Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Dette sier du til det kjedsommelige hver eneste gang, også med tap mot Tromsø og Stabæk ville det være krise ifølge deg selv. Begynner å bli oppbrukt nå.
    Kan du finne hvor jeg skrev at det ville være krise med tap mot Tromsø og Stabæk?

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3323

      Vgd.

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Jeg skrev vel ikke det før kampene. Men jeg skrev at vi var ute å kjøre etter tapene mot disse to motstanderne du nevner. Men nå beveger du deg over på meg igjen. Du er fryktelig opptatt av meg. Virker nesten litt skremmende. Hold deg til saken.

        Kommentar

        • krogen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2009
          • 228

          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
          Enig. Vi kan rett og slett ikke tape på lørdag. Gjør vi det, er det krise, selv om jeg tror vi med full spiker på hjemmebane kan ta mange poeng på Åråsen i høst. Spillerne og Runar må fokusere på en smart kampplan og Runar må være taktisk smartere enn Kåre. Ellers kan dette bli på håret!
          Det er ikke krise å tape for serielederen.

          Kommentar

          • 10theri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2010
            • 438

            Tap mot RBK SÅ er det krise? Var det ikke krise før RBK-matchen, så er det ikke krise etter matchen. Så enkelt bør det være mtp. styrkeforholdet LSK vs. RBK.
            Heia Lillestrøm......

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av 10theri
              Tap mot RBK SÅ er det krise? Var det ikke krise før RBK-matchen, så er det ikke krise etter matchen. Så enkelt bør det være mtp. styrkeforholdet LSK vs. RBK.
              I LSK ser det ut til at det er sånn man tenker allikevel. Her er det følelsene som settes i sving rett etter en kamp som er styrende for hva som skjer de neste ukene. Vinner man en kamp, så vinner man seg selv 2-3 nye kamper på å vinne tilbake tilliten. Her måles man ikke på det som har skjedd over veldig lang tid, men på de følelsene man sitter igjen med etter en enkeltkamp.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Vår sportslige krise blir utløst ved et nytt tap gitt at vi da ligger veldig utsatt til på tabellen. Mer utsatt til enn tilfellet var etter Godset-kampen. Det er mitt poeng. Hvis man f. eks havner på kvalifiseringsplass så er ikke krisen mindre bare fordi man tapte for serielederen, utenat jeg har studert tabellen nøye. LSKs prestasjoner over tid er også for dårlige. Solskjær har sagt at 6 dårlige kamper er nok for å få en trener sparket. En trener må jobbe i to spor; vinne kamper på kort sikt og å utvikle laget over tid. Hva har Runar klart? Jeg er mer og mer usikker og vinglete om han er rett mann om vi taper mot RBK. Han må gjenskape magien fra Godset-kampen slik at kampen mot drammenserne ikke blir en enslig svale i en miserabel juli- og august-måned.

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 419

                  Greit å huske på at vi møter alle lagene rundt oss på bortebane i høst. Bortsett fra den ene laget vi alt har møtt, AaFK, der vi tapte 2-0.

                  Så det er litt avhengig av om glasset er halvtomt eller halvfullt. Vi har lette bortekamper, men MÅ samtidig vinne dem.

                  Kommentar

                  • GB
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 332

                    Man kan vel ikke beskyldes for å overdrive om man sier at det nå er krise sett i lyset av at man nettopp har tapt for et lag som ligger klart bak på tabellen og samtidig svært nylig har blitt banket av en opplagt nedrykkskandidat. Om man så legger til trenerens kommentar om at man kanskje ikke er bedre enn at man taper for lag på nedrykksplass så kan jeg ikke helt se hvilke lag man skal klare å få poeng mot. At potensialet ligger i laget til å prestere nok til å holde seg mener nå jeg men det mangler en samlende ledelse som både motiverer og veileder til å yte maksimalt som lag.

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Rykker vi ned, så har ikke LSK byen bak seg sånn som Brann hadde i Bergen. Vi er kanskje ferdig som toppklubb om vi rykker ned. Når jeg mener ferdig, så mener jeg i overskuelig fremtid. Folk må ta med alt som kan krype og gå til Åråsen på lørdag. Selv skal jeg ta med bikkja.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Rykker vi ned, så har ikke LSK byen bak seg sånn som Brann hadde i Bergen. Vi er kanskje ferdig som toppklubb om vi rykker ned. Når jeg mener ferdig, så mener jeg i overskuelig fremtid. Folk må ta med alt som kan krype og gå til Åråsen på lørdag. Selv skal jeg ta med bikkja.
                        Hvis du med toppklubb mener Tippeligaklubb så er jeg uenig. Du kan jo ta en titt på lagene i OBOS og se om det er mange klubber der vi ikke er større enn, selv om vi er skadeskutt.

                        For å si det sånn, så ligger vi an til å møte lag som Jerv eller Levanger hvis det blir kvalik.

                        Hvis du med toppklubb mener et lag som preger serien, ikke bare er der, så er det vel en stund siden vi var det.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Rykker vi ned, så har ikke LSK byen bak seg sånn som Brann hadde i Bergen. Vi er kanskje ferdig som toppklubb om vi rykker ned. Når jeg mener ferdig, så mener jeg i overskuelig fremtid. Folk må ta med alt som kan krype og gå til Åråsen på lørdag. Selv skal jeg ta med bikkja.
                          100% enig, nedrykk vil per nå føre klubben inn i samme gate som FFK, Vinger, Kamma osv. Å tro at en klubb blottet for vinnermentalitet skal snu skuta og kjøre rett opp igjen er galskap!

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Hva har Runar klart? Jeg er mer og mer usikker og vinglete om han er rett mann om vi taper mot RBK.
                            Jeg er ikke tilhenger at avgjørelser baseres på enkeltkamper. Det kan ikke være slik at ved seier på lørdag, så sitter man trygt i to kamper til.

                            Beslutninger vedrørende trenere må tas på bakgrunn av prestasjoner over en lengre periode. Sportslig utvalg må se på hva som er prestert så langt i år og grunnlaget som ligger der for sportslig suksess. Får Runar Kristinsson sparken til uka, er ikke det pga tap mot RBK. Men, han sitter nok trygt en stund til....

                            Utenfra er det åpenbar underprestring over minst de ti siste kampene (etter min mening), med unntak av kampen mot Godset - dog gir ikke en ensom sval bris en varm sommer. Mot AAFK ble veldig lite gjenskapt.

                            Jeg har sagt det siden treningskampen mot Stabæk at pengene fra salget av Friday, der må deler av midlene brukes på å kjøpe Runar Kristinsson ut av kontakta. Det står jeg bergstøtt på snart 1 1/2 måned senere.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9370

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              100% enig, nedrykk vil per nå føre klubben inn i samme gate som FFK, Vinger, Kamma osv. Å tro at en klubb blottet for vinnermentalitet skal snu skuta og kjøre rett opp igjen er galskap!
                              Optimist.

                              Vi blir Lyn...

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Optimist.

                                Vi blir Lyn...
                                Helt uenig. Vi har så mange år bak oss i toppen at vi ramler ikke sammen som et korthus og forsvinner ned i breddefotballen. Organisasjon, ungdomsavdeling, erfaring og kultur tilsier det.

                                Rykker vi ned så er jeg sikker på at vi rykker rett opp igjen.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Helt uenig. Vi har så mange år bak oss i toppen at vi ramler ikke sammen som et korthus og forsvinner ned i breddefotballen. Organisasjon, ungdomsavdeling, erfaring og kultur tilsier det.

                                  Rykker vi ned så er jeg sikker på at vi rykker rett opp igjen.
                                  Med andre ord er det enda verre. Vi blir enga.

                                  Litt alvor også. Jeg tror dessverre det du skriver kan bli vårt fall også. Vi har null erfaring med å takle et nedrykk. Lag som Sogndal har en erfaring og kultur som tilsier at de skal rykke opp igjen på en sesong eller to. Vi har ikke det.
                                  Vi lener oss tilbake på historien som lengstlevende toppklubb i Norge, men det holder nok ikke i OBOS. Vi er mye nærmere Fredrikstad i organisasjon, kultur og erfaring enn vi kanskje liker selv. Og jeg tror fort vi kan havne der.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen

                                    Rykker vi ned så er jeg sikker på at vi rykker rett opp igjen.


                                    Det er faktisk ingenting som tilsier at vi rykker rett opp igjen. Vi vil miste spillere, interessen blir dårligere og økonomien blir enda dårligere. Vi har ikke råd til et nedrykk.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2288

                                      Hvis entusiasmen fra forumet smitter over på spillerene vil vi garantert holde oss...

                                      Mye repetiv negativ argumentasjon her nå. Kanskje på tide å innse at Runar blir, så får vi heller sette inn alle kluter for å beholde plassen. Nei, jeg vil ikke ha tap mot bart for å sette siste spikern, ei heller nedrykk for nullstillelse.

                                      Kommentar

                                      • Fredenburg91
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2013
                                        • 377

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        Hvis entusiasmen fra forumet smitter over på spillerene vil vi garantert holde oss...

                                        Mye repetiv negativ argumentasjon her nå. Kanskje på tide å innse at Runar blir, så får vi heller sette inn alle kluter for å beholde plassen. Nei, jeg vil ikke ha tap mot bart for å sette siste spikern, ei heller nedrykk for nullstillelse.

                                        Jeg har bestandig vært en av dem som sier "LSK rykker aldri ned". I år har jeg for første gang innsett at det faktisk er mulig. Og da er jeg nok mer enig med dem som mener at LSK vil slite med å rykke rett opp igjen, enn de som tror at et nedrykk nesten vil være bra på noen måter for klubben, som en nullstillelse.
                                        Jeg vil virkelig ikke ha RK som trener for klubben mer, men det betyr faen ikke at jeg mener det er greit med et tap mot RævBK. Pokker heller, vi skal da aldri ØNSKE at LSK taper kamper, selv om det vil bety spikern i kista for Rúnar. Vi er LSK, minstekravet er å gi alt på banen og på tribunen for å ta så mange poeng som mulig (og når jeg skriver gi alt, mener jeg virkelig gi alt, og ikke den tomme Gi Alt-garantien klubben nekter å slutte og mase om, selv om de ytterst sjeldent lever opp til den).
                                        ---------------------------------------------------------------------
                                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                        ---------------------------------------------------------------------

                                        Kommentar

                                        • krogen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2009
                                          • 228

                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Det er faktisk ingenting som tilsier at vi rykker rett opp igjen.
                                          Ingenting? Det er vel å ta i. Jeg har ikke studert statistikken, men jeg har en formening om at lag som rykker ned, står ganske sterkt i kampen om opprykk året etter. Selvfølgelig vil vi ikke rykke ned, men det er å svartmale å si at vi nærmest automatisk blir et nytt Fredrikstad, Hamarkameratene, Kongsvinger, Lyn eller Skeid om det skulle skje. Jeg er enig i at det ser litt stygt ut i år, men jeg har fortsatt tro på Runar og guttene hans (inkludert Gary Martin). Jeg tror ikke nødvendigvis det blir seier allerede i morgen, ei heller borte mot Bodø/Glimt, men i hjemmekampen mot Haugesund bør det skje. Da vil vi eventuelt ha minst 23 poeng og fortsatt ni kamper på å karre til oss nok poeng til å ta fatt på den 43. stolte sesongen på rad i vår øverste divisjon.
                                          Last edited by krogen; 05.08.2016, 14:34. Begrunnelse: typo

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎