale medier er viktig, kampdag krever ressurser, midtukesaker må lages og så videre. Hvis du føler at du har noe å bidra med, er det bare å ta kontakt med meg eller klubben. For eksempel er jeg teknisk tilbakestående når det kommer til foto, video og redigering, så der trengs det kloke hoder!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      - Få på plass et apparat som kan drive medieavdelinga på tilfredsstillende vis også etter august. Fra og med september er den deltidsansatte borte og jeg må bruke tid på studiene, så da er vi helt avhengige av mer hjelp. Sosiale medier er viktig, kampdag krever ressurser, midtukesaker må lages og så videre. Hvis du føler at du har noe å bidra med, er det bare å ta kontakt med meg eller klubben. For eksempel er jeg teknisk tilbakestående når det kommer til foto, video og redigering, så der trengs det kloke hoder!
      Dette kan ikke understrekes nok. Jeg har allerede skrytt stort av Lars in person, og det er absolutt fortjent. Det som derimot er helt klart er at Lars klarer ikke denne jobben alene, uansett hvor flink han er. Der er engang sånn at jobb og studier også krever sitt. Jeg er 100% sikker på at dette området kan dekkes veldig godt av frivillige, men LSK er avhengig av at mange nok stiller med sin tid og kunnskap og gjør seg tilgjengelig for klubben.

      Dersom du kan bidra på foto, video, redigering, tekdt, sosiale medier eller annet trenger klubben din deg!

      Hjelp din største kjærlighet! Det er nå klubben din trenger deg som mest: send Lars en PM!
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #4
        En wonderkid, som skrev like bra og hadde like mye peiling som 14-åring! Konge, Lars. Har lenge håpa at du skal engasjere deg igjen. Du er en kjemperessurs for oss, og LSK!
        ..................

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Dæven! Jeg prøvde å skrive ett innlegg for noen dager siden om at LSK.no er bedre enn noen sinne, men at jeg er skeptisk til at klubben tar seg råd til å ansette noen nye på mediesiden. Men så viser det seg at Lars gjør jobben frivelig?! Fantastisk innsats i så fall. Hyll hyll!

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Klubbene har vel krav fra sentralt hold hengende over seg om å produsere et visst antall artikler i en periode, om jeg ikke har misforstått. Så det er nok ikke noe spørsmål om klubben kan ta seg råd til å ansette en medieansvarlig eller ei.
            Knurr...

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #7
              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Så det er nok ikke noe spørsmål om klubben kan ta seg råd til å ansette en medieansvarlig eller ei.
              Virker jo som det er det dem prøver å unngå, ved at Lars kjører hardt i sommer, og prøver å bygge opp et robust frivillighetsteam som kan skrive tilstrekkelig gjennom uka, og dekke det nødvendige på kampdag. Hittil ser det jo meget bra ut, uten at kvaliteten er det minste forringa.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • Patriot
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2010
                • 437

                #8
                Det LSK taper på uten mediefolk i fulltid, er jobbinga opp mot pressen ellers i hverdagen. Har hørt at OKB tilrettela og fikset mye presseomtale for klubben ved å invitere, tipse og tilnærme seg de ulike avisene og tv-kanalene. Den biten er viktig i en mediehverdag som i dag når det er stor kamp om oppmerksomheten. Skal LSK henge med på lang sikt, bør de også ansette folk til en slik rolle.
                Last edited by Patriot; 29.06.2014, 18:59. Begrunnelse: skriveleif

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  #9
                  Er det lov til å ønske seg at neste artikkel har heading "Lars møter BennyLem til dybdeintervju"?
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Lars bra jobba , men legg auksjonen som går nå som toppsak på Lsk.no.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av holmiz
                      Er det lov til å ønske seg at neste artikkel har heading "Lars møter BennyLem til dybdeintervju"?
                      Burde ikke ta lang tid å skrive

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2526

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                        Klubbene har vel krav fra sentralt hold hengende over seg om å produsere et visst antall artikler i en periode, om jeg ikke har misforstått. Så det er nok ikke noe spørsmål om klubben kan ta seg råd til å ansette en medieansvarlig eller ei.
                        Noe sier meg at det var noe som het/heter 24/7. 24 skriftlige og 7 videosaker i løpet av ei uke. Og man har vel egne tilskudd fra NFF til media i klubben, eller husker jeg feil? Som har visse betingelser hengende ved seg (24/7?). Jeg tror klubben må ha en medieansvarlig. PS: dette går på klubbledelsen, ikke de som utfører den gode jobben!

                        Forøvrig vil vil jeg si at Lars gjør en meget bra jobb. Stor tommel opp for dugnadsånden!
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7027

                          #13
                          Flott å se at Lars har gått inn som skapende kraft på LSK.no. Når Aleks slutter, er det bare jeg igjen der av den gamle gjengen. Jeg jobber også frivillig, men gjør kun radio + et par saker til nettsiden etter hjemmekamper.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Auksjonen på Lsk.no er jo helt håpløs og finne , her må noe gjøres og det fort...

                            Kommentar

                            • 307
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 358

                              #15
                              Den er vel på Facebook og ikke Lsk.no?

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #16
                                men den burde ligget på Lsk.no også...

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1462

                                  #17
                                  Honnør til referat og videoinnslag etter Vif-kampen!! Bra skrevet, intervjuene gode og mye bra kameraføring. (Jeg har aldri sett en trener i LSK intervjuet med en slik filming tidligere.. dette var stilig)

                                  Kommentar

                                  • Nosferatu
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 667

                                    #18
                                    Filleting, og kanskje i feil tråd, men allikevel: er det meningen at Marius Amundsen skal stå oppført som angrepsspiller på LSK.no? For det ser litt dumt ut.
                                    Your importance in this world is incalculable.

                                    Now get some sleep.

                                    Kommentar

                                    • Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                      Honnør til referat og videoinnslag etter Vif-kampen!! Bra skrevet, intervjuene gode og mye bra kameraføring. (Jeg har aldri sett en trener i LSK intervjuet med en slik filming tidligere.. dette var stilig)
                                      Glenn Due var det ikke? Enig i at det var veldig bra
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        #20
                                        Igjen ligger det to gode intervjuer på lsk.no i forkant av kamp. For min egen del, så er det minst like stas med skriftlige intervjuer som video. Fint med en mix, men er det enklere for lsk.no kun med tekst, så er det bare å kjøre på. Og forumet bør kanskje bli flinkere til å legge ut lenker til alt som skjer på lsk.no
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎