Sandefjord - Lillestrøm, lørdag 20/6/15 kl.1530

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    #81
    Meget svak kamp i dag. Denne kampen bør og skal vi vinne.
    Savner en plan på det vi gjør. Og ikke minst innsats og tæl.
    Labert som f...i dag.

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      #82
      Blir dette langvarig, må Johan legge inn en sykemelding, rett og slett. Vi får bære over med ham denne kampen her og kanskje neste, men så må han på beina igjen dersom han ikke legger inn en sykemelding.

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #83
        Det fungerte ikke bra i dag. Vingspillet var nesten fraværende. Pasninger kom ikke når løp ble startet, samspill på topp eksisterte ikke.
        Fofana var sur og gretten helt fra start, og fikk ikke til noe.
        Bonke var vel den beste, bortsett fra på slutten, da han virket sliten.
        Men på en dårlig dag ble det ett poeng.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #84
          Etter en positiv åpning på kampen med fine kombinasjoner ute på høyresiden endte dette i skikkelig feriefotball og en fortjent 0-0 kamp.
          Laget har ganske god kontroll på Sandfjord med unntak av skudd fra distanse der et par skudd som endrer retning kunne blitt farlig, men dessverre produserer man også alt for lite fremover, og da blir det fort 0-0.

          Det som skuffer meg er at man gjør null grep ift å bryte ned de tre midtstopperne til Sandefjord som stort sett har god kontroll i overtall mot våre spisser. Dette kunne man gjort på to måter etter min mening:

          1. Sluppet fri en av de to sentrale midtbanespillerne for å ta de dype løpene, som ville vært langt vanskeligere å forsvare seg mot for Sandefjord. Jeg håpet dette skulle skje når Marius Lundemo kom inn, men han ble i likhet med Jørgen Kolstad isolert ganske bra ute til høyre og fulgt inn når han forsøkte å finne rom sentralt.

          2. Bruke bredde i langt større grad. I starten av kampen klarte vi å legge et visst press på Sandefjord ved at man doblet mye på høyrekanten som tvinger en av de tre stopperne ut og gjør at de andre forsvarerne må jobbe mer.

          Istedenfor ble dette en kamp der LSK hadde mye ball uten å skape noe særlig annet enn på et par overganger og en dødball. Vi manglet både bevegelse og vilje til å bryte ned et SF lag som var komfortable i forsvar og hadde god kontroll på LSK til tross for at de knapt lånte ballen i store deler av kampen.

          +++ Marius Amundsen får ikke de store overskriftene i dette laget, men er stort sett alltid solid. I dag synes jeg han er LSK sin klart beste spiller og er trygg i alt han gjør i tillegg til å dekke opp om temposvakheten til Kippe. Ikke bare spiller han bra i dag, men tok også ansvar i form av å dirigere de andre i fireren ved flere anledninger som jeg fikk med meg der jeg satt på forsvaret sin side i 2.omgang.

          ++ Bonke Innocent er så gull man kan få på dette nivået. Dekker store rom langs bakken og er kvikk i både hodet og beina. Vinner det meste langs bakken i 75 minutter i dag før han faller litt mot slutten. I lufta ble han dessverre litt liten mot Risholt i dag, men fremdeles en god prestasjon igjen fra den unge afrikaneren. Signer ny kontrakt NÅ!!

          + Amahl Pellegrino er kanskje et stykke fra å være vår beste spiller i dag, men synes fremdeles han viser i glimt at han definitivt kan bli en god spiller for oss om man bruker han riktig. God kombinasjonsspiller, brukbar fart og evne til å gå av mann. Ikke minst er han involvert i mange av de angrepene som blir farlig for oss i dag. I forhold til der han var for få uker siden er dette en positiv kamp fra Pelle.

          - Går til hele laget og Runar Kristinsson for at man ikke viser særlig vilje til å vinne i dag, og at man ikke gjør endringer når man stanger og stanger uten å skape noe særlig. Byttene kommer på bra tidspunkter, men så lenge man kun bytter spiller for spiller uten å gjøre andre grep, så blir det liten effekt av det.

          Dommeren: I dag synes jeg vi får de fleste 50/50 i vår favør for en sjelden gang, men mener vi blir snytt for straffe i 1.omgang når Kolstad blir brassesparket i ansiktet, eller i det minste såpass høyt at det er soleklart høyt spark.

          Forøvrig var dagens høydepunkt for meg når Frode Kippe ler av BHR som gjør litt mye ut av at han blir tatt tidlig i 2.omgang, og får frispark der BHR febrilsk forsøker å forklare seg for kapteinen.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #85
            Vinner Godset hjemme mot TIL, så er de forbi oss. Sarpsborg kan klatre forbi oss med seier hjemme mot RBK.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2288

              #86
              Med et par unntak var det ihvertfall no-nonsene klareringer de gangene det var få eller ingen alternativer. Men et par virkelige blemmer var det, og som vi hadde blitt straffet for om motstanden hadde vært bedre

              Kommentar

              • Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

                #87
                Ja, de blemmene bør lukes vekk.
                For mye svake pasninger over hele linja, og det var farlig når det skjedde i forsvaret.
                Og jeg trodde ikke hverken kippe eller spesielt bhr skulle bli fintet så til de grader ut av banen, at de måtte ta gult for å forhindre farlige situasjoner. Jeg satt meget nærme situasjonen litt før slutt hvor dommer viftet spillet videre. Der var Bjørn Helge veldig heldig som slapp rødt.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1521

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Trooond
                  Og jeg trodde ikke hverken kippe eller spesielt bhr skulle bli fintet så til de grader ut av banen, at de måtte ta gult for å forhindre farlige situasjoner.
                  Tja, situasjonen hvor Kippe fikk gult var vel verken overraskende eller utypisk. Selv en angrepsspiller som løper 60 meter'n under 10 blank er en trussel mot ham i slike situasjoner.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    #89
                    Hehe, er enig i at han ikke er rask, men han bruker å klare å plassere seg så han ikke blir fraløpt, eller blir reddet av Amundsen :-), så han slipper ta frispark.

                    Kjenner jeg kanskje er veldig snill nå, det er vel ikke helt første gangene men..

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Ja, de blemmene bør lukes vekk.
                      For mye svake pasninger over hele linja, og det var farlig når det skjedde i forsvaret.
                      Og jeg trodde ikke hverken kippe eller spesielt bhr skulle bli fintet så til de grader ut av banen, at de måtte ta gult for å forhindre farlige situasjoner. Jeg satt meget nærme situasjonen litt før slutt hvor dommer viftet spillet videre. Der var Bjørn Helge veldig heldig som slapp rødt.
                      Opprinnelig skrevet av Dole
                      Tja, situasjonen hvor Kippe fikk gult var vel verken overraskende eller utypisk. Selv en angrepsspiller som løper 60 meter'n under 10 blank er en trussel mot ham i slike situasjoner.
                      Kippe kan jo ikke lastes for det gule kortet. Det var en horribel pasning av Bjørn Helge som ville skapt en livsfarlig overgang, eneste rette å gjøre var å ta mann og et gult.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        #91
                        Fortsatt utrolig skuffa. To avslutninger på mål på 93 min mot ligaens dårligste lag, på tidenes nest verste tapsrekke, er bare pinlig.
                        Provoserende å høre Kristinsson og kapteinen vår uttale floskler som "ett poeng borte er bra, vi hadde et par gode sjanser, Sandefjord gjorde det vanskelig for oss og de hadde mye ball" (43 %, wtf?).

                        Hva gjorde og sa trener og kaptein før, under og midt i matchen i går? Var det greit det vi dreiv med - det var kanskje ikke nødvendig å gjøre noen endringer eller ta større risiko, siden ett poeng borte er bra, uansett motstand og form?

                        Vi slår langt uten adresse, vi mæler panisk og slår bort enkle baller upressa. Vi rygger med ball og har for mange tøtsj, sirup.

                        Trodde vi jaga seiersmålet siste 15 i går, men Origi brukte tid på å kjefte på eget forsvar ved hver SF-avslutning, somla på 5-meter og slo ball langt rett i fanget på et organisert SF-lag.

                        Hvorfor måtte Lundemo spille ute til høyre? Var Finnur igjen så god at han måtte stå hele matchen? Normalt sett ikke så frustrert som nå, men gårsdagen var provoserende, beklager. Provoserende av Kristinsson å snakke opp SF i forkant av matchen også (de er ikke så dårlige som de ni tapa tilsier, de har tapt flere med kun ett mål og har vært gode i køppen).
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • Fugl1970
                          Medlem
                          Møteplager
                          • May 2008
                          • 99

                          #92
                          Synes vi er feige som f...!!
                          Vi må tørre mer. Møkklei bak og tvers over pasninger. Nitrist!
                          1p. mot SF er alt for dårlig. Dette er et lag som skal slås.

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            #93
                            Kippes tempo begynner å bli en risiko. Abonnerer på gule og var svært nære sitt andre og rødt i går også

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #94
                              Sagt det tusen ganger før, men vinnermentaliteten er totalt fraværende.. Så lenge det ikke blir tap er dem happy, det holder ikke! Dette føyer seg inn i en rekke av kamper som burde endt med seier men som ikke vinnes pga for dårlig innsats!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎