Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #21
    Hvem skal ta ansvaret for 2.laget som nå er i 2.div? Kan ikke Powell ta for seg den biten? Gjort en bra jobb der i år.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #22
      Lar meg selvsagt ikke lure til å si hvem jeg ønsker som hovedtrener.
      Alle muligheter for å kritisere både den som havner i uriasposten og klubben skal holdes åpne.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Lar meg selvsagt ikke lure til å si hvem jeg ønsker som hovedtrener.
        Alle muligheter for å kritisere både den som havner i uriasposten og klubben skal holdes åpne.
        Antar at du skriver dette med et smil om munnen men noen av de verste grinebiterne og Haglund-kritikerne her har ikke stemt. Kjedelig å slakte sin egen utvalgte kanskje?
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          noen av de verste grinebiterne og Haglund-kritikerne her har ikke stemt. Kjedelig å slakte sin egen utvalgte kanskje?
          Er måte på hvor mange ganger man skal stemme da....

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Kjedelig å slakte sin egen utvalgte kanskje?
            Ingen her som har noe særlig grunnlag for å gjøre dette valget uansett. Det er ingen opplagte valg her, og jeg håper sportslig ledelse setter seg grundigere inn i valget enn det vi har muligheten til å gjøre. For meg virker Tandberg og Kristinsson som gode valg, men jeg kjenner ingen av dem bedre enn at de fort kan vise seg å være svake trenere.

            Kommentar

            • krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

              #26
              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Er måte på hvor mange ganger man skal stemme da....
              Ja, vi la oss ikke flate for en som ikke ville ha oss og stemte på andre i første runde.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #27
                Jönsson gir seg hos danskebåten.. Om ikke Runar var så godt som klar ville jeg tippet ett rent trenerbytte med LSK. Men Haglund til colorline neste år kanskje?!

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Jönsson gir seg hos danskebåten.. Om ikke Runar var så godt som klar ville jeg tippet ett rent trenerbytte med LSK. Men Haglund til colorline neste år kanskje?!
                  Haglund kan godt dra dit, men ikke faen om vi skal ha Jönsson! Faen for en arrogant og ufyselig type.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Haglund kan godt dra dit, men ikke faen om vi skal ha Jönsson! Faen for en arrogant og ufyselig type.
                    ??. Jønsson er vel en av de mest sympatiske trenerne i TL de siste ti årene. Se hva vi selv har hatt av trenere kanskje bortsett fra sistemann. Snakker ikke akkurat sympatiske typer i Berg og Nordlie. Man er ikke automatisk usympatisk selv om man har vært trener for RBK selv om vi kanskje ønsker å tro det.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3163

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                      ??. Jønsson er vel en av de mest sympatiske trenerne i TL de siste ti årene. Se hva vi selv har hatt av trenere kanskje bortsett fra sistemann. Snakker ikke akkurat sympatiske typer i Berg og Nordlie. Man er ikke automatisk usympatisk selv om man har vært trener for RBK selv om vi kanskje ønsker å tro det.
                      Min tommel opp var mest myntet på første delen av Jonerns innlegg: "Haglund kan godt dra dit".

                      Er enig i at Jønsson ikke er en usympatisk type, men etter de siste tre årene er en grå og anonym svenske det siste jeg ønsker meg.

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Hvem skal ta ansvaret for 2.laget som nå er i 2.div? Kan ikke Powell ta for seg den biten? Gjort en bra jobb der i år.
                        Blir vel evt den islandske assistenten som kommer da. HVIS det blir Runar.

                        Powell blir ikke her for å trene 2.laget, aldri i verden. Ikke har klubben økonomi til å lønne en assistent og en andrelagstrener heller.
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #32
                          Du skal ikke se bort fra at Gilbert blir mer involvert. Om ikke han velger å trappe ned fotballen for hagemøbelsalg
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #33
                            Siterer Herman fra forgjengeren til denne tråden når han lanserte IFK trener Mikael Stahre som en potensiell kandidat til jobben i LSK.

                            Stemmer. Men at han får fyken dersom IFK havner utenfor topp 3 er nok ikke utenkelig.
                            Flere påpekte at han var under kontrakt med IFK, men her fikk Herman rett i sine spådommer, da han ble sparket i dag selv etter at de tok sølv i årets sesong.

                            Kan dette bli en dark horse, eller er alt signert og klart med Runar Kristinsson allerede?

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2530

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Kan dette bli en dark horse, eller er alt signert og klart med Runar Kristinsson allerede?
                              Kristinsson er nok klar allerede, men om så ikke er tilfelle burde Stahre være en mann å ta en prat med. Wæhler, som har utgående kontrakt med IFK, er ikke imponert over avgjørelsen. BTW, så er det nok Janne Jönnson som etterfølger Stahre.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Kan dette bli en dark horse, eller er alt signert og klart med Runar Kristinsson allerede?
                                Kristinsson kan fort være den perfekte arvtager for Haglund, selv om jeg personlig er skeptisk. Det jeg dog har inntrykk av, og som skremmer meg, er at det lenge har vært bestemt at Runar skal ersatte Haglund den dagen han drar og at man dermed ikke tar seg tid til å intervjue andre (og kanskje bedre) kandidater. Håper jeg tar feil, men RB skrev i alle fall dagen etter Haglund ga beskjed at Runar kom til å få tilbudet, og han virker jo å være mer eller mindre klar allerede.

                                Når det gjelder Stahre så har jeg skrevet tidligere at jeg tror han ville vært perfekt for oss. Har sterke resultater å vise til, er fortsatt en veldig ung trener og lønna bør være overkommelig (i en storklubb som IFK tjente han halvparten av det Haglund gjør hos oss).
                                Twitter

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Herman
                                  Kristinsson kan fort være den perfekte arvtager for Haglund, selv om jeg personlig er skeptisk. Det jeg dog har inntrykk av, og som skremmer meg, er at det lenge har vært bestemt at Runar skal ersatte Haglund den dagen han drar og at man dermed ikke tar seg tid til å intervjue andre (og kanskje bedre) kandidater. Håper jeg tar feil, men RB skrev i alle fall dagen etter Haglund ga beskjed at Runar kom til å få tilbudet, og han virker jo å være mer eller mindre klar allerede.

                                  Når det gjelder Stahre så har jeg skrevet tidligere at jeg tror han ville vært perfekt for oss. Har sterke resultater å vise til, er fortsatt en veldig ung trener og lønna bør være overkommelig (i en storklubb som IFK tjente han halvparten av det Haglund gjør hos oss).
                                  Er vel det jeg har påpekt også. Runar kan veldig godt vise seg å være en perfekt match for LSK, og ingenting hadde vært mer moro en at en eks-spiller kommer tilbake og løfter LSK videre de neste årene.
                                  Det jeg stiller spørsmålstegn ved er kun veien frem til denne ansettelsen som virker veldig rett frem og enkel når man skal besette den viktigste sportslige posisjonen i en fotballklubb. Det blir etter min mening enda viktigere å kjøre en skikkelig prosess med flere kandidater når man vet om vennskapet mellom Torgeir Bjarmann og Runar Kristinsson. Da synes jeg det er ekstremt viktig å involvere både flere kandidater og gjerne en ekstern person som kan bistå i ansettelsesprosessen.

                                  Jeg kjenner ikke noe særlig til Mikael Stahre sin stil, men det jeg har lest om han virker definitivt positivt. Det vil uansett være veldig merkelig om en Nordisk klubb på leting etter en ny trener ikke vil ta en prat med han når man ser på merittene hans. Det samme gjelder for Mark Dempsey og Morten Tandberg.
                                  Hvis man er så klare på at Runar Kristinsson er det rette alternativet for LSK at man ikke en gang trenger å snakke med noen av disse eller noen andre, så bør det være tidenes kupp for LSK. I mine øyne er det kun et fåtall realistiske trenere som er så anerkjente at de kan ansettes uten en reell prosess, men de er for øyeblikket opptatt i andre klubber.

                                  Det blir moro å få Runar tilbake til klubben, så får vi håpe at man fremdeles er like glad for at han er tilbake om to år.
                                  Last edited by Totti21; 03.11.2014, 18:18.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #37
                                    Stahre er interessant. Det gullet han tok med AIK var nesten surrealistisk. Putta betydelig mindre mål enn resten av topp 5, men slapp bare inn 20 bakover på 30 matcher. Det i sin første Allsvenske sesong, 34 år gammel. Fyren har tatt sikte på å bli fotballtrener på fulltid fra han var tenåring. Han har nok fortsatt et stort potensiale for utvikling. Tror en trenerjobb der han får være i utfordrerposisjon og fokusere på resultatene er perfekt for ham. Gjorde det også sterkt i Superettan med en gjeng snørrunger på laget. Han har ikke vært en like ubetinget suksess i IFK, noe som også kan henge sammen med at kravene til spillestil har vært høyere der, og resultater alene ikke er nok for å blidgjøre folk.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #38
                                      Samtidig har han gått i læra hos Richard Norling så jeg veita faen...
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Samtidig har han gått i læra hos Richard Norling så jeg veita faen...
                                        Jeg er generelt skeptisk til å hente trenere direkte fra Allsvenskan nå om dagen med Rikard Norling og Magnus Haglund sin første sesong i bakhodet. Det er helt tydelig at det krever at man må være tilpasningsdyktig for å ta det steget. Motsatt vei har Åge Hareide, Per Mathias Høgmo og Arne Erlandsen hatt umiddelbar suksess.

                                        Skal man hente fra Sverige er derfor typen viktigere enn resultatene de har å vise til for meg. Blir litt som når vi henter spillere fra Afrika, så er det ikke hvor mange mål spilleren har scoret i Nigeriansk 1.divisjon som er viktigst, men om han kan tilpasse seg Norsk fotball.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          #40
                                          Brian Deane åpner for å bli i Norge og håper på tilbud fra norske klubber.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎