Jan Åge Fjørtofts svik og vanvittige ødeleggelser

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Jan Åge Fjørtofts svik og vanvittige ødeleggelser

    Hei Jan Åge!

    Takk for at du sier du har hjertet i klubben. Hjernen og lommeboka er et annet sted.

    Har ved mange tilfeller ramse opp noen EKSTREME feil han har gjort uten å prøve å fikse det. Så vidt jeg vet har han ikke gitt ei krone til #VIERLSK i år og da er du nok alene av de som har hjertet her så mulig det er en pacemaker der.

    Greit at du funka med Uwe men etter hans avgang har DU ødelagt så mye at det er helt sykt. At du ikke støtter klubben nå viser at du gir faen og ikke er verdt strømmen tastaturet mitt bruker.

    Her kan dere liste opp bommer han har gjort og gjerne prisen sånn ca hvis dere vet.

    Jeg kaster 3 brannfakler og håper noen tar løpet.

    Jon Midtun Lie (1 mill!!!!!!!!" i året)
    Kiko (3-4 mill i året) Korèn som du slapp var billigere!!!
    Marius Johnsen som alle visste mangla fart: 7 mill?

    Bare å legge på lista.
    Last edited by Kjell.T.Ring; 22.12.2014, 17:34.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Jeg tar meg faktisk friheten av å sitte på min høye hest i denne tråden da jeg så vidt jeg vet med sånn ca 1% av pengene hans har prøvd å bidra i likhet med ekstremt mange andre her inne så er den lagt død.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      "Alle" kasta penger etter middelmådige spillere i denne perioden. Sånn sett var Fjøra langt fra ensom om dette i norsk fotball. Sett i lys av sin tid var det ikke en ekstraordinært dårlig jobb han gjorde, slik du får det til å fremstå. Samtidig gjorde han et antall feil og kunne definitivt ha vært smartere med sine signeringer. På den andre siden; majoriteten av idiot-signeringene kom under Nordli, og der må både manager og trener ta sin del av ansvaret.

      Uansett - dårlige signeringer eller ei: Jeg er ganske sikker på at han ikke vedtok sitt eget budsjett, ei heller satt han med overgripende ansvar eller innsikt i klubbens totale økonomi. Det var folk lengre opp i systemet som innvilget budsjettene han arbeidet under, og samtidig regner jeg med at Fjøra ikke hadde carte blanche til å bruke penger. Han var vel nødt til å få signeringene godkjent av noen?

      Vi satsa så til de grader over evne i den perioden, noe som til syvende og sist ikke er sportslig direktør/managers ansvar.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2526

        #4
        Hjelper sikkert å henge han ut...
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Laksen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 287

          #5
          Med den overskriften hadde jeg trodd det kom saftigere saker enn dårlige kontrakter. Forøvrig synes jeg det redelige er å dokumentere slike påstander selv, og ikke la det være opp til resten av forumet.
          Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #6
            Trenger vel ikke si stort mer enn signeringa "av det største tallentet noen sinne":


            Hvor mange millioner fikk han, hvor mange minutter så vi han på banen, og hvem var ansvarlig?
            Last edited by holmiz; 22.12.2014, 21:52.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Gigi
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2009
              • 110

              #7
              Hvor mye makt hadde egentlig Fjørtoft? Han hentet jo helt andre spillere under Nordlie enn under Rösler, noe som neppe skyldes at han ble gnom over natta.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                #8
                Som det er nevnt her, så tviler jeg sterkt på at Fjøra hadde all makt ved budsjett og penger. Han var nok sterkt delaktig i galskapen, men den satsinga må flere ta på sin kappe. Det han var ekstremt dyktig på var å lage liv og røre rundt LSK. Var enorm blest rundt klubben på den tiden og det har Fjøra en stor del av æren for. På mange måter så savner jeg å ha han i klubben. Nå er det ekstremt trist i forhold.
                ..................

                Kommentar

                • rugbar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2007
                  • 152

                  #9
                  Er dette et forsøk på å legge all skyll på Fjøra for Sportsklubben sin økonomiske elendighet? Tror nok det er en håndfull som kommer langt forran han i køen da i tilfelle.... Skulle gjerne hatt en ablegøyemaker som han i klubben nå også. Etter at Fjøra fløy ut av portene på Åråsen tok han med seg alle avisoverskriftene i samma slengen....

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Her er trådstarter helt ute å sykler. Kjell, hvorfor komme med dette oppgulpet nå rett før Jul?

                    Fjøra, Tom Nordli, Per Berg, Tom Lund med mange fler satt i et utvalg som skulle støtte Nordli med de signeringene han ønsket. Dessverre sett i etterpåklokskap så kjørte disse årene klubben rett i dass. Men, jeg skulle ønske enkelte nå heller kunne se fremover og håpe at klubben har lært en gang for alle.

                    Fjørtoft eLSKer Fugla!! God Jul alle sammen.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9370

                      #11
                      Fjørtoft burde i det minste bidratt med et signert portrettbilde av seg sjæl til #vierlsk, all den tid han til stadighet er på tv'n "i egenskap" av LSK. Sist under damecupfinalen på nrk; hvor det ikke var måte på hvor stas det var...

                      Selv om han oppererte innafor budsjett og gitte rammer, så er noen av signeringene like hårreisende i dag som de var da, og da hjelper det ikke å si "at alle dreiv jo slik". Rævva er rævva.

                      Uansett, for meg virker det som om det er med Fjøra som med andre som "har vært delaktige til å nesten kjøre klubben i grøfta"; hender er toa, og alt er så og si forsøkt glemt.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #12
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Dinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 884

                          #13
                          Perspektiv. Se på de gode spillerne Arne signerte før han dro i 2004..
                          2004: Arne Erlandsen, før pengene rant inn:
                          Robert Korén: 1,5m (4)
                          Shane Stefanutto
                          Christoffer Andersson GRATIS
                          Michael Mifsud: GRATIS
                          Heinz Muller GRATIS

                          Uwe Rösler og Fjørtoft:
                          nov.2004/2005:
                          Anders Rambekk GRATIS
                          Claus Raitmaier GRATIS
                          Khaled Mouelhi GRATIS
                          Sasa Radulovic GRATIS
                          Eirik Bertheussen GRATIS
                          Bjørn Helge Riise 1.6m (3) (til Fulham 15-20m i 2009)
                          Trond Olsen 200k (5) (solgt til glimt for 1m i 2006)

                          2006:
                          Olivier Occean 8 millioner (kunne øke, dyreste noensinne)
                          Martin Husar 3 millioner (3)
                          Dan Anton Johansen 500-900k? (6)
                          Viktor Bjarki Arnarsson 1.5m (7)
                          Otto Fredriksson GRATIS

                          Tom Nordlie og Fjørtoft:
                          2007:
                          Marius Johnsen 7m(1) / 6 m(2)
                          Simen Brenne 7,5m (til ODD i 2008 for 3,5-4m i følge kanaripedia)
                          Allessane Diamande (fikk til sist ikke oppholdstillatelse)
                          Karim Essidiri 1,5m-2m (9)
                          Tore Andreas Gundersen 1m (kunne øke til 3m) (8)

                          2008:
                          Bjørkøy 4 millioner (kan gå opp til 6,5)
                          Vidar Riseth GRATIS
                          Jon Midttun Lie GRATIS

                          Dårlige resultater, Nordlie og fjørtoft klarer ikke å være enige. Begge slutter i løpet av sesongen. Etter det i 2008:

                          Ståle Stensås LÅN
                          Stian Ringstad

                          Så galt var det kanskje ikke, med tanke på de utrolige summene som ble brukt av flere klubber på den tiden. Petter Vaagan Moen til Brann for 10m i 2005. Bare nevner det. Martin Andresen også til Brann for 10-15m i slutten av 2004. Annan fra start til RBK i 2008, 10m. Hæstad til VIF i 2008 for 10 mil. Alexander Ødegaard til RBK for 10m.

                          Uansett, det synd å si det, men Fjøras eneste gode signering var Bjørn-Helge Riise, som regelrett redder skinnet hans. Var lenge vår beste spiller og ga oss gode 15-20m for så å komme tilbake igjen. Hverken Uwe, Fjøra eller Nordlie lyktes på overgangsmarkedet. Noe uheldige, noe udyktige. Mest udyktige? Veldig synd å så ha en eier som plutselig går lei, melder seg ut, "selger klubben tilbake til klubben" og endrer helt retning i mål og visjoner. Henning, Magnus og Torgeir har gjort sitt beste siden.

                          1) http://www.nordlys.no/fotball/elites...cle2826388.ece
                          2) http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...r-117822_1.snd
                          3) http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2868196.ece
                          4) http://www.rb.no/lsk-magasinet/article861252.ece
                          5) https://www.google.no/webhp?sourceid...ar%20for%20lsk
                          6) http://www.rb.no/fotball_2/article2204156.ece
                          7) http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2376429.ece
                          8) http://www.aftenposten.no/100Sport/f...K-112836_1.snd
                          9) http://www.rbkweb.no/vis/4973
                          twitter @amundsakis
                          ΘΥΡΑ 13

                          Kommentar

                          • OptimistFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 462

                            #14
                            Det blir litt i overkant å si han hadde en eneste god signering. Reitmayer, Rambekk, Mouelhi (før forlengelsen med hinsides lønn), Occean (dyr) og Fredriksson var alle gode og viktige i perioder.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Er det bare meg som kunne ønske seg litt kontekst?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Laksen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2004
                                • 287

                                #16
                                Det er så mye rart en kan si i etterkant. Jeg kan eksempelvis hevde at vi hadde rykka ned i 2008 uten Kiko. Kanskje årslønna hans ikke var så ille likevel da?
                                Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Mange er uenige og det forstår jeg og det er fair.

                                  Jeg står for det jeg skrev og synes han har sluppet LATTERLIG billig unna.

                                  Edit: At det er jul har jeg ikke med i vurderinga....
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #18
                                    Interessant oversikt lenger opp i tråden. Har vi noen gang hatt et bedre år på overgangsfronten enn i 2004? Mulig vi burde ansette Arne som sportssjef eller sjefsspeider.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • MartinRE
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2008
                                      • 738

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Interessant oversikt lenger opp i tråden. Har vi noen gang hatt et bedre år på overgangsfronten enn i 2004? Mulig vi burde ansette Arne som sportssjef eller sjefsspeider.
                                      Henning Berg hadde vel også et par kupp når han gjorde stallen vår fra en av de eldste i ligaen til en av de yngste. Björn, Ujah og Nosa blant annet
                                      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av MartinRE
                                        Henning Berg hadde vel også et par kupp når han gjorde stallen vår fra en av de eldste i ligaen til en av de yngste. Björn, Ujah og Nosa blant annet
                                        Men de kom ikke samme år. Björn signerte vel høsten 08, Nosa våren 09 og Ujah tidlig i 2010. Inni mellom der henta vi jo også en del dødvekt. Alle spillerne vi henta i 2004 utvikla seg til å bli blandt ligaens aller beste i sine posisjoner.

                                        Edit: nå hadde jo ikke Arne samme suksess hvert år, men isolert sett var jo 2004 et utrolig år på overgangsmarkedet.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎