RBK-LSK, Lerkendal lørdag 9. mai.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1555

    Unødvendig å pådra seg 5 gule kort når vi ligger under med 3 mål.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Slettes ikke uenig i at inngangen var feil, men mener at spillerne må ta sitt ansvar i tillegg.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
        La oss ta 2-0 målet da. Helland slår en pasning rett inn i feltet uten vinkling. Amundsen velger å ikke følge sin mann, som dermed får en lett oppgave. I utgangspunktet helt ufarlig da vi har to mann i femmeteren. Dette har lite med inngangen til kampen.
        Enig. Var et par andre anledninger der en trønder tråkket seg gjennom 4-5 LSKere. Svakt.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          Jeg savner Uwe mer enn noen gang. Vårt lag leverer på samme lave nivå som politikere, de fjaser rundt uten mål og mening, og ræva prestasjoner får tydeligvis ingen konsekvenser av særlig betydning. Å heve nærmere en nordsjø-lønn for å løpe etter en ball to ganger i uke pluss et par treninger, og at på til så tar arbeidsgiveren din seg betalt for at folk skal se på dette, det er rett og slett frekt og ufint av Sportsklubben. Respektløst ovenfor supportere som reiser land og strand rundt for å følge laget.

          Jeg håper spillerne leser dette innlegget, for dette er ikke drittslenging. Det er en realitetsorientering. Slå det opp i ordboka, om dere finner den.

          Edit: Og om dere en dag finner ordboka, slå opp ordet "yrkesstolthet" i samme slengen.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • tilt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 813

            Synes det er rart at man ikke tar grep umiddelbart etter 1-0 da det er åpenlyst at planen går i vasken allerede da. Når man endrer formasjon på 2-0 er kampen i realiteten kjørt. Minner meg om når jeg spiller online fifa mot litt bedre motstand. Rygger og rygger inn i eget bur. Men å gå ut på Lerkendal uten annen ambisjon enn å unngå å tape er ynkelig og ikke LSK verdig. Vi bør ha som utgangspunkt å vinne i alle kamper vi stiller opp i i TL. Beholdninga i dag var Bonke, som jeg tror kan bli en toppspiller. Utrolig bra frekvens i beina. Minner litt om Anthony Annan.(minus personligheten). Rask, løpssterk og taklingsvillig. Edit : nå var det vel Annan som fingsa en søplaspiller en gang i tiden så det er jo verdt noe...
            livet er en gamp for de som ikke kan si k
            https://twitter.com/#!/KjetiI

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
              Slettes ikke uenig i at inngangen var feil, men mener at spillerne må ta sitt ansvar i tillegg.
              De kan godt dele det 50/50 for min del. Men hva faen er det vi prøver på? Under Berg var vi hvertfall Norges beste kontringslag om ikke annet. Haglunds stil var svært ambisiøs, men det var hvertfall en plan. Men hva faen er det vi holder på med nå? Jeg ser ingen plan, og det ser tilsynelatende ikke spillerne heller. Og det er kritisk.
              ..................

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9413

                Sitter på Mallorca å koser meg med litt vodka. Hakke sett no kamp.

                Livet smiler dere

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Frykten for å tape overgår lysten til å vinne.. Vinnermentaliteten er totalt fraværende. Det er ikke ordene (bl.a. ref gi alt garanti) som blir sagt som viser vinnermentalitet, men måten man sier ting på og måten man fremstår på. Når man sier før kampen at man har byttet formasjon for å prøve å holde nullen, så har man jo alt tapt.. Vinne fotballkamper handler om å score mål, ikke unngå å slippe inn mål. Etter 16. Mai må klubben ta en skikkelig evaluering, for dette må få konsekvenser!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Savner en PLAYMAKER. Johan skuffer fryktelig om dagen.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Savner en PLAYMAKER. Johan skuffer fryktelig om dagen.
                      Johan er en alle tiders playmaker. Problemet er at vi spiller en makaber fotball der en playmaker ikke kommer til sin rett. I fjor forsøkte vi å holde på ballen så og vente på rett mulighet. Nå gir vi fra oss ballen med tilfeldige forsøk på direkte spill. I stedet for å styre begivenhetene ble vi løpende i mellom og på etterskudd. Du kunne satt hvem som helst som playmaker i dette laget, og vedkommende hadde skuffet fryktelig.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Jeg savner Uwe mer enn noen gang.
                        savner Uwe konstant. Flaueste episoden ever i LSK da han måtte gå. Nesten like flaut som å høre Runar åpne kjeften i fullt alvor på tv - enten det er før, under eller etter kamp.
                        Uwe er den eneste trener i moderne tid som har hatt energien, drivet og lidenskapen en LSK trener skal ha. Han var en av oss og forsto hva det forlanges av de som er så privilegerte å få aksle drakta vår.

                        Kommentar

                        • Joffe54
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Aug 2014
                          • 5

                          Kan noen ringe Uwe, og det brennkvikt!!!

                          Orker ikke mer av Runar sine veike forklaringer. Yndlingsordet hans er "liksom", det er strengt tatt ikke et ord en gang. Trenger en tydelig leder nå!

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 898

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Johan er en alle tiders playmaker. Problemet er at vi spiller en makaber fotball der en playmaker ikke kommer til sin rett. I fjor forsøkte vi å holde på ballen så og vente på rett mulighet. Nå gir vi fra oss ballen med tilfeldige forsøk på direkte spill. I stedet for å styre begivenhetene ble vi løpende i mellom og på etterskudd. Du kunne satt hvem som helst som playmaker i dette laget, og vedkommende hadde skuffet fryktelig.
                            Jeg digger Johan, men Bonke gjorde en god jobb som playmaker i andre omgang i dag.

                            Johan virker ikke i superhumør for tiden, litt halvsurvete og uinspirert til tider sånn som det ser ut for meg.

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Johan er en alle tiders playmaker. Problemet er at vi spiller en makaber fotball der en playmaker ikke kommer til sin rett. I fjor forsøkte vi å holde på ballen så og vente på rett mulighet. Nå gir vi fra oss ballen med tilfeldige forsøk på direkte spill. I stedet for å styre begivenhetene ble vi løpende i mellom og på etterskudd. Du kunne satt hvem som helst som playmaker i dette laget, og vedkommende hadde skuffet fryktelig.
                              Sterkt uenig, JRA passed bra i Haglund sitt spill hvor man kunne lete i kjedsommelighet etter den rette sjangsen eller åpningen. I direktespillende stil virker det ikke som han passer så bra. Han er for tiden altfor treg med ballen og bruker for lang til å spille ballen videre i mange situasjoner, motstanderen kommer i ballanse i mellomtiden, skrekk eksempelet på å ta seg for god tid med ballen fikk vi i dag. Fofana er en annen spiller som er litt himmel eller helvete når det gjelder å utnytte uballanse.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av Kay
                                Sterkt uenig, JRA passed bra i Haglund sitt spill hvor man kunne lete i kjedsommelighet etter den rette sjangsen eller åpningen. I direktespillende stil virker det ikke som han passer så bra. Han er for tiden altfor treg med ballen og bruker for lang til å spille ballen videre i mange situasjoner, motstanderen kommer i ballanse i mellomtiden, skrekk eksempelet på å ta seg for god tid med ballen fikk vi i dag. Fofana er en annen spiller som er litt himmel eller helvete når det gjelder å utnytte uballanse.
                                Sterkt uenig? Synes vi er ganske så enige. Det handler om at spillere som Johan ikke kommer til sin rett sånn som vi spiller. Mulig du kunne funnet en raskere playmaker, men de holder vanligvis ikke til i Tippeligaen.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Sterkt uenig? Synes vi er ganske så enige. Det handler om at spillere som Johan ikke kommer til sin rett sånn som vi spiller. Mulig du kunne funnet en raskere playmaker, men de holder vanligvis ikke til i Tippeligaen.
                                  Godt mulig at vi er relativt enige, men det er ett par punkter jeg tok ut av innlegget ditt (i mitt hode), jeg siterte hele men:

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Johan er en alle tiders playmaker. Problemet er at vi spiller en makaber fotball der en playmaker ikke kommer til sin rett. <snip> Du kunne satt hvem som helst som playmaker i dette laget, og vedkommende hadde skuffet fryktelig.
                                  Johan er en alle tiders playmaker hvis du ønsker å dra ned tempoet, beholde ballen i laget og spille mot etablert forsvar. Problemet er ikke at vi spiller en makaber fotball, resultatet blir makabert når du forsøker å spille direkte med en playmaker som er glad i å ta seg god tid med ballen. Nå skal jeg ikke legge alt ansvaret på JRA, hadde han f.eks. hatt bedre bevegelse rundt seg så hadde han kanskje gitt fra seg ballen raskere. Men når vi har spilt alle brudd ala amerikansk fotball i 3 år (ballen skal kun spilles bakover) så blir det en omstilling for spillerne å gjøre seg spillbar foran ballfører (arven etter Haglund). Jeg er heller ikke enige at hvem som helst hadde skuffet som playmaker i en mer direkte stil. I vår stall tror f.eks. Lundemo hadde vært bedre.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Litt usikker på hva tanken bak taktikken i dag var, men helt håpløs, det var den. Første omgang var bunnivå på et helt nytt nivå, Runar satt og ba til høyere makter om at det ikke skulle bli flere mål utover i omgangen, kommentarene hans etter kampslutt underbygde vel det. Ingen grunn til å bruke for mye energi på en sånn kamp, men jeg må innrømme at jeg er bekymret for utviklingen. Vi er milevis bak det nivået vi lå på til samme tid ifjor, og vi ville aldri sett like tafatte ut som vi gjorde i dag under Haglund med samme stall, det drister jeg meg til å mene. Skal ikke kappe hodet av Runar enda, for sesongen er bare såvidt i gang. Grunnen til at jeg bekymrer meg er at jeg synes det var utvikling å spore i spillet store deler av perioden under Haglund, allerede fra starten av. Synes vi i år virker totalt uten struktur og mønster, i noen kamper skal vi ha ball og i dag er planen tydeligvis å parkere bussen i 90 minutter. Runar utstråler ekstremt lite selvtillit, og det gjorde ikke spillerne i dag heller. Kippe og Johan virket tydelig ukomfortable utpå matta, og det er et jævlig dårlig utgangspunkt for å prestere. Det er viktig å ta et tak i spillestil og system som vi skal jobbe med og tro på før det er for seint, jeg er redd gutta allerede begynner å miste litt troa.

                                    Har sagt det tidligere, tror ikke vi står i særlig fare for å rykke ned, det er flere lag som (heldigvis) er enda dårligere enn hvordan vi fremstår om dagen. Men det er vanskelig å la seg begeistre sånn vi fremstår nå, både på matta og i media. Jeg håper man kan spille mer på Gi-alt garantien, både på matta og i media. Generelt er jeg tilhenger av at man tør å komme med tøffe statements og ta litt plass, men det fordrer også at vi faktisk følger det opp. Det blir bare parodisk når man allerede har lagt seg på rygg før kampstart og uttaler at "vi håper vi kan klare å holde nullen". Grusom tilnærming.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      frode kippe er snart 40, det er faktisk muig å si i fra /gi råd , stallen inkl trener er ubalanse og det er et problem...

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Hva faen forventer dere egentlig. En klubb på ville veier som må ta konsekvensen av fyll og fanteri. haglund var iferd med å bygge noe men dette fuckings stedet er ikke stort nok til å satse. Gi kristinsson tid for faen og støtt laget. I år er det kamp for å overleve

                                        Kommentar

                                        • Herman
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2010
                                          • 1101

                                          Savner Haglund.
                                          Twitter

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎