Humbug & Kanari nr. 1, 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    Humbug & Kanari nr. 1, 2014

    Nissen kommer tidlig i år! Årets julegave fra Kanari-Fansen: Fanzina Humbug & Kanari er på vei ut i postkassene til alle medlemmer. Kos dere med 56 sider deilig lesning!




    Liker du bladet? Hva med å støtte FuglaTifo med en liten gave? Send SMS: «KANARI TIFO» til 2401 og støtt med 30,— eller sett inn valgfritt beløp på kontonummer: 1286.48.69740.
    I have this condition.
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3323

    #2
    Herlig å se denne ligge å lyse opp i postkassa i dag. Fantastisk, gleder meg som en liten unge! Dette er større enn pakke på julaften.

    Kommentar

    • Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

      #3
      Reisebrevet til Macho var toppers lesestoff!
      Custodes
      Contra o futebol moderno!

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #4
        Jess!

        Førjulsbugg har landet i nord og overlykkelig supporter har saumfart den fra perm til perm.
        Egentlig er jeg så glad for at den er tilbake at den kan inneholde hva som helst, bare den kommer.
        Masse bra! Håper den frister flere skribenter til å komme med innlegg.

        Formatet er lite, men helt greit. Bra bilder. Godt at kanarifotografene holder koken. Bra med Per og Haglund intervjuer, litt mimring og kanaris på utenlandstur. Birdsas inntog i buggen er også velkommen

        Ønskeliste til neste, som forhåpentligvis kommer før sesongslutt 2015: Mer Fugla, mindre andre lag og deres supportere. Og gjerne spillerintervjuer.

        Jada, jeg vet at jeg til pokker kan skrive selv, hvis jeg mener noe
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          #5
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Jess!
          Ønskeliste til neste, som forhåpentligvis kommer før sesongslutt 2015: Mer Fugla, mindre andre lag og deres supportere. Og gjerne spillerintervjuer.
          Ja takk til mer fugla selvfølgelig, men tribune-reisebrev fra reisende kanaris er gull og veldig artig å lese om. Synes jeg i alle fall. Spesielt når bilder av tifo og pyroshow er vedlagt.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #6
            Opprinnelig skrevet av Funchaloe
            Ja takk til mer fugla selvfølgelig, men tribune-reisebrev fra reisende kanaris er gull og veldig artig å lese om. Synes jeg i alle fall. Spesielt når bilder av tifo og pyroshow er vedlagt.
            Den gikk under "kanaris på utenlandstur". Var ikke det jeg siktet til.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • gorken
              Administrator
              • May 2006
              • 1483

              #7
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Jess!

              Førjulsbugg har landet i nord og overlykkelig supporter har saumfart den fra perm til perm.
              Egentlig er jeg så glad for at den er tilbake at den kan inneholde hva som helst, bare den kommer.
              Masse bra! Håper den frister flere skribenter til å komme med innlegg.

              Formatet er lite, men helt greit. Bra bilder. Godt at kanarifotografene holder koken. Bra med Per og Haglund intervjuer, litt mimring og kanaris på utenlandstur. Birdsas inntog i buggen er også velkommen

              Ønskeliste til neste, som forhåpentligvis kommer før sesongslutt 2015: Mer Fugla, mindre andre lag og deres supportere. Og gjerne spillerintervjuer.

              Jada, jeg vet at jeg til pokker kan skrive selv, hvis jeg mener noe
              Godt å se at postgangen i de nordligste fylkene fortsatt holdes ved like.

              Hva mente du med at formatet er lite? Det er det samme som det «alltid» har vært.

              Ellers mener jeg det bør være plass til også andre ting enn fugla i buggen, som jo er litt spesiell siden den både er KFLs medlemsblad men også ei fanzine. Miksen må være god, men er ellers enig i at det skal være mest fugla-relatert. Syns ikke det var så mye utenom her. En side om eksilkanari i Tromsø (går halvveis under fugla-relatert), en side om norsk fotball generelt også noen sider om Brann. I en 56 siders blekke er jo ikke det mye.

              Da noterer vi et bidrag fra katta i neste blad, skal vi si fire sider? Nei, la oss si seks. ;-)
              I have this condition.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Opprinnelig skrevet av gorken
                Da noterer vi et bidrag fra katta i neste blad, skal vi si fire sider? Nei, la oss si seks. ;-)
                Den er grei. Seks sider om Mjølners undergang og det lokale ishockeylagets ferd mot Get-ligaen blir bra, vel? Skal få til det. :-)
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • gorken
                  Administrator
                  • May 2006
                  • 1483

                  #9
                  Høres lesbart ut. Men lurer fortsatt på hva du mente med formatet.
                  I have this condition.

                  Kommentar

                  • Marit
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2010
                    • 885

                    #10
                    Veldig bra utgave, kred til alle bidragsytere. Og jeg håper virkelig at Vidar Davidsen faktisk skammer seg på generelt grunnlag.
                    Andas in och andas ut
                    Orkar jag så orkar du

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gorken
                      Hva mente du med at formatet er lite? Det er det samme som det «alltid» har vært.
                      Sikkert at det burde vært litt større?
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • gorken
                        Administrator
                        • May 2006
                        • 1483

                        #12
                        Likte du den første buggen i 2014? Da kommer du til å elske den første buggen i 2015.


                        Nå ble det vedtatt på årsmøtet at vi skal gi ut to Humbug & Kanari i år, så da er vi atter en gang på jakt etter skribenter. Har du lyst til å bidra? Alt fra små notiser og morsomme sleivspark til større saker er velkomne! Send PM!
                        I have this condition.

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          #13
                          Det kan nevnes at en del skygger i kulissene jobber så svetten renner for å få klart H&K #1 2015, men fungerende redaktør gorken kan melde om mangel på klassisk fanzine-småstoff med humoristisk brodd. Er du en artig liten jævel? Få det ned på papir og send det til ham da, vel!

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                            Det kan nevnes at en del skygger i kulissene jobber så svetten renner for å få klart H&K #1 2015, men fungerende redaktør gorken kan melde om mangel på klassisk fanzine-småstoff med humoristisk brodd. Er du en artig liten jævel? Få det ned på papir og send det til ham da, vel!
                            For å få flere bidrag så burde dette stå på forsiden.

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              #15
                              Ikke uenig i det, men erfaringsmessig har det svært lite å si hva man skriver på nettet for å få inn forslag. Telefonterror er det eneste som hjelper

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                #16
                                Sett Arild Høgda på saken.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9370

                                  #17
                                  Få jørn til å skrive no!

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #18
                                    Den fungerende redaktøren er forumsjenert, men medlemmer av den uoffisielle redaksjonen har inntrykk av at en kvalitetsbugg kan være nært forestående!

                                    I tillegg ble jeg i kveld inspirert av Dynamo Kiev - Everton til å omsider sette meg ned og skrive et reisebrev fra den mildt sagt annerledes fotballturen for et drøyt år tilbake, så i år får det bli flere utgivelser!

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎