Lillestrøm SK - vif, søndag kl.19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3325

    Kamptråd Lillestrøm SK - vif, søndag kl.19.00

    Klart for nok et byderby. Norges største. Kampen over alle kamper i norsk fotball. Kampen som trekker tilskuere. Tv-seere. Gløden. Engasjementet. Nervene. Frustrasjon. Glede. Hat.
    Kampen der vi bruker stemmebåndet for det det er verdt. Kampen der vi alle, enten det er mor, far, bror, søster, tante, onkel, bestemor, bestefar, grandonkel i Amerika, svigers har obligatorisk oppmøteplikt. Ingen unnskyldning for å sitte hjemme. Dette er kampen som skal vinnes, både på banen og tribunen!

    Dette er vår drømmeuke, og selv med verst tenkelig oppladning med fadesen i går, er det viktig å mobilisere seg og få kampen ut av hodet og bein så fort som overhodet mulig. Kampene mot bunnslammet fra Oslo øst lever alltid sitt eget liv. Dessverre for oss har vi statistikken mot oss når det gjelder kampene hjemme på Åråsen. IF-skadeforsikring har levd på en sky hele sesongen, og har det man på godt norsk kaller medgang og flaks, mye takket være en islending som dessverre er suspendert i denne. Litt synd, da vi hadde full kontroll på kladden i det motsatte oppgjøret. Mer gidder jeg ikke å si om pakket i denne omgang.

    Hva med oss? Laget. Klippekortene. Skadeproblemer. Usikkerheten. Økonomien. Mye som skurrer i klubben, men også mye positivt å trekke frem. Lundemo har blomstret. Ødegaard har vært en befrielse. Amundsen har tatt nivået overraskende kjapt, og godt. Riise spiller som han har spilt back hele livet gjennom. Det er mye positivt å ta med seg videre, og vi ligger tross alt på en godkjent 6.plass på tabellen.

    Det har vært mye snakk om klippekortene som går igjen i laget, og en kritisk sjel er undertegnede. Jeg mener at spillere som Palmí og Erling har fått sine sjanser, og bør henvises til benk, evt. sette Erling på kant. Ser mye av argumentene, både av Haglund og her inne er at han jobber godt som førsteforsvarer og kommer til sjanser. Altså sjanser som skapes gjennom farten. Det er vanskelig å være uenig i akkurat det, like fullt må det stilles spørsmålstegn ved disposisjonen når han står med fire mål på 19 kamper. Det positive er jo at han kommer til sjanser, gjerne to tre store i løpet av hver kamp. Dessverre er avslutningsteknikken lagt i fra god nok, noe som gjenspeiler seg i antall kasser. Jeg er enig i folket her inne, hvorfor ikke sette han på kant? Fungerer hvertfall jævla godt på FM. Palmí har vært en skikkelse av seg selv gjennom hele sesongen, og jeg lurer på hvorfor han fortsatt får fornyet tillit. Jeg virkelig lurer på hva Haglund ser som ikke vi ser. Skulle likt å se en forklaring på det. I mine øyne ikke god nok for laget. En angrepsduo bestående av Erling og Palmí skremmer dessverre ingen for tiden.

    Mitt forslag til startellever, men som neppe skjer;

    Origi
    Riise – Ødegaard – Amundsen – Ringstad
    Knudtzon – Lundemo – Andersson – Fofana
    PVM
    Friday

    Jeg antar at vi aldri vil få se dette fra start, så det får bli med håpet. Haggis er ikke viden kjent for å endre på laget. Neppe skjer det nå heller. Jeg blir forbanna, men ikke overrasket hvis samme lag som i går løper ut på matta på søndag.

    Forventninger til kampen? Elektrisk stemning. Tenning. Glede og giver. Og jeg forventer seier. Noe annet er uakseptabelt. Påtide med en seier hjemme igjen nå.

    God kamp og lykke til! Forza!
    Last edited by gorken; 18.08.2014, 08:07.
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    #2
    Mitt forslag til startellever, men som neppe skjer;

    Origi
    Riise – Ødegaard – Amundsen – Ringstad
    Knudtzon – Lundemo – Andersson – Fofana
    PVM
    Friday

    Kunne ikke vært mer enig. Hadde det ikke vært enga, skulle vi bytta ut Ringstad med SKM - Ringstad er ikke god om dagen.

    Kommentar

    • Kvalen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 327

      #3
      Kjetil Rekdal sier de ikke har bestemt seg om de vil anke, men vil bestemme seg ila dagen. Da vet vi vel hva som skjer rett før fristen?
      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
      - Ivar Hoff

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kvalen
        Kjetil Rekdal sier de ikke har bestemt seg om de vil anke, men vil bestemme seg ila dagen. Da vet vi vel hva som skjer rett før fristen?
        Om de ikke lever, skjønner jeg ikke noe. Rutinert å levere 5 min før fristen. kjenner jeg blir forbanna!

        Kommentar

        • Oldtimer
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2011
          • 316

          #5
          Synes både SKM og Mjelde burde få sjansen, m Pellegrino inn før kampen er avgjort

          Forestillingen i går var tragisk!!!

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kvalen
            Kjetil Rekdal sier de ikke har bestemt seg om de vil anke, men vil bestemme seg ila dagen. Da vet vi vel hva som skjer rett før fristen?
            De kan komme med hva som helst. Med den formen vi har vist i det siste blir dette stygt uansett.

            #haglundout
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3325

              #7
              Hvis de anker, så får vel Kjartansson spille uansett i påvente av behandling som da vil skje neste uke. Rimelig håpløst system. Skjedde vel det samme med Strandberg.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #8
                Opprinnelig skrevet av LS89
                Hvis de anker, så får vel Kjartansson spille uansett i påvente av behandling som da vil skje neste uke. Rimelig håpløst system. Skjedde vel det samme med Strandberg.
                Hva var da greia med at det stod i avisen at han ikke kunne spille, da anken var avvist? Kan de anke anken, for å få han spilleklar så er er systemet håpløst.

                Kommentar

                • mrognan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Hvis de anker, så får vel Kjartansson spille uansett i påvente av behandling som da vil skje neste uke. Rimelig håpløst system. Skjedde vel det samme med Strandberg.
                  Som jeg har skrevet i en annen tråd, dette er reglene for anking av avgjørelser i disiplinærutvalget:

                  (1) Disiplinærutvalgets avgjørelser kan ankes til ankeutvalget, men bare så langt anken gjelder:

                  a) tolkningen av bestemmelsene i dette reglement,
                  b) saksbehandlingen,
                  c) eller om avgjørelsen er vilkårlig eller utslag av usaklig forskjellsbehandling.

                  (2) Ankefristen er tre dager fra mottakelsen av avgjørelsen.
                  (3) En anke har ikke oppsettende virkning.



                  Den uthevede teksten kan umulig forstås på noe annet vis enn at han må sone selv om anken er til behandling.
                  Så i praksis er det ingen vits i å anke nå i dag ettersom han bare har 1 kamp karantene.
                  Strandberg slapp vel å sone pga saksbehandlingsfeil slik at karantenen ble opphevet?

                  Edit: Strandberg saken er for øvrig ikke sammenlignbar. Han fikk aldri noen straff under kampen så det er ikke disiplinærutvalget som har hatt den saken. Mest sammenlignbart er Skjølsvik fra Ulf-kampen tidligere i år. Da ble det ingen karantene ettersom disiplinærutvalget konkluderte med at det var feil idømt. I Kjartansson saken så er disiplinærutvalget enig med dommeren, og da kommer ikke NAV noen vei med anke.
                  Last edited by mrognan; 15.08.2014, 09:35.
                  Morten

                  Kommentar

                  • mrognan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 845

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Hva var da greia med at det stod i avisen at han ikke kunne spille, da anken var avvist? Kan de anke anken, for å få han spilleklar så er er systemet håpløst.
                    De anket vel det røde kortet, mente det ikke var riktig idømt. Disiplinærutvalget var enig med dommer og ga 1 kamp karantene. NAV har varslet at de kanskje vil anke straffen på 1 kamp karantene.
                    Morten

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #11
                      Dette er min mening om hvem 11 som bør starte:

                      Arnold
                      Bjørn - Magnar - Marius - Simen
                      Erling - Erik - Marius - Moryke
                      Ohi - Fred
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • kjellfjell
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Jun 2006
                        • 29

                        #12
                        SKM inn for Ringstad som er halvskada og ute av form. SKM har vært god når han har fått sjansen. Mjelde er en spiller som alltid gir 100 %, kan passe godt sammen med BHR på høyre. PVM inn der han er best, som hengende spiss. Erling har brukt opp sjansen sin. Friday må nå få sjansen.
                        Arnold
                        BHR - Ødegaard - Amundsen - SKM
                        Mjelde - Lundemo - Andersson - Fofana
                        PVM
                        Friday
                        LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av mrognan
                          De anket vel det røde kortet, mente det ikke var riktig idømt. Disiplinærutvalget var enig med dommer og ga 1 kamp karantene. NAV har varslet at de kanskje vil anke straffen på 1 kamp karantene.
                          Og de venter til rett før stengetid. Smart gjeng denne valle-gjengen.

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Og de venter til rett før stengetid. Smart gjeng denne valle-gjengen.
                            Da blir det spennende å se hvordan nff praktiserer sitt eget regelverk med formuleringer som: "En anke har ikke oppsettende virkning."

                            oppsettende virkning

                            Virkningen av en avgjørelse utsettes til anken eller kjæremålet er behandlet

                            Morten

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mrognan
                              Da blir det spennende å se hvordan nff tolker sitt eget regelverk med formuleringer som: "En anke har ikke oppsettende virkning."
                              Burde ikke være det. Men ja, det blir faktisk spennende.

                              Kommentar

                              • Kvalen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 327

                                #16
                                Burde vært slik at hvis man spiller som i utgangspunktet har karantene, og man velger å anke beslutningen og samtidig bruker spilleren i ankeperioden, vil man bli disket i kampen dersom anken avvises. Dvs at motstander vinner 3-0 uavhengig av resultat..
                                "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                - Ivar Hoff

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  #17
                                  Gjett om gutta er klare. Form og tabellplassering betyr null og niks i disse kampene. På søndag vet alle mann at 110 prosent innsats og blø for drakta er det eneste som gjelder. VIF trives på Åråsen, og det er opp til oss å gjøre noe med det. Alle menn, kvinner og husdyr til Åråsen på søndag.

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 845

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Burde ikke være det. Men ja, det blir faktisk spennende.
                                    Har nå fått svar på mail jeg sendte til nff:

                                    Hei.

                                    Det stemmer at en anke i denne saken ikke vil ha oppsettende virkning.


                                    Med vennlig hilsen

                                    Henrik Salveson
                                    Juridisk rådgiver
                                    Så drittklubben kan stappe anken langt oppi der sola aldri skinner og ta seg et ekstra sniff på plata i kveld!
                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • Marit
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2010
                                      • 885

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      Har nå fått svar på mail jeg sendte til nff:



                                      Så drittklubben kan stappe anken langt oppi der sola aldri skinner og ta seg et ekstra sniff på plata i kveld!
                                      Lurer på om Reka er klar over dette. Personlig blir jeg ikke overrasket om de ikke har fått med seg regelverket, hvorfor skulle de ellers anke anken når det vil ha null effekt?
                                      Andas in och andas ut
                                      Orkar jag så orkar du

                                      Kommentar

                                      • mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 845

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Marit
                                        Lurer på om Reka er klar over dette. Personlig blir jeg ikke overrasket om de ikke har fått med seg regelverket, hvorfor skulle de ellers anke anken når det vil ha null effekt?
                                        Det kan jo hende de er klar over det, men satser på at LSK ikke helt har kontrollen slik at trenerteamet vårt ikke vet på forhånd om kjartansson spiller. Så ikke umulig at Rekdal bruker tv2 i sitt spill.
                                        Er for øvrig ingen andre medier som spekulerer i om han blir spilleberettiget.
                                        Morten

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎