Kamptråd Aalesund- Lillestrøm sk lørdag kl 1530.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • perrern80
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 603

    Kudos til Arnefjord som kaller en spade, for en spade. "vi er fruktansvert rævva".

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9413

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Ikke Erling?!

      Arnold og Friday er dagens spillere! Skryt til Marius A også, rett inn på laget til en feilfri kamp.. Dog mot ett ræva lag.
      Friday gjorde meg glad. Derfor er han min man of the match

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4377

        Så ikke kampen i dag. Men brukbart fornøyd med ett poeng! Friday fra start mot Brann?
        ..................

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          Marius A var jo en åpenbaring og overrasket meg stort. Viser at de som driver med det sportslige i klubben ikke er så nedsnødd som en del mener. Å få inn en slik spiller i situasjonen vi er i nå er godt jobba

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3975

            Overforsiktighetslinja til Haglund gjør meg frustrert!! Laget er godt nok for mer!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • gullfuglen
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2010
              • 64

              Mente det var en tabbe da vi slapp Amundsen til Strømmen for tre år siden. I dag viser han hvorfor.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av gullfuglen
                Mente det var en tabbe da vi slapp Amundsen til Strømmen for tre år siden. I dag viser han hvorfor.
                I dag er han bedre enn om han hadde spilt for LSK2 frem til i dag..

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3195

                  Opprinnelig skrevet av gullfuglen
                  Mente det var en tabbe da vi slapp Amundsen til Strømmen for tre år siden. I dag viser han hvorfor.
                  Den beste løsningen da han ikke var helt god nok for A-stallen ville vært å låne/leie ham ut slik at han fikk spilletid og kamptrening på rett nivå, dvs første divisjon. Og - med litt flaks - kan vi vel si at det var nesten det vi gjorde. Det er dessuten helt opplagt at LSK har fulgt nøye med på utviklinga hans og hadde ham høyt oppe på blokka da muligheten (sett fra Marius' side) og behovet (sett fra LSKs side) kom.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    Mellomfornøyd med poeng i dag. Mot et så svakt Aafk-lag burde vi ha vunnet. Dessverre var LSK nesten like dårlige i en kvalitetsmessig trist kamp. Haglund skal ha ros for at han har klart å tette igjen bakover. Defensivt er det meget bra nå. Amundsen debuterte som dagens kanarifugl etter min mening.

                    Men offensivt er det dessverre merkelig dårlig. LSK har ballen mye, men skaper heller ikke i dag mange målsjanser. Haglund må snart skjønne at vi ikke kan trille oss inn i 16 meteren, med flikker og hælspark gang etter gang.

                    Jeg synes det er bra at vi spiller oss ut av forsvar, gjennom midtbanen og inn på siste 1/3 delen. Men da må vi for faen slå flere innlegg! Selv uten targetspiss, vil det skape mange situasjoner og tilfeldigheter som fører til sjanser. Få ballen inn foran mål! Og ja, Fred Friday må starte neste kamp.

                    Kommentar

                    • andee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 1191

                      Etter å ha flikka, flækka, hæppa og hoppa over på siste tredjedelen i 88 min, tatt en del dårlige valg og ikke minst skutt elendig, virkelig (alle andre enn Haglunds skyld - Aafk kunne hatt Alanzinho i goal med samme resultat), men i det minste skutt, inneholdt den überdeilige utligninga (se den om og om igjen) mengder av det samtlige kanaris ønska seg matchen igjennom, om enn i så lite som ett trekk av gangen.

                      Bevisste, reale pass med trua, adresse og et vanskelighetsnivå som er mer eller mindre mulig å beherske.

                      Den halvlange crosseren fra Magnar var brillefin, og vi veit jo han er god på nettopp dette.

                      Volleyinnlegget fra Mjelde var egentlig av en vanskelighetsgrad jeg ikke vil se på det tidspunktet, da fire av fem ender på hittegodsen, men heldigvis prøvde og lyktes han, som han innimellom gjør på viktige tidspunkt; tredje-, nest- eller sist på ballen. Flott, Mjelde! Mer.

                      Friday, som den beskjedne og joviale gutten han er, påstår at legget var for høyt til å heades på mål, at han derfor måtte ferdigscore den for Pálmi (som til de grader trengte en goal nå). Mulig det, Friday, men da er du i så fall enda skarpere enn vi tror. Fire av fem spisser header på goal der, selvfølgelig gjør dem det, men så kommer heller ikke Friday til å bli en ordinær spiss. Får vi håpe og tru.

                      Pálmi er på rett plass til rett tid, og jeg tilgir ham faktisk for at den ikke blei dengt inn i en slags liggende brassesparkvariant.

                      Ser ikke helt at Haglund skal få tyn for denne (traff med byttene, ja mulig dem kom seint), han gjør noen modige valg - etter å ha hatt 12-13 spillerberettiga utespillere på treninga uka igjennom. Amundsen direkte inn er baller. Rett valg. Vi eier mye ball i første, noe vi antakelig ikke hadde gjort med Johan som stopper.

                      Friday, PVM og Ringstad hadde vel 1-2 økter denna uka, forståelig at det ikke blei (mer) spilletid (Johan teller ikke i den "1-2", der ville jeg blitt bekymra om det blei mer enn to økter). SKM får endelig en full match med godkjent pluss. Lundemo fin igjen, selv om han blir spilt opp i stry av medspillere opptil flere ganger.

                      Umulig å bli helt klok på, og kjent med, Fofana, men samtidig umulig å mislike. Far min sa han minner om spillere på et visst bydelslag på 70-tallet, som ofte "venta" på mann' sin, noen ganger dro av uvedkommende to ganger og generelt ikke var spesielt effektive i spillestilen. Fofana er nok tilbake i ordentlig vårslag igjen på naturgras mot Brann på fredag.

                      Forhåpentligvis får vi ei god treningsuke nå, med mye folk, hvor bakre femmer sier seg sjøl enten Stian blir 100 % eller ikke, og så får Magnus og Magnus se Brann Viking og leke seg med hvem som skal være alternativene til Johan og Lundemo foran og på sida der gjennom uka. Nokså mange å velge blant til de fire plassene, faktisk.

                      #vierlsk
                      Last edited by andee; 26.07.2014, 22:56. Begrunnelse: skjenk+mobil
                      TS05 - Felt C

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 964

                        Opprinnelig skrevet av vermu
                        Mellomfornøyd med poeng i dag. Mot et så svakt Aafk-lag burde vi ha vunnet. Dessverre var LSK nesten like dårlige i en kvalitetsmessig trist kamp. Haglund skal ha ros for at han har klart å tette igjen bakover. Defensivt er det meget bra nå. Amundsen debuterte som dagens kanarifugl etter min mening.

                        Men offensivt er det dessverre merkelig dårlig. LSK har ballen mye, men skaper heller ikke i dag mange målsjanser. Haglund må snart skjønne at vi ikke kan trille oss inn i 16 meteren, med flikker og hælspark gang etter gang.

                        Jeg synes det er bra at vi spiller oss ut av forsvar, gjennom midtbanen og inn på siste 1/3 delen. Men da må vi for faen slå flere innlegg! Selv uten targetspiss, vil det skape mange situasjoner og tilfeldigheter som fører til sjanser. Få ballen inn foran mål! Og ja, Fred Friday må starte neste kamp.
                        Må si det er rett og slett si det er skikkelig deilig å høre en komme med konstruktiv "kritikk" uten å henge ut spillere og slenge dritt. Samtidig og nevne det som er bra. For det er jo faktisk utrolig bra å klare å sleppe inn bare et mål på de 3 siste kampene med tanke på alle endringene i forsvarsfireren. I dag stiller vi med BHR som har spilt en kamp i forsvarsfireren tidligere i år. Magnar som først de siste månedene har blitt fast. Amundsen som har hatt noen få treninger med laget. Og Simen som har i hele år vært reserve.

                        Helt enig med deg at det er først og fremst siste 1/3 som er alt for dårlig. Jævli synd at Haglund er så jævla sta (for han må jo se det han også) og nekter å bytte ut spillere eller gjøre andre endringer så siste 1/3 blir bedre og målene trolig kommer.

                        Før i sesongen kunne jeg til tider forsvart Haglund på å bruke Erling framfor Friday og Osvold. Fordi Friday synes jeg ikke virka klar til Tippeliga spill fra start og for Osvold hadde vært en stund ute. Nå der i mot virker Friday bedre enn noen gang og han fortjener å starte fremfor Erling.

                        Synes også Haglund er dårlig på å bruke spillere til det de er gode på. F.eks i dag når vi styrer spillet som vi gjør til tider burde han bruke enn annen spiss enn Erling. Byttet inn Friday for Erling tidligere eller f.eks satt Erling ned på kant og Fofana som spiss. Selv vi da hadde mistet totalt den defensive jobbinga til Erling som spiss.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Ironi: Mye MØKKFOLK på forumet, og DU som kritiserer Haglund og EK er en møkkamann... Ref viking borte

                          Opprinnelig skrevet av WAK
                          Må si det er rett og slett si det er skikkelig deilig å høre en komme med konstruktiv "kritikk" uten å henge ut spillere og slenge dritt. Samtidig og nevne det som er bra. For det er jo faktisk utrolig bra å klare å sleppe inn bare et mål på de 3 siste kampene med tanke på alle endringene i forsvarsfireren. I dag stiller vi med BHR som har spilt en kamp i forsvarsfireren tidligere i år. Magnar som først de siste månedene har blitt fast. Amundsen som har hatt noen få treninger med laget. Og Simen som har i hele år vært reserve.

                          Helt enig med deg at det er først og fremst siste 1/3 som er alt for dårlig. Jævli synd at Haglund er så jævla sta (for han må jo se det han også) og nekter å bytte ut spillere eller gjøre andre endringer så siste 1/3 blir bedre og målene trolig kommer.

                          Før i sesongen kunne jeg til tider forsvart Haglund på å bruke Erling framfor Friday og Osvold. Fordi Friday synes jeg ikke virka klar til Tippeliga spill fra start og for Osvold hadde vært en stund ute. Nå der i mot virker Friday bedre enn noen gang og han fortjener å starte fremfor Erling.

                          Synes også Haglund er dårlig på å bruke spillere til det de er gode på. F.eks i dag når vi styrer spillet som vi gjør til tider burde han bruke enn annen spiss enn Erling. Byttet inn Friday for Erling tidligere eller f.eks satt Erling ned på kant og Fofana som spiss. Selv vi da hadde mistet totalt den defensive jobbinga til Erling som spiss.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av WAK
                            Må si det er rett og slett si det er skikkelig deilig å høre en komme med konstruktiv "kritikk" uten å henge ut spillere og slenge dritt. Samtidig og nevne det som er bra. For det er jo faktisk utrolig bra å klare å sleppe inn bare et mål på de 3 siste kampene med tanke på alle endringene i forsvarsfireren. I dag stiller vi med BHR som har spilt en kamp i forsvarsfireren tidligere i år. Magnar som først de siste månedene har blitt fast. Amundsen som har hatt noen få treninger med laget. Og Simen som har i hele år vært reserve.

                            Før i sesongen kunne jeg til tider forsvart Haglund på å bruke Erling framfor Friday og Osvold. Fordi Friday synes jeg ikke virka klar til Tippeliga spill fra start og for Osvold hadde vært en stund ute. Nå der i mot virker Friday bedre enn noen gang og han fortjener å starte fremfor Erling.

                            Synes også Haglund er dårlig på å bruke spillere til det de er gode på. F.eks i dag når vi styrer spillet som vi gjør til tider burde han bruke enn annen spiss enn Erling. Byttet inn Friday for Erling tidligere eller f.eks satt Erling ned på kant og Fofana som spiss. Selv vi da hadde mistet totalt den defensive jobbinga til Erling som spiss.
                            Enig i det første du skriver, men jeg mener at EK er mye av grunnen til at vi styrer spillet fullstendig i 1.omgang, og at aafk da sliter med å komme seg over midtbanen med sitt gode press. Han gjør det enkelt for oss å stå etter med hele laget, som gjør at vi gang på gang vinner ballen tilbake med en gang vi mister den. Det er ikke gitt at kampbildet ville sett likt ut med f.eks Fred Friday på topp, selv om jeg i likhet med deg skulle hatt han på banen fremfor EK i det øyeblikket vi vinner ballen.

                            Uansett synes jeg Fred Friday stadig tar steg i riktig retning, og i dag synes jeg Haglund treffer bra med byttene sine ift hvordan aafk endrer seg etter at de ut av ingenting scorer på sin eneste sjanse i kampen.

                            Forøvrig er det utrolig deilig å se at LSK har blitt så solide bakover på tross av store endringer i forsvaret den siste tiden. Det har nok like mye med at vi er bedre enn noen gang til å forsvare oss som en enhet som at de bak har gjort en god jobb. Forsvarsspillet starter jo fremme hos EK.

                            Dette poenget var uansett ekstremt viktig, og selv om vi nå ser ut til å miste kontakt med medaljekampen, så tar vi viktige poeng ift å holde lagene i bunnen bak oss.

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 964

                              Jeg er helt enig med deg. Tror ikke det er så mange som ser hvor utrolig viktig jobb Erling gjør som førsteforsvarer.

                              Men nå styrer vi mange av kampene og spillet vårt sittere bedre. Spillerne har blit bedre kjent og Haglund har fått tid på seg. Da blir dilemma om vi skal spille med en spiss som er bedre i boksen enn Erling og kanskje putter på flere av sjansene. Men da mister vi den herlige jobben Erling gjør som førsteforsvarer og kampene kan fort bli annerledes.

                              Nå er det jo noen på forumet her som virkelig har peiling på fotball og hadde gjort jobben langt bedre enn Haglund. De har ment omtrent fra begynnelsen av sesongen at det bare er å sette Erling på benken og sette inn andre spisser så er problemet løst. Den jobben Erling gjør som førsteforsvarer har ingen betydning ;-)

                              Men for å være helt ærlig så synes jeg Friday har gjort så store framskritt i det siste at jeg håper Haglund lar Friday få betraktelig mer spilletid i de kampene vi styrer kampene.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                Kun eksperter på forumet til LSK kan sette spissens førsteforvarersjobb høyere enn hans evner til å skåre mål.

                                Tror dette er eneste klubben, i alle divisjoner, i hele europa, hvor man rangerer det slikt.

                                Fasit: En spiss skal skåre mål.

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 964

                                  Opprinnelig skrevet av daf
                                  Ironi: Mye MØKKFOLK på forumet, og DU som kritiserer Haglund og EK er en møkkamann... Ref viking borte
                                  Har null problem med at folk kritiserer Haglund og Erling og resten av de ansatte i LSK. Men det finnes alltid en grense. Når det nesten blir til at enkelte spillere blir hengt ut og slengt dritt til hele tiden så synes jeg grensen er nådd. Bare det negative som kommer fram.

                                  Synes jeg fikk bra støtte fra mange etter innlegget. Har faktisk fått mange PM fra forumbrukere som sier de er dritt lei av de som hele tiden poster ut bare negative innlegg og slenger dritt om spillere. De er faktisk så leie at de ikke gidder å bruke forumet så mye som før.

                                  Fikk jo kommentar fra en som har større fartstid og flere innlegg enn meg og deg tilsammen som mente at forumet hadde tapt seg vannvittig pga en orgie av sutring..........

                                  Jeg har som sagt ikke noe imot kritikk og folk må få være negative men det fins en grense...........

                                  Det verste er at spilleren som tydeligvis er den største huggestammen er faen meg en av de som blør mest for drakta og gjør mest jobb av alle.

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 964

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Kun eksperter på forumet til LSK kan sette spissens førsteforvarersjobb høyere enn hans evner til å skåre mål.

                                    Tror dette er eneste klubben, i alle divisjoner, i hele europa, hvor man rangerer det slikt.

                                    Fasit: En spiss skal skåre mål.
                                    Forrige uke var det noen på forumet som mente jeg hadde mensen. Nå tror jeg jaggu det er noen andre som har fått uka og er furt.

                                    Idiotisk å skrive at vi setter spissens førsteforvarerjobb høyere enn hans evner til å score mål.

                                    Selvfølgelig må en spiss score mål. Men kan ikke bare si at en spiss skal score mål og når spissen ikke gjør det må han settes ut. Må se helheten i det. Hva er alternativet? For å si det sånn så tror jeg ikke vi hadde hatt flere poeng om f.eks Friday hadde spilt fra start i begynnelsen av sesongen.

                                    Hvis du leser de forrige innleggene mine så mener jeg at Friday nå har tatt framskritt og nå bør få spille mer på bekostning av Erling. Selv om vi mister førsteforvarerjobben Erling gjør. Tidligere mener jeg vi ikke har hatt spisser som hadde gjort noe bedre jobb enn Erling.

                                    Da ser jeg bort fra Høiland. Skjønner ikke at Høiland ikke fikk flere sjanser enn han gjorde. Selv om han imponerte meg ikke alltid når han først fikk sjansen.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9413

                                      Opprinnelig skrevet av WAK
                                      Forrige uke var det noen på forumet som mente jeg hadde mensen. Nå tror jeg jaggu det er noen andre som har fått uka og er furt.
                                      Har ikke ei spesifikk uke, er kronisk

                                      Synes kampen i går var positiv. Forsvarsfirrer'n holdt stand og Friday viste seg å ha et helt anna fotballhue enn fx Fofana.

                                      Men når det kommer til Erling, så er jeg ikke så imponert over førsteforsvarerjobben og hyllinga den skal få - som virker å komme ut av det at han ikke skårer mål, og at man da må finne andre måter å snakke han opp, siden han er så mange sin "fugl fønix" og dermed uansett prestasjon skal høste skryt.

                                      Men meg om det. Sitter nå her i Høiland-drakta mi

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3178

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Men meg om det. Sitter nå her i Høiland-drakta mi
                                        Du syke mann...

                                        Kommentar

                                        • zkinny
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2012
                                          • 322

                                          Høiland fikk ikke prøve seg fordi man ikke skulle ødelegge selvbildet til Erling .

                                          Kommentar

                                          Working...